Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Help, pies probleem
Moderator: moderatorteam
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
- Aantal honden: 2
Help, pies probleem
Ziggy heeft weer op de bank gepiest.
De eerste keer gaf ik mezelf de schuld, misschien was ik wel te laat met uitlaten maar gisteren en vandaag ook weer terwijl ik ze vanmiddag nog fatsoenlijk heb uitgelaten .
Het is ook geen klein perongeluk plasje maar echt een flinke natte plek.
Hoe kan ik dit oplossen dat ie niet meer op de bank plast?
Niet meer op de bank laten wordt moeilijk want het is een grote bank en als ik er niet bij ben kan hij er zó op.
Ik kan toch slecht Ziggy constant in de bench opsluiten als ik er niet bij ben?
Wie heeft er nog tips?
De eerste keer gaf ik mezelf de schuld, misschien was ik wel te laat met uitlaten maar gisteren en vandaag ook weer terwijl ik ze vanmiddag nog fatsoenlijk heb uitgelaten .
Het is ook geen klein perongeluk plasje maar echt een flinke natte plek.
Hoe kan ik dit oplossen dat ie niet meer op de bank plast?
Niet meer op de bank laten wordt moeilijk want het is een grote bank en als ik er niet bij ben kan hij er zó op.
Ik kan toch slecht Ziggy constant in de bench opsluiten als ik er niet bij ben?
Wie heeft er nog tips?
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: Help, pies probleem
Was die krullebol het niet , of was jij je tena vergeten,? 
Wat je zegt ben je zelfffff 

- dre
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Juno heeft dit een aantal maanden geleden ook gehad. Ineens plaste ze in huis (wel op de vloer gelukkig), had ze nog nooit gedaan
Eerst de urine laten nakijken bij de dierenarts, niets te vinden wat het zou verklaren, met wat extra water geven was het redelijk opgelost.
Uiteindelijk bleek dat ze het gewoon wel makkelijk leek te vinden
ik stond 's ochtends op, geef ze ontbijt, Juno loopt naar de woonkamer en gaat zonder aankondiging (piepen, draaien, oid) middenin de kamer zitten om te plassen
Ze heeft toen meegemaakt wat er gebeurd als je vrouwtje echt boos maakt
het was ook gelijk klaar met die ongein.
Wel heb ik dus eerst medisch uit laten sluiten voor ik boos (durfde) te worden
Eerst de urine laten nakijken bij de dierenarts, niets te vinden wat het zou verklaren, met wat extra water geven was het redelijk opgelost.
Uiteindelijk bleek dat ze het gewoon wel makkelijk leek te vinden
Wel heb ik dus eerst medisch uit laten sluiten voor ik boos (durfde) te worden

- Ptje
- Zeer actief
Oke dan ga ik morgen ff een plas opvangen en wegbrengen voor de zekerheid.
Misschien vermenselijk ik het wel maar het is net alsof ie iets tegen de bank heeft ja ik weet het het klinkt niet echt rationeel maar toen de bank nét binnen was en de delen nog niet eens op de plaats stonden had ie zijn poot er al tegenop getild en een paar dagen later ook nog eens snachts een keer.
Die bank is echt een mikpunt lijkt het wel.
Die mensen hadden geen huisdieren waar de bank vandaan kwam, dat zei die mevrouw tenminste.
Toen Samir nog wel eens in het weekend thuis kwam en Ziggy nog boven mocht komen toen scheet en piestte hij op zijn kamer.
Net alsof hij zijn zin niet kan krijgen en dan maar piest, maar misschien zie ik het verkeerd..
Enneh Kees
Beter lezen hé mijn tena's vergeet ik niet, ik zei een plas geen zondvloed , Rassebas doet zo iets niet, dat is het brave jongetje van de klas en die was ook bij me toen ik boven bezig was.
Misschien vermenselijk ik het wel maar het is net alsof ie iets tegen de bank heeft ja ik weet het het klinkt niet echt rationeel maar toen de bank nét binnen was en de delen nog niet eens op de plaats stonden had ie zijn poot er al tegenop getild en een paar dagen later ook nog eens snachts een keer.
Die bank is echt een mikpunt lijkt het wel.
Die mensen hadden geen huisdieren waar de bank vandaan kwam, dat zei die mevrouw tenminste.
Toen Samir nog wel eens in het weekend thuis kwam en Ziggy nog boven mocht komen toen scheet en piestte hij op zijn kamer.
Net alsof hij zijn zin niet kan krijgen en dan maar piest, maar misschien zie ik het verkeerd..
Enneh Kees
Beter lezen hé mijn tena's vergeet ik niet, ik zei een plas geen zondvloed , Rassebas doet zo iets niet, dat is het brave jongetje van de klas en die was ook bij me toen ik boven bezig was.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- Ptje
- Zeer actief
Even het oude topic naar boven gehaald voor een update.
Ik heb sinds bijna twee weken een andere bank, niet vanwege het piesgedrag maar ook omdat de bank toch wat ongemakkelijk zat, hier en daar doorgezakt was en toch wat te laag voor me was.
Op MP voor een prikkie een blauwe hoekbank gekocht die echt heerlijk zit en niet doorgezakt is.
Hij heeft hier en daar wel een slijtplekje maar voor 50 euro ga ik niet zeiken maar wat belangrijker is Ziggy ook niet.(klopt ff stevig af).
Ik heb een frisse roodwitte deken er op gelegd als plek waar de honden wel op mogen liggen en dat hebben ze aardig goed door..
Al met al wel fijn dus, er zit aan één kant zelfs een uitklapbaar relaxgedeelte aan dus as wie spiek zit ik hier lekker te typen met de pootjes omhoog en de honden lekker languit op hun deken.
Poeh het is echt een mega bankstel met 6 zitgedeeltes dus wij zitten voorlopig er goed bij.
Ik heb sinds bijna twee weken een andere bank, niet vanwege het piesgedrag maar ook omdat de bank toch wat ongemakkelijk zat, hier en daar doorgezakt was en toch wat te laag voor me was.
Op MP voor een prikkie een blauwe hoekbank gekocht die echt heerlijk zit en niet doorgezakt is.
Hij heeft hier en daar wel een slijtplekje maar voor 50 euro ga ik niet zeiken maar wat belangrijker is Ziggy ook niet.(klopt ff stevig af).
Ik heb een frisse roodwitte deken er op gelegd als plek waar de honden wel op mogen liggen en dat hebben ze aardig goed door..
Al met al wel fijn dus, er zit aan één kant zelfs een uitklapbaar relaxgedeelte aan dus as wie spiek zit ik hier lekker te typen met de pootjes omhoog en de honden lekker languit op hun deken.
Poeh het is echt een mega bankstel met 6 zitgedeeltes dus wij zitten voorlopig er goed bij.
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Die andere bank beviel Ziggy zeker niet.
Fijn dat Ziggy niet meer zeikt. Haha.
Fijn dat Ziggy niet meer zeikt. Haha.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Ptje
- Zeer actief
Even een snelle telefoonfoto.

Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
50 euries maar? Goeie koop!!!
En fijn dat het piesprobleem nu opgelost is...
En fijn dat het piesprobleem nu opgelost is...
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Mooie oplossing 
Denk dat Ziggy nu ook geen "zeiklucht" meer kan vinden die ververst moet worden
Denk dat Ziggy nu ook geen "zeiklucht" meer kan vinden die ververst moet worden
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Is het zo dik dekbed dan? Ik doe een dekbed van 2 bij 2 meter in de wasmachine.Tamara81 schreef:Hmmm... dan ben ik dus traag van reactie itt jou, Cleva.Cleva schreef:De honden krijgen hier alle vrijheid tot gebruik van bed en bank maar ik snap niet precies op welk moment ze aanstalten maken om zich daar te ontlasten en zich niet onmiddellijk met een dubbele flikflak van het genoemde meubelstuk heengeslagen zien worden.
Serieus. Pis gewoon niet op mijn bank, ofzo.
Die bank kost meer dan jou.
Ik breek je nek.
Die van mij slaapt in bed, erg gezellig, daar niet van.
Op een ochtend (ze was nog niet zindelijk) was ik me aan het omkleden terwijl Lanai plots op mijn dekbed ging plassen. Ik wist niet hoe ik moest reageren... Heb haar gewoon uit laten plassen!
Dekbed ligt nu in de schuur... wat moet je ermee he. Past niet in wasmachine.
Het kleintje heeft het gelukkig bij die ene keer bedplassen gelaten.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Mijn dekbed past ook in mijn huidige wasmachine maar de machine hiervoor was te klein. Maar voor 13 euries kun je hem hier gewoon laten stoomreinigen bij een ouderwetse wasserette waar ze alles voor je doen ipv dat je het zelf doet. Mag je nog een koekje geven aan de huishond ook 
- c.otto
- Vaste gebruiker
Nora vanaf dag één toegang tot de bank, fauteuils en bed, de slaapkamer is zelfs in z'n geheel verboden terrein, verboden (ik woon op een flat en de slaapkamerdeur staat vaak open). Ging erg makkelijk en ik merk nooit dat ze in de verleiding komt. Ze zal zich op voornoemde plekken dan ook nooit ontlasten.