Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Help! Reu plast en poept snachts ineens in huis
Moderator: moderatorteam
- quiang
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Ik heb een reutje, oranje middenslag keeshond.
- Aantal honden: 1
Help! Reu plast en poept snachts ineens in huis
Ik heb twee middenslag keeshonden, 1 van bijna 6 jaar oud die ik van pups aF aan heb en een herplaatsertje van 2 jaar die ik twee maanden heb.
Het gaat om de laatste, een onzeker hondje wat nogal wat meegemaakt heeft bij de vorige eigenaar. Hij is zindelijk en gecastreerd en kan goed alleen zijn overdag als ik werk en dan plast of poept hij ook niet in huis.
De eerste tijd, tot ruim een week geleden heeft hij overdag als ik was werken en snachts in een mand in mijn slaapkamer gelegen. Dit omdat ik de honden niet direct zonder toezicht samen durfde te laten.
Maar ze kunnen het nu goed vinden samen dus ik besloot ongeveer een week terug ze overdag als ik was werken en snachts samen in de woonkamer te laten.
Sindsdien plast en poept de jongste ineens snachts in huis. Dit deed hij niet toen hij bij mij op de slaapkamer sliep.
Hij is gecastreerd, blaas/darmproblemen zijn het niet en hij wordt savonds voor het slapen gaan goed uitgelaten waarbij hij ook netjes buiten poept en plast.
Dus ik vermoed dat er gedragsproblemen aan ten grondslag liggen, onzekerheid, angst alleen te zijn ofzo.
- Maar waarom doet hij dit dan alleen snachts en niet overdag als ik ben werken? Situatie is dan immers hetzelfde als snachts.
- Hoe leer ik hem dit af? Wil hem liever niet weer snachts in de slaapkamer laten omdat de andere hond dot ook niet mag en wil ze gelijk behandelen.
Hopenlijk hebben jullie tips...
UPDATE:
Vanacht de jongste weer een keer in de slaapkamer gedaan en nu liggen er ook plassen in dec woonkamer, dus vrees dat de oudat de schuldige is, maar waarom?? Hij doet het overdag niet als ze lang samen alleen thuis zijn, waarom dan snachts wel...
Het gaat om de laatste, een onzeker hondje wat nogal wat meegemaakt heeft bij de vorige eigenaar. Hij is zindelijk en gecastreerd en kan goed alleen zijn overdag als ik werk en dan plast of poept hij ook niet in huis.
De eerste tijd, tot ruim een week geleden heeft hij overdag als ik was werken en snachts in een mand in mijn slaapkamer gelegen. Dit omdat ik de honden niet direct zonder toezicht samen durfde te laten.
Maar ze kunnen het nu goed vinden samen dus ik besloot ongeveer een week terug ze overdag als ik was werken en snachts samen in de woonkamer te laten.
Sindsdien plast en poept de jongste ineens snachts in huis. Dit deed hij niet toen hij bij mij op de slaapkamer sliep.
Hij is gecastreerd, blaas/darmproblemen zijn het niet en hij wordt savonds voor het slapen gaan goed uitgelaten waarbij hij ook netjes buiten poept en plast.
Dus ik vermoed dat er gedragsproblemen aan ten grondslag liggen, onzekerheid, angst alleen te zijn ofzo.
- Maar waarom doet hij dit dan alleen snachts en niet overdag als ik ben werken? Situatie is dan immers hetzelfde als snachts.
- Hoe leer ik hem dit af? Wil hem liever niet weer snachts in de slaapkamer laten omdat de andere hond dot ook niet mag en wil ze gelijk behandelen.
Hopenlijk hebben jullie tips...
UPDATE:
Vanacht de jongste weer een keer in de slaapkamer gedaan en nu liggen er ook plassen in dec woonkamer, dus vrees dat de oudat de schuldige is, maar waarom?? Hij doet het overdag niet als ze lang samen alleen thuis zijn, waarom dan snachts wel...
Laatst gewijzigd door quiang op 23 okt 2016 09:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Eens een kees, altijd een kees... 
-
Sterre
Re: Help! Reu plast en poept snachts ineens in huis
Vindt je andere hond het vervelend dat hij 's nachts zonder de nieuwe hond is? Als wij de hond van vrienden te logeren hadden sliep deze ook op onze slaapkamer en onze eigen hond beneden zoals altijd. Het kon haar niks schelen dat de andere hond boven sliep.
Als dat bij jou ook zo is zou ik het weer terugdraaien zoals het was. Omdat hij zich dan kennelijk veilig en prettig voelt.
Als dat bij jou ook zo is zou ik het weer terugdraaien zoals het was. Omdat hij zich dan kennelijk veilig en prettig voelt.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Zou ze lekker beide op de slaapkamer laten slapen voorlopig, probleem opgelost .
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Izzie_Anneke
- Zeer actief
Twee maanden is nog niet zo lang voor een hond om te wennen aan een nieuwe omgeving. Voor een onzekere hond zeker niet.
Ik heb Izzie nu ruim anderhalf jaar en heb pas de laatste tijd het idee dat ze echt stabiel is. Dat wil zeggen dat ze zich zelfs door vreemden laat aanhalen, mits er niet uit het niets een klauw naar haar uitgestoken wordt, dan springt ze nog steeds weg (en terecht
).
Voorlopig zou ik het hondje gewoon weer op de slaapkamer laten, en veel energie steken in het opbouwen van een band met het dier. Dikke kans dat de 'problemen' met de tijd vanzelf weggaan.
Ik heb Izzie nu ruim anderhalf jaar en heb pas de laatste tijd het idee dat ze echt stabiel is. Dat wil zeggen dat ze zich zelfs door vreemden laat aanhalen, mits er niet uit het niets een klauw naar haar uitgestoken wordt, dan springt ze nog steeds weg (en terecht
Voorlopig zou ik het hondje gewoon weer op de slaapkamer laten, en veel energie steken in het opbouwen van een band met het dier. Dikke kans dat de 'problemen' met de tijd vanzelf weggaan.
- quiang
- geregistreerd lid
bouvierpoedel schreef:Zou ze lekker beide op de slaapkamer laten slapen voorlopig, probleem opgelost .
Nou dat lijkt me geen goed idee omdat de oudste juist gewend is aan slapen in zijn mand in de woonkamer, dat is zijn 'veilige plek', dat doet hij al jaren, dat wil ik niet overhoop gooien.
Maar wellicht inderdaad snachts de jongste toch weer in de slaapkamer zetten, om de rust te bewaren...
- quiang
- geregistreerd lid
Dank je, goed advies, hier kan ik wat mee en stelt me gerustIzzie_Anneke schreef:Twee maanden is nog niet zo lang voor een hond om te wennen aan een nieuwe omgeving. Voor een onzekere hond zeker niet.
Ik heb Izzie nu ruim anderhalf jaar en heb pas de laatste tijd het idee dat ze echt stabiel is. Dat wil zeggen dat ze zich zelfs door vreemden laat aanhalen, mits er niet uit het niets een klauw naar haar uitgestoken wordt, dan springt ze nog steeds weg (en terecht).
- quiang
- geregistreerd lid
Iemand nog tips nav de update van het bericht?