Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vijfjarig kind aangevallen

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Vijfjarig kind aangevallen

Ongelezen bericht door malinois »

Maar.. een hond rukt zich los en stortte zich op t kind, dat is toch werkelijk te idioot voor woorden?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Wat erg voor dat kind.

Volgens getuigen heeft een andere hond het kind ook gebeten.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ja, volgens RTV Oost ging het nog over Cane Corso's? :scratch:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Maeve schreef:Ja, volgens RTV Oost ging het nog over Cane Corso's? :scratch:
Hij had twee honden bij zich.
De andere was misschien een Cane Corso?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Verschrikkelijk ja. En dan dat achterlijke volk dat durft te zeggen dat 'het niet aan het ras ligt en een chihuahua ook gevaarlijk is, want die heb mij gebeten!'...

God wat moet ik me dan inhouden. Klote dom volk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:Kampen – Een 5 jarig kind is gistermiddag (tweede kerstdag) omstreeks 17:15 zwaar gewond geraakt bij een aanval van een agressieve hond. In eerste instantie sprak men over een Pittbullachtige” hond, maar volgens de eigenaar gaat het om een Amerikaanse Bulldog.

Op het moment van het incident was een groep van ongeveer tien kinderen op het braakliggende terrein bij de Berktoren aan het spelen toen een man met twee honden langs liep en een van de twee honden zich plotseling losrukte en vol op het onfortuinlijk kind stortte. “Het kind kwam naar me toe lopen en toen kreeg de hond ‘een kronkel in z’n kop’ aldus de eigenaar.
De man heeft de hond direct af laten maken. “Ik vind het allemaal heel erg, maar je hond moeten doodmaken is ook heel erg! Het zijn machtig lieve honden, kindvriendelijk, daar staan ze om bekend.” aldus de aangeslagen eigenaar.

Uiteraard. Het zijn 'machtig lieve kindervrienden', tótdat er natuurlijk die welbekende vechthondkronkel in die kop komt :piew:

bron
Getuigt wel dat je een kronkel in je kop moet hebben als je gaat lopen snotteren dat het vreselijk lieve honden voor kinderen zijn als je kreng net een kind zwaar heeft toegetakeld. En het erg is je hond af te moeten maken. :U: :piew:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Gruwelijk weer. Maar het klinkt niet als een typische nonchalante tok; de hond was aangelijnd, rukte zich los en viel aan, en hij heeft het dier zelf onmiddelijk laten afmaken. Niet iemand die het vet stoer vind dat Tyson even een kindje versnippert, dus. Ik kan oprecht geloven dat deze man ook verdriet hiervan heeft.

Wat een toestand... Wat zou ik graag dat fokverbod zien. Wat nooit geboren word, is niet zielig...
Afbeelding
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Het is best erg om je hond, waar je neem ik aan van houdt, in te laten slapen.
Hij doet het tenminste wel!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Fabiola17 schreef:Het is best erg om je hond, waar je neem ik aan van houdt, in te laten slapen.
Hij doet het tenminste wel!
Nou een dikke pluim voor die man :roll: :ugh:

Het is toch te erg voor woorden eigenlijk dat je zoiets zegt, een domme randdebiel is het die ws al veel langer allerlei signalen van zijn hond heeft gemist waardoor er nu een kindje onnodig is aangevallen, hij zou er bovenop nog een houdverbod en een torenhoge boete en alle medische kosten moeten betalen, in plaats van dat gejammer van die eikel :piew:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Signalen gemist, zeg je? Denk dat hij nog niet eens weet dat ze bestaan.

Ja, je hond in laten slapen is niet leuk, maar staat totaal niet in verhouding totdat wat hij heeft gedaan. Ik hoop dat het kindje niet te erg is toegetakeld.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Neeltje schreef:Signalen gemist, zeg je? Denk dat hij nog niet eens weet dat ze bestaan.

Ja, je hond in laten slapen is niet leuk, maar staat totaal niet in verhouding totdat wat hij heeft gedaan. Ik hoop dat het kindje niet te erg is toegetakeld.
:(:
Ook de moeder van het slachtoffertje is nog hoorbaar onder de indruk van het incident:” Een grote lap huid lag helemaal los van z’n schedel, ze hopen dat dat weer goed hecht. Ook op zijn romp heeft hij hele diepe bijtgaten, maar gelukkig is er geen interne schade. Het dringt nog steeds niet tot me door, het is zo surrealistisch. Je kunt je gewoon niet voorstellen dat een hond zo agressief op je kind reageert ”
Gr. Aniek

Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik vind dit toch zo'n raar en onvoorstelbaar gedrag, ik kan me er gewoon (gelukkig) niets bij voorstellen.. Levensgevaarlijk..
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Budkes schreef:
Neeltje schreef:Signalen gemist, zeg je? Denk dat hij nog niet eens weet dat ze bestaan.

:(:
Ook de moeder van het slachtoffertje is nog hoorbaar onder de indruk van het incident:” Een grote lap huid lag helemaal los van z’n schedel, ze hopen dat dat weer goed hecht. Ook op zijn romp heeft hij hele diepe bijtgaten, maar gelukkig is er geen interne schade. Het dringt nog steeds niet tot me door, het is zo surrealistisch. Je kunt je gewoon niet voorstellen dat een hond zo agressief op je kind reageert ”
Nou ja het hele wezen hond niet snappen dan, en daar mag je voor gestraft worden als iemand anders de pineut word van jou onkunde en dat moet gewoon standaard worden, maar goed het zal de laatste niet zijn triest :(:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Geloof dat je bij dit soort honden die losgaan vaak geen signalen ziet en ook niet aanwezig zijn .
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nanna schreef:En nog steeds willen mensen dat soort onvoorspelbare joekels bij hun kinderen laten lopen. Ik begrijp er niets van.
Sorry hoor, maar een bulldog van welke type dan, ook is verre van onvoorspelbaar, en een cane corso helemaal( de mijne reageert op op kinderen met autisme en dergelijke en dat zie je van 600 kilometer ver aan komen- als er een hond communiceert dan zijn het CC`s ik heb er nog geen een meegemaakt die niet communceert) ...... dat er domme hufters bestaan die alles maar op een hond afschuiven is natuurlijk een feit. ik hoop dat ze die andere hond bij hem weg halen, geef de man een giga boette zodat hij nooit meer een hond durft te nemen :ok: lijkt me een strak plan, die man kan er neit mee omgaan
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

bouvierpoedel schreef:Geloof dat je bij dit soort honden die losgaan vaak geen signalen ziet en ook niet aanwezig zijn .
Maar heb je als baas dan niets meer te zeggen als het zover is, dat verbaast me dan altijd weer. Als je buiten zinnen van woede je op je eigen hond stort die zoiets doet dan schrikt die zich toch een hoedje zou je moeten denken.
Alhoewel dat zou ik eigenlijk ook niet meer moeten doen dat verbazen , de keren dat onze honden gegrepen werden hadden de baasjes , van welk ras dan ook , er geen zak meer over te zeggen :ugh:

Hopelijk komt het weer helemaal goed met het slachtoffertje :(:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Nanna schreef:En nog steeds willen mensen dat soort onvoorspelbare joekels bij hun kinderen laten lopen. Ik begrijp er niets van.
Ik vind molossers in de regel nou niet zo onvoorspelbaar in eigen roedel eerlijk gezegd, wel sneller buiten het roedel maar dat is wel wat anders en daar zou je als baas rekening mee moeten houden.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
bouvierpoedel
Zeer actief

Tineke schreef:
bouvierpoedel schreef:Geloof dat je bij dit soort honden die losgaan vaak geen signalen ziet en ook niet aanwezig zijn .
Maar heb je als baas dan niets meer te zeggen als het zover is, dat verbaast me dan altijd weer. Als je buiten zinnen van woede je op je eigen hond stort die zoiets doet dan schrikt die zich toch een hoedje zou je moeten denken.
Alhoewel dat zou ik eigenlijk ook niet meer moeten doen dat verbazen , de keren dat onze honden gegrepen werden hadden de baasjes , van welk ras dan ook , er geen zak meer over te zeggen :ugh:

Hopelijk komt het weer helemaal goed met het slachtoffertje :(:
Tuurlijk heb je nog wat in de pap te brokkelen als het eenmaal gaande is en sommige vazen doen dat ook .
Maar er lopen een boel gestoorde honden rond van wat voor ras dan ook , net als mensen die geen signalen meer geven.
Maar hoe die man reageerde zegt natuurlijk al veel over die man.
bouvierpoedel
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
Sorry hoor, maar een bulldog van welke type dan, ook is verre van onvoorspelbaar, en een cane corso helemaal( de mijne reageert op op kinderen met autisme en dergelijke en dat zie je van 600 kilometer ver aan komen- als er een hond communiceert dan zijn het CC`s ik heb er nog geen een meegemaakt die niet communceert) ...... dat er domme hufters bestaan die alles maar op een hond afschuiven is natuurlijk een feit. ik hoop dat ze die andere hond bij hem weg halen, geef de man een giga boette zodat hij nooit meer een hond durft te nemen :ok: lijkt me een strak plan, die man kan er neit mee omgaan
Ja en .?
Ik ken ook hoofdzakelijk leuke en lieve poedels en er wat van opgeleid zijn als begeleidingshond voor autisme en andere hulphonden maar dat neemt niet weg dat er ook klootzakken en teringlijers tussen lopen.
S@ndr@
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
S@ndr@ schreef:
Ja en .?
Ik ken ook hoofdzakelijk leuke en lieve poedels en er wat van opgeleid zijn als begeleidingshond voor autisme en andere hulphonden maar dat neemt niet weg dat er ook klootzakken en teringlijers tussen lopen.
Die zouden dus gewoon geen hond moeten hebben probleem opgelost, ligt niet aan het ras wat ze hebben maar aan hoe ze in elkaar steken :U:
Neeltje

S@ndr@ schreef:
bouvierpoedel schreef:
S@ndr@ schreef:
Ja en .?
Die zouden dus gewoon geen hond moeten hebben probleem opgelost, ligt niet aan het ras wat ze hebben maar aan hoe ze in elkaar steken :U:
Denk toch even als de man met een chihuahua had rondgelopen die was losgebroken en het kind had aangevallen, even slecht natuurlijk, maar het kind was dan niet zo toegetakeld geweest. Vergelijk niet je eigen kennis met die van anderen. Het gros van de hondeneigenaren weten van toeten nog blazen, laat staan hoe een hond 'werkt'. Ik kom ze hier dagelijks tegen en dat zijn 'normale' mensen met gezellige gezelschapshondjes.
S@ndr@
Zeer actief

Van mij hoeft zo iemand helemaal geen hond, als je je er niet in wilt verdiepen, dan maar niet... lopen al genoeg stierlijk verwende, vervelende wawa`s rond. laat ze een andere hobby zoeken ga nordic walken, heb je evengoed beweging :U: ik noem maar een dwarsstraat hoor. maar er bestaat meer dan een hond hebben waar je je toch niet in wilt verdiepen
Neeltje

S@ndr@ schreef:Van mij hoeft zo iemand helemaal geen hond, als je je er niet in wilt verdiepen, dan maar niet... lopen al genoeg stierlijk verwende, vervelende wawa`s rond. laat ze een andere hobby zoeken ga nordic walken, heb je evengoed beweging :U: ik noem maar een dwarsstraat hoor. maar er bestaat meer dan een hond hebben waar je je toch niet in wilt verdiepen
Welcome to the real world.

Maar goed, liever een stierlijk verwende chihuahua, dan een verscheurend monster.
S@ndr@
Zeer actief

nope, liever helemaal geen hond dan, het moet niet- het is een optie. een optie die alleen werkt als je er energie in stopt
karpaatje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door karpaatje »

.
verwijderd ivm verkeerd gelezen
Laatst gewijzigd door karpaatje op 28 dec 2016 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Neeltje

S@ndr@ schreef:nope, liever helemaal geen hond dan, het moet niet- het is een optie. een optie die alleen werkt als je er energie in stopt
Dat kun je wel willen, maar dat is niet de werkelijkheid.
Neeltje

karpaatje schreef:Situatie: de hond was aangelijnd. Kind komt er op af lopen. Hond voelt zich wellicht in het nauw gedreven (want: wordt benaderd, zit zelf vast, kan geen kant op, situatie komt bedreigend op hem over) en geeft signalen af maar domme baas heeft niets in de gaten want die denkt dat zijn hond 'een grote kindervriend' is....
Dom baasje.
Arm kind.
En arme hond (ja, dat is mijn mening).
heb je het artikel gelezen???
karpaatje
Vaste gebruiker

Neeltje schreef:
karpaatje schreef:Situatie: de hond was aangelijnd. Kind komt er op af lopen. Hond voelt zich wellicht in het nauw gedreven (want: wordt benaderd, zit zelf vast, kan geen kant op, situatie komt bedreigend op hem over) en geeft signalen af maar domme baas heeft niets in de gaten want die denkt dat zijn hond 'een grote kindervriend' is....
Dom baasje.
Arm kind.
Heb ik het verkeerd gelezen? Ik lees het vanaf mijn telefoon. Als ik het verkeerd begrepen heb: sorry. Ik verwijder mijn reactie. Peace out.
karpaatje
Vaste gebruiker

Nanna schreef:
karpaatje schreef:
Neeltje schreef:
Dom baasje.
Arm kind.
Heb ik het verkeerd gelezen? Ik lees het vanaf mijn telefoon. Als ik het verkeerd begrepen heb: sorry. Ik verwijder mijn reactie. Peace out.
Lekker laten staan hoor :engel: Maar het kind ging niet naar de hond, de hond rukte zich los en vloog het kind aan.
Ik dacht te lezen dat de man zei dat het kind op zijn hond kwam
af lopen. Vandaar!
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Dom baasje.
Arm kind.

Ja ik heb gezien dat je deze reactie hebt verwijderd maar ik wilde hem toch nog even gebruiken om iets te verduidelijken. Dus niet persoonlijk naar jou toe dus, zeker niet.

Ik liet mijn collega naar aanleiding van dit bijtincident een foto zien van mijn 19 jarige zoon. En specifieker een foto van zijn litteken dat hij op heeft gelopen naast zijn linkeroog van een hondenbeet. Een fors litteken. Dit litteken heeft hij overgehouden van een beet van mijn Bullmastiff 13 jaar geleden. Hij was toen dus zes jaar oud. Ik zat erbij toen het gebeurde. De hond schrok wakker en mijn zoon zat heel kort bij hem. Uit schrik beet hij hem in het gezicht. De Bullmastiff schrok daar vervolgens zo van dat hij onmiddellijk los liet en helemaal van slag was.
Een beet van een hond van ruim zestig kilo, met een bek zo groot dat zijn hele hoofd er in verdween. En toch was het enige wat hij er van overhield een paar littekens. Dit norm ik een ongeluk. Shit happens en veiligheid is niet altijd maakbaar. Begrijpelijk ongeluk.
Echter het moment dat een hond een willekeurig kind in een park aanvalt en bijna verscheurd tot andere mensen het beest er af kunnen krijgen spreek ik niet meer van een ongeluk of arme hond maar van zwaar gestoord gedrag. Zelfs als het kind over de hond was gestruikeld en de hond zich zwaar in het nauw gedreven had gevoeld vindt ik dit nog steeds zwaar gestoord gedrag.
Had de hond uit angst of onveiligheid of wat dan ook een keer gebeten dan vond ik het misschien nog een ongelukkige samenloop van omstandigheden, desnoods een ongeluk maar dit?
Dit valt in mijn beleving nooit goed te praten.
Laatst gewijzigd door Budkes op 28 dec 2016 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Aniek

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”