http://www.nu.nl/buitenland/4734333/hon ... -dood.htmlEen hond heeft woensdag in het Zuid-Duitse plaatsje Stetten am kalten Markt op straat een 72-jarige vrouw doodgebeten. Een vrouw die getuige was van de aanval belde ogenblikkelijk om een ambulance.
De ziekenbroeders konden evenwel weinig doen omdat ze het risico liepen zelf door de hond te worden aangevallen.
Nadat de hond, een Anatolische herder, was opgehouden, was het al te laat voor medische hulp. De bejaarde vrouw overleed aan verwondingen aan haar hals en hoofd. De politie vond de hond bij een huis verderop.
De agressieve herder en twee andere honden op die plek werden door agenten doodgeschoten. De bazin van de herder was tijdens het incident afwezig.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond bijt Duitse vrouw (72) dood
Moderator: moderatorteam
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hond bijt Duitse vrouw (72) dood
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 2
- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
-
- Zeer actief
Re: Hond bijt Duitse vrouw (72) dood
Zo dan....
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
het zal je maar gebeuren, verschrikkelijk
- Lieske_1977
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Zo dan, je zou haast niet meer langs zo hond durven lopen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Heremijntijd 

- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Jemig wat triest
Een soortelijk gelijk verhaal heb ik een paar jaar geleden gelezen, een bejaarde man die viel en werd door z'n eigen herders doodgebeten

Een soortelijk gelijk verhaal heb ik een paar jaar geleden gelezen, een bejaarde man die viel en werd door z'n eigen herders doodgebeten

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Hier over de rijn in de klei ook iemand die een epileptische aanval kreeg op zijn erf en dood werd gebeten door zijn 2 rotti's , was volgens mij net voor de RAD.mosquito1980 schreef:Jemig wat triest![]()
Ook een keer een baby door de eigen teckel dood gebeten.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Maar dit was op straat en de eigenaresse van de honden was , zoals ik het begrijp , niet bij aanwezig.bouvierpoedel schreef:Hier over de rijn in de klei ook iemand die een epileptische aanval kreeg op zijn erf en dood werd gebeten door zijn 2 rotti's , was volgens mij net voor de RAD.mosquito1980 schreef:Jemig wat triest![]()
Dus wellicht had zij niets te maken met de honden en was zij gewoon een passant

Afschuwelijk incident voor de vrouw zelf in de eerste plaats maar ook voor andere die hier getuige van waren

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Lekker bijdehand van die ouders.Nanna schreef:Dat verhaal ken ik, als het tenminste over dezelfde teckel gaat. Die sliep in de wieg voordat het kind geboren werd en de a.s. ouders vonden dat hilárisch.bouvierpoedel schreef: Ook een keer een baby door de eigen teckel dood gebeten.
Toen het kind er eenmaal was is hij weer in de wieg gesprongen en heeft middels krabben dat onhandige sta-in-de-wegje geprobeerd weg te krijgen. Met desastreuze gevolgen voor die baby.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
- Zeer actief
Maakt het dat minder of erger door wat voor ras/hond je kapot gebeten word en of je de eigenaar bent of het kind van.?Tineke schreef:Maar dit was op straat en de eigenaresse van de honden was , zoals ik het begrijp , niet bij aanwezig.bouvierpoedel schreef:Hier over de rijn in de klei ook iemand die een epileptische aanval kreeg op zijn erf en dood werd gebeten door zijn 2 rotti's , was volgens mij net voor de RAD.mosquito1980 schreef:Jemig wat triest![]()
Dus wellicht had zij niets te maken met de honden en was zij gewoon een passant![]()
Afschuwelijk incident voor de vrouw zelf in de eerste plaats maar ook voor andere die hier getuige van waren

-
- Zeer actief
Soort van koekkoekjongNanna schreef:gonnie schreef:Lekker bijdehand van die ouders.Nanna schreef:Dat verhaal ken ik, als het tenminste over dezelfde teckel gaat. Die sliep in de wieg voordat het kind geboren werd en de a.s. ouders vonden dat hilárisch.bouvierpoedel schreef: Ook een keer een baby door de eigen teckel dood gebeten.
Toen het kind er eenmaal was is hij weer in de wieg gesprongen en heeft middels krabben dat onhandige sta-in-de-wegje geprobeerd weg te krijgen. Met desastreuze gevolgen voor die baby.Lotje was óók hun kind

- Tineke
- Zeer actief
Nee het is niet minder erg het zijn gewoon twee verschillende zaken.bouvierpoedel schreef:Maakt het dat minder of erger door wat voor ras/hond je kapot gebeten word en of je de eigenaar bent of het kind van.?Tineke schreef:Maar dit was op straat en de eigenaresse van de honden was , zoals ik het begrijp , niet bij aanwezig.bouvierpoedel schreef:Hier over de rijn in de klei ook iemand die een epileptische aanval kreeg op zijn erf en dood werd gebeten door zijn 2 rotti's , was volgens mij net voor de RAD.mosquito1980 schreef:Jemig wat triest![]()
Dus wellicht had zij niets te maken met de honden en was zij gewoon een passant![]()
En het ene vind ik inderdaad wel minder erg dan het ander, zo weet ik van een inbreker die is doodgebeten ( overigens niet hier) en dat kan ik toch beduidend minder medelijden mee hebben dan met zo'n vrouw.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ik las net op fb een artikel dat deze honden 17 uur per dag alleen zaten. Hoe wat waar verder stond er niet bij, 2 kangals en 1 kleinere hond.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Feather__
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
En nog 20 katten...malinois schreef:Ik las net op fb een artikel dat deze honden 17 uur per dag alleen zaten. Hoe wat waar verder stond er niet bij, 2 kangals en 1 kleinere hond.
Ik kan t originele artikel niet meer vinden wel deze
http://www.swr.de/swraktuell/bw/tuebing ... index.html

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
Tuurlijk. Want Goldens bijten ook, die staan wel bovenaan de lijst hoor.Nanna schreef:En het maar raar vinden dat er maatregelen tegen dat soort joekels komen.
- Cinnepin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerenfox en border collie
-
- Zeer actief
Leuk typje die Erica , dacht dat het een kerel was.Nanna schreef:Ze had dat beest net drie weken en wilde er eigenlijk alweer vanaf...
Hij had acht kogels nodig voor ie dood was.
KLIK
Maar hé, Chihuahuas blaffen heel erg hoooorrrr.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
En hij was knuffelig....

- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Im neuen Heim sollten keine Kinder und keine anderen Tiere sein. Liever ook geen oudere vrouwen dus.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
das wel slecht geschoten dan haha, kom op zeg.Nanna schreef:Ze had dat beest net drie weken en wilde er eigenlijk alweer vanaf...
Hij had acht kogels nodig voor ie dood was.
KLIK
Maar hé, Chihuahuas blaffen heel erg hoooorrrr.