Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Raar gedrag na overlijden maatje. Update 24-1.
Moderator: moderatorteam
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
- Aantal honden: 2
Raar gedrag na overlijden maatje. Update 24-1.
Het is nu twaalf dagen geleden dat ik Mowgli heb moeten laten inslapen. Sinds die dag zit Balou die alleen achter is gebleven zeer regelmatig naar de plek waar Mowgli altijd lag te staren. Het lijkt alleen maar erger te worden, hij staat regelmatig op de bankrand te staren maar hij stopt ook onder het eten of spelen om even te gaan kijken net of zijn blik in die richting word getrokken. Hij doet het de hele dag door maar s' avonds erger ook mijd hij die plek. Zijn er meer honden die dit hebben gedaan na het verlies van hun maatje? En wat kan ik hier tegen doen of moet ik hem gewoon de tijd gunnen?
Laatst gewijzigd door Antonetta op 24 jan 2017 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- Aantal honden: 1
Re: Raar gedrag na overlijden maatje.
he wat sneu, geen tips hier, ik denk dat je het even de tijd moet geven. Sterkte!

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik zou hem zo veel mogelijk afleiden door hem veel mee te nemen op pad, in huis leuke dingen te doen zoals denkspelletjes of brokjes verstoppen of zo om hem op die manier minder gefixeerd te laten zijn opmde plek van je overleden hond. Lag er een mand of kussen van Mowgli, dan zou ik die voor nu weghalen.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Geef hem wat tijd en probeer het te "doorbreken" door z'n aandacht te vragen en leuke dingen met hem doen
Mijn Alex heeft ook een tijd gerouwd, hij ging altijd met z'n kop op de deken van Lady liggen, ook staarde hij in het begin vaak naar de plek waar ik haar begraven heb alsof hij verwachte dat ze er weer uit zou komen
Hij bloeide pas helemaal weer op toen we Vusi kregen
Mijn Alex heeft ook een tijd gerouwd, hij ging altijd met z'n kop op de deken van Lady liggen, ook staarde hij in het begin vaak naar de plek waar ik haar begraven heb alsof hij verwachte dat ze er weer uit zou komen
Hij bloeide pas helemaal weer op toen we Vusi kregen
- sypke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabijhoun
Wij hebben dit ook meegemaakt. Wat het beste helpt is een nieuwe hond, maar daar ben je zelf misschien nog helemaal niet aan toe.Antonetta schreef:Zijn er meer honden die dit hebben gedaan na het verlies van hun maatje? En wat kan ik hier tegen doen of moet ik hem gewoon de tijd gunnen?

-
joline
- Zeer actief
Ja, hier ook na het verlies van zijn beste maatje. Hij was stil en hij leek hem echt te missen. Toen we een andere hond erbij namen knapte hij flink op.
- Charlie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Ja hoor hier ook zo. Toen onze andere hond gestorven was, was 1 van de overgebleven honden heel erg aan het rouwen. Hij miste zijn maatje zo ontzettend.
Wat wij vooral gedaan hebben is heel erge regelmaat in alles gebracht. Dat gaf hem houvast. Een nieuw ritme in zijn leven. Hier trok hij zich erg aan op. Ook Bach bloesems gegeven (rescue).
Sterkte !
Wat wij vooral gedaan hebben is heel erge regelmaat in alles gebracht. Dat gaf hem houvast. Een nieuw ritme in zijn leven. Hier trok hij zich erg aan op. Ook Bach bloesems gegeven (rescue).
Sterkte !
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Er lag een matras maar die heb ik gelijk nadat Balou ging staren al weg gehaald. En ik heb de vloer met de boenmachine gedaan om zo veel mogelijk de geur van Mowgli weg te halen maar dit lukt natuurlijk nooit helemaal.LongFields schreef:Ik zou hem zo veel mogelijk afleiden door hem veel mee te nemen op pad, in huis leuke dingen te doen zoals denkspelletjes of brokjes verstoppen of zo om hem op die manier minder gefixeerd te laten zijn opmde plek van je overleden hond. Lag er een mand of kussen van Mowgli, dan zou ik die voor nu weghalen.
- Antonetta
- Zeer actief
Ik ben idd zelf nog niet zo ver maar heb er wel over zitten denken maar Balou is ook niet de makkelijkste en snel jaloers. Hierbij pas ik 1 dag in de week o mijn kleinkinderen, Balou zit dan in zijn grote bench met een kattenbak hij is dit gewent maar met een pup (ook al zal het dan een chihuahua kruising worden) is dit niet eerst mogelijk.sypke schreef:Wij hebben dit ook meegemaakt. Wat het beste helpt is een nieuwe hond, maar daar ben je zelf misschien nog helemaal niet aan toe.Antonetta schreef:Zijn er meer honden die dit hebben gedaan na het verlies van hun maatje? En wat kan ik hier tegen doen of moet ik hem gewoon de tijd gunnen?
- Antonetta
- Zeer actief
Ik ben gisteren met Bach rescue begonnen maar nu natuurlijk nog geen resultaat.Charlie schreef:Ja hoor hier ook zo. Toen onze andere hond gestorven was, was 1 van de overgebleven honden heel erg aan het rouwen. Hij miste zijn maatje zo ontzettend.
Sterkte !
-
blondie
- Zeer actief
Mijn hond werd ook neerslachtig. Die keek op een bepaald moment ook buiten ineens achterom alsof ze hem achter ons voelde lopen. Moet ik zeggen dat ik ook me een tijdje raar heb gevoeld zo alleen met haar op pad.
In huis was ze ook niet meer de blije hond zoals ik haar kende. Vrij snel kwam er een hond bij en ook al was het niet een grote klik, ze bloeide wel weer op.
In huis was ze ook niet meer de blije hond zoals ik haar kende. Vrij snel kwam er een hond bij en ook al was het niet een grote klik, ze bloeide wel weer op.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Een van mijn vroegere honden had een probleem na het overlijden van zijn grote voorbeeld.
Ik heb hem Ignatia gegeven.
Dat is een "heimwee" middel.
Dat heeft goed geholpen.
Naast natuurlijk afleiding geven.
Wat vaker uitgaan en dan wat meer spelletjes (buiten deed ik) maakte dat het ook thuis wat beter ging.
Ik heb hem Ignatia gegeven.
Dat is een "heimwee" middel.
Dat heeft goed geholpen.
Naast natuurlijk afleiding geven.
Wat vaker uitgaan en dan wat meer spelletjes (buiten deed ik) maakte dat het ook thuis wat beter ging.
- sypke
- Zeer actief
Ik zou gewoon meteen beginnen met pup en kleinkinderen aan elkaar te laten wennen. Dat gebeurt in gezinnen toch ook? Dan hoeft de hond toch niet in de bench als de kinderen er zijn?Antonetta schreef:Ik ben idd zelf nog niet zo ver maar heb er wel over zitten denken maar Balou is ook niet de makkelijkste en snel jaloers. Hierbij pas ik 1 dag in de week o mijn kleinkinderen, Balou zit dan in zijn grote bench met een kattenbak hij is dit gewent maar met een pup (ook al zal het dan een chihuahua kruising worden) is dit niet eerst mogelijk.sypke schreef:Wij hebben dit ook meegemaakt. Wat het beste helpt is een nieuwe hond, maar daar ben je zelf misschien nog helemaal niet aan toe.Antonetta schreef:Zijn er meer honden die dit hebben gedaan na het verlies van hun maatje? En wat kan ik hier tegen doen of moet ik hem gewoon de tijd gunnen?

- Antonetta
- Zeer actief
Ik pas bij hun thuis op vandaar dat Balou dan in de bench zit.sypke schreef:Ik zou gewoon meteen beginnen met pup en kleinkinderen aan elkaar te laten wennen. Dat gebeurt in gezinnen toch ook? Dan hoeft de hond toch niet in de bench als de kinderen er zijn?Antonetta schreef:Ik ben idd zelf nog niet zo ver maar heb er wel over zitten denken maar Balou is ook niet de makkelijkste en snel jaloers. Hierbij pas ik 1 dag in de week o mijn kleinkinderen, Balou zit dan in zijn grote bench met een kattenbak hij is dit gewent maar met een pup (ook al zal het dan een chihuahua kruising worden) is dit niet eerst mogelijk.sypke schreef:Wij hebben dit ook meegemaakt. Wat het beste helpt is een nieuwe hond, maar daar ben je zelf misschien nog helemaal niet aan toe.Antonetta schreef:Zijn er meer honden die dit hebben gedaan na het verlies van hun maatje? En wat kan ik hier tegen doen of moet ik hem gewoon de tijd gunnen?
- Antonetta
- Zeer actief
Ik heb de knoop door gehakt Balou krijgt een ander maatje, een teefje en ze word waarschijnlijk iets groter dan hij zelf. Hij zal uiteindelijk wel weer over het gemis van Mowgli heen zijn gekomen maar alleen is ook maar alleen. En ik heb weer wat om handen, het opvoeden van een pup kost nu eenmaal tijd een aandacht. Ook al is ze een kruising shih-tzu/chiuahua het ligt wel in mijn bedoeling om net als in der tijd met Mowgli en Balou ook met haar naar puppycursus te gaan. Het zal nog een paar weken duren voor ze het nest mag verlaten maar dit is, pup Lotus.
Is iemand hier bekent met een kruising shih tzu / chihuahua?

- Sientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland
Bachbloesems helpen vaak erg goed. Niet de rescue mix, maar een andere mix. Heb ik ook samengesteld voor de kat van mijn moeder en dat hielp echt erg goed.
Ik kan voor je nagaan welke mix ik toen heb gemaakt en wil je wel een flesje opsturen tegen verzendkosten en kosten van het lege flesje.
Ik kan voor je nagaan welke mix ik toen heb gemaakt en wil je wel een flesje opsturen tegen verzendkosten en kosten van het lege flesje.

- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Re: Raar gedrag na overlijden maatje. Update 24-1.
Ahh wat een dotje. Hopelijk worden ze snel vriendjes!
_Esmee
- Antonetta
- Zeer actief
Bedankt voor je reactie en lief aangeboden maar de rescue mix helpt wel bij Balou. Het gaat ook weer beter met mijzelf en dit is ook goed voor Balou van een triest regelmatig in huilen uitbarstend vrouwtje werd hij ook niet vrolijk.Sientje schreef:Bachbloesems helpen vaak erg goed. Niet de rescue mix, maar een andere mix. Heb ik ook samengesteld voor de kat van mijn moeder en dat hielp echt erg goed.
- Antonetta
- Zeer actief
Dat hoop ik ook maar hier over maak ik mij niet zo veel zorgen, hij is altijd samen met Mowgli geweest dus gewent aan het delen van de aandacht.tobi__ schreef:Ahh wat een dotje. Hopelijk worden ze snel vriendjes!
- Sientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland
Fijn dat de rescue mix goed helpt! Bedoelde ook niet dat hij niet zou helpen hoor. Die mix helpt erg goed bij veel verschillende dingen. Maar die andere mix is speciaal voor mensen/dieren in de rouw, vandaar dat ik dat opperde.
Leuk dat er een nieuw maatje komt! Veel sterkte met het verwerken van het verlies en veel geluk met het aankomende nieuwe gezinslid.
Leuk dat er een nieuw maatje komt! Veel sterkte met het verwerken van het verlies en veel geluk met het aankomende nieuwe gezinslid.

- Antonetta
- Zeer actief
De rescue helpt Balou, hij krijgt het nu alleen nog voor de nacht omdat hij dan helemaal alleen is.Tara schreef:Rescue remedy is ook geen remedie die zomaar voor alles geschikt is.Antonetta schreef:Ik ben gisteren met Bach rescue begonnen maar nu natuurlijk nog geen resultaat.Charlie schreef:Ja hoor hier ook zo. Toen onze andere hond gestorven was, was 1 van de overgebleven honden heel erg aan het rouwen. Hij miste zijn maatje zo ontzettend.
Sterkte !
Dan kun je beter een specifieke remedie kiezen en in dit geval lijkt Star of Bethlehem mij een betere keuze.
- sypke
- Zeer actief
Wat leuk dat je een pup neemt! Ik denk dat dat Balou echt goed zal doen.

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ik zou me daar EERST 's op inlezen en even goed onderzoek naar de fokker doen... ik zal wel een spoilsport zijn maar ik vind de manier waarop deze pup wordt vastgehouden (aan de keel opgetild) en de manier waarop ze uit haar ogen kijkt niet meteen spreken in het voordeel van pup en fokker. Als het een fokker is van MP is de kans groot (maar niet 100%) dat het een broodfokker is. Zoek dat eerst ff uit voor je ergens een pup koopt. Of een pup van een ras beter is.. ja, ik zou in beginsel zeggen van wel, mits zorgvuldig gefokt.Antonetta schreef:Ik heb de knoop door gehakt Balou krijgt een ander maatje, een teefje en ze word waarschijnlijk iets groter dan hij zelf. Hij zal uiteindelijk wel weer over het gemis van Mowgli heen zijn gekomen maar alleen is ook maar alleen. En ik heb weer wat om handen, het opvoeden van een pup kost nu eenmaal tijd een aandacht. Ook al is ze een kruising shih-tzu/chiuahua het ligt wel in mijn bedoeling om net als in der tijd met Mowgli en Balou ook met haar naar puppycursus te gaan. Het zal nog een paar weken duren voor ze het nest mag verlaten maar dit is, pup Lotus.
Dit zou ik op het eerste gezicht even laten voor wat het was
Suzanne
- Charlie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Is dat pupje van Lucy niet iets voor je ? Belle Hélène .... die was eerst gereserveerd, maar door ziekte afgezegd :
https://www.facebook.com/16438103558969 ... =3&theater
- Antonetta
- Zeer actief
Ik heb geïnformeerd naar de fokker en dit lijkt wel goed te zitten, al is er als je particulier koopt altijd een risico. De beide ouders van de pup zijn aanwezig, sociaal, kinderen gewent en gezond. Dat optillen aan de hals is niet meer dan haar steunen voor de foto, de pup is nog erg jong en werkte niet echt mee maar het ziet er idd een beetje raar uit.~Suzanne~ schreef:Ik zou me daar EERST 's op inlezen en even goed onderzoek naar de fokker doen... ik zal wel een spoilsport zijn maar ik vind de manier waarop deze pup wordt vastgehouden (aan de keel opgetild) en de manier waarop ze uit haar ogen kijkt niet meteen spreken in het voordeel van pup en fokker. Als het een fokker is van MP is de kans groot (maar niet 100%) dat het een broodfokker is. Zoek dat eerst ff uit voor je ergens een pup koopt. Of een pup van een ras beter is.. ja, ik zou in beginsel zeggen van wel, mits zorgvuldig gefokt.Antonetta schreef:Ik heb de knoop door gehakt Balou krijgt een ander maatje, een teefje en ze word waarschijnlijk iets groter dan hij zelf. Hij zal uiteindelijk wel weer over het gemis van Mowgli heen zijn gekomen maar alleen is ook maar alleen. En ik heb weer wat om handen, het opvoeden van een pup kost nu eenmaal tijd een aandacht. Ook al is ze een kruising shih-tzu/chiuahua het ligt wel in mijn bedoeling om net als in der tijd met Mowgli en Balou ook met haar naar puppycursus te gaan. Het zal nog een paar weken duren voor ze het nest mag verlaten maar dit is, pup Lotus.
Dit zou ik op het eerste gezicht even laten voor wat het was![]()
Suzanne
- Antonetta
- Zeer actief
Dit is ook een heel leuk hondje maar ik heb mijn keuze al gemaakt.Charlie schreef:Is dat pupje van Lucy niet iets voor je ? Belle Hélène .... die was eerst gereserveerd, maar door ziekte afgezegd :
- Antonetta
- Zeer actief
Raar maar waar, sinds de dag dat ik Lotus in huis heb gehaald heeft Balou niet meer naar de plek waar Mowgli altijd lag zitten staren. Hij deed dit nog regelmatig tot de dag dat ik Lotus ophaalde toen is zijn focus verlegt, hij begluurt haar nu. Lotus zit in een grote ren waar Balou haar regelmatig even besnuffeld maar samen los gaat nog niet, hij moet erg wennen aan de kleine spring in het veld. Maar het gaat al beter dan een week geleden toen hij naar haar gromde en uitviel.
Lotus is een vrolijke gezonde pup, het was eerst mijn bedoeling om gelijk met haar naar mijn eigen dierenarts te gaan voor een eerste controle maar dit is helemaal niet nodig. Donderdag krijgt ze haar enting en dan kan de dierenarts haar gelijk even helemaal bekijken.
Natuurlijk mis ik Mowgli nog onveranderd en doet dit missen nog steeds veel pijn.
Lotus is een vrolijke gezonde pup, het was eerst mijn bedoeling om gelijk met haar naar mijn eigen dierenarts te gaan voor een eerste controle maar dit is helemaal niet nodig. Donderdag krijgt ze haar enting en dan kan de dierenarts haar gelijk even helemaal bekijken.
Natuurlijk mis ik Mowgli nog onveranderd en doet dit missen nog steeds veel pijn.
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
wij hadden moeder en dochter [friese staby's] toen we de moeder [Tessa}moesten laten inslapen, ze was 14 jaar,
heeft de dochter [Sieta} 3 dagen lopen janken en zoeken, ze waren ook al 11 jaar bij elkaar,
dit heeft tijd nodig, later werd het beter, maar het heeft een tijdje geduurd,
heeft de dochter [Sieta} 3 dagen lopen janken en zoeken, ze waren ook al 11 jaar bij elkaar,
- Antonetta
- Zeer actief
Balou heeft niet echt lopen zoeken maar hij vermijd de plek waar Mowgli altijd lag en zat ook regelmatig vanaf de bankleuning naar die plek te staren. Het is inmiddels bijna zeven weken geleden dat Mowgli overleed maar van de week zat Balou toch weer naar die plek te kijken alleen blafte hij er nu bij. Ik heb gekeken of er soms iets van lichtinval op die plek is (hij doet dit alleen s'avonds) of dat ik misschien muizen heb maar ik heb niets kunnen vinden. En muizen lijkt mij ook niet erg aannemelijk met twee katten. Het blijft raar.Lanavandevledders schreef:wij hadden moeder en dochter [friese staby's] toen we de moeder [Tessa}moesten laten inslapen, ze was 14 jaar,
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
tja, wij als mensen kunnen natuurlijk nooit precies weten,
in hoe verre honden [dieren in het algemeen] voelen, zien en horen, dat zal altijd een raadsel blijven,
de ene is gevoeliger dan de ander.
in hoe verre honden [dieren in het algemeen] voelen, zien en horen, dat zal altijd een raadsel blijven,
de ene is gevoeliger dan de ander.