Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Alle honden in de war..

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

sjm
Zeer actief

Alle honden in de war..

Ongelezen bericht door sjm »

Onze auto was kapot dus die stond bij de garage vlakbij m'n ouders. Wij de auto van m'n moeder even te leen. Kom ik net thuis blijven de honden maar blij bij de deur staan piepen, want ze verwachten natuurlijk dat mijn moeder eraan komt. Leuk jongens, ik ben er ook weer ja. :engel:
En mijn moeder haalde onze auto op van de garage dus Noortje is nu mij aan het zoeken bij hun thuis. :goeie: :goeie:

Reageren die van jullie ook zo duidelijk op verschillende auto's? Ik vind het zo schattig en knap dat ze echt auto's herkennen.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Re: Alle honden in de war..

Ongelezen bericht door mijke »

Wij hebben geen auto, dus geen idee. Wat ik wel heel grappig vond was nadat we gingen samenwonen Oor steeds een stapje eerder al kon herkennen dat Marinus thuis kwam. Het begon natuurlijk met dat de sleutel in het slot stak, vervolgens herkende ze het rammelen van de sleutels al (en kon ze het onderscheiden van het rammelen van de sleutels van de buren!) zodra Marinus ze uit zijn zak pakte. Daarna ging ze zijn voetstappen op de trap in het portiek herkennen, daarna het op slot zetten van de fiets, en inmiddels is ze zo ver dat ze de fiets al herkent als Marinus de straat in komt rijden. Ik hoor dan zelf nog helemaal niks, maar als Oor opveert en naar de deur gaat kijken weet ik dat Marinus er aan komt. Zo leuk vind ik dat :D
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jits90 »

Hier herkennen ze de auto zelf niet (lopen er straal voorbij als we naar het bos gaan en ze moeten de auto zoeken). Maar ze horen het DIRECT als er iemand thuis komt, puur op hoe de banden op de weg klinken. En als de autodeur dan dicht valt, is het helemaal feest :cheer:
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Jep, dat heb ik eigenlijk bij de meeste honden wel gehad ja. De Schotse Collies deden alsof ze het niet hoorden, maar ondertussen...... En zelfs dat wij regelmatig van auto verwisselen, ze herkennen het snel. Moet wel zeggen dat wij een auto hadden (terrier) die attent bleef reageren op zelfde modellen auto's als wij eerder hadden gehad.
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

eh... nee daar zijnz e hier echt te onnozel voor.
Cinnepin
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerenfox en border collie

Ongelezen bericht door Cinnepin »

Wij hebben geen auto. Maar ze herkennen mijn scooter zeker!
Ook horen ze het aan de schuurdeur wanneer we thuis komen.

De paarden herkennen mijn scooter overigens ook :)
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Als een vriend van me de straat inrijdt, staat Izzy al op scherp naast de deur. Da's de auto van haar grote vriend :80: :80: :80: Die pikt ze er overal tussen uit. Als hij me 1x in de 2 maanden ophaalt, is het veel, dus zo vaak heeft ze die auto niet gehoord. Smam d'r auto herkent ze ook, ik denk dat ze die niet vaker dan 10x heeft gehoord in d'r leven.
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Mijn man heeft een autobedrijf en dus bijna elke dag een andere auto. Lola reageert nooit op auto's die afremmen voor het huis (omdat ze ergens bij de buren parkeren of zo), maar wel als het mijn man is. Vraag me niet hoe, maar ze weet hem er altijd uit te pikken. Zal wel aan mijn gedrag liggen of zo...
Er is wel een model waar ze standaard van gaat blaffen, haha. Die auto heeft hij bijna nooit bij zich, maar zonder te zien waarmee hij thuiskomt weet ik het als het dát model is. Die is stom volgens Lola :LOL:
Solo
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Solo »

Hier ook herkenning als ik of mijn man voor de deur stoppen met de auto. Ook als ik buiten loop en mijn man rijdt langs met de auto, heeft hij dat meteen door. Het zijn de geluiden die hij herkent. Laatst liep ik langs een weg te wandelen waar een zelfde type auto langs reed als mijn vriendin (met favoriete hond) heeft. Wel andere kleur, maar ik had even een heel blije hond die daarna niet snapte waarom die auto gewoon door reed en we niet gezellig met z'n allen gingen wandelen :Q:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik heb zo'n ip-camera en zodoende weet ik dat mijn honden opspringen en bij de deur gaan staan als mijn auto de straat in rijdt. Zodra ik dan het portier dichtgooi, begint Amoz te joelen. :roll:
Bij alle andere auto's blijven ze gewoon liggen. Alleen Amy gaat naar buiten kijken als er iemand vlak voor de deur parkeert of langsloopt en vooral bij de auto van mijn bovenbuurvrouw, want zij heeft een hond die ook wel eens meegaat in de auto en die moet dan weggeblaft worden.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Wat grappig!

Lou ging vroeger af en toe met een uitlaatmeneer mee die een gele bus had. En op straat flipte hij bij elke gele bus: daar MOEST hij naartoe. En ik maar denken dat ze amper kleuren zien.
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Sinds mijn vaste oppas die een paar huizen verder woont, tijdens mijn vakantie op Duke heeft gepast, herkent hij haar auto en het geluid van haar auto. Zij legde namelijk als ze weg moest Duke gewoon bij mij thuis neer. Als ze dan thuis kwam, pikte ze hem gelijk mee op. Telkens als zij nu thuis komt staat die blij bij het raam te kwispelen en gaat zitten piepen als ze vervolgens niet naar mij komt.

Mijn auto herkent hij sowieso, maar die parkeer ik ook altijd pal voor de deur. Hij herkent ook het geluid van mijn scooter. Ik rijd altijd voor het huis langs om het blokje heen, en terwijl er de hele dag scooters langsrijden, zodra ik langs rijd staat hij op en loopt naar de achterdeur.

Ook op de IP camera gezien :D
Afbeelding
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Ja, als mijn vader mijn auto leent terwijl ik bij hen op bezoek ben gaat Vinou mij lopen zoeken wanneer pa thuis komt
terwijl ik gewoon in de kamer zit :mrgreen:
Of laatst, mijn auto stond bij mijn ouders waar Vinou overdag ook is.
Ik had de auto van mijn vader meegenomen.
Gaat mijn vader Vinou uitlaten (mijn auto staat gewoon op de oprit, daar komt ze dus langs) en bij terugkomst ziet ze ineens mijn auto
en rent ze vervolgens zoekend door het huis op zoek naar mij.
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel

Ongelezen bericht door mim »

Ja hoor, ze horen hier precies aan de auto wie er aan komt en ze ruiken ook waar de auto staat.
Altijd erg grappig om te zien :mrgreen: . Mijn honden vinden auto rijden trouwens heerlijk, dat zal er ook wel mee te maken hebben. Als Smook achter in de bak ligt, als hij eens een keertje voor de deur staat, verdedigd ze hem ook :engel: Ze kunnen rustig een hele middag met zn 3en in de auto liggen.
Klep open en loeren maar.
En als ze er dan uit moeten omdat ik hem weg wil zetten, zie je ze echt kijken van: Godver :LOL:
Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
mito
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS

Ongelezen bericht door mito »

Onze auto kan niet voor de deur komen, maar staat een eind verder op een parkeerterrein Daar woont echter een hondje dat verliefd is op mijn dames. :I: Als hij mijn auto hoort zit hij te huilen voor het raam :LOL:
Afbeelding
mito
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS

Ongelezen bericht door mito »

Sorry, 1 x is genoeg
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”