Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoeveel moet een hond eten?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Vera
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Shiba Inu
Aantal honden: 1

Hoeveel moet een hond eten?

Ongelezen bericht door Vera »

Als je brokken of blikvoer geeft, staat er meestal een aanwijzing op de verpakking. Hoe moet het echter als je zelf eten samenstelt voor je hond? Wanneer is het te weinig, en wanneer is het teveel? Ik snap wel dat het zich na enkele maanden vanzelf uitwijst, als ze graatmager worden of modderdik, :-D , maar een kleine aanwijzing zou toch nuttig zijn. We hebben twee Cairn Terriers, de moeder is 3 jaar en weegt 9.5 kg, dochter is 10 maanden en weegt 7 kg
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

ik vind dat altijd heel lastig om te bepalen. ik ga whooper ook altijd de hoeveelheid op het pak maar hij had nog steeds honger. dus heb ik gewoon meer gegeven. veel fokkers zeggen altijd tegen mij: voer met je ogen!! :ok: kijk naar je hond en luister naar je hond. :ok:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Ik ben begonnen met 2,5 % van het lichaamsgewicht of 25gram voer per kilogram lichaamsgewicht.

Sandro weegt 30 KG dus krijgt hij op een dag 750 gram voer, dit bleek na een tijd iets te weinig dus heb ik er iets bijgedaan.
Yildah weegt 20 KG en zou 500 gram moeten krijgen, dit bleek voor haar teveel en ze krijgt nu ongeveer 400 a 450 gram per dag.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

je moeten voeren met je ogen, kijk naar je hond, is ze te dik, krijgen ze te veel, zijn ze te mager, krijgen ze te weinig. ideaal is voor de meeste honden is dat je net de ribben niet kunt zien, alleen als ze een beetje gebogen staan, maar als je er met je vlakke hand lang aait moet je ze wel voelen. zijn ze gezond, glanzend, actief niet te mager en niet te dik, dan voer je precies wat ze nodig hebben.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”