Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat voor soort tuig?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2

Wat voor soort tuig?

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Ik ben voor Alfil en Lily op zoek naar een tuig. Ik ga het alleen gebruiken voor de korte wandeling 's avonds en af en toe een wandelingetje in het dorp. De lange wandelingen zijn altijd los en dan vind ik een halsband fijner: minder gedoe aan hun lijf.

Nu vraag ik me af wat voor tuig geschikt is. Ik zag foto's van het tuig van Amy van Diana en van Elco en Gait van fotogravinnetje. Deze vond ik erg mooi, maar geen idee of die ook geschikt zijn voor mijn honden.
Ik heb een y-tuigje (van onbekend merk), maar als Alfil een keer trekt, gaat hij meteen hoesten, dit gebruik ik dan ook niet meer. Lily heeft al heel lang geen tuig meer aan gehad, want ze bevroor erin, met afhangende oortjes. De reden waarom ik liever een tuig gebruik voor de aangelijnde wandelingen is dat ik die rukken die ze toch af en toe aan de nek krijgen niet prettig vind.

Wat voor soort en merk tuig raden jullie mij aan?
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Re: Wat voor soort tuig?

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Tuig van Elco is van het merk Wolters. Tuig van Gait is een op maat gemaakte (voor een ander Markiesje, dus ik weet niet waar, kan ik navragen), gericht op het samen hardlopen
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

De X-tuigen (en ik denk ook de Y) van blaire.de zitten laag genoeg om niet te knellen bij trekken. Daar komt die van Amy ook vandaan.

Hier jura met haar nieuwe X-tuig:
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:Tuig van Elco is van het merk Wolters. Tuig van Gait is een op maat gemaakte (voor een ander Markiesje, dus ik weet niet waar, kan ik navragen), gericht op het samen hardlopen
En geen last van hoesten? (Het is bizar, maar Alfil hoest meer met zijn tuig dan met zijn halsband.) Heeft Wolters nog bepaalde modellen?

Alfil & Lily
runninggirl
Zeer actief

Jura had hiervoor eentje van Wolters, die zit beduidend hoger en knelde dus wel.

Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Gait hoest wel af en toe, Elco nooit. Geen idee of Wolters verschillende soorten heeft. Ook voor dat tuigje geldt dat ik het niet nieuw gekocht heb
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

http://www.co-apto.be/Default.aspx?WPID=254&L=N&PID=381 lijkt dezelfde te zijn, grafiet/zwart
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

runninggirl schreef:De X-tuigen (en ik denk ook de Y) van blaire.de zitten laag genoeg om niet te knellen bij trekken. Daar komt die van Amy ook vandaan.
Inderdaad. Hier ook geen last van hoesten o.i.d., het tuig loopt niet over de luchhtpijp. Amy heeft ook een x-tuig.
Alfilillo
Zeer actief

@Fotogravinnetje: dank je voor het opzoeken! Ik denk toch dat ik er eentje zoek die wat lager zit, ivm dat hoesten.

@runninggirl en Diana: 'Geschirr', weer wat geleerd. Die tuigen zien er goed uit. Leuk ook dat je het motiefje kan kiezen, hoewel er wel erg veel keus is :wink: . Ik denk dat ik er eerst één voor Alfil koop, waar Lily dan ook me kan oefenen en hopelijk haar aversie voor tuigjes kwijt raakt.
Jullie hebben het X-Geschirr? En qua ondervoering fleece of neopren? Stomme vraag: hoe meet je de borstomvang?

Alfil & Lily
DeDiana
Zeer actief

Alfilillo schreef:@Fotogravinnetje: dank je voor het opzoeken! Ik denk toch dat ik er eentje zoek die wat lager zit, ivm dat hoesten.

@runninggirl en Diana: 'Geschirr', weer wat geleerd. Die tuigen zien er goed uit. Leuk ook dat je het motiefje kan kiezen, hoewel er wel erg veel keus is :wink: . Ik denk dat ik er eerst één voor Alfil koop, waar Lily dan ook me kan oefenen en hopelijk haar aversie voor tuigjes kwijt raakt.
Jullie hebben het X-Geschirr? En qua ondervoering fleece of neopren? Stomme vraag: hoe meet je de borstomvang?
Ja, de keuze is reuze, ik heb er dan ook even over gedaan om iets uit te kiezen ;-)
Ik heb de neopreen ondervoering en inderdaad het x-Geschirr. Amy heeft al een fleecetuig, vandaar dat ik voor neopreen heb gekozen. De borstomvang meet je met een meetlint om het breedste gedeelte van de borstkas achter de oksels. Volgens mij staat het ergens op de site ook uitgelegd. De tuigjes zijn behoorlijk verstelbaar, dus het komt niet op een centimeter meer of minder en een kilo'tje meer of minder bij je hond.
runninggirl
Zeer actief

Ik heb voor beide dames neopreen. Borstomvang gewoon waar de borst het breedst is met een meetlinkt rondom meten over de rug heen.
(pssst er is ook een sale hoekje op de site ;) )
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Barkley »

Ik heb een anny x tuig en ben er erg blij mee.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

DeDiana schreef: Ja, de keuze is reuze, ik heb er dan ook even over gedaan om iets uit te kiezen ;-)
Ik heb de neopreen ondervoering en inderdaad het x-Geschirr. Amy heeft al een fleecetuig, vandaar dat ik voor neopreen heb gekozen. De borstomvang meet je met een meetlint om het breedste gedeelte van de borstkas achter de oksels. Volgens mij staat het ergens op de site ook uitgelegd. De tuigjes zijn behoorlijk verstelbaar, dus het komt niet op een centimeter meer of minder en een kilo'tje meer of minder bij je hond.
Ahh dat dikgedrukte is goed om te weten. Ik was het bestellen van een tuig nog even uit aan het stellen totdat mevrouw BigButt wat verder af zou vallen, maar nu ik lees dat het behoorlijk te verstellen is houdt niets mij meer tegen om Maloutjes roze panterprint tuig te bestellen :cool2: :mann:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
DeDiana
Zeer actief

Shibby schreef:
DeDiana schreef: Ja, de keuze is reuze, ik heb er dan ook even over gedaan om iets uit te kiezen ;-)
Ahh dat dikgedrukte is goed om te weten. Ik was het bestellen van een tuig nog even uit aan het stellen totdat mevrouw BigButt wat verder af zou vallen, maar nu ik lees dat het behoorlijk te verstellen is houdt niets mij meer tegen om Maloutjes roze panterprint tuig te bestellen :cool2: :mann:
Nee hoor, daar hoef je je zeker niet door te laten weerhouden. Qua verstelbaarheid hebben de x-tuigen volgens mij een marge van zo'n 15 cm.
MirjamV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door MirjamV »

Ik heb voor Diesel een hurtta tuig. Hiervoor had ik een instaptuig met nylon bandjes, maar dat vond hij niet fijn zitten aan zijn lijf en wilde hij niet meer aan. Hurtta tuig heeft zachte bandjes, en geen band tussen de voorpoten.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”