Deze dieren zijn nog erg jong en verstoppen zich ook nog veel.
Zodra het licht uitgaat in de avond komen ze alle 4 tevoorschijn, naarmate ze ouder worden zullen ze ook meer dagactief worden.
Slangen zijn geen knuffeldieren, maar kijkdieren. Meestal accepteren ze het hanteren, leuk vinden ze het niet.
Rode Rattenslangen zijn erg rustig en makkelijk, bijten doen ze zelden of nooit (maar je kunt natuurlijk altijd pech hebben).
En al zouden ze bijten, dat voel je zo goed als niet.
Er zit ook een groot verschil in karakters. Nu bij die van ons ook al. De 2 grootsten zijn erg rustig in de hand, 1 iets drukker maar kalmeert snel en de kleinste (de zwart witte) is enorm nerveus. Maar happen doet hij niet.
Waarschijnlijk wordt dat ook beter als hij ouder/groter wordt. En anders maar niet.
We hebben ze niet om met ze op de bank te zitten, daar doe je ze geen plezier mee.
1 Keer in de 5 dagen (7 dagen als ze groter zijn) krijgen ze eten en halen we ze uit het terrarium om ze apart te kunnen voeren.
Dan mogen de jongens ze even vasthouden, verder laten we ze lekker hun gang gaan.
Ze eten gelukkig diepvries, dat vind ik een stuk makkelijker dan levend. Nu dus Pinky's (nestmuisjes), later volwassen muizen.
Omdat ik het heel belangrijk vind dat ik mijn dieren zo goed mogelijk huisvest, wilde ik eerst ook meteen een grote bak.
Maar dat werd me van alle kanten afgeraden. Slangen zijn enorm stress gevoelig en zeker de hele jonge dieren vinden een grote bak niet prettig. Ze voelen zich veiliger in een kleinere ruimte.
Dus hebben we nu 2 kleinere terraria (60 x 40 x 50 en 50 x50 x 50) en kunnen we komend jaar rustig opzoek naar 2 grote bakken van minimaal 1.20 lang.
Namen hebben ze niet, ze luisteren ook niet zo best.