Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

badjas

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Jetski
Zeer actief

Jetski

Ongelezen bericht door Jetski »

Ik heb er ook 2 van een soortgelijk model gemaakt. 1 van badstof en 1 van die microvezel handdoeken vd xenos.
Ik kan alleen niet meer terugvinden waar ik het patroon had gevonden op internet, maar jouw pagina lijkt me ook erg duidelijk. Voor de goede maat heb ik de verhoudingen van het patroon (laten) omrekenen naar het formaat van onze hond, en toen het patroonpapier op de hond gelegd en op goed geluk deze op maat geknipt :mrgreen:
Ik heb wel klittenband bovenop gebruikt omdat ik een rits met een langharige hond niet handig vind.Dit blijft heel goed zitten. En inderdaad waren de poten van de eerste veel te lang waardoor ie er telkens over struikelde. Ze kunnen beter iets ad korte kant zijn...

Edit: ik heb ook elastiek in de zoom van de pootjes verwerkt. Blijft goed zitten!
Edit 2 :mrgreen: zie net dat het patroon hetzelfde is als die ik heb gebruikt.
Diegene die het patroon voor mij op maat van onze hond heeft gemaakt heeft het als volgt gedaan:
Meet de lengte van de rug vd hond van schouder tot staart.
De lijn van het patroon voor het rugstuk is een aantal vakjes lang. Tel deze en deel de gemeten lengte door het aantal vakjes. Het getal van die berekening is de werkelijke lengte die 1 vakje vertegenwoordigt.
Alle andere lijnen kun je dan berekenen door het aantal vakjes op het patroon te vermenigvuldigen met het getal. Dan krijg je de werkelijke lengte.
Jetski
Zeer actief

Jetski

Ongelezen bericht door Jetski »

Oo die ziet er profi uit hoor! Mooi en snel gedaan
Ik heb er idd ook kragen aan zitten. Vooral omdat het haar id nek en onder de oren anders nog heel lang nat blijft..
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”