Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondengedragsdeskundige
Moderator: moderatorteam
-
Bumper69
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.
Hondengedragsdeskundige
Heeft iemand ervaring om een hondengedragsdeskundige in te schakelen?
Spike reageert steeds heftiger naar andere honden waardoor ik steeds meer stress krijg met lopen. Of eigenlijk is het andersom. Toen we Spike kregen wisten we niet hoe hij was tegenover andere reuen. Dus ik hield hem strak en raakte in de stress als er een hond aankwam. Nu draai ik al om als ik zie dat er iemand met een hond aankomt..
Het liefste wandel ik zelf met hem en als iemand anders van het gezin met hem gaat lopen kregen ze zoveel "tips" van me mee dat er niemand meer stressloos wandelt en zeker niet als er een hond aankomt..
Nu zie ik op Facebook steeds die filmpjes van Anniek Winters (hondengedragsdeskundige Anniek Winters op FB).
Dat ziet er wel geweldig uit en lijkt ook heel snel te gaan met de omschakeling van de honden.
Heeft iemand zo iemand al eens ingeschakeld?
Wat zijn volgens jullie de voor en tegens hiervan?
Een tegen weet ik al, ze is heel duur. Kost 395 euro als ze bij ons komt. Ik wil niet daar naar toe want de kans is groot dat hij daar al snel normaal gedrag vertoont. In zijn eigen buurt met de honden uit de buurt waar hij nu mee uit zijn dak gaat wil ik graag "oefenen" om te kijken of we het eruit kunnen krijgen..
Spike reageert steeds heftiger naar andere honden waardoor ik steeds meer stress krijg met lopen. Of eigenlijk is het andersom. Toen we Spike kregen wisten we niet hoe hij was tegenover andere reuen. Dus ik hield hem strak en raakte in de stress als er een hond aankwam. Nu draai ik al om als ik zie dat er iemand met een hond aankomt..
Het liefste wandel ik zelf met hem en als iemand anders van het gezin met hem gaat lopen kregen ze zoveel "tips" van me mee dat er niemand meer stressloos wandelt en zeker niet als er een hond aankomt..
Nu zie ik op Facebook steeds die filmpjes van Anniek Winters (hondengedragsdeskundige Anniek Winters op FB).
Dat ziet er wel geweldig uit en lijkt ook heel snel te gaan met de omschakeling van de honden.
Een tegen weet ik al, ze is heel duur. Kost 395 euro als ze bij ons komt. Ik wil niet daar naar toe want de kans is groot dat hij daar al snel normaal gedrag vertoont. In zijn eigen buurt met de honden uit de buurt waar hij nu mee uit zijn dak gaat wil ik graag "oefenen" om te kijken of we het eruit kunnen krijgen..
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: Hondengedragsdeskundige
Ik heb in Zuid Afrika met een GP gewerkt (alweer 12 jaar geleden) dat was echt super.
Een sessie met haar was ik eigenlijk degene die eerst moest veranderen, dingen die ik jaren had gedaan waren gewoon niet goed genoeg voor de hond die ik toen had.
Ze zien vaak dingen die jij niet ziet
Ik betaalde toen 50 Euro voor een sessie (een uur was dat geloof ik) ze nam alle tijd voor ons. Daarna was het contact per e-mail en telefoon, ik legde rapport af en zij gaf mij nieuw "huiswerk".
Een sessie met haar was ik eigenlijk degene die eerst moest veranderen, dingen die ik jaren had gedaan waren gewoon niet goed genoeg voor de hond die ik toen had.
Ze zien vaak dingen die jij niet ziet
Ik betaalde toen 50 Euro voor een sessie (een uur was dat geloof ik) ze nam alle tijd voor ons. Daarna was het contact per e-mail en telefoon, ik legde rapport af en zij gaf mij nieuw "huiswerk".
- dagmar88
- Zeer actief
Bumper69 schreef:Heeft iemand ervaring om een hondengedragsdeskundige in te schakelen?
Met die kruising heb je er denk ik wel op gerekend dat loslopen/lopen in losloopgebied misschien geen optie zou zijn?
Ik zou inzetten op vaste wandelafspraken met leuke teefjes en leren negeren.
Desnoods een tijdje met halti of muilkorf, zodat je zelf ook kunt ontspannen.
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
BAT training kan hiervoor de oplossing zijn, in Groningen is een BAT instructeur (http://htcfivel.nl/)
Anniek traint op de Cesar methode, als je daar achter staat (en een geldboom in je tuin hebt) is zij natuurlijk ook een optie.
Anniek traint op de Cesar methode, als je daar achter staat (en een geldboom in je tuin hebt) is zij natuurlijk ook een optie.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
De rassen waar jouw hond uit bestaat staan beide nou niet echt als mega sociaal bekend dus dit was wel iets wat zou kunnen gebeuren. Ik zou dus niet inzetten op sociaal gedrag naar andere maar op aandacht voor jou en het op het negeren van andere honden. Zelf zou ik niet met deze dame in zee gaan , ik vind haar een soort van Cesar Millan Wannabee en dat zou mij niet aanspreken. Buiten dat is ze vreselijk de mist ingegaan met de honden die in Katwijk een labje doodbeten
. Ik zou dus niet gaan voor deze quick fixers want ik gok er maar zo op dat die middelen gaan inzetten waar jij niet de ervaring hebt om daar ook mee te werken. Therapeuten die je een oplossing in een bezoek beloven zou ik zelf bij weg blijven.
Misschien Ranetje eens benaderen voor een betrouwbaar iemand in jullie omgeving?
Misschien Ranetje eens benaderen voor een betrouwbaar iemand in jullie omgeving?

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik geloof dat je eerst zelf moet veranderen als ik je openingspost lees.
En ik heb het idee dat je dat zelf ook weet
Daar kan een goede gedragsdeskundige prima bij helpen, als je echt van plan bent om te veranderen.
Of de methode van Cesar Milan bij je past kan je alleen zelf beoordelen.
En ik heb het idee dat je dat zelf ook weet
Daar kan een goede gedragsdeskundige prima bij helpen, als je echt van plan bent om te veranderen.
-
sjm
- Zeer actief
Zelf geen ervaring mee. Het broertje van Noortje is daar in roedelopname geweest met intensieve training met de baasjes erbij op een gegeven moment. Volgens mij ging het daarna wel beter, maar achteraf bleek dat die hond inwendig helemaal verkeerd in elkaar zat en heel veel pijn had. Deze hond is inmiddels ook ingeslapen.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Wat vervelend, spike is natuurlijk ook een hele beer als je die in de lijn hebt hangen. Ik vind deze training wel wat voor jullie!
http://www.kcfriesland.nl/focus-en-training
Het is wel in Leeuwarden en je moet lid worden (35 per jaar dacht ik) maar als het wat uithaalt heb je dat er vast wel voor over.
Ik heb goede ervaring met een naamgenoot van jou op de KC, die heeft mij enorm geholpen met Mayke. Ze heeft voor honden een heel gedecideerd voorkomen en veel gedrag verdwijnt bij haar als sneeuw voor de zon. We hebben veel opvanghondjes uit griekenland gehaald vroeger en daar heeft ze ook erg veel ervaring met honden op de rit krijgen die kwa gedrag wat uit de bocht vliegen.
Ze geeft ook de jachttraining en behendigheid maar ik weet niet of zij ook de docent is van deze cursus.
Het is wel in Leeuwarden en je moet lid worden (35 per jaar dacht ik) maar als het wat uithaalt heb je dat er vast wel voor over.
Ik heb goede ervaring met een naamgenoot van jou op de KC, die heeft mij enorm geholpen met Mayke. Ze heeft voor honden een heel gedecideerd voorkomen en veel gedrag verdwijnt bij haar als sneeuw voor de zon. We hebben veel opvanghondjes uit griekenland gehaald vroeger en daar heeft ze ook erg veel ervaring met honden op de rit krijgen die kwa gedrag wat uit de bocht vliegen.
Ze geeft ook de jachttraining en behendigheid maar ik weet niet of zij ook de docent is van deze cursus.

-
Bumper69
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.
Nou, we hebben Spike uit het asiel gehaald en later een DNAtest gedaan. Wij wisten dus niet van te voren wat voor een kruising het was.dagmar88 schreef: Met die kruising heb je er denk ik wel op gerekend dat loslopen/lopen in losloopgebied misschien geen optie zou zijn?
Ik zou inzetten op vaste wandelafspraken met leuke teefjes en leren negeren.
Desnoods een tijdje met halti of muilkorf, zodat je zelf ook kunt ontspannen.
In een losloopgebied loopt hij gewoon los. Hij is met name heftig tegen bekende honden.
Als we bv in Bakkeveen zijn zie je dat hij graag met andere grote honden wil spelen maar zodra er meer dan 1 hond staat durft hij er niet op af.
Kleine hondjes gaat hij dan wel op af maar die vinden hem vaak te groot en willen niet met hem spelen..
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
-
Bumper69
- Zeer actief
Ik ben me heel goed bewust dat ik moet veranderen en dat het niet in de hond zit. Maar ik krijg het bij mezelf niet verandert.ranetje schreef:Ik geloof dat je eerst zelf moet veranderen als ik je openingspost lees.
En ik heb het idee dat je dat zelf ook weet![]()
Ik kan wel de deur uitlopen en zelfverzekerd zijn maar zodra er een hond aankomt is dat weg en dat voelt Spike.
Wat ik het allerliefste wil is dat zo iemand met Spike gaat wandelen en dat ik desnoods vanuit huis bekijk hoe het gaat als ze andere honden tegenkomt.
Want dan kan ik zien dat het niet aan Spike ligt en dat hij met ander gedrag van mij zich anders kan gedragen.
-
Bumper69
- Zeer actief
Ja, hij is gecastreerd.Nanna schreef:Nou, dat. Ik kom weleens de asociale Akita tegen, nog geen jaar oud en kan met niks. Hij loopt dan weleens met zijn baas langs het fietspad naar Mierlo. Daar lopen geen honden.dagmar88 schreef: Met die kruising heb je er denk ik wel op gerekend dat loslopen/lopen in losloopgebied misschien geen optie zou zijn?
En is jouw hond gecastreerd?
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Hoe is verder je band met hem, en in hoeverre heb je controle over hem? Met andere woorden luisterd hij naar je?
Gr. Aniek

-
Sandra&co
Uhm. Nee. Grote kans dat het wél in de hond zit. Jij kunt zorgen dat er geen ongelukken gebeuren door altijd af te wegen wat veilig is en wat niet, maar een dergelijke kruising is gewoon niet makkelijk. En zeker niet erg tolerant naar andere reuen over het algemeen.Bumper69 schreef:
Ik ben me heel goed bewust dat ik moet veranderen en dat het niet in de hond zit. Maar ik krijg het bij mezelf niet verandert.
Ik kan wel de deur uitlopen en zelfverzekerd zijn maar zodra er een hond aankomt is dat weg en dat voelt Spike.
Wat ik het allerliefste wil is dat zo iemand met Spike gaat wandelen en dat ik desnoods vanuit huis bekijk hoe het gaat als ze andere honden tegenkomt.
Want dan kan ik zien dat het niet aan Spike ligt en dat hij met ander gedrag van mij zich anders kan gedragen.
Ik heb voor mijn Stafford ongeveer 2 jaar terug een GT ingeschakeld omdat ze helemaal over de flos in de lijn hing als we een andere hond tegenkwamen, en als ze losliep was het ook lastig haar aandacht te houden. Daar heb ik wat handige tips van gekregen en nu kunnen we gewoon passeren zonder drama. Ze raakt alleen nog opgewonden als ik met een groep vreemde honden afspreek om te wandelen; de eerste minuten ben ik haar dan bij de les aan het roepen en ik merk dan dat ze zelf ook moeite doet om zich te focussen. Maar al met al is het een hele opluchting. Ik zat er destijds ook ietwat doorheen met haar gedrag.
Een goede GT is dus sowieso een aanrader, maar je zult ook realistisch moeten blijven. Want het kan dat die 'lieve grote lobbes' nu gewoon volwassen is en geen makkelijke hond is/blijft en dat je er actief iets mee zult moeten.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Bumper69 schreef:Ik ben me heel goed bewust dat ik moet veranderen en dat het niet in de hond zit. Maar ik krijg het bij mezelf niet verandert.ranetje schreef:Ik geloof dat je eerst zelf moet veranderen als ik je openingspost lees.
En ik heb het idee dat je dat zelf ook weet![]()
Ga je al met hem naar een hondenschool? Misschien zit er een goede in de buurt waar jullie geholpen kunnen worden. Dan krijg je handvatten en meer zelfvertrouwen, waardoor het op straat ook beter kan gaan.
-
Bumper69
- Zeer actief
Ik ga hier ook even achteraan nu. Was nu in Hemrik op hondencursus. Hij heeft daar zijn gehoorzaamheid A gehaald. Dat ging heel goed. We zouden door voor de B-cursus maar omdat de groepen te klein zijn hebben de jonge honden nu tegelijk les. Dat levert zoveel stress op bij Spike (en bij mij). Die honden blaffen en spelen en dan wil hij er steeds op af. We zijn daar nu gestopt en ze stoppen daar ook helemaal dus kan ook later niet meer instromen.Paisley schreef:Wat vervelend, spike is natuurlijk ook een hele beer als je die in de lijn hebt hangen. Ik vind deze training wel wat voor jullie!
Om even het misverstand uit de wereld te halen dat hij alle honden aanvalt, dat is dus niet zo.
We kwamen jou tegen met je honden en nog een andere hond en ze hebben heerlijk gespeeld. Spike heeft met name moeite met bange honden en bange baasjes. Dat voelt hij direct en dan gaat hij er al anders naar toe.
Dat was ook iemand bij de hondenschool. Haar hond en Spike lagen elkaar niet. Ze besloot de volgende les met een andere hond te komen. Toen ze langs liep, gromde Spike naar haar. Goh, zei ze het ligt aan mij en niet aan de hond. De cursusleidster beaamde dat, omdat ze bang is voor wat hij zou kunnen doen voelt Spike dat aan..
En hij is natuurlijk een grote hond dus mensen zijn ook eerder bang voor hem..
Maar Paisley, jij bent met ons meegelopen toen Spike nog niet het asiel zat. Er zat en zit geen greintje agressie in. Hij wordt gewoon onzeker door mij. Hij heeft 1 hond hier in de buurt waar hij heerlijk mee kan spelen. Kruising Stabij/Friese staander. Dat gaat heel goed. Als we samen naar Bakkeveen gaan merk je dat zijn zelfvertrouwen groeit omdat ze samen zijn. Die andere hond zit een beetje hetzelfde in elkaar.
Terwijl hij hier ook altijd 2 andere stabijs tegenkomt, daar is hij heel fel op. Maar toen we Paisley tegenkwamen reageerde hij niet negatief naar Maike (dat is de stabij toch, haalt ze altijd door elkaar..)
- heimwee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Kalev kon en kan aan de riem ook heel erg uitvallen naar andere honden en dit heeft mij onwijs onzeker gemaakt. Terwijl het eigenlijk altijd met mij van doen had.
Ik heb zodra we in NL zijn gaan wonen weer heb ik een fijne hondenschool in de buurt gezocht. Een waar ik echt een goed gevoel bij de instructeurs had. Daar trainen we inmiddels 1.5 jaar. Niet omdat hij kunstjes moet leren oid. Maar ik heb er ongelofelijk veel geleerd en het samenwerken met Kalev samen komt ons onwijs ten goede.
Aan de lijn is hij nog altijd niet makkelijk, maar dat heeft echt met mij te maken. Los doet hij het super. Ongecastreerde reu, 2.5 jaar oud, grote mond klein hartje, maar zoekt nooit ruzie.
Ik loop los dus nu onwijs ontspannen met hem en aangelijnd gaat het steeds beter.
Uiteindelijk ook 2x gaan wandelen met de gedragsdeskundige verbonden aan de hondenschool en dat heeft ook weer onwijs geholpen.
Dingen vanuit de wandelingen konden we dan ook weer tijdens de training meenemen.
En we trainen niet steeds in dezelfde groep, iedere 10 wk wisselt dat weer waardoor we steeds voor nieuwe uitdagingen staan.
Voor mijn zelfvertrouwen is dit echt heel erg goed geweest.
Wellicht is dat voor jou ook een idee? Echt een vaste plek zoeken om te trainen en zo aan jullie band en vooral jou zelfvertrouwen met hem werken?
Toevoeging: we oefenen daarnaast ook heel erg op aandacht op mij en andere honden negeren. Zo kan ik hem nu ook los makkelijk(er) langs andere minder vriendelijke honden sturen wanneer ik denk dat ze geen goede.match zijn.
Dat kan ik je sowieso heel erg aanraden. Of het nou aan jou ligt of in de hond zit.
Ik heb zodra we in NL zijn gaan wonen weer heb ik een fijne hondenschool in de buurt gezocht. Een waar ik echt een goed gevoel bij de instructeurs had. Daar trainen we inmiddels 1.5 jaar. Niet omdat hij kunstjes moet leren oid. Maar ik heb er ongelofelijk veel geleerd en het samenwerken met Kalev samen komt ons onwijs ten goede.
Aan de lijn is hij nog altijd niet makkelijk, maar dat heeft echt met mij te maken. Los doet hij het super. Ongecastreerde reu, 2.5 jaar oud, grote mond klein hartje, maar zoekt nooit ruzie.
Ik loop los dus nu onwijs ontspannen met hem en aangelijnd gaat het steeds beter.
Uiteindelijk ook 2x gaan wandelen met de gedragsdeskundige verbonden aan de hondenschool en dat heeft ook weer onwijs geholpen.
Dingen vanuit de wandelingen konden we dan ook weer tijdens de training meenemen.
En we trainen niet steeds in dezelfde groep, iedere 10 wk wisselt dat weer waardoor we steeds voor nieuwe uitdagingen staan.
Voor mijn zelfvertrouwen is dit echt heel erg goed geweest.
Wellicht is dat voor jou ook een idee? Echt een vaste plek zoeken om te trainen en zo aan jullie band en vooral jou zelfvertrouwen met hem werken?
Toevoeging: we oefenen daarnaast ook heel erg op aandacht op mij en andere honden negeren. Zo kan ik hem nu ook los makkelijk(er) langs andere minder vriendelijke honden sturen wanneer ik denk dat ze geen goede.match zijn.
Dat kan ik je sowieso heel erg aanraden. Of het nou aan jou ligt of in de hond zit.

-
Bumper69
- Zeer actief
Ja hoor, hij luistert heel goed. Alleen als er een andere hond in zicht is gaat hij tegenwoordig weer liggen en fixeert. Dan kan ik hem ook niet meer bereiken.Budkes schreef:Hoe is verder je band met hem, en in hoeverre heb je controle over hem? Met andere woorden luisterd hij naar je?
Dat doet hij ook als zijn vriendje er aankomt. Totdat hij doorheeft dat het zijn vriendje is en dan rent hij er blij op af.
Als ik hem aan de riem heb en hij gaat liggen dan probeer ik hem te blokkeren. Hij springt pas op vlak voordat de andere hond bij ons is. En het is ook heel verschillend hoe hij dan reageert. Bij sommige honden gaat hij dan helemaal uit zijn dak en kan ik hem bijna niet houden en bij een andere hond doet ie een grom en loopt weer door.
Een tijdje terug kwamen we een herder tegen. Hij zat in het gras en ik stond voor hem en probeerde hem af te leiden. Daardoor had ik de riem niet goed stevig vast. Hij rende dus weg op die andere hond af. Maar rende daarna direct een paar meter door om te wachten dat ik hem weer vast pakte. Hij deed die hond dus niets..
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Als we er met een asielhond echt niet zelf uitkomen met training laten we Arvid van putten komen voor handvaten.
Je kan hem ook via mail of telefoon om advies vragen.
De kosten weet ik niet uit mijn hoofd want dat gaat via mijn werk natuurlijk.
Maar het is in ieder geval geen 395 euro
Je kan hem ook via mail of telefoon om advies vragen.
De kosten weet ik niet uit mijn hoofd want dat gaat via mijn werk natuurlijk.
Maar het is in ieder geval geen 395 euro
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Hoe oud is hij?
Het klinkt alsof hij onzeker is en zich macho probeert voor te doen. Hij rent erop af maar merkt dus dat jij hem losgelaten hebt, 'oh shit, ik loop maar door, baas waar blijf je'. Joris van mijn ouders is ook zo, maar goed die is 7 kilo en dus een stuk minder problematisch. Daar helpt het heel erg als ik zelf de leiding neem. We gaan nu dit en dit doen en jij houdt je snavel, hup doorlopen. Dat klinkt een beetje simpel, maar duurde ook even.
Ik denk dat een goede hondenschool hier wel bij kan helpen. Die vorige hondenschool klinkt niet heel erg geweldig als ze honden laten spelen en jij daarom met een gestreste hond zit.
Het klinkt alsof hij onzeker is en zich macho probeert voor te doen. Hij rent erop af maar merkt dus dat jij hem losgelaten hebt, 'oh shit, ik loop maar door, baas waar blijf je'. Joris van mijn ouders is ook zo, maar goed die is 7 kilo en dus een stuk minder problematisch. Daar helpt het heel erg als ik zelf de leiding neem. We gaan nu dit en dit doen en jij houdt je snavel, hup doorlopen. Dat klinkt een beetje simpel, maar duurde ook even.
Ik denk dat een goede hondenschool hier wel bij kan helpen. Die vorige hondenschool klinkt niet heel erg geweldig als ze honden laten spelen en jij daarom met een gestreste hond zit.
-
Bumper69
- Zeer actief
Het was wel een goede hondenschool hoor. De jonge honden speelden niet met elkaar maar waren wel speels natuurlijk. Als Spike een hond ziet blaffen wil hij er naar toe.veertje schreef:Hoe oud is hij?
En als een hond wat speels is wil hij er al snel naar toe om mee te gaan doen, maar dat kan dan natuurlijk niet. Dus levert het stress op..
-
Bumper69
- Zeer actief
Dat klopt ook wel. Hij is ook onzeker. Bij sommige honden draait hij zelf al om. Bij 1 hond hier in de buurt laten we beiden de hond los en moeten ze het samen uitmaken maar dat ging de laatste keer best heftig bij Spike omdat hij steeds heftiger gaat reageren op deze hond. We hebben nu besloten ze niet meer los te laten met elkaar. Ook deze hond is wat bangig en dat pikt hij op de een of andere manier direct opveertje schreef:Hoe oud is hij?
- Paisley
- Zeer actief
De zin van een cursus bij de kc in leeuwarden valt of staat met de docent die de cursus geeft.
Ik heb er ook docenten getroffen die gewend zijn alles met worst op te lossen, dat werkte hier alvast helemaal niet. Maar Anita heeft me onwijs geholpen. Nu waren de problemen natuurlijk met mijn stabij van andere aard, maar ik denk dat voor beide gevallen de oplossing bij de basis ligt/lag.
Het zijn van een stabiele baas, samenwerking, een hond structuur en grenzen bieden en hoe die grenzen te bewaken.
Ik heb er ook docenten getroffen die gewend zijn alles met worst op te lossen, dat werkte hier alvast helemaal niet. Maar Anita heeft me onwijs geholpen. Nu waren de problemen natuurlijk met mijn stabij van andere aard, maar ik denk dat voor beide gevallen de oplossing bij de basis ligt/lag.
Het zijn van een stabiele baas, samenwerking, een hond structuur en grenzen bieden en hoe die grenzen te bewaken.

-
sjm
- Zeer actief
Ingewanden zaten helemaal op de verkeerde plek in z'n lichaam. Ontzettend veel pijn en met geen mogelijkheid te behandelen.Heavy schreef:sjm schreef:Zelf geen ervaring mee. Het broertje van Noortje is daar in roedelopname geweest met intensieve training met de baasjes erbij op een gegeven moment. Volgens mij ging het daarna wel beter, maar achteraf bleek dat die hond inwendig helemaal verkeerd in elkaar zat en heel veel pijn had. Deze hond is inmiddels ook ingeslapen.dat wist ik niet . Wat was er mis mee dan ? Want met de opvoeding was ook genoeg mis dat weet ik wel .
- Paisley
- Zeer actief
Nou volgens mij zeg je het daarvoor zelf al toch? Vreemde ogen dwingen. Er zijn ook mensen die een bepaalde autoriteit bij honden over zich heen hebben waardoor ze nooit het wangedrag laten zien, of zich er heel snel uit laten halen. Een uitstraling waarbij honden direct respect voor die persoon hebben en zich volgzaam opstellen.Heavy schreef: Ik zie ook veel filmpjes voorbij komen van die Anniek en volgens mij gebruikt ze een stroomband ik zou niet weten hoe ze het anders zo snel voor elkaar krijgt .
Met respect bedoel ik dan niet 'angst' maar echt respect, ze waarderen het leiderschap.
Cesar Milan heeft dat ook vind ik, heel veel honden hebben bij hem totaal de behoefte niet om over zn grenzen te gaan.
Die persoon op de KC in Leeuwarden heeft dat ook. Bij jachttraining wordt haar soms spontaan dummy's aangeboden door honden die zojuist hun baas voorbij zijn gelopen. Ook reageren honden sterk op haar lichaamstaal, terwijl ze helemaal niet 1 op 1 met haar hebben gewerkt.

- Paisley
- Zeer actief
Natuurlijk moeten de eigenaren dan ook nieuwe gewoonten krijgen. Of is het bij haar de bedoeling dat je de hond inlevert en 'af' weer terug krijgt?
Als dat zo is, zou ik dat raar vinden. De eigenaar is vaak een belangrijk persoon geweest waarbij het gedrag is ontstaan, dan moet daar ook wat gebeuren om te voorkomen dat het oude gedrag weer opborrelt.
Als dat zo is, zou ik dat raar vinden. De eigenaar is vaak een belangrijk persoon geweest waarbij het gedrag is ontstaan, dan moet daar ook wat gebeuren om te voorkomen dat het oude gedrag weer opborrelt.

- Paisley
- Zeer actief
Nouja kan heel effectief zijn toch? Tenzij het om gedrag gaat wat alleen thuis wordt laten zien, maar dat is in het geval van Spike niet zo. Ik heb even haar website gezien maar het ziet er wel erg commercieel uit.Heavy schreef:Wat ik begrijp doet ze ook roedelopnames en ook sessies waarvan je dan filmpjes ziet van voor (meestal trekkende uitvallende hond met baas) en na (keurig lopende hond met baas)maar die sessies zijn wel op haar trainingscentrum .Paisley schreef:Natuurlijk moeten de eigenaren dan ook nieuwe gewoonten krijgen. Of is het bij haar de bedoeling dat je de hond inlevert en 'af' weer terug krijgt?
Maar ik vind het er wel goed uit zien. Beter dan die gedragsdeskundigen die ervan overtuigd zijn dat je alles kunt oplossen door op precies het juiste moment met worst te strooien, of die zweefkippen die met handoplegging en verbrande salie aan de gang gaan.

- Paisley
- Zeer actief
Ik vond hier een verklaring voorPaisley schreef:Ik heb even haar website gezien maar het ziet er wel erg commercieel uit.
Van de website:
De voormalig salesmanager besloot een opleiding tot hondentrainer te volgen.

-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Ik kan me voorstellen dat het om een wisselwerking tussen baas en hond gaat: reactieve hond met onzekere baas. Ik ken die anniek niet, maar als het om een soort Cesar Millán methode gaat, kun je er zelf, als baas, denk ik best ve el aan hebben. Hij richt zich namelijk sterk op de houding van de baas: kalm en assertief. Dat zit vaak in heel lichamelijke dingen, zoals je houding en je ademhaling.
Daarnaast zul je aan de reactiviteit van je hond moeten werken, wat waarschijnlijk stukken beter zal gaan als je eigen houding verbeterd is.
Daarnaast zul je aan de reactiviteit van je hond moeten werken, wat waarschijnlijk stukken beter zal gaan als je eigen houding verbeterd is.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Als je hem wel meestal onder controle hebt dan ligt je angst en onzekerheid dus in de momenten dat je hem niet onder controle hebt en bang bent voor wat hij dan gaat doen.Bumper69 schreef:Ja hoor, hij luistert heel goed. Alleen als er een andere hond in zicht is gaat hij tegenwoordig weer liggen en fixeert. Dan kan ik hem ook niet meer bereiken.Budkes schreef:Hoe is verder je band met hem, en in hoeverre heb je controle over hem? Met andere woorden luisterd hij naar je?
Dat doet hij ook als zijn vriendje er aankomt. Totdat hij doorheeft dat het zijn vriendje is en dan rent hij er blij op af.
Als ik hem aan de riem heb en hij gaat liggen dan probeer ik hem te blokkeren. Hij springt pas op vlak voordat de andere hond bij ons is. En het is ook heel verschillend hoe hij dan reageert. Bij sommige honden gaat hij dan helemaal uit zijn dak en kan ik hem bijna niet houden en bij een andere hond doet ie een grom en loopt weer door.
Een tijdje terug kwamen we een herder tegen. Hij zat in het gras en ik stond voor hem en probeerde hem af te leiden. Daardoor had ik de riem niet goed stevig vast. Hij rende dus weg op die andere hond af. Maar rende daarna direct een paar meter door om te wachten dat ik hem weer vast pakte. Hij deed die hond dus niets..
Ik zou hem als ik jou was, een muilkorf om doen, dat neemt bij jou een heleboel spanning weg. Daarnaast zou ik hem een U lead aan doen, dan weet je ook dat je hem kunt houden, dat neemt nog meer spanning weg.
En voorts zou ik hem op jouw laten focussen. Ik vind dit geen honden die ik perse met andere honden zou willen laten spelen. Ga lekker met hem sporten, fietsen, zoek het plezier in de combinatie tussen jullie en je hond, niet in spelen met andere honden.
Als je weet dat er niets kan gebeuren en dat je altijd de controle kunt houden dan komt de ontspanning vanzelf.
395 euro vind ik een waanzinnig bedrag. Heel commercieel zijn maakt je geen betere hondenvrouw. Alhoewel ze wel een hele goede naam heeft natuurlijk. Vooral haar voornaam uiteraard
Gr. Aniek

- Sabi85
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar
Wij zijn bij 2 verschillende gedragstherapeuten geweest met Wilma. Zij valt ook uit naar andere honden en ze jaagt soms onzekere honden op.
Eerst ben ik bij groepswandelingen geweest onder leiding van een gedragstherapeute. Dit waren 4 wandelingen, gedeeltelijk aangelijnd en gedeeltelijk los, met een groep van 5 honden. Ik heb hier geleerd om sneller in te grijpen als Wilma vervelend doet tegen een andere hond en om op een veel strengere toon verbaal te corrigeren. Ik praat nogal monotoon en vond dit altijd lastig. Ik moest er ook echt mee oefenen. "Gelukkig" zat er een hond in de groep die onzeker op Wilma reageerde, dus ik kon veel oefenen met corrigeren. De gedragstherapeute gaf me steeds een cijfer. "Wilma, nee"; een 5. "Wilma, NEE!!"; een 6je. "WILMA, NEE, ophouden, NU!!!!"; een 8
. Bij de 8 hield Wilma onmiddellijk op met het pesten van de andere hond en ging zitten. Ze had eindelijk door dat ik het meende. Het uitvallen aan de riem hebben we hier niet kunnen oefenen omdat ze dit niet doet als ze in een groep loopt.
Later is er nog een gedragstherapeute 2x bij ons thuis geweest. Zij heeft veel tips gegeven om Wilma meer zelfvertrouwen te geven en om het uitvallen naar andere honden te stoppen.
Het uitvallen naar andere honden is niet verminderd ondanks de tips van de 2 gedragstherapeuten. Ik heb maar geaccepteerd dat dit gedrag niet te veranderen is. Ik heb wel geleerd om Wilma beter te begrijpen. Bij het loslopen doet ze bijna niet meer vervelend tegen andere honden. Als ze het wel doet, stopt ze direct als ik roep.
De gedragstherapeuten hadden beide een totaal andere aanpak en zienswijze, maar ik heb van beide veel geleerd. Degene van de groepswandelingen was erg van het streng en duidelijk zijn en van het corrigeren. Ze adviseerde zelfs een schokhalsband, maar dit wilde ik niet. De andere gedragstherapeute was juist van het meer ruimte geven aan je hond en je hond eigen beslissingen laten maken. Van beide heb ik de dingen gebruikt die bij mij en Wilma passen.
Eerst ben ik bij groepswandelingen geweest onder leiding van een gedragstherapeute. Dit waren 4 wandelingen, gedeeltelijk aangelijnd en gedeeltelijk los, met een groep van 5 honden. Ik heb hier geleerd om sneller in te grijpen als Wilma vervelend doet tegen een andere hond en om op een veel strengere toon verbaal te corrigeren. Ik praat nogal monotoon en vond dit altijd lastig. Ik moest er ook echt mee oefenen. "Gelukkig" zat er een hond in de groep die onzeker op Wilma reageerde, dus ik kon veel oefenen met corrigeren. De gedragstherapeute gaf me steeds een cijfer. "Wilma, nee"; een 5. "Wilma, NEE!!"; een 6je. "WILMA, NEE, ophouden, NU!!!!"; een 8
Later is er nog een gedragstherapeute 2x bij ons thuis geweest. Zij heeft veel tips gegeven om Wilma meer zelfvertrouwen te geven en om het uitvallen naar andere honden te stoppen.
Het uitvallen naar andere honden is niet verminderd ondanks de tips van de 2 gedragstherapeuten. Ik heb maar geaccepteerd dat dit gedrag niet te veranderen is. Ik heb wel geleerd om Wilma beter te begrijpen. Bij het loslopen doet ze bijna niet meer vervelend tegen andere honden. Als ze het wel doet, stopt ze direct als ik roep.
De gedragstherapeuten hadden beide een totaal andere aanpak en zienswijze, maar ik heb van beide veel geleerd. Degene van de groepswandelingen was erg van het streng en duidelijk zijn en van het corrigeren. Ze adviseerde zelfs een schokhalsband, maar dit wilde ik niet. De andere gedragstherapeute was juist van het meer ruimte geven aan je hond en je hond eigen beslissingen laten maken. Van beide heb ik de dingen gebruikt die bij mij en Wilma passen.