Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond blaft 's nachts
Moderator: moderatorteam
- Crescent
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Hond blaft 's nachts
Voor ons geen probleem maar we willen de buren overlast besparen. Hij slaat ook aan als mijn buurman naar werk gaat, dus hij is wel waaks, maar alleen 's avonds en 's nachts.
Onze theorie; hond droomt en blaft zichzelf wakker. Is dan in staat van opwinding en blaft door. Hond is 2 jr, lijkt kruising ariegeois / beagle. Is gevonden in een veld toen hij een half jaar was, heeft daarna een jaar in de opvang gezeten met andere honden. Is nu 4 maanden in Nederland. Blaffen is begonnen na 1,5 maand hier zijn. Hij blaft ook in gezelschap van andere hond.
We hebben geprobeerd om hem gerust te stellen en af te leiden als hij blaft. Heeft iemand een soortgelijk gedrag meegemaakt en misschien opgelost? Dank!
Onze theorie; hond droomt en blaft zichzelf wakker. Is dan in staat van opwinding en blaft door. Hond is 2 jr, lijkt kruising ariegeois / beagle. Is gevonden in een veld toen hij een half jaar was, heeft daarna een jaar in de opvang gezeten met andere honden. Is nu 4 maanden in Nederland. Blaffen is begonnen na 1,5 maand hier zijn. Hij blaft ook in gezelschap van andere hond.
We hebben geprobeerd om hem gerust te stellen en af te leiden als hij blaft. Heeft iemand een soortgelijk gedrag meegemaakt en misschien opgelost? Dank!
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
Re: Hond blaft 's nachts
Mijn meiden blaffen ook als ze gewoon los in de woonkamer zitten en de geluiden van de buurt horen (mensen die langs lopen, honden die langs lopen, katten die elkaar in de haren vliegen). Al met al, ik vond het irritant.
Dus slapen de meiden nu gezellig op de slaapkamer en heeft niemand last van ze.
Het is natuurlijk niet de oplossing om het blaffen af te leren maar eerlijk is eerlijk, om daarvoor 's nachts wakker te blijven had ik niet zo veel zin in.
Dus slapen de meiden nu gezellig op de slaapkamer en heeft niemand last van ze.
Het is natuurlijk niet de oplossing om het blaffen af te leren maar eerlijk is eerlijk, om daarvoor 's nachts wakker te blijven had ik niet zo veel zin in.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

-
teckeltoos
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Daarmee heb je hem beloond voor ongewenst gedrag. Dat blaffen was eigenlijk min of meer een oproep tot bij hem komen en aandacht te geven.Crescent schreef:We hebben geprobeerd om hem gerust te stellen en af te leiden als hij blaft.
Hij heeft nu geleerd dat dat werkt. Het afleren gaat langer duren dan het aanleren en Beagles kunnen een soort jankblaf voortbrengen dat zeer onaangenaam klinkt
in huis. Probeer met hem te gaan sporten/jagen. Daar is hij voor gemaakt.
De eenvoudigste oplossing is nu wat Laura zegt. In je slaapkamer in een mand.
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Mijn honden reageren 's nachts ook wel eens op voorbijgangers of andere honden met geblaf. Erg vervelend en ik heb helaas geen goede oplossing voor je. Alfil slaapt bij ons op de kamer, maar dan nog stormt hij wel eens Luid blaffend naar het raam in de woonkamer. Gelukkig is het niet elke nacht en zeker niet de hele nacht.
Misschien werkt het bij jullie wel om de hond in de slaapkamer te laten slapen.
Misschien werkt het bij jullie wel om de hond in de slaapkamer te laten slapen.
-
Pets_Passion
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Contacteer:
Mijn vorige hond deed dat ook, vooral snachts, want dan klinkt alles toch net wat anders en het ziet ook wat anders uit zo in het donker.
Voor hem was het de oplossing om zijn slaapplek naar de ruimte bij de trap te verhuizen, dat is het rustigste deel van het huis en daar hoor en zie je snachts bijna nooit wat.
Mee naar boven kan natuurlijk ook, dan kan je hem wel het makkelijkst ook corrigeren als hij toch meent te moeten blaffen.
Voor hem was het de oplossing om zijn slaapplek naar de ruimte bij de trap te verhuizen, dat is het rustigste deel van het huis en daar hoor en zie je snachts bijna nooit wat.
Mee naar boven kan natuurlijk ook, dan kan je hem wel het makkelijkst ook corrigeren als hij toch meent te moeten blaffen.

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
- GoldenGizmo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 1
Gizmo blaft soms ook 's nachts. Aanvankelijk sliep hij aan de voorkant van het huis. Maar omdat hij daar telkens aansloeg wanneer hij iets op straat hoorde (wat ook zo z'n voordelen kan hebben, één keer kwam ik er de volgende ochtend achter dat mijn autodeur open stond en er wat spullen verplaatst waren, en héél toevallig was ook de autodeur van de auto van mijn vriend niet op slot: auto 1 en 2 van de rij in de straat, dus hoogstwaarschijnlijk heeft hij iemand gestoord met het inbreken in de auto's in onze straat) slaapt hij nu in de keuken aan de achterkant van het huis.
Aanvankelijk was dit voldoende, maar sinds we hier in de buurt verschillende katten met belletjes rond hebben lopen, begon meneer ook in de keuken aan te slaan (hoogstwaarschijnlijk doordat er zo'n kat in onze achtertuin komt). Nu zetten we de radio voor hem aan, en blaft hij alleen nog wanneer hij er hoognodig uit moet.
In ons geval hielp het dus om hem op een andere plaats te laten slapen, met minder prikkels, en om zelf voor geluid te zorgen zodat geluiden van buiten minder opvallen.
Aanvankelijk was dit voldoende, maar sinds we hier in de buurt verschillende katten met belletjes rond hebben lopen, begon meneer ook in de keuken aan te slaan (hoogstwaarschijnlijk doordat er zo'n kat in onze achtertuin komt). Nu zetten we de radio voor hem aan, en blaft hij alleen nog wanneer hij er hoognodig uit moet.
In ons geval hielp het dus om hem op een andere plaats te laten slapen, met minder prikkels, en om zelf voor geluid te zorgen zodat geluiden van buiten minder opvallen.
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Het ligt er natuurlijk aan waarom hij blaft. Is hij erg waaks en slaat hij aan op geluiden, is het een soort verlatingsangst of anders? De manier van blaffen zegt heel veel en soms ligt de oplossing in een heel vreemde hoek. Hier weet ik alles van!
Max blafte hier snachts altijd in de winterperiode. Van ongeveer oktober tot eind februari. Geen hysterisch blaffen of aanslaan op geluiden maar gewoon rustig gewoef. Woef, woef.....met tussenpozen. Heel rustig , ongeveer om de drie uur ofzo een paar keer blaffen. Een beetje alsof hij lag te mopperen. Dat deed hij eigenlijk al jaren en werd elke winter erger. Als ik ging kijken beneden zag ik een hele rustige hond die me aankeek alsof hij dacht, wat doe jij nu hier? Van alles geprobeerd, in de gang, in de garage, in de bench of juist niet, los in de woonkamer, het maakte allemaal niets uit. Vorig jaar werd ik er helemaal gek van. Het was november en hij blafte elk uur en ik kon niet meer slapen. Hij hield het hele huis en de buren wakker en partnerlief had al een paar keer gedreigd dat die hond eruit ging. Ik was ten einde raad en toen vroeg iemand aan mij of ze een foto van hem mocht delen op fb in een groep voor diercommunicatie. Ik wist het echt even niet meer dus vond het prima, alles wat eventueel kon helpen pakte ik aan. Hier kwamen wat reacties binnen over verstoorde lever en alvleesklierwerking en 'innerlijke' kou. Allebei best herkenbaar voor mij op een of andere manier en de tip was om kvv te voeren als ik dat al niet deed omdat vlees 'verwarmend' zou werken. Nu voerde ik ongeveer drie keer per week al kvv, naast een vrij goedkope brok omdat Max het op veel brokken niet goed deed en op deze wel. Ik vond het het proberen waard, ik was behoorlijk wanhopig en wilde alles een kans geven. Vanaf half november vorig jaar ben ik dus begonnen hem alleen kvv te voeren en binnen drie dagen was het snachts zo goed als stil! Alleen om half 5 was het nog even wat gewoef. Ik heb toen veendrenkstof en wat homeopatische druppels bijgegeven om de lever te reinigen en na twee weken was het geblaf helemaal over. Waar het precies door komt weet ik niet maar tot de dag van vandaag is het snachts meestal heerlijk rustig! Ook nu we weerin het winterseizoen zitten. Hij krijgt nu af en toe FF brok bij, ook omdat datin de vakanties makkelijker is maar eet vnl smuldier en lotgering en het gaat super. Ik vind het best erg dat het al jaren speelde en ik geen idee had dat deoplossing zo dichtbij lag maarik ben nu iig superblij voor Max en voor onszelf!
Het kan dus best even een gepuzzel zijn waarom je hond snachts blaft....
Max blafte hier snachts altijd in de winterperiode. Van ongeveer oktober tot eind februari. Geen hysterisch blaffen of aanslaan op geluiden maar gewoon rustig gewoef. Woef, woef.....met tussenpozen. Heel rustig , ongeveer om de drie uur ofzo een paar keer blaffen. Een beetje alsof hij lag te mopperen. Dat deed hij eigenlijk al jaren en werd elke winter erger. Als ik ging kijken beneden zag ik een hele rustige hond die me aankeek alsof hij dacht, wat doe jij nu hier? Van alles geprobeerd, in de gang, in de garage, in de bench of juist niet, los in de woonkamer, het maakte allemaal niets uit. Vorig jaar werd ik er helemaal gek van. Het was november en hij blafte elk uur en ik kon niet meer slapen. Hij hield het hele huis en de buren wakker en partnerlief had al een paar keer gedreigd dat die hond eruit ging. Ik was ten einde raad en toen vroeg iemand aan mij of ze een foto van hem mocht delen op fb in een groep voor diercommunicatie. Ik wist het echt even niet meer dus vond het prima, alles wat eventueel kon helpen pakte ik aan. Hier kwamen wat reacties binnen over verstoorde lever en alvleesklierwerking en 'innerlijke' kou. Allebei best herkenbaar voor mij op een of andere manier en de tip was om kvv te voeren als ik dat al niet deed omdat vlees 'verwarmend' zou werken. Nu voerde ik ongeveer drie keer per week al kvv, naast een vrij goedkope brok omdat Max het op veel brokken niet goed deed en op deze wel. Ik vond het het proberen waard, ik was behoorlijk wanhopig en wilde alles een kans geven. Vanaf half november vorig jaar ben ik dus begonnen hem alleen kvv te voeren en binnen drie dagen was het snachts zo goed als stil! Alleen om half 5 was het nog even wat gewoef. Ik heb toen veendrenkstof en wat homeopatische druppels bijgegeven om de lever te reinigen en na twee weken was het geblaf helemaal over. Waar het precies door komt weet ik niet maar tot de dag van vandaag is het snachts meestal heerlijk rustig! Ook nu we weerin het winterseizoen zitten. Hij krijgt nu af en toe FF brok bij, ook omdat datin de vakanties makkelijker is maar eet vnl smuldier en lotgering en het gaat super. Ik vind het best erg dat het al jaren speelde en ik geen idee had dat deoplossing zo dichtbij lag maarik ben nu iig superblij voor Max en voor onszelf!
Het kan dus best even een gepuzzel zijn waarom je hond snachts blaft....