Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kunnen jullie mij tips geven?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

TaMa
Zeer actief
Contacteer:

Kunnen jullie mij tips geven?

Ongelezen bericht door TaMa »

Trekken aan de riem :? Ik weet echt niet meer hoe ik dit aan moet pakken.. mischien hebben jullie mijn verhaaltje vorige week gelezen toen ik vertelde dat ik op mijn snufferd was gegaan door dat getrek aan de riem.. nou heb ik gister een Gentle Leader gekocht en net uit geprobeerd.. het werkt op zich wel maar op de 1 of andere manier zit het me toch niet lekker.. Ik doe mijn eigen hond pijn :cry:
Kunnen jullie mij wat tips geven over hoe ik Batish (de trekkende puber) met een gewone halsband normaal uit kan laten zonder dat m'n arm eraf gerukt word ;)
Rust zacht mijn lieve Batish 15-03-2003 - 18-04-2005
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Waarom ga je geen cursus volgen. :ok: Is heel leuk en leerzaam.
En de Gentle Leader niet meer gebruiken, het is zeer zeker niet iets om je hond pijn mee te doen, dan gebruik je hem verkeerd. :?
Groetjes Els
Afbeelding
TaMa
Zeer actief
Contacteer:

billy schreef:Waarom ga je geen cursus volgen. :ok: Is heel leuk en leerzaam.
En de Gentle Leader niet meer gebruiken, het is zeer zeker niet iets om je hond pijn mee te doen, dan gebruik je hem verkeerd. :?
Groetjes Els
cursus zit ik al op.... maar die adviseren me om met een slip te werken en dat wil ik liever niet..
nee ik wil hem ook geen pijn doen!
Afbeelding
Suzanne19
Actief

Ongelezen bericht door Suzanne19 »

lana doet dat ook regelmatig ik heb toen een tuigje gekocht en sindsdien trekt ze niet meer... in iedere geval s6 ermee

:zwaai:
Afbeelding

Groetjes Suzanne
gekmeisje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door gekmeisje »

bij ons op de cursus zit ieman dmet een hond die ook gigantisch treket en die hebben een apart soort tuigje wat om haar nek en dan onder haar oksels zit maar niet zoals de tuigjes die je dan op de rus vastmaakt aan de riem maar gewoon aan de halsband zegmaar..
als ze dan trekt is dat een vervelend gevoel in haar oksels en die trekt dus helemaal niet meer:) de hond zelf vind het niet erg..

iemand hier in de buurt heeft een halsband met een bandje om de neus en als die hond trekt draait zijn hoofd terug en daarom trekt die ook niet meer... maaar de hond zelf vind het geloof ik niet zo leuk...

dsucces ermee
groetjes marije
life your life to the max:)
kido is een lieve hond
TaMa
Zeer actief
Contacteer:

gekmeisje schreef:bij ons op de cursus zit ieman dmet een hond die ook gigantisch treket en die hebben een apart soort tuigje wat om haar nek en dan onder haar oksels zit maar niet zoals de tuigjes die je dan op de rus vastmaakt aan de riem maar gewoon aan de halsband zegmaar..
als ze dan trekt is dat een vervelend gevoel in haar oksels en die trekt dus helemaal niet meer:) de hond zelf vind het niet erg..

dsucces ermee
groetjes marije

dat tuigje bedoelde ik dus.... maar Batish vind het wel erg... zit constant te piepen en in de riem te bijten en ik merk dat ik hem pijn doet
Afbeelding
Suzanne19
Actief

zon tuigje bedoelde ik ook.. het is idd ff vervelend voor de hond want lana hangt ook graag in de riem en ik heb zon dikke riem dus die krijgt ze van dr levensdagen noot kapot maar als ik dat tuigje bij dr omdoe (doe ik niet altijd) dan heb ik zon ijsere riem zeg maar erbij zodat ze niet in de riem blijft en niet trekt ... ik zou het gewoon proberen het werkt prima en je doet je hond er geen pijn mee,,
Afbeelding

Groetjes Suzanne
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

TaMa schreef:
gekmeisje schreef:bij ons op de cursus zit ieman dmet een hond die ook gigantisch treket en die hebben een apart soort tuigje wat om haar nek en dan onder haar oksels zit maar niet zoals de tuigjes die je dan op de rus vastmaakt aan de riem maar gewoon aan de halsband zegmaar..

dsucces ermee
groetjes marije

dat tuigje bedoelde ik dus.... maar Batish vind het wel erg... zit constant te piepen en in de riem te bijten en ik merk dat ik hem pijn doet
Dat is dus geen Gentle leader maar een genlte walker...bij echt trekkende honden weinig vriendelijk, omdat je de hond inderdaad zeer doet doordat de draad van het tuig snijdt in de oksels van je hond.
Misschien dan toch een een gentle leader proberen en die gebruiken om te trainen met je hond...het helpt ja de aandacht van je hond meer af te dwingen, omdat je de kop kan sturen. Met veel lekkers en oefenen kun je daarmee hem ieder geval leren zijn aandacht meer op jou te richten dan op de omgeving.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
TaMa
Zeer actief
Contacteer:

Ja inderdaad.. staat ook op de verpakking :roll: niet goed gelezen.
Ik ga morgenochtend naar de dierenwinkel en dan haal ik de gentle leader want die gentle walker is echt niks voor Batish..
Dankje voor je tip Eline, ik ga morgen gelijk oefenen met hem en haal gelijk ff de koekjestrommel te voorschijn :mrgreen:
Afbeelding
Suzanne19
Actief

Eline* schreef:
TaMa schreef:

dsucces ermee
groetjes marije

Dat is dus geen Gentle leader maar een genlte walker...bij echt trekkende honden weinig vriendelijk, omdat je de hond inderdaad zeer doet doordat de draad van het tuig snijdt in de oksels van je hond.
Misschien dan toch een een gentle leader proberen en die gebruiken om te trainen met je hond...het helpt ja de aandacht van je hond meer af te dwingen, omdat je de kop kan sturen. Met veel lekkers en oefenen kun je daarmee hem ieder geval leren zijn aandacht meer op jou te richten dan op de omgeving.
Ow dankje eline ook daar weer weizer van geworden .. overdags als i kze gewoon uitlaat hebben ze een gewoon halsbandje om maar als ik bv naar de da of iets of ergens naar toe ga waarbij ik vindt dat het getrek niet zo nodig is doe ik dus dat tuigje om
Afbeelding

Groetjes Suzanne
Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

cursus zit ik al op.... maar die adviseren me om met een slip te werken en dat wil ik liever niet..
nee ik wil hem ook geen pijn doen!
Misschien kun je ook een andere cursus zoeken :-D
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Je hebt een hond die straks groot, zwaar én erg sterk is. Dat moet je je goed realiseren.

Goed, volgen dus aanleren: hond links naast je laten zitten, aandacht opeisen dmv "let op" en een heerlijk stukje worst (kaas, frolic, what ever). Op het moment dat je zijn aandacht heb, zeg je flink luid en duidelijk "VOLG!" en je stapt met je linkerbeen weg. Ondertussen hou je dus dat lekkers met je rechterhand links voor je buik uit: de bedoeling is dus dat je hond naast je meehobbelt met de blik op het lekkers.
Dit oefen je een KLEIN stukje en dan is het "ZIT!" en dan geef je de beloning. Desnoods geef je tijdens het volgen ook een beloning.

Dit oefen je, oefen je en blijf je oefenen. Constant duidelijk met het commando "VOLG" erbij. Rennend volgen, langzaam volgen, enz. enz. daarmee bouw je het uit.

Net zolang totdat je hond het commando "VOLG" kent en begrijpt.
Volgt hij een keer niet (eigenlijk volgt hij het lekkers, maar zal het woord VOLG uiteindelijk begrijpen als netjes naast je lopen) dan geef je een ruk aan de riem met direct daarbij "VOLG!!!" en eis je zijn aandacht weer op met lekkers.

Een tussenweg is een halfcheck: dat is geen echte slip, maar ook geen normale halsband. Je kan er net even een iets betere correctie mee geven dan met een normale halsband, maar wurgen doe je niet.

Het is een kwestie van blijven oefenen!!!! Succes :ok: (en ALTIJD werken met lekkers ;) )
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Ellemieke
Actief
Mijn ras(sen): Oostenrijkse Pincher
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ellemieke »

heel ff, maar k d8 dat die tuigjes die zo 'snijden' iets van easy walkers heten??
Maar goed.. Gentle Leader heeft ook meer namen...
maar Gentle Walker voor zo een rot tuigje.. das erg verneukeratief..

Ellemieke
Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

heel ff, maar k d8 dat die tuigjes die zo 'snijden' iets van easy walkers heten??
Maar goed.. Gentle Leader heeft ook meer namen...
maar Gentle Walker voor zo een rot tuigje.. das erg verneukeratief..
Ja Easy walker is er ook een naam voor, maar Gentle Walker inderdaad ook. Op de verpakking staat ook dat het heel diervriendelijk is en blabla maar ondertussen sneed mijn hond bijna zijn pootjes eraf :? 8O Daarna nooit meer gebruikt natuurlijk ;)
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
EvitaP
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door EvitaP »

Ik zou het zo doen:
Elke keer als ze begint te trekken loop je 2 stappen de andere kant op en dan draai je je weer om, zodat je weer de zelfde richting op loopt. Dat doe je 10 tal keer. In het begin zal je rondjes blijven lopen maar als dat het geval is sta je even stil tot je hond ook stil staat en dan ga je weer lopen (en als ie trekt draai je je weer om enz.).
Op een gegeven moment hoef je alleen nog maar stil te staan en om je as te draaien, zodat hij een rondje om je heen loopt. Dat ga je dan ook doen als hij trekt. Als het goed is trekt ie al minder, waarmee ik bedoel dat hij niet meteen begint te trekken als ie een rondje om je heen gelopen heeft. Dit houd je een aantal dagen vol en dan hoef je alleen nog maar stil te staan en hij draait een rondje om je heen waarna je weer verder loopt (als hij niet trekt, anders blijf je weer stil staan tot ook hij stil staat en rustig is).
Dat is alles eigenlijk, op een gegeven moment wordt het steeds minder en minder. Maar je moet niet verwachten dat hij hierdoor netjes naast je gaat lopen. De riem zal niet strak staan, maar dat is genoeg neem ik aan.
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”