Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wandelen omgeving Noordoostpolder
Moderator: moderatorteam
- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
Wandelen omgeving Noordoostpolder
Ik ben sinds twee weken verhuist naar de noordoostpolder (Luttelgeest), heb daar al zeer mooie bossen ontdekt, maar wellicht zijn er hier nog HF'ers die in de buurt wonen, de omgeving kennen en het leuk vinden om mij de omgeving te leren kennen.
Binnen een half uur rijden rondom Luttelgeest/Blokzijl is voor mij prima te doen
(ongeveer; Havelte/Zwartsluis/Emmeloord/Urk/Lemmer/richting Wolvega)
Nu de avonden lengen, heb ik dinsdag en woensdagavond tijd en begint mijn weekend vaak vrijdag al.
Ik heb twee sociale reuen, waarvan de jongste reu wel eens wat wil patsen, maar is geen lastpak (in groepswandelingen nog nooit problemen gehad).
Binnen een half uur rijden rondom Luttelgeest/Blokzijl is voor mij prima te doen
(ongeveer; Havelte/Zwartsluis/Emmeloord/Urk/Lemmer/richting Wolvega)
Nu de avonden lengen, heb ik dinsdag en woensdagavond tijd en begint mijn weekend vaak vrijdag al.
Ik heb twee sociale reuen, waarvan de jongste reu wel eens wat wil patsen, maar is geen lastpak (in groepswandelingen nog nooit problemen gehad).
- laura23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen. - Aantal honden: 0
Re: Wandelen omgeving Noordoostpolder
In Dronten kun je ook heel mooi lopen!
In het roggebotbos liggen kilometers aan paden en van de paden waar je prima kunt lopen.
In het roggebotbos liggen kilometers aan paden en van de paden waar je prima kunt lopen.
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
- AnnekeP
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 1
Ja klopt, en op t landgoed Roggebotsteate kun je bij de Keet van Staete koffie/thee/sap krijgen met koek. Leuke mensen ook daar.laura23 schreef:In Dronten kun je ook heel mooi lopen!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
He, wat leuk! Welkom in de Polder. Ik woon er mijn hele leven al, dus ben er goed bekend.
Alleen is mijn hond niet echt geschikt om samen met 2 andere reuen te lopen. Maar als je wat wil weten over de Polder, stuur me dan gerust een Pb.
Als je aangelijnd wil wandelen is het Waterloopbos bij Kraggenburg een aanrader. Het is daar echt schitterend, vooral de witte route.
Aan de andere kant van het water is het Voorsterbos waar wel een losloopgebied is. Meestal is het daar iets rustiger dan op de natte neuzenroute het Kuinderbos.
Zelf woon ik tegen de Casteleynsplas aan. Erg mooi om omheen te lopen, veel bijzondere planten (Orchideeën) en vogelsoorten (ijsvogels!!!) en de honden mogen er los.
Tussen 1 oktober en 1 april mogen de honden ook op de Wellerwaard komen.
Achter de Wellerwaard ligt de Burchttocht. Daar kun je lopen tussen het Friese Pad en de Kuinderweg. Een gebied wat nog in de groei is, maar waar ik al veel bijzondere vogels gespot heb.
Ik loop daar graag omdat ik overzicht heb en voldoende uitwijk mogelijkheden heb.
Alleen is mijn hond niet echt geschikt om samen met 2 andere reuen te lopen. Maar als je wat wil weten over de Polder, stuur me dan gerust een Pb.
Als je aangelijnd wil wandelen is het Waterloopbos bij Kraggenburg een aanrader. Het is daar echt schitterend, vooral de witte route.
Aan de andere kant van het water is het Voorsterbos waar wel een losloopgebied is. Meestal is het daar iets rustiger dan op de natte neuzenroute het Kuinderbos.
Zelf woon ik tegen de Casteleynsplas aan. Erg mooi om omheen te lopen, veel bijzondere planten (Orchideeën) en vogelsoorten (ijsvogels!!!) en de honden mogen er los.
Tussen 1 oktober en 1 april mogen de honden ook op de Wellerwaard komen.
Achter de Wellerwaard ligt de Burchttocht. Daar kun je lopen tussen het Friese Pad en de Kuinderweg. Een gebied wat nog in de groei is, maar waar ik al veel bijzondere vogels gespot heb.
Ik loop daar graag omdat ik overzicht heb en voldoende uitwijk mogelijkheden heb.
- kloesje
- Zeer actief
Ja daar loop ik geregeld met de honden, dat is voor mij aan het einde van de straat.Kells schreef:Het Kuinderbos weet zeker wel al te vinden, neem ik aan?

- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
- Aantal honden: 3
Ik woon in Lelystad, maar vind het leuk om ook eens in de NOP te lopen, is weer eens wat anders
Sidney en Freddy (teefjes) kunnen met alles (al kan Sid wel eens pinnig doen als zij de ander als opdringerig ervaart
), dus da's geen probleem.
Op vrijdagmiddag kan ik meestal wel.

Sidney en Freddy (teefjes) kunnen met alles (al kan Sid wel eens pinnig doen als zij de ander als opdringerig ervaart

- kloesje
- Zeer actief
Oh super gezellig!Flevo Bordertje schreef:Ik woon in Lelystad, maar vind het leuk om ook eens in de NOP te lopen, is weer eens wat anders![]()
Sidney en Freddy (teefjes) kunnen met alles (al kan Sid wel eens pinnig doen als zij de ander als opdringerig ervaart), dus da's geen probleem.
Ik ben ook meestal de vrijdagen vrij, dus dat komt mooi uit.
Nu eerst herstellen van ingescheurde enkelbanden en dan wandel ik graag eens samen

Mijn reuen gaan eigenlijk altijd goed met teefjes en het is maar goed dat je teven hebt die grenzen aangeven, daar zijn ze wel gevoelig voor.
En ik zou ook wel eens bij jou in de buurt willen lopen, leer ik wat mooie plekjes in de omgeving kennen

- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hey dat klinkt leuk!
Ik woon in Kampen, dus redelijk dichtbij.
Het enige 'probleem' is dat ik overdag geen auto tot mijn beschikking heb (en oppas
).
Maar een avond of weekend wandeling lijkt me erg leuk.
Murdock is een sociale gecastreerde reu. Ik verwacht helemaal geen gedoe wbt hem.
Het enige 'probleem' is dat ik overdag geen auto tot mijn beschikking heb (en oppas

Murdock is een sociale gecastreerde reu. Ik verwacht helemaal geen gedoe wbt hem.
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Gaan we zeker doen, gezellig! Wat vervelend van je enkelbandenkloesje schreef:Oh super gezellig!Flevo Bordertje schreef:Ik woon in Lelystad, maar vind het leuk om ook eens in de NOP te lopen, is weer eens wat anders![]()
Sidney en Freddy (teefjes) kunnen met alles (al kan Sid wel eens pinnig doen als zij de ander als opdringerig ervaart), dus da's geen probleem.
Ik ben ook meestal de vrijdagen vrij, dus dat komt mooi uit.
Nu eerst herstellen van ingescheurde enkelbanden en dan wandel ik graag eens samen
Mijn reuen gaan eigenlijk altijd goed met teefjes en het is maar goed dat je teven hebt die grenzen aangeven, daar zijn ze wel gevoelig voor.
En ik zou ook wel eens bij jou in de buurt willen lopen, leer ik wat mooie plekjes in de omgeving kennen

Laat Sid maar schuiven hoor, die geeft haar grenzen wel aan

Hier in de buurt wandelen kan ook een keer; we hebben best mooie plekjes!
Stuur anders een PB als je weer opgeknapt bent, dan spreken we wat af

- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
- Aantal honden: 2
Ik kom uit Emmeloord
, ben er nu al 9 jaar weg, maar van m'n moeder hoorde ik dat de wellerwaard leuk wandelen is. Wij zijn er tot nu toe met de honden niet geweest omdat we er in de verkeerde periode waren elke keer
Kuinrebos ken je al zag ik ook op Facebook
Verder zijn er al heel wat tips gegeven zie ik

Kuinrebos ken je al zag ik ook op Facebook

- kloesje
- Zeer actief
Ik werk ook gewoon 4 dagen in de week, dus avonden komen voor mij ook beter uit en mocht het door de week eens zo uitkomen, kan ik ook eens richting Kampen komenwolvster schreef:Hey dat klinkt leuk!
Het enige 'probleem' is dat ik overdag geen auto tot mijn beschikking heb (en oppas).

Ik ben met hardlopen op de zijkant van de weg geland en daar lag ik ineensFlevo Bordertje schreef:
Gaan we zeker doen, gezellig! Wat vervelend van je enkelbandenHoe heb je dat gedaan?
Laat Sid maar schuiven hoor, die geeft haar grenzen wel aanmaar ze gebruikt gelukkig geen tandjes daarbij. Freddy is heel makkelijk, ze houdt alleen van opjagen van kleine fluffy keffertjes en dat mag ze heel onaardig niet van mij. Mijn ouwe man Boyke laat ik thuis, want die doe ik geen plezier meer met onbekende reuen en onbekend terrein.
Stuur anders een PB als je weer opgeknapt bent, dan spreken we wat af

Kan sinds vandaag (vorige week zondag gebeurd) weer een beetje beter lopen, wandelschoenen passen ook weer aan en zo ga ik het wandelen weer een beetje uitbouwen. Hardlopen zit er voorlopig niet in

Ja Wellerwaard ben ik al een paar keer geweest met de honden en de Castelijnsplas die er tegenover ligt.HillieS schreef:Ik kom uit Emmeloord, ben er nu al 9 jaar weg, maar van m'n moeder hoorde ik dat de wellerwaard leuk wandelen is. Wij zijn er tot nu toe met de honden niet geweest omdat we er in de verkeerde periode waren elke keer
![]()
Kuinrebos ken je al zag ik ook op Facebook![]()
Mocht je eens in de buurt zijn, dan kunnen we misschien eens wandelen ergens.
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
- Aantal honden: 2
Met Yara zou dat kunnen, maar met Jamie niet, die gaat niet goed met andere reuen 

- GrethavW
- Zeer actief
Dan heb je in mijn achtertuin gelopen!kloesje schreef:Ik werk ook gewoon 4 dagen in de week, dus avonden komen voor mij ook beter uit en mocht het door de week eens zo uitkomen, kan ik ook eens richting Kampen komenwolvster schreef:Hey dat klinkt leuk!
Het enige 'probleem' is dat ik overdag geen auto tot mijn beschikking heb (en oppas).
Ik ben met hardlopen op de zijkant van de weg geland en daar lag ik ineensFlevo Bordertje schreef:
Gaan we zeker doen, gezellig! Wat vervelend van je enkelbandenHoe heb je dat gedaan?
Laat Sid maar schuiven hoor, die geeft haar grenzen wel aanmaar ze gebruikt gelukkig geen tandjes daarbij. Freddy is heel makkelijk, ze houdt alleen van opjagen van kleine fluffy keffertjes en dat mag ze heel onaardig niet van mij. Mijn ouwe man Boyke laat ik thuis, want die doe ik geen plezier meer met onbekende reuen en onbekend terrein.
Stuur anders een PB als je weer opgeknapt bent, dan spreken we wat af![]()
Kan sinds vandaag (vorige week zondag gebeurd) weer een beetje beter lopen, wandelschoenen passen ook weer aan en zo ga ik het wandelen weer een beetje uitbouwen. Hardlopen zit er voorlopig niet in![]()
Ja Wellerwaard ben ik al een paar keer geweest met de honden en de Castelijnsplas die er tegenover ligt.HillieS schreef:Ik kom uit Emmeloord, ben er nu al 9 jaar weg, maar van m'n moeder hoorde ik dat de wellerwaard leuk wandelen is. Wij zijn er tot nu toe met de honden niet geweest omdat we er in de verkeerde periode waren elke keer
![]()
Kuinrebos ken je al zag ik ook op Facebook![]()
Mocht je eens in de buurt zijn, dan kunnen we misschien eens wandelen ergens.

- Flevo Bordertje
- Zeer actief
Zo te zien, kunnen we t.z.t. wel een groepswandelingetje organiseren
Balen van het hardlopen, maar persoonlijk denk ik toch dat mensen daar niet voor gemaakt zijn
Gewoon wandelen is heel gezond 

Balen van het hardlopen, maar persoonlijk denk ik toch dat mensen daar niet voor gemaakt zijn

- kloesje
- Zeer actief
Hahaha daar ben ik het mee eensFlevo Bordertje schreef:Zo te zien, kunnen we t.z.t. wel een groepswandelingetje organiseren![]()
Balen van het hardlopen, maar persoonlijk denk ik toch dat mensen daar niet voor gemaakt zijnGewoon wandelen is heel gezond

En groepswandeling moet zo te zien idd wel eens lukken

Woon je in dat inmense huis bij de Wellerwaard?GrethavW schreef:
Dan heb je in mijn achtertuin gelopen!

- GrethavW
- Zeer actief
Hahaha, nee gelukkig niet. Je zal het maar schoon moeten houdenkloesje schreef:Hahaha daar ben ik het mee eensFlevo Bordertje schreef:Zo te zien, kunnen we t.z.t. wel een groepswandelingetje organiseren![]()
Balen van het hardlopen, maar persoonlijk denk ik toch dat mensen daar niet voor gemaakt zijnGewoon wandelen is heel gezond
maar je moet wat als je je conditie wilt opvijzelen
![]()
En groepswandeling moet zo te zien idd wel eens lukken![]()
Woon je in dat inmense huis bij de Wellerwaard?GrethavW schreef:
Dan heb je in mijn achtertuin gelopen!

Dat Landhuis is van meneer van Staveren. Eigenaar van zo goed als alle tankstations in de Polder en leverancier van bestrijdingsmiddelen aan de boeren (o.a.).
Ik woon in het blok arbeiderswoningen aan het doodlopende stukje Casteleynsweg tegen de Casteleynsplas aan.

- kloesje
- Zeer actief
Lijkt me een heerlijk plekje om te wonenGrethavW schreef:
Hahaha, nee gelukkig niet. Je zal het maar schoon moeten houden![]()
Dat Landhuis is van meneer van Staveren. Eigenaar van zo goed als alle tankstations in de Polder en leverancier van bestrijdingsmiddelen aan de boeren (o.a.).
Ik woon in het blok arbeiderswoningen aan het doodlopende stukje Casteleynsweg tegen de Casteleynsplas aan.

- GrethavW
- Zeer actief
Is het ook, ik geniet er iedere dag volop van.
We woonden eerst in Emmeloord zelf en ik ben zo blij dat ik weer vrij woon! Oorspronkelijk kom ik van een boerderij af en dan valt het "in de stad" wonen niet mee.
Dit plekje is ook redelijk uniek in de polder. Voor uitzicht over de akker en achter bos en water. Heerlijk!!
We woonden eerst in Emmeloord zelf en ik ben zo blij dat ik weer vrij woon! Oorspronkelijk kom ik van een boerderij af en dan valt het "in de stad" wonen niet mee.
Dit plekje is ook redelijk uniek in de polder. Voor uitzicht over de akker en achter bos en water. Heerlijk!!