Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Even de hondjes uitlaten...

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Even de hondjes uitlaten...

Ongelezen bericht door M@scha »

Nu weet ik dus waarom ik vanochtend zo lang in de file stond met een politieheli boven mijn hoofd..

dit is namelijk parallel gebeurd van de weg waarover ik naar kantoor ga, dus alles moest via "mijn weg".

als ik het bericht lees krijg ik zo'n gevoel van een echtpaar die het niet meer zien zitten en dan deze keus maken en dan "logischerwijs" het hele gezin meenemen...

zo triest :ugh:

op nu.nl
Twee doden bij aanrijding met trein in Nijmegen
Foto: ANP
Gepubliceerd: 28 november 2016 09:15
Laatste update: 28 november 2016 11:03

Op het spoor aan de Panovenlaan tussen Nijmegen en Molenhoek heeft een aanrijding plaatsgevonden tussen een trein en twee voetgangers. De politie gaat vooralsnog uit van zelfdoding.
Volgens De Gelderlander staken de voetgangers met hun honden het spoor over op het moment dat de slagbomen al naar beneden waren. Een woordvoerder van de politie zegt tegen de krant dat sprake is van een bewuste actie. Ook de honden zouden zijn omgekomen.

Momenteel doet de politie onderzoek naar wat er precies is gebeurd. Een politiehelikopter maakt foto's. De machinist en reizigers van de trein zijn opgevangen. Er waren geen andere voertuigen bij het ongeluk betrokken.

Een groot deel van de straat die de spoorwegovergang kruist is afgezet. Vanwege de aanrijding ligt het treinverkeer tussen Nijmegen en Cuijk stil. Reizigers moeten rekening houden met een vertraging van dertig tot zestig minuten. Vervoerder Veolia heeft bussen ingezet.
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Re: Even de hondjes uitlaten...

Ongelezen bericht door Hippo »

Jemig...Mocht het zelfdoding zijn, lekker egoïstisch dat je dan ook je hond mee de dood in sleurt
M@scha
Zeer actief

Hippo schreef:Jemig...Mocht het zelfdoding zijn, lekker egoïstisch dat je dan ook je hond mee de dood in sleurt
daarbuiten. zelfdoding met trein midden in de spits... hoeveel mensen wil je dan bereiken? om 6 uur 's ochtends rijden de treinen even hard.

maar ik denk dat logisch denken niet verwacht kan worden van mensen die tot zulke daden overgaan
Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Ik kreeg de gld-alert en was echt speechless, wat moeten die mensen zich eenzaam hebben gevoeld dat ze dit als enige uitweg zagen. Heel triest voor alle betrokkenen en ja, dat zijn er nogal wat extra zo in de spits.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

In Capelle heeft ook jaren geleden iemand zelfmoord gepleegd door van een flat af te springen en ze heeft ook een van haar hondjes meegenomen.

Dat zou ik echt nooit doen. Ik zou al geen zelfmoord plegen, maar als ik dat ooit zou doen dan neem ik echt geen hond mee.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Nanna schreef:Eerst nog maar eens afwachten of het wel zelfdoding was.
Wie weet waren ze, zoals zovelen, hevig verdiept in die kuttelefoon. :19:
Hoe zijn ze dan onder de slagboom doorgegaan? En bij slagbomen heb je ook van die alarmbellen dat er een trein aan komt. Bij een onbewaakte spoorwegovergang had je optie mogelijk geweest, maar in dit geval niet denk ik zo.

En dan ook nog eens 2 mensen.
gonnie schreef:In Capelle heeft ook jaren geleden iemand zelfmoord gepleegd door van een flat af te springen en ze heeft ook een van haar hondjes meegenomen.

Dat zou ik echt nooit doen. Ik zou al geen zelfmoord plegen, maar als ik dat ooit zou doen dan neem ik echt geen hond mee.
:blauwoog:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Vreselijk triest :(: :(:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
M@scha
Zeer actief

Nanna schreef:Eerst nog maar eens afwachten of het wel zelfdoding was.
Wie weet waren ze, zoals zovelen, hevig verdiept in die kuttelefoon. :19:
het is een berucht plekje. direct daarnaast ligt namelijk het psych. centrum.

maar daar hebben ze natuurlijk geen honden dus ik vind het al met al een vreemd verhaal
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

dit is idd een bewaakte overgang met extra hekken ivm de GGZ instelling die ernaast zit
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Brrrr, je zal toch de machinist van die trein zijn :ugh:
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ik vind de conclusie zelfmoord wel erg snel getrokken...
Toen ik las dat er honden bij betrokken waren dacht ik dat het misschien zo kon zijn dat 2 mensen daar met hun honden lopen, er 1 of 2 honden het spoor opgelopen zijn en dat de baasjes erachteraan gegaan zijn...
Hoewel 'onhandig' om dat te doen, is het niet geheel ondenkbaar toch ?

Maar er stond nog een mevrouw aan de spoorwegovergang, die heeft het zien gebeuren.
Het lijkt me dat haar getuigenis het belangrijkste zal zijn.
Als ze braaf stonden te wachten en de honden aangelijnd waren en ze doelbewust onder de bomen doorgelopen zijn met aangelijnde honden en daar in alle kalmte op de overgang hebben staan wachten op wat kwam , ja, dan kun je wel praten over zelfmoord.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Vreselijk! Al dan niet zelfdoding, de machinist en andere getuigen zullen dit niet meer van hun netvlies krijgen :(:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

gonnie schreef:In Capelle heeft ook jaren geleden iemand zelfmoord gepleegd door van een flat af te springen en ze heeft ook een van haar hondjes meegenomen.

Toch he als ze 1 hondje mee nam was dat hondje misschien wel totaal niet meer te plaatsen en dacht die persoon dat ze dan beter mee kon.
Je weet niet wat het verhaal achter zo iets is, je moet in elk geval wanhopig zijn om tot zo actie over te gaan
Afbeelding
gonnie
Zeer actief

Nanna schreef:

Heb je onderweg nog wat gezelligheid :engel:

Hahahaha, nou ik denk dat als ik Nikkie optil bovenop een flat dat ze me voordat ik spring al in mijn neus gebeten heeft. Hahaha.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Vreselijk :(:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Vreselijk.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Sjeee... :ugh:
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Hippo schreef:Jemig...Mocht het zelfdoding zijn, lekker egoïstisch dat je dan ook je hond mee de dood in sleurt
Misschien waren de honden al op leeftijd, slecht plaatsbaar of hadden de mensen in kwestie geen familie die dat allemaal voor hen kon regelen, het kan.
Ik heb ook een hond die inmiddels bijna 9 is, fysiek wat minder wordt en niet met jonge kinderen of andere dieren geplaatst kan worden, hoeveel potentiële adoptanten ga je daarvoor vinden? Mijn familie kan niet voor een hond zorgen dus als ik mezelf van kant wil maken is het maar gokken of die hond goed eindigt.
Ik snap dat mensen niet met die onzekerheid willen 'gaan'.
De manier waarop is natuurlijk verschrikkelijk.
Geen woorden voor, zoiets :ugh:
M@scha
Zeer actief

shit..

op het filmpje op de site van de gelderlander zie je agenten bij een auto met reisbenches staan.

nu weet ik het natuurlijk niet zeker, maar die auto doet mij errug sterk denken aan de auto van een moeder en dochter die in mijn dorp wonen die op z'n zachtst gezegd labiel zijn...

andere zoon overleden aan anorexia, ruzie met de hele familie en vader is een paar jaar geleden gaan lopen omdat hij het niet meer aan kon...

ik zal het vandaag of morgen wel horen, maar het zou me niks verbazen als het deze 2 vrouwen zijn :ugh:

laatste stukje:
http://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2 ... -met-trein
Afbeelding
arwen-elza
Actief
Mijn ras(sen): duitse herders

Ongelezen bericht door arwen-elza »

Wat ontzettend triest. Ik fiets daar regelmatig met kyra. Moet wel zeggen dat langs het spoor ook een uitlaatgebied is voor honden. Dus ontsnappen van de honden zou ook nog kunnen. Maar echt triest
Jolanda, Daico

Elza 02-11-2003 / 25-10-2007
Arwen 12-11-2002 / 08-07-2015
Doyle 01-07-2007 / 18-09-2019
Kyra 01-07-2012 / 03-08-2021
Daico 01-07-2018 / 01-03-2022

Afbeelding
gonnie
Zeer actief

twinkeltje schreef:

Toch he als ze 1 hondje mee nam was dat hondje misschien wel totaal niet meer te plaatsen en dacht die persoon dat ze dan beter mee kon.
Je weet niet wat het verhaal achter zo iets is, je moet in elk geval wanhopig zijn om tot zo actie over te gaan
Ik heb weleens een paar keer met haar gesproken. Ze had twee smoushondjes. En die waren gewoon open naar anderen mensen hoor.
Maar een hondje was altijd bij haar in de buurt hoorde ik. En ze had ook een man, dus de hondjes hoefde niet herplaatst te worden.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Echt zo'n bericht waar je helemaal naar van wordt als je het hoort :ugh: Ik kan me alleen maar proberen voor te stellen hoe wanhopig je moet zijn om zoiets te doen. Als je zover bent in je hoofd dat dood de enige oplossing lijkt, dan kan het denk ik als 'de beste oplossing' voelen om je honden 'mee te nemen'. Afschuwelijk ook voor de vrouw die heeft moeten staan kijken en de treinmachinist en passagiers :roos:
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Dat zeg je nu, maar je weet niet hoe je op zo'n moment denkt, en gelukkig maar.
AfbeeldingAfbeelding
M@scha
Zeer actief

Inmiddels ben ik niet de enige die de auto herkent heeft. Misschien zijn het dus echt mijn oude bijna-buren :-(
Afbeelding
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Ongelezen bericht door Nicoline »

triest allemaal zeg :( maar kan me ergens ver weg wel voorstellen dat diegene zijn/haar hond misschien niet alleen had willen achterlaten.
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Ongelezen bericht door Nicoline »

Cleva schreef:
Nicoline schreef:triest allemaal zeg :( maar kan me ergens ver weg wel voorstellen dat diegene zijn/haar hond misschien niet alleen had willen achterlaten.
Ik niet. Ik vind dat je je als baas dan echt veel te belangrijk aan het maken bent. De kans dat je hond nog goed terecht komt is best groot. Groter dan wanneer je ze mee onder de trein trekt in ieder geval.
Maar goed, ik verwacht geen gezond denkwerk van iemand die suïcidaal is dus ik vind er verder ook niets van.
ik zeg ook niet dat ik het een goed idee zou vinden, maar probeerde te denken vanuit het perspectief van iemand die labiel is
M@scha
Zeer actief

Het is soort van bevestigd. Moeder en dochter uit breedeweg. http://www.gelderlander.nl/regio/nijmeg ... -1.6689327
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Weet je niet of jij je hond mee zou nemen of niet.
Geloof dat het zelfde werkt als bij ouders die hun kinderen meenemen.
Alles is kut en negatief , geen toekomst, geen andere uitweg en dat denk je ook dat het je kind of hond gaat overkomen als jij er niet meer bent. Dus om die het leed wat je hebt te besparen neem je die mee de dood in.
Als je dood wil ga je geen rekening houden dat je het verkeer ophoud of wie je van de straat moet schrapen met een plamuurmes.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
M@scha
Zeer actief

Ik ken de mensen waar het nu over gaat en die kun je al minstens 15 jaar, zolang ken ik ze, geen logisch denken verwijten. Het is niet logisch dit te verwachten van serieuze psychiatrisch patiënten. Want dat waren ze. Maar ze weigerden alle hulp. Heel maatschappelijk Groesbeek heeft erachteraan gezeten maar ze weigerden alles.

In2003 kochten wij het huis bijna naast ze en de zoon was al ziek maar een leuke vent en nodigde ons uit om te zien hoe een verbouwing die wij wilden bij hun uitgepakt had. Uiteindelijk is alleen pascal gegaan want twee mensen in huis konden moeder en dochter niet aan. Alles maar dan ook alles was voor de hondjes. Echt compleet scheve verhoudingen.

Daarom schrok ik toen ik die auto zag aangezien zij van alle mensen die ik ken de meest voor de hand liggende slachtoffers waren. Ik vind het verschrikkelijk maar het verbaast me niks
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Soms dan is het gewoon zo en voor alle partijen beter. Sneu voor de achterblijvers maar ook een opluchting hoe hard en triest het ook is.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”