Hmm, ik heb dat topic gelezen toendertijd. Heb inderdaad geen zin in talloze mailtjes en telefoons. En al geen datum op de zak zetten, lijkt me ook dat ze het niet al te nauw nemen met de kwaliteitsgarantie..
Ze krijgen al Smuldier vlees compleet

Het is vooral gemakzucht en gewoonte dat ik 's avonds voor het slapen nog een handje brok geef aan alle beesten. Ik kom precies toe met 1 bakje Smuldier per dag. Om dan enkel voor Noa een nieuw bakje te pakken, schopt mijn organisatie in de war
Plus dat de katten en Damy wel helemaal happy zijn met hun brokjes 's avonds, dan kan ik Noa niet met een lege bak laten zitten
Paisley schreef:Jits90 schreef:
Noa krijgt overal jeuk van vele brokken, dus zijn we op zoek naar iets wat wel goed gaat. Granenvrij lijkt niet te helpen, dus ik vermoed gluten of kip, wat de jeuk veroorzaakt.
Gluten zitten in granen. Als je langere tijd granenvrij hebt geprobeerd en de klachten worden niet minder, kan het dus niet aan de gluten liggen. Hoe is je vermoeden tot stand gekomen?
De hond van mijn moeder eet FarmFood hypoallergeen en na veel ellende met klachten in de spijsvertering is hij nu al tijden klachtenvrij. Ze is erg blij dat ze iets heeft gevonden wat hij graag eet en waarop hij geen klachten heeft, en wat ook nog eens goed betaalbaar is.
Ik heb een tijdje enkel Smuldier vlees compleet gegeven en dan 's avonds maar een pensstaafje of wat gedroogde visjes als afleiding. Na enkele dagen gaf het al verschil qua krabben en na 2 weken krabde ze vrijwel niet meer. Na 6 weken was ze nogsteeds jeukvrij, dus toen gaan kijken voor nieuwe brok: Real Nature Pure Country. En na een dag alweer jeukjeukjeuk. De brok is graanvrij, maar bevat dus wel kip.
Na inlezen besef ik dat graanvrij = glutenvrij, dus dat kunnen we (hopelijk) al van het lijstje afstrepen
Ik ga zeker eens kijken naar de brokken die jullie hebben aangeraden!