Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jack Russell broken coat

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

-tycho
Zeer actief
Aantal honden: 1

Jack Russell broken coat

Ongelezen bericht door -tycho »

Wie heeft er tips? Ik flip inmiddels na 6 jaar een beetje. Hond heeft kale oren van de jeuk tijdens vachtwissel maar de laatste tijd is het bar en boos. Hij blijft verharen. Onder de douche met shampoo helpt 3 dagen en dan gaat het verharen weer rustig door.

Ik overweeg serieus hem kaal te scheren..
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Re: Jack Russell broken coat

Ongelezen bericht door Lizzie. »

weet je het zeker dat het een broken coat vacht heeft, want die verharen nauwelijks, heb je een foto ben toch heel benieuwd naar de vacht. Het klink meer als een ruwharige vacht is die verkeerd is onderhouden.
Afbeelding
-tycho
Zeer actief

Lizzie. schreef:weet je het zeker dat het een broken coat vacht heeft, want die verharen nauwelijks, heb je een foto ben toch heel benieuwd naar de vacht. Het klink meer als een ruwharige vacht is die verkeerd is onderhouden.
Op het eerste gezicht lijkt hij gladhaar maar zeker in de winter is zijn haar 2 a 3 cm lang. Het is ook stug.

Hij is een keer mee geweest naar een trimmer om te vragen of hij geplukt kon/moest worden. Die trimmer zei dat wassen en waterblazer wel veel haar uit zou blazen.

Ben net naar de winkel gegaan en heb een trimmes gekocht. Ik vrees dat hij inderdaad een verwaarloosde trimvacht heeft inmiddels..
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

-tycho schreef:
Lizzie. schreef:weet je het zeker dat het een broken coat vacht heeft, want die verharen nauwelijks, heb je een foto ben toch heel benieuwd naar de vacht. Het klink meer als een ruwharige vacht is die verkeerd is onderhouden.
Op het eerste gezicht lijkt hij gladhaar maar zeker in de winter is zijn haar 2 a 3 cm lang. Het is ook stug.

Hij is een keer mee geweest naar een trimmer om te vragen of hij geplukt kon/moest worden. Die trimmer zei dat wassen en waterblazer wel veel haar uit zou blazen.

Ben net naar de winkel gegaan en heb een trimmes gekocht. Ik vrees dat hij inderdaad een verwaarloosde trimvacht heeft inmiddels..
Ik zou persoonlijk niet zomaar zelf vanalles gaan doen aan die vacht. Grote kans dat je meer kapot maakt dan dat je het goed doet.
Plaats eens een foto van het hondje en de vacht.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
-tycho
Zeer actief

Het is de hond op de avatar. Ik kan geen foto´s plaatsen. Tenminste ik krijg ze ff niet van mijn telefoon naar een clouddinggetje. Ik ben daar te moe en te oud voor :p
Lizzie.
Zeer actief

Met een trim mes snij je de vacht, als je hond een plukvacht heeft is het beter om de betreffende haren te plukken en niet te snijden.
Als ik naar de foto kijk in je avatar lijkt mij de hond merendeel kortharig. En de meeste kortharige ruien best veel en vaak, is de hond verder wel gezond en eet goed?
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Hoort daar niet een snor bij?
Ik zou de hond naar een trimmer brengen.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

-tycho schreef:Het is de hond op de avatar. Ik kan geen foto´s plaatsen. Tenminste ik krijg ze ff niet van mijn telefoon naar een clouddinggetje. Ik ben daar te moe en te oud voor :p
De hond in je avatar lijkt mee me een staff???

Suzanne
Jessica3787
Zeer actief
Mijn ras(sen): Terriermixje

Ongelezen bericht door Jessica3787 »

Ik zou naar een goede trimmer gaan. Zomaar aan een vacht gaan trekken, terwijl een hond klachten heeft en je zelf niet eens weet om wat voor vacht het gaat vind ronduit zielig. En in de winter is een vacht wat langer en voller...
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Echt niet Suzanne, dat is gewoon een JR.
Maar Perry is ook een broken coat, hij is voornamelijk kortharig, met alleen een snor en baard. :I:
En wat langere haren aan zijn poten. Dus qua vachtverzorging kan ik je niet adviseren, behalve dat je naar een goede trimmer moet gaan. Zeker gezien de jeuk en kale oren zou ik niet zelf gaan experimenteren.
Perry haart trouwens verschrikkelijk maar heeft er zelf weinig last van. Ik wel maar dat neemt ik maar voor lief :mrgreen: .
Gr. Aniek

Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Cleva schreef:
~Suzanne~ schreef:
-tycho schreef:Het is de hond op de avatar. Ik kan geen foto´s plaatsen. Tenminste ik krijg ze ff niet van mijn telefoon naar een clouddinggetje. Ik ben daar te moe en te oud voor :p

Suzanne

Nee joh, gek. :LOL:
Kijk dan naar die korte pootjes.
Zelfs na nog 3 x kijken zie ik een engelse staff... met die oortjes en die bek. Kan er echt niets anders van maken ;-(

Suzanne
Lizzie.
Zeer actief

~Suzanne~ schreef:
Zelfs na nog 3 x kijken zie ik een engelse staff... met die oortjes en die bek. Kan er echt niets anders van maken ;-(

Suzanne
Wat heb jij gerookt :cool2: :Q:
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

~Suzanne~ schreef:
Cleva schreef:
~Suzanne~ schreef:

Suzanne

Nee joh, gek. :LOL:
Kijk dan naar die korte pootjes.

Suzanne
Nou dan zitten wij er naast :roos:
En de eigenaar ook. :mrgreen:
Is wss wel de eerste broken coat Engelse Staffordshire Bull terriër. Maar eentje moet de eerste zijn natuurlijk. :E:
Gr. Aniek

Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

~Suzanne~ schreef:Zelfs na nog 3 x kijken zie ik een engelse staff... met die oortjes en die bek. Kan er echt niets anders van maken ;-(

Suzanne
Ik zie het ook hoor! Elke keer als ik die avatar zie zie ik een engelse staf. Pas als ik echt goed kijk zie ik dat het niet klopt.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”