Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
onverdraagzaam op bank bij baas
Moderator: moderatorteam
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Re: onverdraagzaam op bank bij baas
Misschien omdat het meer spanning oplevert (ze willen bijvoorbeeld allemaal graag dicht bij jou zitten) of chaotischer verloopt dan wanneer je ze één voor één op de bank stuurt, dus ze zich meer op de opdracht concentreren dan op elkaar?
-
Neeltje
Kijken of je het samen met iemand kunt trainen die de honden dan één voor één bij je op de bank stuurt?
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Je kunt kijken of je steeds een hondje meer op de bank bij je kan krijgen?
Die roep je er dan bij als je "standaardpakket" van 4 à 5 honden er al zit.
Als daar geen spanning (meer) is dan roep je nog een extra hondje er bij enz.
Rustig opbouwen en voor jezelf geen tijdslimiet stellen wanneer het moet lukken, want dan ga je gemakkelijk te snel.
Die roep je er dan bij als je "standaardpakket" van 4 à 5 honden er al zit.
Als daar geen spanning (meer) is dan roep je nog een extra hondje er bij enz.
Rustig opbouwen en voor jezelf geen tijdslimiet stellen wanneer het moet lukken, want dan ga je gemakkelijk te snel.
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Hier lukt dat met 2 honden al nauwelijks. Als Aki op de bank ligt of komt gaat Jol er vanaf.
Jol gaat er ook af als de kat op de bank komt trouwens, terwijl Aki en de kat weer wel samen liggen. Zit in haar systeem, ze wil gewoon alleenrecht en als dat niet gaat dan gaat ze van de bank af. Behalve als ze met de baas ligt te kroelen, dan kan ze nog wel eens heel fel reageren naar Aki toe of de kat, en ik let er dan trouwens ook wel op dat Aki zich niet met die kroelsessie gaat bemoeien
Jol gaat er ook af als de kat op de bank komt trouwens, terwijl Aki en de kat weer wel samen liggen. Zit in haar systeem, ze wil gewoon alleenrecht en als dat niet gaat dan gaat ze van de bank af. Behalve als ze met de baas ligt te kroelen, dan kan ze nog wel eens heel fel reageren naar Aki toe of de kat, en ik let er dan trouwens ook wel op dat Aki zich niet met die kroelsessie gaat bemoeien
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Vind het al een prestatie dat je 11 honden netjes naast elkaar op een bankje hebt gekregen 
Verder denk ik dat door spanning en sommige honden zich gesterkt voelen als jij erbij zit, dan toch anders reageren.
Verder denk ik dat door spanning en sommige honden zich gesterkt voelen als jij erbij zit, dan toch anders reageren.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik heb er dan maar 2, maar als ik 10 van die karakters zou hebben, zou met zn allen op de bank echt een heel slecht idee zijn
Die willen aandacht van mij, en nemen niet genoeg met 1/10e deel. In opwinding zullen met elkaar gaan pierejakken tot alles half spelend / half discussiërend door de kamer rolt.

-
Johnny Jones
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Als je nou eens die foto's plaatst, dan kunnen we het beter beoordelen 
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik vind het volkomen normaal en logisch. Ken weinig honden die graag tegen een andere hond aan zitten op een ligplaats. In de auto of buiten is tot daar aan toe. Cleo en Eva konden ook echt niet contactliggen op de bank hoor.
En Dapper en Cleo ook haast niet. Cleo was de chef van de bank en die had de rest zo duidelijk afgeleerd haar aan te raken op de bank dat ik die foto ook wel kon vergeten als ik er zelf niet tussen was gaan zitten. En dan waren dat dus 3 honden....
Denk dat je honden hele duidelijke regels rondom de bank hebben en dat als mevrouw A erop zit mevrouw B weet dat ze dat niet moet wagen. Daar kun je wel wat over gaan commanderen maar die honden zijn niet gek. Dat de chi's er steeds afsprongen geeft bv aan dat er een hond op zat waar ze niet bij mogen zitten. Of ze lopen altijd achter je aan. Dat kan ook.
Ik vind het volkomen normaal dat 11 honden een eigen dynamiek over ligplaatsen hebben waar je als mens niks tegen kan beginnen.
Je moet het zo zien. Stel dat jij je hond verboden hebt op bed te springen. En een ander gaat je hond commanderen dat hij op bed moet terwijl jij daar ligt en hem aankijkt met ogen die zeggen "ik waarschuw je!" weinig honden die dan nog het bed op springen....
Wuilus had van haar vorige baas een zeer duidelijk bankverbod. Ik heb haar in 14 jaar niet een keer kalm op de bank kunnen krijgen. Zelfs paaien en optillen etc wilde niet. Ze kreeg wit van de ogen en haar bek trok naar achteren. En ik wilde juist graag dat ze bij me lag op de bank. Geen mogelijkheid. Ze ging er zelfs zenuwachtig van janken. Die had zo plichtsgetrouw geleerd wat wel en niet mocht dat dat gewoon ook niet meer mogelijk was. En dat had een andere hond haar net zo goed kunnen leren.
Bas is heel lief en makkelijk maar als Mira van Martijn op haar stoel springt zonder dat ze het goed vindt vliegt ze die aan en corrigeert er heel fel voor. Dat is wat Martijn me vertelde toen hij op Bas gepast heeft. Bas kan verder prima tegen honden aan zitten en lopen maar niet op de ligplaats.
Dus je bank is een waar fenomeen voor je honden. Een hele dynamiek vol verboden en regels.
Denk dat je honden hele duidelijke regels rondom de bank hebben en dat als mevrouw A erop zit mevrouw B weet dat ze dat niet moet wagen. Daar kun je wel wat over gaan commanderen maar die honden zijn niet gek. Dat de chi's er steeds afsprongen geeft bv aan dat er een hond op zat waar ze niet bij mogen zitten. Of ze lopen altijd achter je aan. Dat kan ook.
Ik vind het volkomen normaal dat 11 honden een eigen dynamiek over ligplaatsen hebben waar je als mens niks tegen kan beginnen.
Je moet het zo zien. Stel dat jij je hond verboden hebt op bed te springen. En een ander gaat je hond commanderen dat hij op bed moet terwijl jij daar ligt en hem aankijkt met ogen die zeggen "ik waarschuw je!" weinig honden die dan nog het bed op springen....
Wuilus had van haar vorige baas een zeer duidelijk bankverbod. Ik heb haar in 14 jaar niet een keer kalm op de bank kunnen krijgen. Zelfs paaien en optillen etc wilde niet. Ze kreeg wit van de ogen en haar bek trok naar achteren. En ik wilde juist graag dat ze bij me lag op de bank. Geen mogelijkheid. Ze ging er zelfs zenuwachtig van janken. Die had zo plichtsgetrouw geleerd wat wel en niet mocht dat dat gewoon ook niet meer mogelijk was. En dat had een andere hond haar net zo goed kunnen leren.
Bas is heel lief en makkelijk maar als Mira van Martijn op haar stoel springt zonder dat ze het goed vindt vliegt ze die aan en corrigeert er heel fel voor. Dat is wat Martijn me vertelde toen hij op Bas gepast heeft. Bas kan verder prima tegen honden aan zitten en lopen maar niet op de ligplaats.