VERVOLG OP MIJN BERICHT VAN VORIGE WEEK...
Ik heb twee middenslag keeshonden, 1 van bijna 6 jaar oud die ik van pups af aan heb (genaamd KAI) en een herplaatsertje van 2 jaar die ik twee maanden heb (genaamd JAX).
Jax is een onzeker hondje wat nogal wat meegemaakt heeft bij de vorige eigenaar. Hij is zindelijk en gecastreerd en kan goed alleen zijn overdag als ik werk en dan plast of poept hij ook niet in huis.
De eerste tijd, tot ruim een week geleden heeft hij overdag als ik was werken en snachts in een mand in mijn slaapkamer gelegen. Dit omdat ik de honden niet direct zonder toezicht samen durfde te laten.
Maar ze kunnen het nu goed vinden samen dus ik besloot ongeveer een week terug ze overdag als ik was werken en snachts samen in de woonkamer te laten.
Sindsdien plast en poept KAI ineens snachts in huis. Dit deed hij niet toen JAX hij bij mij op de slaapkamer sliep.
Beiden zijn gecastreerd, blaas/darmproblemen zijn het niet en ze worden savonds voor het slapen gaan goed uitgelaten.
Dus ik vermoed dat er gedragsproblemen aan ten grondslag liggen, onzekerheid, stress, alleen te zijn ofzo.
- Maar waarom doet hij dit dan alleen snachts en niet overdag als ik ben werken? Situatie is dan immers hetzelfde als snachts.
- Na JAX weer een paar nachten op de slaapkamer te doen veranderde er niets, nog steeds een grote plas van KAI in de woonkamer.
- Hoe leer ik KAI dit af? Wil JAX liever niet weer snachts in de slaapkamer laten omdat KAI dit ook niet mag en wil ze gelijk behandelen.
Heb getest wie van hen nou de schuldige was door JAX weer op de slaapkamer te doen en toen was heel duidelijk dat KAI plaste.
Hopenlijk hebben jullie tips...
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Help! Reu plast 's nachts ineens in huis DEEL 2
Moderator: moderatorteam
- quiang
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Ik heb een reutje, oranje middenslag keeshond.
- Aantal honden: 1
Help! Reu plast 's nachts ineens in huis DEEL 2
Eens een kees, altijd een kees... 
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Re: Help! Reu plast 's nachts ineens in huis DEEL 2
Ik weet niet of Kai een bench gewend is (geweest), anders zou je hem een paar nachten terug de bench in kunnen doen, of misschien gewoon een klein stukje afzetten in de woonkamer, zodat hij misschien wel zindelijk blijft in een kleinere ruimte, puur om even het gedrag te doorbreken?
- quiang
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Ik heb een reutje, oranje middenslag keeshond.
- Aantal honden: 1
Ja hij is zindelijk gemaakt met bench maar als hij dit doet omdat hij stress heeft door de komst van nieuwe hond JAX of zich bedreigd door of achtergesteld voelt bij JAX, ben ik bang dat hij de bench als straf zal ervaren en dat ik het dan alleen maar erger maak...Emma schreef:Ik weet niet of Kai een bench gewend is (geweest), anders zou je hem een paar nachten terug de bench in kunnen doen, of misschien gewoon een klein stukje afzetten in de woonkamer, zodat hij misschien wel zindelijk blijft in een kleinere ruimte, puur om even het gedrag te doorbreken?
Eens een kees, altijd een kees... 
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Een hond die de bench gewend is, zal snachts slapen in een bench sowieso niet als straf ervaren. Daarbij zal hij daarmee alleen maar afgezonderd zijn van de hond die hem stress bezorgt, dus ik zou het het proberen waard vinden.

- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Paisley schreef:Een hond die de bench gewend is, zal snachts slapen in een bench sowieso niet als straf ervaren. Daarbij zal hij daarmee alleen maar afgezonderd zijn van de hond die hem stress bezorgt, dus ik zou het het proberen waard vinden.
Dit dus....
Gentle poepte s nachts in huis op een gegeven moment.
Weer even terug de bench in als ze alleen was en af en toe weer geprobeerd om los in de kamer met de andere honden.
Ging het weer mis dan weer terug in de bench.
Nu enkele maanden later loopt ze al weer een tijdje los in huis s nachts en gaat het goed...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
-
Anoniemeling
- geregistreerd lid
Wat je zou kunnen doen is 's nachts filmen om te kijken wat er nu precies gebeurt. Is het inderdaad stress? En hoe ontstaat die? En wanneer? Et cetera.