Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Paard ingeslapen na aanval hond

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Manuma
Zeer actief

Paard ingeslapen na aanval hond

Ongelezen bericht door Manuma »

In het Groningse Wildervank heeft een agressieve hond donderdagmorgen een aantal paarden aangevallen. Dit maakte de politie bekend. Om de hond af te schrikken heeft de politie een waarschuwingsschot gelost. Hierna ging de hond er vandoor. De eigenaar en de hond zijn volgens de politie getraceerd. Onderzoek moet uitwijzen wat er zich precies heeft voorgedaan.

Eén van de paarden was dermate gewond dat een dierenarts het dier heeft laten inslapen.

http://www.blikopnieuws.nl/nieuws/24756 ... rvank.html
Zo :80: Die is flink tekeer gegaan.
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Aantal honden: 2

Re: Paard ingeslapen na aanval hond

Ongelezen bericht door Yara »

Er is toch niks bekend over wat voor hond het was? Maar wat vreselijk voor dat arme paard. Ben benieuwd wat er gebeurd is. Er moet toch wel heel wat gebeuren voordat een hond een paard zodanig verwond dat hij sterft of moet ingeslapen.
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Yara schreef:Er is toch niks bekend over wat voor hond het was? Maar wat vreselijk voor dat arme paard. Ben benieuwd wat er gebeurd is. Er moet toch wel heel wat gebeuren voordat een hond een paard zodanig verwond dat hij sterft of moet ingeslapen.
Wellicht een pees beschadigd? Dat gaat vrij rap bij paarden helaas..

Ik zie ook niets over een ras staan?

Ah hier staat iets meer info:
http://www.rtvnoord.nl/nieuws/170631/Pi ... wingsschot
Een dierendrama in Wildervank. Een hond heeft daar drie pony's aangevallen. Eén pony raakte zo ernstig gewond dat een dierenarts het dier moest laten inslapen.

De pony's stonden in een weiland aan de Maagdepalmstraat. In een poging om de hond onder controle te krijgen loste de gealarmeerde politie een waarschuwingsschot. Dat hielp; de hond liet los en ging terug naar de woning van de eigenaar.

Pitbull
Het gaat om een pitbull, een kruising van meerdere rassen. Het is nog onduidelijk hoe het dier kon ontsnappen aan de aandacht van zijn eigenaar.

Burgemeester
'We zullen dit voorval rapporteren aan de gemeente', zegt politiewoordvoerder Anne van der Meer. 'Het is aan de burgemeester om te besluiten wat er met de hond moet gebeuren. Strafrechterlijk kunnen wij er niets mee, omdat het gaat om een dier dat een ander dier aanvalt.'
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Een kruising van meerdere rassen is tegenwoordig ook al een pitbull.
Zo kun je dus elke hond een pitbull noemen. :roll:

Anyway, wat een ellende zeg. Wat moet dat een vreselijk zicht zijn geweest. :ugh:
Hier vlakbij is dat toen ook gebeurt. En dat was wel een pitbull. Een stafford dus. Je kunt het duizend keer benoemen, houd je klote joekel aan de lijn. Maar dat gaat em toch niet worden.
Afbeelding
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

In principe kan één beet al genoeg zijn om een paard te moeten laten inslapen. Er hoeft maar een pees geraakt te worden op een verkeerde manier, maar als ik lees dat de hond pas weggaat na een waarschuwingsschot en er meerdere paarden gewond zijn, zal het geen 1 beet geweest zijn. Maar misschien wel één van de beten op een vreselijke plek.

Vreselijk dit... Arme pony en wat vreselijk voor de eigenaar
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Wildervank is ook nogal een buitengebied en ligt niet erg centraal of zo.
Ik haal er Lotgering voor Muis
Een politiepost hebben ze niet denk ik, dus dat moet ook al wel even aan de gang zijn geweest voordat de politie erbij was.
Als die vanuit, zeg Gieten of Hoogezand , moesten komen dan heeft dat minstens een kwartiertje geduurd...

Er kan een hoop gebeten worden in 10 minuten :(:
En zeker als het een pit achtige hond was is dat vast een puinhoop daar.... het zullen je pony's maar zijn...je zult er maar aan het weiland staan en daar getuige van zijn...je zult het maar 'op moeten ruimen straks' :oeps: :ugh:
Ik stel voor dat ze die eigenaar met de reet van de bank aftrekken en die het weiland insturen om te kijken wat er gebeurd is, EN plukken haar of vlees op laten ruimen... dan is de 'straf' daar alvast mee begonnen...hond in beslag, en nog een werkstraf op een kadaverwagen erachteraan of zo.
Moet je eens kijken dat je het wel afleert om je hond te laten 'ontsnappen aan je aandacht'
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ik blijf het ook een bezopen verhaal vinden dat ze er zogenaamd niets mee kunnen strafrechtelijk..
Wat is dat nou toch voor bizarre willekeur en vreselijke onduidelijkheid in dit land ?
het lijkt wel een vorm van gedoogbeleid waarvan niemand weet waar de grenzen liggen of zo ....

In andere steden worden die beesten in beslag genomen en volgt er wel degelijk een strafrechtelijke procedure.
Dier 1 sloopt dier 2, dat is dus bezit A dat bezit B sloopt...
Daar moet je toch wat mee kunnen ?
En waarom worden die honden in een stad als Assen of Amsterdam of Rotterdam wel s middags nog uit huis gehaald en komt er via de gemeente binnen een week een aanlijn/muilkorf plicht...
En waarom kan in Wildervank dan gewoon die hond vandaag,morgen en volgende week met wat pech nog een keer zo'n puinhoop aanrichten, al dan niet andere honden, katten of schapen of koeien of paarden.
Die lopen en staan er in die omgeving ZAT namelijk.

Je kunt toch op zijn minst zorgen dat er een spoed procedure in gang gezet wordt zodat er VANDAAG nog een muilkorf omheen gaat ?
Echt...
Het zal misschien ook liggen aan de eigenaar van de gesneuvelde slachtoffer(s) ?
Ik "hoop"" dat als het ooit waarheid zou worden voor me, dat ik in the heat of the moment die hond overhoop sloop ....dan hebben we dat maar gehad en hoef ik niet letterlijk of figuurlijk te leuren met mijn dode hond om te zorgen dat zulks uit het straatbeeld verdwijnt.
Ik zou desnoods met mijn dode hond op de stoep gaan staan bij het provinciehuis...drie keer daags politie bureau...
Hop...aan het werk...weg met zulks
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nanna schreef:De laffe uitweg. Je hond af laten maken.
Hang er een muilkorf om en houd die joekel aangelijnd. Graag aan een dubbele lijn. En zet een deugdelijk hek om je tuin.
Maar dat zal wel te moeilijk zijn. En teveel gedoe. Je wel een vechthond aanschaffen maar niet willen dealen met de consequenties.
En dat is precies waarom er zoveel commotie is rondom dat soort honden.
:wink: er zijn bijna geen mensen in deze wereld ie echt geschikt zijn voor dit soort kruisingen, dus moeten ze niet meer gefokt worden en als je ze dan toch niet veilig kan houden dan maar afspuiten, maar dan ook geen nieuwe mee nemen :roll:
beter voor de wereld
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef: dan maar afspuiten, maar dan ook geen nieuwe mee nemen :roll:
daar loopt volgende week weer een nieuwe hoor. Want het was toch echt de schuld van Tyson. En deze nieuwe doet dat niet, zolang we maar goed opfoeden en soosjaliseeren. :roll:
En wat zegt u? Een Labrador is ook leuk? Haha, dat zijn geen 'échte honden' :roll: en daar krijgt de buurt de vliegende schijt niet van.
die mensen weten zelfs een zichzelf respecterende lab te verpesten, gewoon geen hond meer graag. neem maar een rat, die zijn ook leuk :wink:
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Dus toch een pitbull. Komt wel eens vaker voor dat die pony's aanvallen, maar het is best bizar. Zijn toch wel flinke beestjes nog van een kilo of 150. Ben benieuwd wat de eigenaar er mee gaat doen. Aan de riem en een muilkorf lijkt me de kortste klap maar dat zal wellicht teveel moeite zijn.

Sinds kort lopen er hier op de weg ook 2 kleine kinderen met een pitbull rond. Als ze mij met de honden in het land zien gaan ze roepen en zwaaien. Ik hou mijn hard vast :ugh: Gelukkig hebben die van mij geen enkele interesse in andere honden en kijken ze er niet eens naar. Maar als dat beest eens los raakt kan het nog grappig worden.
Afbeelding
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tenmashi »

S@ndr@ schreef:
Nanna schreef:
S@ndr@ schreef: dan maar afspuiten, maar dan ook geen nieuwe mee nemen :roll:
daar loopt volgende week weer een nieuwe hoor. Want het was toch echt de schuld van Tyson. En deze nieuwe doet dat niet, zolang we maar goed opfoeden en soosjaliseeren. :roll:
En wat zegt u? Een Labrador is ook leuk? Haha, dat zijn geen 'échte honden' :roll: en daar krijgt de buurt de vliegende schijt niet van.
die mensen weten zelfs een zichzelf respecterende lab te verpesten, gewoon geen hond meer graag. neem maar een rat, die zijn ook leuk :wink:
Doe maar niet, dat verkloten ze waarschijnlijk ook (sowieso als ze er maar 1 nemen).
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Iemand die ik ken, heeft de vader van de hond die dit gedaan heeft, was nog een jong dier. Hij is trouwens bij mijn weten al ingeslapen.
AfbeeldingAfbeelding
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Ongelezen bericht door josefientje »

Ik vind het trouwens wel apart, dat de hond die een politiepaard aanvalt meteen in beslag wordt genomen, en dat deze hond gewoon weer terug naar de baas mag ? :denken: :denken:
Hoe nu verder?
Bij het uitblijven van aangifte onderneemt de politie geen actie tegen de eigenaar van de pitbull. Mocht hij besluiten dat hij zijn hond niet in laat slapen, dan volgt een rapportage aan de gemeenten. De beslissing ligt dan bij Veendam en Aa en Hunze.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

josefientje schreef:Ik vind het trouwens wel apart, dat de hond die een politiepaard aanvalt meteen in beslag wordt genomen, en dat deze hond gewoon weer terug naar de baas mag ? :denken: :denken:
Hoe nu verder?
Bij het uitblijven van aangifte onderneemt de politie geen actie tegen de eigenaar van de pitbull. Mocht hij besluiten dat hij zijn hond niet in laat slapen, dan volgt een rapportage aan de gemeenten. De beslissing ligt dan bij Veendam en Aa en Hunze.
De eigenaar van de paarden zal aangifte moeten doen. In het geval van het poliepaard en de politieagent te paard zal er wel aangifte/melding zijn gedaan/gemaakt door de bewuste agent.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Hylos schreef:Een kruising van meerdere rassen is tegenwoordig ook al een pitbull.
Zo kun je dus elke hond een pitbull noemen. :roll:
Dit vind ik wel een opmerkelijke reactie, van iemand die voorheen dr eigen hond een pitbull noemde ;)

Al denk ik dat je destijds er weinig naast zat, en de schrijver van het artikeltje ook niet. Pitbull is een benaming die vaak wordt gebruikt voor vechthonden met bepaalde uiterlijke kenmerken
Een pitbull is geen hondenras, al wordt dit vaak gedacht. Een pitbull wordt verwekt door het fokken van andere rassen op bepaalde kenmerken, waaronder een brede kaak en atletische bouw.
Afbeelding
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Wanneer wordt er nu eens een eind gemaakt aan die oeverloze discussies over vechthonden met een verbod.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

De "Pitbull" is afgemaakt.
Gr. Aniek

Afbeelding
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Ongelezen bericht door miriam »

En dan heb ik een paar "facebookvriendjes" die wekelijks van die zogenaamd schattige foto's plaatsen met klapkaken. Ik moet dan echt op mijn handen gaan zitten nondeju. :evil:
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Budkes schreef:De "Pitbull" is afgemaakt.

Het was een kruising Pitbull - Old English Bulldog.
AfbeeldingAfbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Vandaar ook de ".
Maar hij is er niet meer in ieder geval
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief

Nanna schreef:
Budkes schreef:Vandaar ook de ".
Toch vind ik dat een slechte zaak en de weg van de minste weerstand. Maar goed, het beest is dood en er is niks meer aan te doen. Feitelijk is het beter dan in het asiel gemieterd worden, op de grote klapkaakhoop.
Ik ook aan de ene kant, maar aan de andere kant, wat is het alternatief. Inbeslag nemen, testen en herplaatsen onder voorwaarden? Voordat dat allemaal is afgehandeld, ben je maanden verder, zeker met het huidige aanbod en waar vind je nu nog voldoende verantwoordelijke baasjes om te herplaatsen.
Het is zo triest allemaal en met alleen maar verliezers.
Gr. Aniek

Afbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Pendrag schreef:
Kells schreef:
Pendrag schreef:
Nanna schreef:De doodgebeten pony was drachtig... :ugh:
Dat is eerder een geluk bij een ongeluk dan extra pech. Je zult maar als Shetlander hengstveulen geboren worden. Dan ben je werkelijk niets waard :ugh: :ugh: :ugh: Mag je na een paar maanden op transport voor hondenvoer of de worst in.
Spoor jij wel? :denken:
Ik vind van wel. Staat los van dit topic maar er nogal wat leed onder Shetlanders tegenwoordig. Nauwelijks vraag en een enorm aanbod. Het is echt geen pretje om als shetlandveulen op de wereld te komen in de meeste gevallen. Niks waard betekent meestal geen enkele verzorging in de vorm van enten en ontwormen. En als je hengst bent en je wordt vruchtbaar mag je op transport. Met een beetje pech naar het buitenland. Dat wil je echt niet meemaken.
Goed om dat ter sprake te brengen, al is het op een wat ongelukkige manier.
Ik heb een zus die shetlanders fokt, een doorn in mijn ziel... :cry: :boos:
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Budkes schreef:
Nanna schreef:
Budkes schreef:Vandaar ook de ".
Toch vind ik dat een slechte zaak en de weg van de minste weerstand. Maar goed, het beest is dood en er is niks meer aan te doen. Feitelijk is het beter dan in het asiel gemieterd worden, op de grote klapkaakhoop.
Ik ook aan de ene kant, maar aan de andere kant, wat is het alternatief. Inbeslag nemen, testen en herplaatsen onder voorwaarden? Voordat dat allemaal is afgehandeld, ben je maanden verder, zeker met het huidige aanbod en waar vind je nu nog voldoende verantwoordelijke baasjes om te herplaatsen.
Het is zo triest allemaal en met alleen maar verliezers.
Het allerlulligste is eigenlijk nog dat er eerst wat moet gebeuren, daarna het spuitje en baas gaat er misschien weer een aanschaffen :ugh: tot het volgende slachtoffer :hmmm: en dat is het.
Je zou bijna voor afspuiten voor een incident zijn, voorkomt voor de slachtoffers ook een hoop gedoe iets als verdriet enzo :19:
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Zou dit echt te maken hebben met de pitbull? Ik denk dat Manu dit ook zou doen als hij de kans kreeg :schrik: En ik ken ook berhalen van grote herders en zelfs border collies die paarden ernstig hebben verwond.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Manuma schreef:Zou dit echt te maken hebben met de pitbull? Ik denk dat Manu dit ook zou doen als hij de kans kreeg :schrik: En ik ken ook berhalen van grote herders en zelfs border collies die paarden ernstig hebben verwond.
Ik had al een paar keer een reactie neergetikt maar weer weggehaald. Maar ik had dus dezelfde vraag. Nu betreft het toevallig een stafford of pitbull achtige. Maar regelmatig worden er ook door herders of huskies op schapen of paarden gejaagd en die dieren worden gebeten, een sloot in gedreven met stress tot gevolg waardoor de aangevallen dieren ook ingeslapen moeten worden.
En niet alle bazen verwachten dat hun honden dat in zich hebben, maar als het dan ineens gebeurd ben je gewoonweg te laat met reageren lijkt me. Moeten dan zonder pardon die honden in beslag worden genomen of zelfs acuut worden ingeslapen?
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

blondie schreef:
Manuma schreef:Zou dit echt te maken hebben met de pitbull? Ik denk dat Manu dit ook zou doen als hij de kans kreeg :schrik: En ik ken ook berhalen van grote herders en zelfs border collies die paarden ernstig hebben verwond.
Ik had al een paar keer een reactie neergetikt maar weer weggehaald. Maar ik had dus dezelfde vraag. Nu betreft het toevallig een stafford of pitbull achtige. Maar regelmatig worden er ook door herders of huskies op schapen of paarden gejaagd en die dieren worden gebeten, een sloot in gedreven met stress tot gevolg waardoor de aangevallen dieren ook ingeslapen moeten worden.
En niet alle bazen verwachten dat hun honden dat in zich hebben, maar als het dan ineens gebeurd ben je gewoonweg te laat met reageren lijkt me. Moeten dan zonder pardon die honden in beslag worden genomen of zelfs acuut worden ingeslapen?
Ik zat me een heel klein beetje hetzelfde af te vragen. Ik schat de kans klein, maar nooit nul dat de mijne achter een paard of schaap aan zouden gaan. Maar laten we nou aannemen dat ze dat een keer wel doen in een voor mij onbewaakt moment. Niet goed te praten, ik weet het. Maar goed, ze doen het en bijten het paard in het been. Het kan. En ze bijten meteen verkeerd en het paard kan niet meer geholpen worden en moet worden ingeslapen.
Ik ben de eerste die toegeeft dat dat mijn fout is. Maar moeten de honden daarom ingeslapen worden? Ik praat dan overigens over 1 of 2 beten niet over een niet-te-stuiten-aanval waarbij het paard aan alle kanten wordt gebeten (of het schaap).
Misschien zit daar het gevoelsmatige verschil wel? Maar is dat dan ook niet ras/soort-hond gebonden? Het 1 of 2 x toebijten of onophoudelijk bijten, scheuren en proberen dood te maken? En nee, ondertussen is het niet goed als mijn hond dat zou doen; dat is niet wat ik bedoel.
Ik zou me uitputten in excuses, alle kosten betalen en nee, dan komt de hond niet meer los... maar moet die dan echt meteen worden ingeslapen?

Suzanne
Budkes
Zeer actief

Nergens wordt gezegd dat de hond moest worden ingeslapen en dat gebeurd ook meestal niet.
De eigenaar heeft er zelf voor gekozen om zijn hond in te laten slapen.

En voor de afhandeling van dit soort gevallen kijkt de wet niet naar het soort hond hoor en wordt afhankelijk van de situatie, ook een herder of jachthond die vee aan het hetzen dan wel doodbijten is gewoon in beslag genomen.

En nee die worden ook niet meteen ingeslapen net zoals de SPA's dat ook niet meteen worden.
Maar afhankelijk van allerlei factoren komen de meeste honden gewoon terug bij de eigenaren met vaak opgelegde maatregelen.
Gr. Aniek

Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Budkes schreef:Nergens wordt gezegd dat de hond moest worden ingeslapen en dat gebeurd ook meestal niet.
De eigenaar heeft er zelf voor gekozen om zijn hond in te laten slapen.

En voor de afhandeling van dit soort gevallen kijkt de wet niet naar het soort hond hoor en wordt afhankelijk van de situatie, ook een herder of jachthond die vee aan het hetzen dan wel doodbijten is gewoon in beslag genomen.

En nee die worden ook niet meteen ingeslapen net zoals de SPA's dat ook niet meteen worden.
Maar afhankelijk van allerlei factoren komen de meeste honden gewoon terug bij de eigenaren met vaak opgelegde maatregelen.
Maar DAAR kan ik me van alles bij voorstellen ;-) Sterker nog: ik zou mezelf die maatregel opleggen. Mijn honden mogen loslopen waar mag en kan; maar 1 x iets wat in de verte lijkt op "bijten ander dier of mens" is het aanlijnen en nooit meer los (tenzij op een omheind veld).
Maar ik blijf het dus lastig vinden. Ik zou eigenlijk moeten vinden dat het ras van de aanvallende/bijtende hond niet belangrijk is en dat alle honden gelijk zouden moeten worden behandeld/gestraft, maar aan de andere kant merk ik dat ik daar soms moeite mee heb.

Suzanne
Budkes
Zeer actief

Dat idee had ik dus ook. Ik maak het bijna nooit mee dat honden paarden/pony's of koeien als prooidieren zien. Schapen zeker. Maar grootvee? Ik heb het nog nooit mee gemaakt terwijl ik regelmatig bij door honden gebeten schapen kom.

Wat ik trouwens ook bijzonder stom vindt weer van zo'n hondeneigenaar. Ik bedoel ik loop met twee herders, en 2 Jacks das een leuk roedeltje om samen te gaan jagen. Als ik in de wijde omtrek schapen ontwaar gaan ze vast. Puur voor de zekerheid.

-edit- reactie op Nanna.
Gr. Aniek

Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik ben blij dat mijn honden nooit achter schapen of paarden aan zijn gegaan.

Al werden ze wel een keer alert toen een schaap niet bij de kudde was gebleven en helemaal in zijn uppie liep, toen heb ik de meiden voor de zekerheid even aangelijnd.

Een keer liep ik op het voetpad in het bos en toen kwam heel de kudde ineens van rechts het voetpad op, toen liepen de honden en ik ineens tussen de kudde, mijn honden keken amper naar de schapen.

Zal ook wel komen omdat Jarah en Nikkie eens tegen dat net aan waren gelopen toen de schapen voor het eerst in het bos stonden. Nikkie had de keren daarna een heilig ontzag voor dat net en kwam er niet meer in de buurt, sterker nog ze wilde er geeneens langs lopen, ze liep dan mooi om.

En toen ze als pup naar de hondentraining gingen kwam er elke week een man met een paard in het bos dus daar waren ze ook aan gewend.

Paarden kunnen hard lopend, langzaam lopend langs mijn honden ze kijken niet op of om. Al gaan ze rakelings langs mijn honden heen, het maakt ze niks uit.

Moet eigenlijk nu hond typen. Het zit er nog zo in om honden te zeggen.

Alleen konijnen en hazen is een ander verhaal.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”