Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kvv mengen?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Jonas26
Zeer actief

Kvv mengen?

Ongelezen bericht door Jonas26 »

Muts is steeds vaker hier en itt Meis een moeilijke eter. Alleen kvv lust ze niet, alleen brokken lust ze niet. Mix ik brokken en kvv met wat kokend water over eet ze het achter elkaar op. Is dat een probleem?
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Kvv mengen?

Ongelezen bericht door Gimmick »

Nee hoor. Als ze het er goed op doet lekker mixen...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Jonas26
Zeer actief

Gimmick schreef:Nee hoor. Als ze het er goed op doet lekker mixen...
Ze doet het er prima op :ok:
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik zou het niet doen. Het ene voer geeft een andere verteringsmanier dan het andere.

Is volledig op kvv niet een bertere optie dan?

Suzanne
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

~Suzanne~ schreef:Ik zou het niet doen. Het ene voer geeft een andere verteringsmanier dan het andere.

Suzanne
Ik neem aan dat jij je koolhydraten, eiwitten en vetten ook apart opeet? En geen rauw en gekookt/gebakken door elkaar?
Als het problemen oplevert om het door elkaar te voeren omdat de hond extreem gevoelig is, dan kan het nuttig zijn om niet beide soorten voer door elkaar te voeren. Maar dat is hier duidelijk niet aan de orde
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

~Suzanne~ schreef:Ik zou het niet doen. Het ene voer geeft een andere verteringsmanier dan het andere.

Suzanne
Ik ben dan benieuwd hoe anders het verteerd?
Dat heeft nog niemand me uit kunnen leggen.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Omega schreef:

Suzanne
Kan ook niet. Er is een onderzoek geweest met contrastvloeistof en rontgenfotos bij een hond. Eerst met een brokkenmaaltijd daarna met een kvvmaaltijd. Er zat een te verwaarlozen verschil in qua snelheid. Dus t kan ook gewoon.
Ik kan me voorstellen dat barf wel veel langzamer verteerd dan kvv en brok.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Jonas26
Zeer actief

Suzanne
Alleen kvv lust ze niet, alleen brokken ook niet, ze krijgt overigens Renske brokken, gemixt met wat heet water eet ze prima dus als het geen kwaad kan laat ik het zo.
Afbeelding
Jonas26
Zeer actief

Cleva schreef:Honger maakt rauwe bonen zoet.
Ik sla met droge ogen twee dagen voer over. Knappe jongen die dan nog een vies gezicht trekt over wat ik neerzet.

Ik wil er best een punt van maken als ze er te dun op worden of aan de schijterij gaan maar of ze het opvreten bepaal ik zelf wel even.
Ik vind het belangrijker dat ze goed eet dan dat ik er een prestige kwestie van maak.
Afbeelding
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

malinois schreef:
Omega schreef:

Suzanne
Kan ook niet. Er is een onderzoek geweest met contrastvloeistof en rontgenfotos bij een hond. Eerst met een brokkenmaaltijd daarna met een kvvmaaltijd. Er zat een te verwaarlozen verschil in qua snelheid. Dus t kan ook gewoon.
Ik kan me voorstellen dat barf wel veel langzamer verteerd dan kvv en brok.
Ja dat weet ik, maar ben benieuwd naar het antwoord van iemand die zo stellig beweerd dat je het niet samen kan geven, wat de theorie daar achter is. :lol1:
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Volgens de meneer in de dierenwinkel gaat het ene voer dan op het andere voer drijven. :denken: :LOL:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik heb de meiden jarenlang alles gemixt gegeven, nooit geen problemen gegeven.

Later ben ik ze alleen Kvv gaan geven ook geen probleem.

Nou aten mijn meiden alles wat los en vast zat dus heb nooit moeite hoeven doen om er wat in te krijgen.

Ik zei altijd dat mijn honden alleen niet meer aten als ze dood waren, nou dat klopte aardig. De meiden weigerde hun eten vlak voor hun dood. Tama at ruim een week voor haar dood niet meer.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

mijke schreef:Volgens de meneer in de dierenwinkel gaat het ene voer dan op het andere voer drijven. :denken: :LOL:
Er is ooit iemand die heeft bedacht dat als je mensen wijs maakt dat de maag een grote emmer met water is en dat vlees naar de bodem zakt en brokken blijven drijven dus dat gaat hartstikke fout als je dat gaat mengen.. zoiets..
Leuk marketing praatje van een verkoper die gewoon heel graag wou dat je de KVV niet ging mengen.
Daarom zegt men ook dat geperste brokken wel mogen want die zakken ook naar de bodem.

Alleen staat er normaal gesproken helemaal geen water in een maag.. dus valt er niets te zakken of te drijven.

Brokken en KVV kunnen gewoon gemengd, de gemiddelde hond heeft daar echt geen problemen mee.

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Jonas26
Zeer actief

Cleva schreef:

Nee, dat zou ik ook niet doen maar een hond kan niet overzien welke factoren er spelen.
Als ik die ga laten denken dat er bij niet eten iets anders verschijnt dan gaan ze dat doen. Dat neem ik ze niet kwalijk ofzo maar het schiet gewoon niet op om er in mee te gaan. Ik ga niet in overleg met de veestapel. Dat wordt geen redelijk gesprek.
Ze eet prima, zolang ik het maar mix, wilde alleen weten of het kwaad kon want ik lees daar hele wisselende verhalen over.
Afbeelding
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

mijke schreef:Volgens de meneer in de dierenwinkel gaat het ene voer dan op het andere voer drijven. :denken: :LOL:
Moet ik ineens denken over Arjen Lubach in reactie op die vreselijke dames van the Green Happiness: "Pas op dat eitje ligt er nog! DIE KIWI WIL ER LANGS" :LOL:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”