Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Westminster BIS en res. BIS 2017
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Re: Westminster BIS en res. BIS 2017
Ik las al heel wat commentaar over met name de Duitse Herder op FB inderdaad.
Dat is toch echt om te janken eigenlijk, dat ze na alle gedoe over ongezonde en niet-functionele rashonden alsnog een dergelijk gedrocht laten winnen...
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik wat dit betreft steeds meer ben gaan begrijpen waarom jij er zo vaak topics over geopend hebt. Wijsheid komt met de jaren, dus ook bij mij blijkbaar.
Dat is toch echt om te janken eigenlijk, dat ze na alle gedoe over ongezonde en niet-functionele rashonden alsnog een dergelijk gedrocht laten winnen...

Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik wat dit betreft steeds meer ben gaan begrijpen waarom jij er zo vaak topics over geopend hebt. Wijsheid komt met de jaren, dus ook bij mij blijkbaar.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
is dat gezeur er ook in Amerika? Volgens mij doen ze daar nog steeds lekker hun ding zoals altijdLongFields schreef:Ik las al heel wat commentaar over met name de Duitse Herder op FB inderdaad.
Dat is toch echt om te janken eigenlijk, dat ze na alle gedoe over ongezonde en niet-functionele rashonden alsnog een dergelijk gedrocht laten winnen...![]()
-
- Zeer actief
Ik vind dat die aangevreten behang heeft. Ik ken alleen ierse setters met vrij lang behang. Ook als kind al. De bouw van de ier op die show is ook erg mooi. Maar dat is wat ik zie.Nanna schreef:Ik vind het een gruwelijke aanfluiting met dat Afghaanse windhondenhaar.laeken schreef:Ik vind de Ierse setter erg mooi!
Het is een WERKHOND voor in het veld.
Hier thuis hoort een setter er zó uit te zien:

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
De keurmeesters doen lekker hun ding ten aanzien van bepaalde rassen inderdaad. Of het gewone publiek daar ook om staat te juichen waag ik te betwijfelen.sbientje schreef:is dat gezeur er ook in Amerika? Volgens mij doen ze daar nog steeds lekker hun ding zoals altijdLongFields schreef:Ik las al heel wat commentaar over met name de Duitse Herder op FB inderdaad.
Dat is toch echt om te janken eigenlijk, dat ze na alle gedoe over ongezonde en niet-functionele rashonden alsnog een dergelijk gedrocht laten winnen...![]()
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Het ging met name over de stand van de hakken, de hond liep volgens de commentaren ook op de hakken in plaats van alleen op de voeten.Nanna schreef:Die vind ik eigenlijk nog wel gaanLongFields schreef:Ik las al heel wat commentaar over met name de Duitse Herder op FB inderdaad.Ja, die polsen slaan natuurlijk nergens op maar zo gebocheld als andere herders is ze niet.
Ik heb het filmpje niet bekeken zelf trouwens, had geen zin om een klein half uur te gaan zitten kijken.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
ik ben het met je eens hoor. Zelfs de jachthond die ik in Zweden tegen kwam had meer beharing dan deze. Wel aanzienlijk minder dan die op de Westminster. Maar dat was echt een prachtige hond.laeken schreef:Ik vind dat die aangevreten behang heeft. Ik ken alleen ierse setters met vrij lang behang. Ook als kind al. De bouw van de ier op die show is ook erg mooi. Maar dat is wat ik zie.Nanna schreef:Ik vind het een gruwelijke aanfluiting met dat Afghaanse windhondenhaar.laeken schreef:Ik vind de Ierse setter erg mooi!
- anniek16
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Epagneul Nain Continental Papillon - Vlinderhondje
Ja!Nanna schreef:
Zak ze allemaal even doornemen?

(ik vind het wel interessant maar te lui om het zelf op te zoeken/volgen)

~Anniek
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
die achterhandshoekingen vind ik zo vaag. Wie heeft bedacht dat dat mooi of functioneel is? Lijkt me ook voor de rug niet per se een pretje
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Ik vind het echt vreemd dat een vacht dan het ding wordt om over te vallen. Vrienden van ons hebben altijd Ierse setters. En volgens hen is er in Nederland nauwelijks aan goed gefokte gezonde Ierse setters te komen. Heb me er zelf nooit in verdiept verder maar dan lijkt een mooie lange vacht of juist minder vacht mij wel het minste om je druk over te maken.Kells schreef:Doe mij deze maar! Dit is gewoon een mooie functionele hond. Als ik iets met veel haar wil, dan neem ik wel een Afghaan.Nanna schreef:Ik vind het een gruwelijke aanfluiting met dat Afghaanse windhondenhaar.laeken schreef:Ik vind de Ierse setter erg mooi!

-
- Zeer actief
Het is ook alleen maar het behang en niet de hele hond die in een dikke vacht moet leven. Lijkt mij niet iets waar een hond ook maar een centje last van heeft.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Eens.laeken schreef:Het is ook alleen maar het behang en niet de hele hond die in een dikke vacht moet leven. Lijkt mij niet iets waar een hond ook maar een centje last van heeft.
En ik vind die setters goed gebouwd. Idioot gestackt maar als ze normaal zouden staan zou je dat ook zien. Goede ruime hoeking, vergelijkbaar met die hond met mottig behang trouwens. Die is achter ook aanzienlijk gehoekt.
De golden vind ik ook mooi, al vind ik dit trimmen lelijk. Maar de bouw en het type: prima. Zoals ie staat: slecht. Maar die achterhand is niet verkeerd, hier zie je vaak veel meer kniehoeking maar een bekken dat vrijwel net zo vlak is als de grond waar ze op staan. Dat heeft deze niet.
-
- Zeer actief
Ik geloof zeker dat jij gezonde setters fokt. Dat was ook zeker niet waarom ik het zei. Mijn punt is alleen dat die setter op de show echt geen issues heeft door zijn haar of bouw. Die bouw is prima. Dat haar trim je gewoon want dat is wat je met een Ierse setter doet zover ik weet. En de setter die de vrienden van mij gekocht hebben komt uit een Internationale combinatie en kan hele dagen rennen en spelen. Super lieve mooie hond. Zal er eens een foto van maken als ze hier is.
Ik vond het gewoon te streng om zo te vallen over uiterlijk dat geen nadelige gevolgen heeft. Dat de fokkerij op uiterlijk kwalijk is is bekend. Maar de fok van werkhonden is net zo link. Je selecteert dan op andere capaciteiten maar het is en blijft selectie en ook jullie gaan tegen een gebrek aan vers bloed aan lopen. Helaas....
Ik vond het gewoon te streng om zo te vallen over uiterlijk dat geen nadelige gevolgen heeft. Dat de fokkerij op uiterlijk kwalijk is is bekend. Maar de fok van werkhonden is net zo link. Je selecteert dan op andere capaciteiten maar het is en blijft selectie en ook jullie gaan tegen een gebrek aan vers bloed aan lopen. Helaas....
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
als ik door het haar heen kijk zie ik een fraai gebouwde hond wel.
Hij is in ieder geval niet zo vet als die lab, echt hoor, dat dat toch steeds in de prijzen valt snap ik niet.
Hij is in ieder geval niet zo vet als die lab, echt hoor, dat dat toch steeds in de prijzen valt snap ik niet.