Joep is nu 10 maanden waarvan 6 weken bij mij. De laaatste paar (3) weken begint Joep af en toe te poepen of plassen op plaatsen waar het niet hoort. Een aantal situaties kan ik verklaren bv op de markt, op het station, in de lift of bij de dierenarts. Dit zijn plaatsen die hij eng vind en door de stress laat hij dan volgnes mij zijn behoefte lopen. Toch vaker dit soot situaties op zoeken denk ik dan om hem toch te laten wennen. Het is en blijft onduidelijk in hoeverre hij gesocialideerd is door de vorige eigenaresse. Afijn, vorige week poepte hij ineens zonder duidelijke reden thuis op de mat waar hij graag op ligt. Ik stond onder de douche op het moment dat het gebeurde. Ik kan de reden van deze keer nog steeds niet achterhalen. en vandaag was ik samen met Joep eten bij zijn beste hondenvriendje Doggy. Hij kwam daar voor het eerst thuis maar het spelen wat ze buiten deden zette zich binnen daar voort. Tussendoor kregen beide honden volop aandacht van ons. En ineens zagen we zowel poep als plas liggen van Joepie want het andere hondje deed dat nooit meer in huis. Ook deze keer kan ik het niet goed verklaren wat de reden hiervoor geweest kan zijn. Toch stress?? Hoe kan ik dit voor Joepie dan nog fijner maken en dus voorkomen dat hij bij andere mensen thuis gaat zitten poepen of plassen??? Hij kreeg daar luxe eten, speeltjes een bot, noem maar op en alle aandacht en toch poepte hij daar binnen in huis. Hij was net een uurtje daarvoor nog langdurig (uur) uit geweest.
Op deze manier is het niet plezierig om bij mensen op visite te gaan. Zeker bij mensen die zelf geen hond hebben. Ik schaam me er gewoon een beetje voor dat mijn hond dat doet zelfs!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zindelijkheids vraagje
Moderator: moderatorteam
- Domie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Zindelijkheids vraagje
Groetjes Domie en een lebberkus van Paco
Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
Weet je helemaal niets over zijn verleden? Misschien dat zijn vorige baasjes hem geen goede zindelijkheidstraining gegeven hebben? Dat zou je misschien weer goed op kunnen pakken. Dus vaak met hem uit en flink belonen wanneer hij iets buiten doet. Zou ik trouwens ook doen wanneer je wel bekend bent met zijn verleden. Dan weet Joep in ieder geval dat het leuker is om buiten zijn ontlasting te doen.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
het is idd vrij lastig dat je zijn verleden niet kent. de eerste paar maanden van zijn leven zijn zeer belangrijk o.a. ook voor het zinnelijk maken. ik zou als ik jouw was het zinnelijkheidsproces weer van voor af aan beginnen, het is niet leuk maar ik denk wel een goede oplossing. dus idd zoals annemiek ook al zei. na iedere speelbeurt, als hij geslapen heeft etc meteen mee naar buiten nemen en als hij zijn behoefte daar doet uiteraard rijkelijk belonen. NIET boos worden als hij binnen geplast heeft en je het niet direct ziet want dat haalt niks uit. als hij binnen plast moet je hem meteen oppakken (dan stopt hij met plassen) en buiten neerzetten en daar weer belonen.
je zou ook een krant binnen kunnen leggen, maar ik weet dus niet of hij bij de fokker krantzinnelijk is gemaakt!!!
je zei ook dat hij op de mat gepoept had toen je onder de douche stond. ligt die mat bij de voordeur? of achterdeur? het kan natuurlijk zo zijn dat hij het aangegeven heeft dat hij eruit moest maar dat jij dat niet hebt gezien of gehoord.
ik wens je heel veel succes!!!
je zou ook een krant binnen kunnen leggen, maar ik weet dus niet of hij bij de fokker krantzinnelijk is gemaakt!!!
je zei ook dat hij op de mat gepoept had toen je onder de douche stond. ligt die mat bij de voordeur? of achterdeur? het kan natuurlijk zo zijn dat hij het aangegeven heeft dat hij eruit moest maar dat jij dat niet hebt gezien of gehoord.
ik wens je heel veel succes!!!

groetjes
caroline, whooper en orbis