Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jachtinstinct (nieuwe brok)

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond
Aantal honden: 3

Jachtinstinct (nieuwe brok)

Ongelezen bericht door Jits90 »

Op facebook een advertentie voor een nieuwe brok tegengekomen: Jachtinstinct.
Het is hypo-allergeen, granen- en glutenvrij, geen kunstmatige geur-, kleur- en smaakstoffen. Veschillende smaken: kip, zalm en lam. En verschillende varianten: regulier (geextrudeerd), puppy (kleinere brokgrootte) en koud geperst.

Noa krijgt overal jeuk van vele brokken, dus zijn we op zoek naar iets wat wel goed gaat. Granenvrij lijkt niet te helpen, dus ik vermoed gluten of kip, wat de jeuk veroorzaakt. Veel brokken die hier aan voldoen, zijn veel te groot voor haar kleine bekje. Dus een puppy-variant is welkom :mann:

Zijn er al ervaringen met deze brok?
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Jachtinstinct (nieuwe brok)

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

In dit topic ervaringen met het bedrijf erachter...
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ik heb goede ervaring met Fish4Dogs, op basis van vis en aardappel. Wel wat prijzig, dus misschien dan de Dog Lovers Gold Ocean Fish & Sweet Potato proberen? De Fish4Dogs heeft wel kleine brokjes, DLG zijn wat grotere brokken.

En met jachtinstinct heb ik dus vrij slechte ervaringen, niet de brok, maar wel het bedrijf (zie het topic dat Fotogravinnetje aanhaalt). Reden voor mij om het niet te bestellen.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Jits90 schreef: Noa krijgt overal jeuk van vele brokken, dus zijn we op zoek naar iets wat wel goed gaat. Granenvrij lijkt niet te helpen, dus ik vermoed gluten of kip, wat de jeuk veroorzaakt.
Gluten zitten in granen. Als je langere tijd granenvrij hebt geprobeerd en de klachten worden niet minder, kan het dus niet aan de gluten liggen. Hoe is je vermoeden tot stand gekomen?
De hond van mijn moeder eet FarmFood hypoallergeen en na veel ellende met klachten in de spijsvertering is hij nu al tijden klachtenvrij. Ze is erg blij dat ze iets heeft gevonden wat hij graag eet en waarop hij geen klachten heeft, en wat ook nog eens goed betaalbaar is.
Afbeelding
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ik heb er een proefbakje van gekregen op de Jonge Hondendag. Gebruik het als beloningssnoepjes en ze vinden het heerlijk! Net ook een hand door de tuin gestrooid.
Wel een vage zaak verder, ga er ook maar niks bestellen.

Maar inderdaad, heb je al vers vlees geprobeerd?
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Heb je de fish&rice variant van Canex al geprobeerd? Hypo allergeen, geen kip of gluten, klein brokje. Het bevalt onze honden en de opvangers erg goed.
Annemieb
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door Annemieb »

Ik heb eens besteld toen het 1+1 gratis was

Erg raar geen datum op de zak dus gemaild
Was nog lang in orde

Maar Lenny eet het niet graag.
Raisah smult er op en top van

Maar bestel het niet nog eens ivm ik hetzelfde wil voor de 2
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond

Ongelezen bericht door Jits90 »

Hmm, ik heb dat topic gelezen toendertijd. Heb inderdaad geen zin in talloze mailtjes en telefoons. En al geen datum op de zak zetten, lijkt me ook dat ze het niet al te nauw nemen met de kwaliteitsgarantie..

Ze krijgen al Smuldier vlees compleet :engel: Het is vooral gemakzucht en gewoonte dat ik 's avonds voor het slapen nog een handje brok geef aan alle beesten. Ik kom precies toe met 1 bakje Smuldier per dag. Om dan enkel voor Noa een nieuw bakje te pakken, schopt mijn organisatie in de war :mann:
Plus dat de katten en Damy wel helemaal happy zijn met hun brokjes 's avonds, dan kan ik Noa niet met een lege bak laten zitten :jank:
Paisley schreef:
Jits90 schreef: Noa krijgt overal jeuk van vele brokken, dus zijn we op zoek naar iets wat wel goed gaat. Granenvrij lijkt niet te helpen, dus ik vermoed gluten of kip, wat de jeuk veroorzaakt.
Gluten zitten in granen. Als je langere tijd granenvrij hebt geprobeerd en de klachten worden niet minder, kan het dus niet aan de gluten liggen. Hoe is je vermoeden tot stand gekomen?
De hond van mijn moeder eet FarmFood hypoallergeen en na veel ellende met klachten in de spijsvertering is hij nu al tijden klachtenvrij. Ze is erg blij dat ze iets heeft gevonden wat hij graag eet en waarop hij geen klachten heeft, en wat ook nog eens goed betaalbaar is.
Ik heb een tijdje enkel Smuldier vlees compleet gegeven en dan 's avonds maar een pensstaafje of wat gedroogde visjes als afleiding. Na enkele dagen gaf het al verschil qua krabben en na 2 weken krabde ze vrijwel niet meer. Na 6 weken was ze nogsteeds jeukvrij, dus toen gaan kijken voor nieuwe brok: Real Nature Pure Country. En na een dag alweer jeukjeukjeuk. De brok is graanvrij, maar bevat dus wel kip.
Na inlezen besef ik dat graanvrij = glutenvrij, dus dat kunnen we (hopelijk) al van het lijstje afstrepen :engel:

Ik ga zeker eens kijken naar de brokken die jullie hebben aangeraden!
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”