Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

zie door het voedsel de brokken niet meer

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Patrol
Zeer actief

zie door het voedsel de brokken niet meer

Ongelezen bericht door Patrol »

Ja, ik ben een beginner dus die mogen vast beginnersvragen stellen!!

Onze rottweiler, teefje 2 jaar, is te dun bij ons gekomen. Inmiddels is ze al wel op gewicht maar het wil nog niet zo goed lukken met het juiste voer.

Ben begonnen met Kennerbrokken en -vlees, beviel niet. Op advies dierenarts een goede brok en rodi compleet gaan voeren. Ze kreeg toen een hamburger rodi/compleet aangevuld met Smolke. Na twee weken ging ze daar toch wel zo ongelooflijke van meuruhh :kotz: . Er was werkelijk niet bij die hond in de buurt te zijn.

Overgestapt op Farm Food, ja ik las op het forum mee, voordat ik zelf lid ging worden. Netjes overgestapt zoals beschreven (2weken rodi compleet) en toen was ik blij. Mooie dikke poepjes en geen stinkerij.... Alleen dat FF wil dus niet naar binnen zonder smaak toevoeging :mrgreen: (lees Rodi ) En helaas na enkele weken FF nu toch weer de problemen terug.....

Heeft iemand een idee?? Ik wil graag over op een goede brok en 1 x per week vers.

gr,

Kirsten en Patrol
Afbeelding
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Ik gebruik van pups af aan al Royal Canin Maxi...(blauwe zakken) nooit geen problemen mee gehad...mooie vacht, geen tandsteen, geen ruikende bek, mooie ontlasting, en het word hier met veel plezier gegeten... :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

ik raad je zo licht verteerbaar mogelijk voer aan. dierlijk eiwit, en als koolhydratenbron rijst. (zalm en rijst, lam en rijst, kip en rijst).
Ik heb de indruk dat je hond slecht mais, gerst, tarwe enz... verteert.
Sander
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Sander »

Waarom niet altijd Rodi? Daar deed ze het toch goed op, begrijp ik?
Gerrit de Weerd
Vaste gebruiker
Contacteer:

Re: zie door het voedsel de brokken niet meer

Ongelezen bericht door Gerrit de Weerd »

Patrol schreef:En helaas na enkele weken FF nu toch weer de problemen terug.....

gr,

Kirsten en Patrol
Hallo Kirsten,

Welke problemen zijn nu toch weer terug gekomen?

Groet,
Gerrit de Weerd
Gerrit de Weerd
Vaste gebruiker
Contacteer:

mechelaar_fan schreef:ik raad je zo licht verteerbaar mogelijk voer aan. dierlijk eiwit, en als koolhydratenbron rijst. (zalm en rijst, lam en rijst, kip en rijst).
Mijn ervaring is dat "licht verteerbaar" het begin van vele problemen is, dus zorg ervoor dat de darmen niet lui worden!

Groet,
Gerrit de Weerd
Gerrit de Weerd
Vaste gebruiker
Contacteer:

mechelaar_fan schreef: Ik heb de indruk dat je hond slecht mais, gerst, tarwe enz... verteert.
Hallo MF

Waar baseer je dit op?

Groet.
Gerrit de Weerd
Patrol
Zeer actief

Re: zie door het voedsel de brokken niet meer

Ongelezen bericht door Patrol »

Gerrit de Weerd schreef:
Patrol schreef:En helaas na enkele weken FF nu toch weer de problemen terug.....

gr,

Kirsten en Patrol
Hallo Kirsten,

Welke problemen zijn nu toch weer terug gekomen?

Groet,
Gerrit de Weerd
de problemen met zeg maar erg veel gassen........, dunne poep, geen/slechte eetlust. FF vind ze niet lekker, jammer genoeg :cry:
Afbeelding
Janet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Janet »

mechelaar_fan schreef: Ik heb de indruk dat je hond slecht mais, gerst, tarwe enz... verteert.
Die indruk heb ik ook. Gezien het 'stinken' van de hond lijkt het er op alsof de plantaardige vezels gaan gassen in de darmen.

Het lijkt mij ook beter om te beginnen met goed verteerbaar voedsel voor de hond, om de darmen juist een beetje op kracht te laten komen. Desnoods aangevuld met pro-biotics (kijk in het zuivelschap van een reformwinkel of vuile pens), om de darmflora weer op peil te brengen.
Zoek een brok of versvleesvoeding zonder granen (niet mogelijk met brok) of desnoods met alleen maar rijst en kijk hoe je hond het hierop doet. Rijst is als 'graansoort' licht verteerbaar, de meeste honden hebben hier geen last van.
Komen de problemen alsnog terug, dan wordt het helaas een zoektocht naar 'het beste voer voor jouw hond' :? . Overigens... als ze het wel goed deed op rodi, waarom zou je dan dat niet blijven geven?
Afbeelding
Nai nauvalyë moica alasailarin...
Peet2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Peet2 »

Ik heb ook zo'n stinkbom in huis....even iets anders gegeten en meteen paarse dampen :tong: ...echt verschrikkelijk. Is zelfs de reden waarom ik na 2 weken met verse voeding (arf'en, dus zonder bot) ben gestopt, hij kon de groentes niet goed verteren, lag alleen maar te rommelen (in z'n buik dan) en verschrikkelijk te winden. Ik heb toen erg goede resultaten geboekt met Nutro Lamb & Rice en 2 verse vleesdagen (verse, vuile pens). Zelfs het poep eten is veel minder geworden!

Sinds een jaar krijgt hij een speciaal dieetvoer van Royal Canin (Mobility Support) voor zijn MS. Zijn buik is nu helemaal rustig...en hij eet nooit meer poep! Tja, da's in ieder geval een goede bijwerking van het dieetvoer!
Maar voor een normale, gezonde hond zou ik zeker Nutro eens proberen.
Groetjes,
Peet
Afbeelding
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

wat is MS?
Peet2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Peet2 »

MS = Multiple Sclerose....Ik noem het maar even zo omdat dat meestal beter begrepen wordt dan de officiele term Degeneratieve Myelopathie...Hierbij wordt de myelinelaag om de zenuwen heen (zeg maar de isolatielaag van de zenuwbaan) aangetast wordt. Afijn, het komt er op neer dat de zenuwen in de onderrug steeds zwakker worden en hun signalen niet goed meer aankomen in de hersenen (storing op de lijn). Hierdoor krijg je de kenmerkende zwabberende loop, evenwichtproblemen en soms zelfs incontinentie.....Gelukkig is het bij Beau (nog) niet zover, maar hij loopt wel behoorlijk "heupwiegend"....Peet
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ik geef Royal Canin en ben daar tot nu toe heel tevreden over. Mooie compacte drollen, wel af en toe een flinke stinkscheet...maar niet overdreven ofzo! Bovendien is Tommie een vrolijke, mooie en geukkige hond, dat is toch wel het belangrijkste! :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”