Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup stinkt uit oren
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
Pup stinkt uit oren
We hebben een superlieve middenslag poedelpup van bijna 10 weken oud. Het gaat heel goed met hem, is heel relaxed.
Maar...... hij stinkt....
Zijn lijf stinkt helemaal niet, ruikt gewoon naar niets eigenlijk. Maar zijn kop... en dan vooral bij z'n oren, echt zo vies!
We zijn vandaag bij de dierenarts geweest en hij is helemaal nagekeken, geen oorontsteking of mijt of iets dergelijks. De dierenarts vond het een prachtige relaxte pup en het zag er allemaal heel gezond uit.
Stel ik me nu zo aan met die stank? Ik heb wel een gevoelige neus maar ik herken dit helemaal niet van andere honden die ik ken.
Is dit iets wat echt bij puppies hoort? De dierenarts zei dat puppies wel vaker stinken maar dat dit vanzelf wel over gaat.
Hoe dan ook, ik ben helemaal in de wolken met hem hoor maar ik vraag me gewoon af of andere mensen ook deze ervaring hebben.
Maar...... hij stinkt....
Zijn lijf stinkt helemaal niet, ruikt gewoon naar niets eigenlijk. Maar zijn kop... en dan vooral bij z'n oren, echt zo vies!
We zijn vandaag bij de dierenarts geweest en hij is helemaal nagekeken, geen oorontsteking of mijt of iets dergelijks. De dierenarts vond het een prachtige relaxte pup en het zag er allemaal heel gezond uit.
Stel ik me nu zo aan met die stank? Ik heb wel een gevoelige neus maar ik herken dit helemaal niet van andere honden die ik ken.
Is dit iets wat echt bij puppies hoort? De dierenarts zei dat puppies wel vaker stinken maar dat dit vanzelf wel over gaat.
Hoe dan ook, ik ben helemaal in de wolken met hem hoor maar ik vraag me gewoon af of andere mensen ook deze ervaring hebben.
- Patricia.
- moderator
- Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren - Aantal honden: 4
Re: Pup stinkt uit oren
Ik heb een kruising poedel, en ik vind dat hij ook uit de oren stinkt.
Zelfs bij de da aangegeven en nagekeken maar niks aan de hand en de da en andere mensen waar ik het tegen zeg vinden het ook niet stinken .
Maar vergeleken met mijn vorige honden vind ik dat ze stinken
Zelfs bij de da aangegeven en nagekeken maar niks aan de hand en de da en andere mensen waar ik het tegen zeg vinden het ook niet stinken .
Maar vergeleken met mijn vorige honden vind ik dat ze stinken

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Dat komt door dat haar.
Ik zou ermee naar een trimmer, liefst een die poedels kent, en daar om raad vragen.
Ik zou ermee naar een trimmer, liefst een die poedels kent, en daar om raad vragen.
-
- Vaste gebruiker
Hij komt van een fokker die ook trimster is. Hij is nu bijna 10 weken oud en is afgelopen zaterdag voor het het eerst een beetje getrimd. Dus ik denk niet dat het daar aan ligt.Marjoleine schreef:Dat komt door dat haar.
- janeway
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Je moet ook niet aan zijn oren ruiken..
Onze hond heeft ook een luchtje aan zijn oren.. Ik check regelmatig hoe ze eruit zien. Hij gedraagt zich ok, schud niet, krabt niet dus ik ga er van uit dat het ok is.

Onze hond heeft ook een luchtje aan zijn oren.. Ik check regelmatig hoe ze eruit zien. Hij gedraagt zich ok, schud niet, krabt niet dus ik ga er van uit dat het ok is.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik bedoel ook niet dat jij wat fout doet, maar dat die je kan vertellen hoe je dat moet onderhouden.MarionG schreef:Hij komt van een fokker die ook trimster is. Hij is nu bijna 10 weken oud en is afgelopen zaterdag voor het het eerst een beetje getrimd. Dus ik denk niet dat het daar aan ligt.Marjoleine schreef:Dat komt door dat haar.
De een is voor uitplukken, de ander is juist tegen, de een heeft er dit voor en de ander dat.
Bearded rassen (honden met een baard dus, zoals een poedel en een havanezer bv) hebben vaak haargroei IN het oor. Dat gaat broeien en dat je dat ruikt is niet raar.
Ik heb hava's, die oren pluk ik uit, anders groeit het ook dicht en stinkt het als een kliko.
Ik smeer er niks in, maar voor een poedel is dat misschien anders. Dat zou je kunnen vragen en zou zij moeten weten.
- Charlie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 1
Ons dwergpoedeltje had dat ook, totdat ....... we van voeding veranderden. Van brok naar KVV.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ik heb een tic (een van de vele, zal het zelf even zeggen bespaar ik anderen een hoop moeite, Haha) en dat is aan hondenoren ruiken, ik vind hondenoren altijd lekker ruiken.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Hier is het ook zo als ik ze niet leegpluk. Noa groeit hele lange haren als je er niets aan doet en Ninthe groeit gewoon helemaal dicht met een sterke krul erin. Als ik ze bijhoud met plukken ruiken ze niet, mits ik maar eens in de zoveel tijd ze met monoclean (oorreiniger) behandel. Dat doe ik als ze gaan ruiken of als ze meer dan normaal aan hun oren zitten. Met 1 of 2 dagen een pipetje is het dan weer klaar. Noa heeft daar meer last van dan Ninthe, bij Ninthe is het voornamelijk het plukken.
-
- Vaste gebruiker
Bedankt voor de reacties. Ik ga vrijdag naar een trimsalon om kennis te maken en dan kan ze mij ongetwijfeld ook wel wat vertellen over de oren.
Maar ook boven op de kop stinkt het, het is echt alleen z'n kop, de rest (rug, buik, kont, poten) ruikt prima, naar niets eigenlijk.
Wij eten geen dierlijke dingen, overgaan op KVV zal hier niet gebeuren. We willen langzamerhand overgaan op vegetarisch voer. Ik weet dat er felle tegenstanders (en voorstanders) van zijn en ik heb geen zin om hier een discussie over te gaan voeren in dit topic...
We wachten wel even af wat de trimster er van zegt.
Maar jullie maken dus bijna allemaal de oren schoon met een speciaal spulletje begrijp ik.
Maar ook boven op de kop stinkt het, het is echt alleen z'n kop, de rest (rug, buik, kont, poten) ruikt prima, naar niets eigenlijk.
Wij eten geen dierlijke dingen, overgaan op KVV zal hier niet gebeuren. We willen langzamerhand overgaan op vegetarisch voer. Ik weet dat er felle tegenstanders (en voorstanders) van zijn en ik heb geen zin om hier een discussie over te gaan voeren in dit topic...
We wachten wel even af wat de trimster er van zegt.
Maar jullie maken dus bijna allemaal de oren schoon met een speciaal spulletje begrijp ik.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik niet.MarionG schreef:Maar jullie maken dus bijna allemaal de oren schoon met een speciaal spulletje begrijp ik.
Ik pluk alleen uit en alleen met de hand.
-
- Vaste gebruiker
Vanmiddag ben ik met onze pup naar de trimsalon geweest om kennis te maken. Ze heeft meteen even gekeken (en geroken) waar de geur van z'n kop vandaan komt, dat komt toch echt uit z'n oren en verspreidt zich dan door krabben en zo ook wel boven op z'n koppie.
In z'n oren zit wel wat haar en viezigheid, ze heeft het een heel klein beetje weggeknipt, plukken kan nog niet, daar is hij nog te jong voor.
Ze raadde me Puur Oor aan. Op een watje en dan een beetje viezigheid wegvegen, hij is misschien nog wat te jong om het echt in z'n oren te druppelen.
En goed in de gaten houden dat het niet nog erger wordt, dan even weer naar de dierenarts.
In z'n oren zit wel wat haar en viezigheid, ze heeft het een heel klein beetje weggeknipt, plukken kan nog niet, daar is hij nog te jong voor.
Ze raadde me Puur Oor aan. Op een watje en dan een beetje viezigheid wegvegen, hij is misschien nog wat te jong om het echt in z'n oren te druppelen.
En goed in de gaten houden dat het niet nog erger wordt, dan even weer naar de dierenarts.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
je mag het gewoon in zijn oren doen hoor, daar is hij echt niet te jong voor. Wat denk je dat je krijgt van de dierenarts, een chemische zalf wat ook in zijn oor moetMarionG schreef:Vanmiddag ben ik met onze pup naar de trimsalon geweest om kennis te maken. Ze heeft meteen even gekeken (en geroken) waar de geur van z'n kop vandaan komt, dat komt toch echt uit z'n oren en verspreidt zich dan door krabben en zo ook wel boven op z'n koppie.

-
- Vaste gebruiker
[/quote]
je mag het gewoon in zijn oren doen hoor, daar is hij echt niet te jong voor. Wat denk je dat je krijgt van de dierenarts, een chemische zalf wat ook in zijn oor moet
En ook een pup van 10 weken kan je wat haar voorzichtig uit zijn oren halen, maar daar zou ik nu even mee wachten omdat het vast gevoeliger is en niet omdat hij te jong is.[/quote]
Ok dank je, ik ga het gewoon proberen.
De trimster heeft even gevoeld maar de haartjes zaten nog heel erg vast en plukken zou hem heel erg zeer gaan doen. Daar wil ze nog even mee wachten.
je mag het gewoon in zijn oren doen hoor, daar is hij echt niet te jong voor. Wat denk je dat je krijgt van de dierenarts, een chemische zalf wat ook in zijn oor moet

Ok dank je, ik ga het gewoon proberen.
De trimster heeft even gevoeld maar de haartjes zaten nog heel erg vast en plukken zou hem heel erg zeer gaan doen. Daar wil ze nog even mee wachten.
-
- Vaste gebruiker
Cleva schreef:Had lekker een geit genomen.MarionG schreef: Wij eten geen dierlijke dingen, overgaan op KVV zal hier niet gebeuren. We willen langzamerhand overgaan op vegetarisch voer. Ik weet dat er felle tegenstanders (en voorstanders) van zijn en ik heb geen zin om hier een discussie over te gaan voeren in dit topic...
Dahag trol.
Punt 1, daar ging het niet over in dit topic. En punt 2, ik vind het wel heel apart en extreem kinderachtig om me uit te schelden voor trol. O, en ik wil inderdaad ook dolgraag een geit.
- lieveheersbeestje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Prana's oren worden geplukt (met poeder en de hand) anders krijgt ze de ene over de andere oorontsteking. Ze vindt het bovendien lekker als er aan haar oortjes gefrut wordt. Dat scheelt.
Ik druppel daarnaast ook met Puur Oor (heet nu Puur Auris) en leg haar oren om en om 'te luchten'. Oftewel als ze ligt te slapen leg ik het oortje wat opzij zodat er wat lucht bij de oren kan komen.
Ook Prana's fokker en trimster vertelde dat er een discussie gaande was of poedel oren geplukt moeten worden. Hoe meer haar er van nature in groeit hoe groter de kans dat ze geplukt moet worden is mij verteld, maar weet niet of het klopt.
Ik druppel daarnaast ook met Puur Oor (heet nu Puur Auris) en leg haar oren om en om 'te luchten'. Oftewel als ze ligt te slapen leg ik het oortje wat opzij zodat er wat lucht bij de oren kan komen.
Ook Prana's fokker en trimster vertelde dat er een discussie gaande was of poedel oren geplukt moeten worden. Hoe meer haar er van nature in groeit hoe groter de kans dat ze geplukt moet worden is mij verteld, maar weet niet of het klopt.

------Groetjes Prana-----
-
- Vaste gebruiker
Goede tip van dat luchten! Ze ligt nu lekker te snurken, ga meteen haar oortje even laten luchtenlieveheersbeestje83 schreef:Prana's oren worden geplukt (met poeder en de hand) anders krijgt ze de ene over de andere oorontsteking. Ze vindt het bovendien lekker als er aan haar oortjes gefrut wordt. Dat scheelt.

De Puur Oor komt vanmiddag binnen dus ik hoop maar dat dat gaat helpen.
MarionG schreef:Cleva schreef:MarionG schreef:
- Borisje
- Actief
- Mijn ras(sen): Podenco kruising
Over de oren heb ik helaas geen tips voor je, maar je weet wel dat je een vleesetend dier hebt aangeschaft die geen vegetarisch dieet kan eten? Niet bedoeld om je te beledigen maar een hond in het wild eet ook vlees, die halen geen bomen neer om de blaadjes op te vreten. Als je geen vers vlees wil geven, geef dan een goedkope brok van de supermarkt oid, daar zit bijzonder weinig vlees in.MarionG schreef: Wij eten geen dierlijke dingen, overgaan op KVV zal hier niet gebeuren. We willen langzamerhand overgaan op vegetarisch voer. Ik weet dat er felle tegenstanders (en voorstanders) van zijn en ik heb geen zin om hier een discussie over te gaan voeren in dit topic... .
- Charlie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Ik hoop echt, voor je pup, dat je op deze manier de oorproblemen kunt oplossen. Jarenlang met onze dwergpoedel een lijdensweg ondergaan. Bij onze poedel waren de oorproblemen een voorbode voor nog meer huidklachten, zoals o.a. hotspots. Ik kon de klok erop gelijk zetten op den duur. Eerst ging het oor stinken, dan kwam er het schudden van de oren bij.... dan overgeven... Daarna kwamen de hotspots...
Toch blijf ik erbij dat de oplossing in de voeding ligt..... heb zoveel geprobeerd in die jaren, zelfs ook vegetarische brok...... toen werden de klachten nog erger....
Toch blijf ik erbij dat de oplossing in de voeding ligt..... heb zoveel geprobeerd in die jaren, zelfs ook vegetarische brok...... toen werden de klachten nog erger....
-
- Vaste gebruiker
Borisje schreef:Over de oren heb ik helaas geen tips voor je, maar je weet wel dat je een vleesetend dier hebt aangeschaft die geen vegetarisch dieet kan eten? Niet bedoeld om je te beledigen maar een hond in het wild eet ook vlees, die halen geen bomen neer om de blaadjes op te vreten. Als je geen vers vlees wil geven, geef dan een goedkope brok van de supermarkt oid, daar zit bijzonder weinig vlees in.MarionG schreef: Wij eten geen dierlijke dingen, overgaan op KVV zal hier niet gebeuren. We willen langzamerhand overgaan op vegetarisch voer. Ik weet dat er felle tegenstanders (en voorstanders) van zijn en ik heb geen zin om hier een discussie over te gaan voeren in dit topic... .
Ik weet het. Ik ben er wel echt van overtuigd dat honden het prima kunnen doen op vegetarisch voedsel.
In eerste instantie wilde ik proberen helemaal vega te gaan maar inmiddels ben ik daar minder stellig in. Alleen vers vlees, gedroogde kippennekken, gerookte varkensoren en dat soort dingen staan me zo tegen, dat komt er niet in. M'n kop in het zand steken en vleesbrokken en treats geven dat gaat nog wel.
Hij krijgt nu ook vleesbrokken dus ik kijk gewoon hoe het gaat.
-
- Vaste gebruiker
O dat klinkt niet fijn zeg! Ik weet niet eens wat hotspots zijn, even opzoeken straks.Charlie schreef:Ik hoop echt, voor je pup, dat je op deze manier de oorproblemen kunt oplossen. Jarenlang met onze dwergpoedel een lijdensweg ondergaan. Bij onze poedel waren de oorproblemen een voorbode voor nog meer huidklachten, zoals o.a. hotspots. Ik kon de klok erop gelijk zetten op den duur. Eerst ging het oor stinken, dan kwam er het schudden van de oren bij.... dan overgeven... Daarna kwamen de hotspots...
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Qua brokken bevallen nutro choice me het beste aan brok. Maar op zich kan een hond inderdaad wel vegetarisch gevoerd worden, mits het voer optimaal in elkaar zit. Dit in tegenstelling tot een kat, die een obligate carnivoor is. Toch raad ik het in het eerste jaar zeker af. Het is veel lastiger om een goede vegetarische brok te maken waar voor pups voldoende in zit dan voor volwassen honden. Daarnaast heb je dan ook een duidelijker startpunt hoe vaak ze problemen met hun oren en huid hebben.
Ik doe het zelf niet, een goede brok met een schappelijk vleesgehalye dat goed verteerbaar is en betaalbaar (orijen e.d. vallen voor mij daarom af) waar de hond het goed op doet is voor mij ideaal. Ik ben zelf ook geen vegetarier dus die drive zit er bij mij ook niet achter.
Ik doe het zelf niet, een goede brok met een schappelijk vleesgehalye dat goed verteerbaar is en betaalbaar (orijen e.d. vallen voor mij daarom af) waar de hond het goed op doet is voor mij ideaal. Ik ben zelf ook geen vegetarier dus die drive zit er bij mij ook niet achter.
-
- Vaste gebruiker
Ik heb nu Eukanuba brokken voor hem.Domor schreef:Qua brokken bevallen nutro choice me het beste aan brok. Maar op zich kan een hond inderdaad wel vegetarisch gevoerd worden, mits het voer optimaal in elkaar zit. Dit in tegenstelling tot een kat, die een obligate carnivoor is. Toch raad ik het in het eerste jaar zeker af. Het is veel lastiger om een goede vegetarische brok te maken waar voor pups voldoende in zit dan voor volwassen honden. Daarnaast heb je dan ook een duidelijker startpunt hoe vaak ze problemen met hun oren en huid hebben.
-
- Zeer actief
oei, daar zou ik gelijk mee stoppen, word ook wel jeukanuba genoemd, meeste honden kunnen niet tegen dat merk.MarionG schreef:Ik heb nu Eukanuba brokken voor hem.Domor schreef:Qua brokken bevallen nutro choice me het beste aan brok. Maar op zich kan een hond inderdaad wel vegetarisch gevoerd worden, mits het voer optimaal in elkaar zit. Dit in tegenstelling tot een kat, die een obligate carnivoor is. Toch raad ik het in het eerste jaar zeker af. Het is veel lastiger om een goede vegetarische brok te maken waar voor pups voldoende in zit dan voor volwassen honden. Daarnaast heb je dan ook een duidelijker startpunt hoe vaak ze problemen met hun oren en huid hebben.

-
- Vaste gebruiker
O echt? Pfff ik zie door de bomen het bos niet meer qua brokken. De een doet het er goed op en de ander niet. Kwestie van uitproberen denk ik.Lizzie. schreef:oei, daar zou ik gelijk mee stoppen, word ook wel jeukanuba genoemd, meeste honden kunnen niet tegen dat merk.MarionG schreef:Ik heb nu Eukanuba brokken voor hem.Domor schreef:Qua brokken bevallen nutro choice me het beste aan brok. Maar op zich kan een hond inderdaad wel vegetarisch gevoerd worden, mits het voer optimaal in elkaar zit. Dit in tegenstelling tot een kat, die een obligate carnivoor is. Toch raad ik het in het eerste jaar zeker af. Het is veel lastiger om een goede vegetarische brok te maken waar voor pups voldoende in zit dan voor volwassen honden. Daarnaast heb je dan ook een duidelijker startpunt hoe vaak ze problemen met hun oren en huid hebben.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Benthe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Jack Russel - Aantal honden: 1
Lizzie. schreef:oei, daar zou ik gelijk mee stoppen, word ook wel jeukanuba genoemd, meeste honden kunnen niet tegen dat merk.MarionG schreef:Ik heb nu Eukanuba brokken voor hem.Domor schreef:Qua brokken bevallen nutro choice me het beste aan brok. Maar op zich kan een hond inderdaad wel vegetarisch gevoerd worden, mits het voer optimaal in elkaar zit. Dit in tegenstelling tot een kat, die een obligate carnivoor is. Toch raad ik het in het eerste jaar zeker af. Het is veel lastiger om een goede vegetarische brok te maken waar voor pups voldoende in zit dan voor volwassen honden. Daarnaast heb je dan ook een duidelijker startpunt hoe vaak ze problemen met hun oren en huid hebben.
Dat vind ik dan weer zo kort door de bocht.. als haar hond het er goed op doet dan mooi zo laten.. De ene hond wordt 20 met Aldi voer de andere met een ander merk of met vers voer..
-
- Vaste gebruiker
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Nou, bij onze dierenwinkel zei een verkoopster eens dat ik beter geen eunkanuba kon geven, niet dat ik dat van plan was, volgens haar raken sommigen honden er verstopt van en anderen kotsen zich leeg.Benthe schreef:Lizzie. schreef:oei, daar zou ik gelijk mee stoppen, word ook wel jeukanuba genoemd, meeste honden kunnen niet tegen dat merk.MarionG schreef:Ik heb nu Eukanuba brokken voor hem.Domor schreef:Qua brokken bevallen nutro choice me het beste aan brok. Maar op zich kan een hond inderdaad wel vegetarisch gevoerd worden, mits het voer optimaal in elkaar zit. Dit in tegenstelling tot een kat, die een obligate carnivoor is. Toch raad ik het in het eerste jaar zeker af. Het is veel lastiger om een goede vegetarische brok te maken waar voor pups voldoende in zit dan voor volwassen honden. Daarnaast heb je dan ook een duidelijker startpunt hoe vaak ze problemen met hun oren en huid hebben.
Dat vind ik dan weer zo kort door de bocht.. als haar hond het er goed op doet dan mooi zo laten.. De ene hond wordt 20 met Aldi voer de andere met een ander merk of met vers voer..
Of dat waar is weet ik ook niet, maar als een verkoopster dat zegt zal er best iets van waar zijn.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
- Zeer actief
Zoals je heb kunnen lezen heeft de hond oor ontsteking, dus de hond doet het er niet goed op. Oor ontsteking is vaak gerelateerd aan voeding.Benthe schreef: