Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De mens en de hondenlijn

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: De mens en de hondenlijn

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Het klinkt als dwars puppengedrag.
Lou doet het soms ook. Ik draai me om en negeer tot ze contact zoekt, want ze wil wel contact namelijk.
Dus als ik net doe of ze er niet is, is dat stom. Hier werkt het in elk geval. ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Ja, of een tuigje gaan gebruiken. Dan is corrigeren met de lijn lastiger, de hond merkt er minder van en omdat het anders voelt hou je er vanzelf mee op. Ik herken dat automatisch aan die lijn sjorren wel en bij mij heeft dat heel erg geholpen.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Je bewust worden van iets is de eerste stap, vervolgens ga je je situaties elke keer evalueren en bedenken hoe je het de volgende keer anders doet. Een nieuwe gewoonte duurt even voor het erin zit hoor, maar ik denk dat je bewustwording al een aardig eind op weg is.

Verder lijk je nog handelingsverlegenheid te hebben met betrekking tot de moeilijke situaties. Hoe zou je die kunnen oplossen denk je? En waarom frustreert het je? Is het erg wat ze dan doet of doet ze iets waardoor jij een voorafgesteld doel (een bepaalde route lopen) niet kan doen dan?

Wat zegt de informatie over positieve bekrachtiging en clickertraining hierover. Of waar zou je daarover nog informatie kunnen vinden? Mijn vraag is of je in positieve trainingsvormen moet gaan zoeken als je het over opvoedingszaken heb, maar goed dat is misschien een andere discussie.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”