Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

We hadden nog niet genoeg huisdieren.....Slangen deze keer.

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2

We hadden nog niet genoeg huisdieren.....Slangen deze keer.

Ongelezen bericht door GrethavW »

De afgelopen weken was ik wat minder aanwezig op het forum, omdat ik druk was met onze nieuwe huisdieren.
Heel wat anders dan honden, kat en kippen deze keer.
Namelijk Pantherophis Guttatus, oftewel Rode Rattenslangen.

Op de beurs in Houten hebben 4 van deze prachtige dieren meegenomen. 2 mannen en 2 vrouwen.
En ze zijn nog leuker dan ik verwacht had.
De bedoeling was om met 2 slangen thuis te komen, maar dat plan is duidelijk mislukt. Met dank aan manlief en zonen. :S:
Maar ze zijn prachtig en doen het super goed. Inmiddels zijn er al 3 verveld en ze hebben netjes iedere 5 dagen hun Pinky opgegeten.
Het zijn nog jonge dieren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Re: We hadden nog niet genoeg huisdieren.....Slangen deze ke

Ongelezen bericht door mijke »

Ze zijn prachtig maar verder.... jij liever dan ik zeg maar :mrgreen:
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Mooi :I:
Rode rattenslangen zijn gewoon leuk. Mooie dieren ook!
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Nanna schreef:Pinky?

En ik heb niks met dat ongedierte, sorry. Vind het griezels.....
Wel mooi om te zien en ongetwijfeld nuttig in de natuur maar zodra dat één poot over de drempel zet ga ik gillend op de loop :lol1:
Pinkys zijn jonge muizen. Die koop je ingevroren. Je hebt ook nog verschillende maten :Q:

Mooie beestjes hoor jullie slangen. :mrgreen:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ze zijn mooi. Ik vind slangen echt leuk.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Niet mijn smaak qua huisdier maar zeker weten práchtig om te zien.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Tof! Ook niets voor huize Izzie_Anneke maar leuk dat je er zo blij mee bent :mrgreen:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Die worden nog wel een flink stuk groter ja :mrgreen:
Mooi!
Nikolaas
Actief
Mijn ras(sen): Spaans mixje

Ongelezen bericht door Nikolaas »

Ik vind ze prachtig. Wij hadden er vroeger ook een, Snuggles. Die was op een mum van tijd kolossaal en pislink. :lol1:

Toen hij al meer dan 80cm was is hij een keer ontsnapt, net toen we een week logees hadden. We hadden die mensen beloofd dat hij wellicht al lang 5 tuinen verder zat. Tot onze katten plots na 4 dagen heel gefixeerd naar het nachtkastje in de logeerkamer zaten te staren. Hij bleek er achter te zitten. :schrik:

Veel plezier met de kroost!
Afbeelding
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Mooi wij hebben er ook jaren een gehad. Die was uiteindelijk 1.50 lang. At alleen levende muizen, dode weigerde die.
Afbeelding
Groetjes Marja
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

heb helemaal niks met slangen, maar deze vind ik schattig :I: jammer dat ze niet dit formaat blijven ;)
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Ik vind het eigenlijk alleen maar leuk, als ze echt de ruimte hebben. En minimaal 3 keer de lengte van hunzelf als lengte van hun hok hebben.
Dit is vaak niet te doen, en daarom vind ik de terrariums, als ze mazzel hebben, en niet in een hokje zitten, al snel zielig. Daarom vind ik het zelf geen geschikte huisdieren.

Alhoewel ik ze wel mooi kan vinden. En ik doe er gerust een om mijn nek :mrgreen:
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Mooie dieren!
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

als ze een mooi terrarium hebben met genoeg schuilplaats enz dat je ze echt moet zoeken en waar ze flink de ruimte hebben vind ik ze prachtig.
Ik ken er die hebben ik weet niet hoeveel van die curverbakken in stellages staan, daar is toch geen lol aan?
maar misschien is daar een reden voor hoor, zou kunnen, heb er de ballen verstand van verder :tongue:
StellaViolet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rode langharige teckel, Border Collie

Ongelezen bericht door StellaViolet »

Oh slangen :I: Nog altijd een stille liefde.
Mijn buurman fokt ze en als hij dan weer een nest heeft ga ik altijd even kijken.
Vroeger had hij ook rattenslangen, nu bull snakes. Wat een knuffels zijn dat. :lol1:
28-07-2001 ~ 14-03-2013

Afbeelding
Eefje83
Zeer actief

Cleva schreef:
Eefje83 schreef:als ze een mooi terrarium hebben met genoeg schuilplaats enz dat je ze echt moet zoeken en waar ze flink de ruimte hebben vind ik ze prachtig.
Ik ken er die hebben ik weet niet hoeveel van die curverbakken in stellages staan, daar is toch geen lol aan?
maar misschien is daar een reden voor hoor, zou kunnen, heb er de ballen verstand van verder :tongue:
Voor de slangen is zo'n stellage prima of zelfs beter dan een terrarium met veel ruimte. Slangen willen gewoon eerst vreten en dan een week in optimale omstandigheden liggen pitten (wat ik me overigens prima kan voorstellen!). Die hebben geen behoefte aan mooie plantjes en room for a pony.

Maar een mooi terrarium is niet te versmaden.
Afbeelding

Moet je wel echt héél erg goed zoeken. :mrgreen:
ja maar dat is toch gaaf! Als ik toch de ruimte had :I:
Eefje83
Zeer actief

Nanna schreef:
Cleva schreef:Ja, dat zou ik ook wel willen.
Sterker nog, misschien doe ik het wel.
Dat je door je terrarium strietst en er ineens een boa in je nek valt :LOL:
of een kameleon of leguaan. Gaaf joh!
En van die mooie gekleurde vogeltjes erbij .
Ik zou nooit meer in huis zijn maar gewoon in dat terrarium zijn, altijd. :LOL:
Nikolaas
Actief

Cleva schreef:
Eefje83 schreef:als ze een mooi terrarium hebben met genoeg schuilplaats enz dat je ze echt moet zoeken en waar ze flink de ruimte hebben vind ik ze prachtig.
Voor de slangen is zo'n stellage prima of zelfs beter dan een terrarium met veel ruimte. Slangen willen gewoon eerst vreten en dan een week in optimale omstandigheden liggen pitten (wat ik me overigens prima kan voorstellen!). Die hebben geen behoefte aan mooie plantjes en room for a pony.

Maar een mooi terrarium is niet te versmaden.
Afbeelding

Moet je wel echt héél erg goed zoeken. :mrgreen:
Lijkt mij ook wel gaaf, zo'n kamer. Maar ik zou ook eerder kameleons en gecko's kiezen in de toekomst.

Onze slang lang inderdaad meestal vredig te pitten voor een kleine week na de maaltijd. Enkel in het voorjaar kreeg hij paardrang en was hij dagen of weken constant bezig een uitweg te zoeken uit zijn verblijf. :ugh: Was eigenlijk een beetje triest om te zien. Vooral daarom hoef ik geen slangen meer.
Afbeelding
GrethavW
Zeer actief
Kruising

Deze dieren zijn nog erg jong en verstoppen zich ook nog veel.
Zodra het licht uitgaat in de avond komen ze alle 4 tevoorschijn, naarmate ze ouder worden zullen ze ook meer dagactief worden.

Slangen zijn geen knuffeldieren, maar kijkdieren. Meestal accepteren ze het hanteren, leuk vinden ze het niet.
Rode Rattenslangen zijn erg rustig en makkelijk, bijten doen ze zelden of nooit (maar je kunt natuurlijk altijd pech hebben).
En al zouden ze bijten, dat voel je zo goed als niet.
Er zit ook een groot verschil in karakters. Nu bij die van ons ook al. De 2 grootsten zijn erg rustig in de hand, 1 iets drukker maar kalmeert snel en de kleinste (de zwart witte) is enorm nerveus. Maar happen doet hij niet.
Waarschijnlijk wordt dat ook beter als hij ouder/groter wordt. En anders maar niet.
We hebben ze niet om met ze op de bank te zitten, daar doe je ze geen plezier mee.

1 Keer in de 5 dagen (7 dagen als ze groter zijn) krijgen ze eten en halen we ze uit het terrarium om ze apart te kunnen voeren.
Dan mogen de jongens ze even vasthouden, verder laten we ze lekker hun gang gaan.
Ze eten gelukkig diepvries, dat vind ik een stuk makkelijker dan levend. Nu dus Pinky's (nestmuisjes), later volwassen muizen.

Omdat ik het heel belangrijk vind dat ik mijn dieren zo goed mogelijk huisvest, wilde ik eerst ook meteen een grote bak.
Maar dat werd me van alle kanten afgeraden. Slangen zijn enorm stress gevoelig en zeker de hele jonge dieren vinden een grote bak niet prettig. Ze voelen zich veiliger in een kleinere ruimte.
Dus hebben we nu 2 kleinere terraria (60 x 40 x 50 en 50 x50 x 50) en kunnen we komend jaar rustig opzoek naar 2 grote bakken van minimaal 1.20 lang.

Namen hebben ze niet, ze luisteren ook niet zo best. :mrgreen:
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Tara schreef:Ik vind het echt enge beesten en zou als logé meteen een hotel boeken als de slierten van mijn gastheer ontflipten. :schrik:
Maar leuk dat je er blij mee bent. Stomme vraag misschien, maar laat je ze nu over je handen glibberen zoals je een hamstertje hand op hand op hand op hand op hand zou laten lopen? Of zijn slangen wel een keer uitgekronkeld en krullen zich dan ergens genoeglijk op?
Een slang is niet glibberig :lol1:
Die van mij mogen eruit als ik de bak verschoon of als ze eten krijgen. Dan hou ik ze even vastrn inspecteer ik ze of alles nog goed is. Als de vervelling niet helemaal goed is gegaan , gaan ze in eenwam bad daarna door een ruwe handdoek droogmaken en de losse vellen gaan er zo meestal wel af.
Het zijn geen knuffel dieren en ik haal ze er niet vaak uit.
Als zr ziek worden is het wel lastig gezien er weinig reptielen artsen zijn.
Ik ben ook eens gebeten dat viel mee maar ik voorkom het liever wel.
Momenteel heb ik nog maar twee slangen, wel pittige niet al te grote. Boa sonoras zijn het. Prachtdieren vind ik zelf :mrgreen:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Oh harrejakkes. Ik snap niet dat je dit soort dieren in huis kunt hebben, haha.
GrethavW
Zeer actief
Kruising

Het houden van slangen in curvers begrijp ik ook niet.
Degenen die dat doen hebben vaak erg veel slangen en kweken daar ook mee. Dan hebben ze niet genoeg ruimte om alles in terraria te houden.
Dat zou ik nooit willen.

Ik heb ze idd voor de mooi en daar hoort een mooi ingericht Terrarium bij. Ik vind dat prachtig om te zien.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

sjm schreef:Oh harrejakkes. Ik snap niet dat je dit soort dieren in huis kunt hebben, haha.

:mrgreen: Zou het met chi's in huis ook niet durven.

:19: Ben je overigens zo aan gewend. Heb ooit voor mijn buurjongen op zijn baardagamen gepast, noodgeval.
Vond er niets aan, maar binnen de kortste keren stond ik eendagskuikens voor ze door midden te knippen, smerige insecten te voeren en ze in bad te doen.
Dan begin je te zien dat ze een eigen karakter hebben en ze je herkennen, dat het naar mijn idee op prijs gesteld werd als ze gezelschap hadden.
Je bent er zelf bij, als je die deksel echt echt echt dicht wil hebben, doe je dat toch.

Een mooi ingericht terrarium vind ik ook prachtig, en een goed verzorgd dier daar in een lust om te observeren.
Zo'n "kijkdoos" geeft toch op een andere manier gezelligheid en leven aan een huis, of er nu vissen, krabben of kikkers in zitten.

Misschien ooit nog eens wanneer we groter wonen.
Ik vond die bak wel een aparte lucht hebben. Een beetje zoals het krokodillenverblijf in blijdorp.
Is dat met goed onderhoud ook zo?
Bij ratten en fretten zeggen ze van niet, en toch vind ik die een doordringende eigen lucht hebben.
GrethavW
Zeer actief
Kruising

Hoe het zit met verblijven van Baardagamen weet ik niet, maar ons terrarium ruikt helemaal niet.
Misschien vervuilen slangen minder :19:
Ze worden ook buiten het terrarium gevoerd, misschien scheelt dat ook.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

het is heel raar want onze slangen zelf zijn geurloos, maar ondanks dat ze hier ook buiten de terra gevoerd worden en het goed schoon is hangt er toch een reptielenlucht.
niet dat je er van achterover slaat, maar je ruikt ze wel.

edit: is een heel andere lucht dan slangenpoep, dat stinkt als kattenstront maar dan keer 10 ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Tara schreef:Maar dan heb je ze dus echt voor de mooi?
Ik plaatste eens een opmerking hier wat er de lol nou van was, dat was toen naar aanleiding van een verhaal van een ontsnapte gifslang. De eigenaar hield kennelijk meerdere slangen in van die plastic boxen in een dubbel afgesloten ruimte. Maar hoe leuk is dat dan nog? Want als je ze voor het mooi hebt, of om naar te kijken, dan kan ik me ook voorstellen dat je een mooi terrarium wilt hebben waar ook iets te zien is. Een slang in een plastic vershoudbox in een afgesloten kamer boven is dan toch helemaal niet leuk?
ja inderdaad. Gifslangen hoef ik niet, het moet wel "leuk"blijven.
Ik heb ook grote boas gehad ( sonoras zijn een "dwergsoort " maar die heb ik weggedaan omdat ik ze in mijn eentje wil kunnen handlen en deze waren mij echt te groot. Ik heb ook koningspythons gehad maar er werd er 1 ziek en er zijn er toen 3 achterelkaar dood gegaan, ( oorzaak volledig onbekend en in elk geval niet iets van de bekende slangenziektes ) de vierde heb ik weggegeven aan een vriendin en besloot het bij mijn twee sonoras te houden. Ik sluit niet uit dat er ooit weer een koningspython komt of een drymarchon oid maar eerst verhuizen.

Ik heb ook pech gehad met mijt ( reptielen vlooien zeg maar ) ondanks alle voorzorgmaatregelen als ik van een reptielenbeurs kwam, toch meegenomen helaas en mijn slangen er mee besmet.
Heb de terrariums na de tweede keer resoluut de deur uit gedaan want ik werd er helemaal gek van, slangen in curvers gedaan en elke 10 dagen in een bad met groene dreft. Omgeving ingesprayed met frontline en spul tegen vogelmijt ( is in principe dezelfde mijt ) en dat maandenlang herhaald tot ik er 100% zeker van af was. Nu zitten mijn sonoras nog steeds in die bakken, tot we tijd hebben om het nieuwe terrarium te bouwen, de spullen zijn er al. Maar ik wil het dit keer anders doen, dus daar moet even heel goed over nagedacht worden.

De slangen hebben er overigens geen last van hoor, dat ze in curverbakken zitten, maar daar heb ik ze zelf niet voor, ik wil straks weer een mooi terrarium maar wel eentje die makkelijker te onderhouden is als er bv weer mijt ofzo in komt. Ik hoop het overigens niet, het is nog erger dan een vlooienplaag, al houden reptielenmijten niet van mensen en honden enzo.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:het is heel raar want onze slangen zelf zijn geurloos, maar ondanks dat ze hier ook buiten de terra gevoerd worden en het goed schoon is hangt er toch een reptielenlucht.
niet dat je er van achterover slaat, maar je ruikt ze wel.

edit: is een heel andere lucht dan slangenpoep, dat stinkt als kattenstront maar dan keer 10 ;)
Die van mij houden er van om in hun waterbak te poepen, erg lekker ook :roll: :lol1:
GrethavW
Zeer actief
Kruising

Dank je wel! :D
Afbeelding
Nikolaas
Actief

Ik vond onze slang in de jaren dat we hem hadden totaal niet stinken, zels niet als ik mijn hoofd volledig in het terrarium stopte terwijl we de bak echt maar zelden verschoonden. :19: Hij poepte en plaste wel meestal tijdens het voeren in een aparte curverbak. Dat zal dus wel veel gescheeld hebben. (Handig!)

Mensen met ratten en fretten zeggen dat die ook niet stinken als je ze voldoende verschoont, maar dat blijf ik toch meteen ruiken als ik zo'n kamer in kom.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”