Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Meningen gevraagd zindelijkheid

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Meningen gevraagd zindelijkheid

Ongelezen bericht door *Skye* »

Hoi allemaal,

Nova is nu 7 maanden en nog niet echt zindelijk. Tot een mand ofzo terug stond de deur bijna de hele dag open en plaste ze eigenlijk zo goed als niet meer binnen.
Bij visite of in restaurants heeft ze nog nooit binnen geplast.

Aangezien ik bij Skye het eerste jaar me overal enorm druk over maakte, en ik pas echt van hem kon gaan genieten toen ik de dingen ging loslaten, had ik deze keer mezelf voorgenomen overal relaxed in te staan.
En dat is me eigenlijk best goed af gegaan.

Maar toch. Ze is nu 7 maanden en dus nog niet echt zindelijk. Soms zijn we 5u weg geweest en ligt er geen plas, soms gaan we een uur weg en ligt er bij thuiskomst een plas. In de nacht gaat het ook altijd goed.

Het is verder niet echt een probleem, alleen ben ik wel benieuwd naar hoe jullie hier naar kijken. Ik weet wel hoe je een hond zindelijk kan maken en ja ik kan bij 0 beginnen. Maar ik wil het juist het liefst de tijd geven en het vanzelf laten gaan. Maar waar ik nu een beetje bang voor ben is dat ze straks nooit zindelijk gaat worden omdat ik het allemaal maar een beetje heb laten gaan.

Wat ik nu doe is 4 of 5 x per dag echt uitlaten. Tussen de wandelingen door 1 of 2 x naar buiten en als ze naar de deur loopt neem ik haar mee naar buiten.

Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die zich er ook allemaal niet te druk over maken. En natuurlijk andere meningen zijn ook meer dan welkom :ok:
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Re: Meningen gevraagd zindelijkheid

Ongelezen bericht door sirene »

Gewoon zo verder gaan. Wel blijven belonen als ze het buiten doet.
Ik maak me er nooit druk om. De ene is veel sneller zindelijk dan de ander. Ineens zijn ze het gewoon. Ik heb er twee die dat pas met 11 mnd helemaal waren.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik heb ooit een vuilnisbakkie gehad, die met een jaar pas echt betrouwbaar zindelijk was, inderdaad de hemel in prijzen als ze het buiten doet, en gewoon lekker doorgaan zoals je nu doet- geduld hebben een .... komt vanzelf goed dan :wink:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Wij doen er niets mee.
Jaap is vanaf zeven weken zindelijk in de zin dat hij zijn eigen huis niet vies wil maken.
Hij kan het steeds beter ophouden.
Verder doet hij gewoon met de roedel mee.
Als we toevallig zien dat hij het buiten doet, wordt hij wel geprezen. Maar zo vaak komt dat niet eens voor.
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sas »

_Tiny_ schreef:Ik lees niks waarvan ik denk hier moet je iets mee want dit gaat straks gierend de bocht uit vliegen. Babs is ook 7 maanden en soms ligt er nog wel eens een plas. Rufus en Perry deden het op die leeftijd snachts nog in huis. Babs niet meer dus dat vind ik al hartstikke goed. Mijn andere honden zijn met dezelfde aanpak helemaal zindelijk geworden.
Het komt wel. Echt het komt wel.
precies dit.
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Lucca is nu 9 maanden en plaste vorige week nog opeens in huis. 100% zindelijk is ze dus nog altijd niet maar het gaat al zó veel beter dan met 5 maanden. Geen zorgen hoor, je doet het zo te horen goed.
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik merk bij mijn teefjes dat ze echt goed zindelijk zijn geworden na de eerste loopsheid.
ellen
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Mayke was ook zo. Ze snapte de bedoeling allemaal best, maar het duurde wel tot 10 maanden dat ik er 100% vanuit kon gaan dat ze geen afgelegen hoekje tot wc bestempelde. Gevoel voor zindelijkheid komt bij sommige honden gewoon wat later.
Toen Mayke jong was, had ik een beetje een nomadisch bestaan en als ik ergens nieuw met haar binnen kwam, had ik altijd de zorg dat ze de boel niet onder zeek.
Ook bij mezelf thuis vond ze het washok een prima wc, tot wel 8 maanden heb ik daar wel eens een plas gevonden. Als ik een stabieler leven had gehad, was ze vast sneller zindelijk.
Nu is ze 100% zindelijk, waar ik ook kom.
Afbeelding
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Dankjewel voor de reacties, dit moest ik even horen en ga dus gewoon op dezelfde voet verder. Ik beloon ook idd altijd als ze buiten plast.

Ik had idd verwacht dat ze nu toch wel liever haar eigen huis niet meer zou willen vervullen, maar zij heeft er blijkbaar iets meer tijd nog voor nodig.

We gaan het zien hoe het gaat lopen.

Dankjewel :)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”