Arme arme ree

Moderator: moderatorteam
Nee, daarom schreef ik dat al.Laura84 schreef:Of het een hh is of niet maakt eigenlijk geen bal uit.
Suuz! schreef:En toch dat lijntje...... dat blijft een leuke discussie.
Ik zou denken dat een herder over het algemeen prima los kan in tegenstelling van de gemiddelde lopende jacht hond.
Ik laat mijn honden overigens niet los in Nederland in ree / wild rijk gebied . Maar ik durf mijn handen er voor in het vuur te steken dat mijn gbgvs dit nooit zullen doen.
Ze zijn vaak te langzaam om een ree bij te houden...
Het risico neem ik overigens niet zomaar omdat een ree zich ook dood kan lopen in hekken door drijfjacht.
Ik denk dat een gemiddelde jachthonden eigenaar zich meer bewust is van de risico's dan een herder eigenaar.
Was niet tegen jouLongFields schreef:Nee, daarom schreef ik dat al.Laura84 schreef:Of het een hh is of niet maakt eigenlijk geen bal uit.
Niet! Vinden mensen dit echt normaal?!Laura84 schreef:Was niet tegen jouLongFields schreef:Nee, daarom schreef ik dat al.Laura84 schreef:Of het een hh is of niet maakt eigenlijk geen bal uit.![]()
Ik schaam mij momenteel diep voor wat er op fb gezegd wordt door de HH mensen.
Eigen terrein, natuurlijk gedrag, katten mogen vogels pakken waarom honden dan geen ander wild.
Serieus?Laura84 schreef:Was niet tegen jouLongFields schreef:Nee, daarom schreef ik dat al.Laura84 schreef:Of het een hh is of niet maakt eigenlijk geen bal uit.![]()
Ik schaam mij momenteel diep voor wat er op fb gezegd wordt door de HH mensen.
Eigen terrein, natuurlijk gedrag, katten mogen vogels pakken waarom honden dan geen ander wild.
Hmmz is denken....ineens liggen de supermarkten vol met ree en eendenborst. Het vlees daar vandaan zou de naam wild niet mogen dragen.bouvierpoedel schreef:Waar denken jullie dat het lekkere stukje wild vandaan komt met de kerst en dat het ook gewoon gedood is .
Laura84 schreef: Ik schaam mij momenteel diep voor wat er op fb gezegd wordt door de HH mensen.
Dit.Suuz! schreef:Maar ik durf mijn handen er voor in het vuur te steken dat mijn gbgvs dit nooit zullen doen.
Ze zijn vaak te langzaam om een ree bij te houden...
Oh dus als Bambi achter een hek heeft gelopen is het wel goed , want geen echt wild.Suuz! schreef:Hmmz is denken....ineens liggen de supermarkten vol met ree en eendenborst. Het vlees daar vandaan zou de naam wild niet mogen dragen.bouvierpoedel schreef:Waar denken jullie dat het lekkere stukje wild vandaan komt met de kerst en dat het ook gewoon gedood is .
http://kassa.vara.nl/media/351310
En daarom alleen al gewoon even naar de wild slager als je wild wilt eten. Dan weer je tenminste wat je krijgt.
Dat bedoel ikManuma schreef:Manu was nog jong, niet volgroeid en kon door een bos een ree bijhouden. En hij is echt geen snelle hond.
Toen heb je gelijk je stropers ambitie ook maar aan de kant gezet en bent gaan spinnen en breien.Kruimel53 schreef:De helden van IJzen vinden reeën maar engNanna schreef:Hier in de bossen gilt het van de reeën. En die lachen gewoon om onze trieste honden. Een doodenkele keer is er eentje aan de beurt en dat meestal door het hek van de koeienwei waar ze dan opeens niet meer overheen kunnen springen in hun dommigheid. En het zijn altijd bokjesKruimel53 schreef: Het mag niet wat deze hond doet natuurlijk. Los van kerstdiners en verkeersslachtoffers, je hebt het gewoon te voorkomen als eigenaar. Net zo goed als schapen of katten vermoorden. Maar een tikje hypocriet is het wel om tranen met tuiten te huilen over deze Bambi en vervolgens zijn neefje smakelijk op te peuzelen.De boswachter zit er niet zo mee hoor. Nee, het is niet de bedoeling maar er worden er vele malen meer doodgereden op de wegen.
heb je dat weer.
Tara is ooit eens achter een reebok aangegaan. Meter of 200. Toen zag ik die bok denken 'ik ben daar gék', waarop hij omdraaide en de kop liet zakken richting hond. Die een prachtige sliding stop maakte en linea recta terugkwam naar mama 'kijk es, braaf hè!'.
I.d.d. heel aparte omschrijving van een boswachter.Inge O schreef:Als ik het woord 'agressief' zie in deze context heb ik al geen zin meer om verder te lezen.
Ik geloof er geen pest van.mijke schreef:Dat bedoel ikManuma schreef:Manu was nog jong, niet volgroeid en kon door een bos een ree bijhouden. En hij is echt geen snelle hond.Volgens mij is het vrij naief te denken dat je hond het niet zou kunnen. Tenzij je een hele kleine kortpoot hebt natuurlijk.
Oja! Daarom zijn die wolven er nog niet, die zijn agressief!Nanna schreef:Die zijn ook heel 'agressief' want ze vangen een ree. Wat een geleuter weer.Marjoleine schreef:Ik vraag me af he, als er nou wolven zouden zitten in de OVP (ze overwegen het nog steeds), zou het dan niet erg zijn?
Die jagen ze ook in groepen hoor en lopen ze vast, want inhalen kunnen ze ze niet. Maar dit terzijde.
Die boswachter weet vast ook geen reet van honden of hij vindt het wel lekker om de media zo te bespelen met zijn 'agressieve' hond omdat hij op deze manier weer een ree minder af te knallen heeft