Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Springen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Ingding
Zeer actief
Aantal honden: 2

Springen

Ongelezen bericht door Ingding »

Ik was net in het bos waar ik rustig mijn rondje liep. Op een gegeven moment staat er een grote reu in de verte naar ons te kijken. De meisjes keken niet naar hem op of om maar hij bleef staren en ging er bij op de grond liggen. Ik hoorde wel iemand roepen, maar niemand die de hond kwam halen. Ik liep er voorbij, maar Imara (RR) die durfde niet. De hond blokkeerde haar en toen ze er wel langs kwam rende hij achter haar aan. Ik probeerde Imara bij mij te roepen, maar dat gaat lastig op deze manier. De vrouw riep ook haar hond steeds en op het moment dat er een groepje aan kwam met een andere hond kon ze hem eindelijk pakken.

Ondertussen was Imara helemaal opgefokt en haar haren stonden overeind. Ze sprong een keer op. Ik probeerde haar tegen te houden en wilde haar bij me roepen maar de mensen begonnen naar haar te roepen. Geen succes want daardoor dacht ze juist van Hoera :cheer:

De vrouw en de mensen uit het groepje begonnen te praten. Nee hun hond was het probleem niet. Het was die daar (wijzend naar Imara) want die springt zo erg en is zo lomp en de hond van mevrouw moest rust hebben want hij had iets aan zijn poot. Voor mij zou dat een reden zijn mijn hond aan te lijnen, in ieder geval wanneer er andere honden aankomen, want als een hond los loopt, ga ik er vanuit dat het goed zit.

Ik stond een eindje verder en was bezig Imara te lokken en werd compleet buiten dit gesprek gelaten. Er werd schande van gesproken. Daarna werd er weer tegen Imara gepraat waarna ze weer omhoog springt bij een kindje. Mag ze absoluut niet en normaal gaat dit prima en ik vond het ook erg dat ze het deed. Ze sprong niet tegen hem op maar er net naast en ik was ondertussen iets te ver om in te grijpen, maar ondanks dat er weer gescheeuwd werd naar Imara kwam ze nu wel naar mij toe. Haar beloond en sorry gezegd en uitgelegd dat ze nog heel jong was en ik mijn best deed om haar te leren niet op te springen. "Ja ze springt wel veel. Ik schreeuw er altijd tegen, dat helpt," zeiden ze.

Nu voel ik mij ondertussen schuldig want normaal geproken leidt ik Imara af als er mensen aan komen zodat ze er niet naartoe gaat en niet gaat springen. Maar nu kwam iedereen tegelijk en lukte het niet. En ik vond het uiteraard erg vervelend voor de vrouw met de gewonde hond, maar als ze dat eerder had gezegd of als ze haar hond had aangelijnd, dan had ik Imara ook aan kunnen lijnen. Het is niet alsof het mij geen reet interesseert en Imara maar haar goddelijke gang laat gaan.

Ik moest het even kwijt. In ieder geval weer werk aan de winkel met het springen.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Re: Springen

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ah joh zure pruimen. Lekker laten gaan.
Als een hond tegen mij opspringt vind ik dat ook niet leuk, ik ben niet zo groot zelf. Maar als ik zie dat de baas het probeert te voorkomen of even sorry zegt dan is het helemaal niet erg.
Kan gebeuren. Het zijn geen robots.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Lekker laten lullen, wat een lui zeg. Waar bemoeien ze zich mee. Die manke hond hoort aangelijnd te zijn en de rest dient lekker door te lopen en al helemaal niet naar jouw hond te roepen. Je hebt een pup, die moet dingen leren, je doet je best, soms gaat het fout, dan zeg je sorry en zij zeggen geeft niet en iedereen gaat zijn weegs. Iedereen die er meer van maakt moet je lekker negeren.
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Oh wij hebben er ook zo een rondlopen hier (zeurbaasje niet hond). Dat we Murdock eens moeten aanpakken, want hij is duidelijk niet onder controle.
Dat Murdock dan vervolgens lekker rondstruint zonder gedoe gaat er bij haar niet in. Nee, Murdock is een probleemhond!

Dat haar misbaksel uit het niets uitvalt naar andere honden (niet naar Murdock overigens) , dat komt omdat die andere honden het uitlokken... Pfff.

Gewoon lekker laten lullen!
Arline
Zeer actief

Ongelezen bericht door Arline »

Gek he dat ze naar die mensen toe gaat en springt wanneer ze haar roepen :19:
Je deed je best om haar bij je te roepen en je hebt sorry gezegd. Sommige mensen zeuren graag of weten het altijd beter. Vervelend, maar dat hou je toch.
Afbeelding
I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Ah joh, laat gaan :J: . Het is een pup, je hebt geprobeerd om haar bij je te roepen en sorry gezegd. Er is verder niks erg gebeurd dus wat is het probleem? Sommige mensen houden nou eenmaal ontzettend van klagen.

Ik snap wel dat je je even rot voelt hoor. Onze pup/puber springt al veel minder dan in het begin, maar als een voorbijganger bang is en daardoor aan de kant springt en gaat gillen, dan wordt het júíst feest. Dan baal ik ook wel even. :oeps:
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Simone-H
Zeer actief

Ongelezen bericht door Simone-H »

Ik ben met Pepper (14mnd.) aan het oefenen met loslopen. Het laatste stukje wat we vanmorgen liepen is een weggetje achter de achtertuinen van huizen langs. Ze heeft de neiging om bij iedere achtertuin even door het hekje te loeren. Vanmorgen stond er een hekje open en de vrouw daar was buiten. Pepper erheen. Mevrouw haalt haar aan en Pepper springt. Pep was nat en zanderig dus dat was niet de bedoeling. Gelukkig kwam ze redelijk snel (niet bij de eerste keer roepen, maar toch) excuus naar de vrouw gemaakt en verder. Volgende keer komt Pepper dat stuk dus weer aan de lijn.

Ik vond het ook heel vervelend, vandaar dat ze daar weer aan de lijn komt.
Verander wat je niet kunt accepteren
Accepteer wat je niet kunt veranderen
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”