Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Ik heb een tafel waarop ik Yara ga kammen en verder de vacht verzorgen.
Maar nu de vraag: Is een trimarm of trimbeugel echt nodig?
Kleine discussie namelijk met manlief hierover
En zo ja, wat is dan fijner/ beter/ prettiger?
Iets dergelijks als deze:
Ik heb wel zo'n beugel, ideaal want Jip is een grote mieperd en wringt zich in alle bochten. Zo heb ik iets meer de handen vrij. Maar het is nog steeds in de gaten houden met hem
Als jouw hondje netjes stil blijft staan dan denk ik niet dat het perse nodig is.
Ik doe haar normaal op de bank, maar mijn rug gaat dat steeds stommer vinden.
Ik heb geen flauw idee of ze netjes zou blijven staan op de tafel (moet nog een anti-slip mat kopen )
Ik scheer Izzy zelf maar ga wel zo'n ding eerdaags aanschaffen. Ze blijft niet staan.. Als het even kan gaat ze languit liggen, dus ik moet me in allerlei bochten wringen om het goed te doen. Met zo'n ding heb ik haar toch net even wat makkelijker onder controle.
My heart will always wear the pawprints left by you. Biothane WashBar
Ik vind het doodenge dingen.
Ze moeten hier gewoon blijven staan of liggen zoals ik het wil en dat gaat prima.
En de broek kammen gaat goed als je een arm onder de buik doordoet en met die arm de staart omhoog houdt.
Ik heb er wel een mar gebruik hem niet
Ik vind het zo eng als ze dan zouden springen hebben ze de hele tafel mee
Ik begin met het aan te leren dat ze erop moeten blijven.
Als jouw hondje netjes stil blijft staan dan denk ik niet dat het perse nodig is.
Ik doe haar normaal op de bank, maar mijn rug gaat dat steeds stommer vinden.
Ik heb geen flauw idee of ze netjes zou blijven staan op de tafel (moet nog een anti-slip mat kopen )
Dat is bij veel honden best goed te trainen hoor. Al mijn honden staan los op tafel. Alleen sommige klantenhonden moet ik vast zetten. Begin eerst eens zonder beugel en dan kan je er later altijd 1 los bijkopen.
Le Grand schreef:HillieS, misschien een tip voor een anti-slipmat; bij de action hebben ze goedkope yogamatten. Die kun je zo op maat knippen. Bevalt hier heel goed.
Ik heb gewoon een uitloopmat gekocht en die omgedraaid.
In het begin heb ik een beugel gebruikt, omdat Lotje constant rondjes aan het draaien was. Nu, 3 jaar later, staat ze gewoon los op tafel en ja, d'r neus of hoofd zit soms bovenop de borstel, maar die duwen we dan weer weg. Als de staart in de weg zit, zet ik die met een klemmetje op de rug vast.
Als je alleen je eigen schapendoes moet doen, dan leer je die toch netjes op haar zij op tafel liggen? Of dat kan ze misschien al.
Alle honden die ik voor andere mensen mag trimmen staan altijd vast op tafel, ik moet er niet aan denken dat ze van de tafel duiken en een poot of erger breken. Een hond goed vastzetten is wel een kunst want je kunt e r heel goed een zweefmoleneffect mee bereiken en dan gebeuren er de grootste ongelukken. Het punt van vastzetten moet zo dicht mogelijk bij de nek van de hond zijn, vaak zie je daar meters lijn tussen zitten en dat is bloedjelink. Maar jij hebt dat allemaal niet nodig Tafel op goede hoogte, fijne kruk/stoel erbij die je goed aan kunt schuiven en borstelen maar.
Rosita Compagner schreef:Als je alleen je eigen schapendoes moet doen, dan leer je die toch netjes op haar zij op tafel liggen? Of dat kan ze misschien al.
Alle honden die ik voor andere mensen mag trimmen staan altijd vast op tafel, ik moet er niet aan denken dat ze van de tafel duiken en een poot of erger breken. Een hond goed vastzetten is wel een kunst want je kunt e r heel goed een zweefmoleneffect mee bereiken en dan gebeuren er de grootste ongelukken. Het punt van vastzetten moet zo dicht mogelijk bij de nek van de hond zijn, vaak zie je daar meters lijn tussen zitten en dat is bloedjelink. Maar jij hebt dat allemaal niet nodig Tafel op goede hoogte, fijne kruk/stoel erbij die je goed aan kunt schuiven en borstelen maar.
T gaat alleen om mijn eigen schapendoes ja.
Dan ga ik het haar gewoon leren. Moet vast goedkomen.
Alleen laten op de tafel is sowieso iets wat niet eens in me opkwam.
Mooi staan kan ze al wel, en liggen kan qua formaat van de tafel ook.
Op de eetkamertafel mag ze niet, dat is een erg kwetsbare (en dure) tafel.