Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Freek de duif op bezoek

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Tigress
Actief
Mijn ras(sen): Cardigan Welsh Corgi
Aantal honden: 1
Contacteer:

Freek de duif op bezoek

Ongelezen bericht door Tigress »

Dan denk je even lekker naar het bos te gaan, zie je ineens op een pad een vogel zitten. Eerst dacht ik nog dat hij wit plastic op zijn koppie had, maar het bleek zijn eigen witte koppie te zijn. Met twee honden liep ik zijn kant op, en hij bleef zitten.
Honden laten liggen, en zelf verder naar de duif toe gelopen. Hij deed totaal geen moeite om bij mij weg te gaan, dus heb ik hem opgepakt. De duif is geringd gelukkig, het blijkt een postduif te zijn. Het bijbehorende telefoonnummer heb ik al kunnen achterhalen, daar bel ik morgenochtend gelijk naartoe. Voor nu verblijft Freek gezellig bij ons. Waarom Freek? Tsja..waarom niet Freek? :')

Hij is ontzettend moe en had dorst. Onder de kraan heeft hij al even een beetje kunnen badderen, hier zit hij wel veilig :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding

Het was op zijn zachtst gezegd weer een interessante wandeling :lol1:
Hakkene
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Freek de duif op bezoek

Ongelezen bericht door Hakkene »

De naam Freek past 'm:)
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Cleva schreef:Wat een leukerd.
Mooie badkamer trouwens!
Had ik ook meer oog voor. :engel: Beton.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Tigress
Actief
Contacteer:

Haha, ik zal zometeen even een duidelijke foto van de badkamer maken :engel:

Nou, gebeld naar het nummer wat bij Freek leek te horen, blijkt die beste man geen duiven meer te hebben van 2014 :19:
Of hij ook een andere ring om had, in dit geval die groene.
Nu gaan we eens even kijken of er andere manieren zijn om het te achterhalen, en anders ga ik proberen hem bij een bevriende duivenmelker onder te brengen zodat hij daar kan aansterken (en misschien kan hij ook dingen nakijken?).
Nouja, voor nu zit Freek hier nog wel even lekker :lol1:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Misschien is het wel een topvlieger die een tonnetje op kan brengen. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Tigress
Actief
Contacteer:

Nou, ik moet wel zeggen dat ik verschillende verhalen heb gehoord over antwoorden die je van de eigenaar kan krijgen (De één is erg dankbaar voor je belletje, en de ander wil hem niet meer omdat hij de afstand niet vol kon houden).
Mocht ik nou het baasje wel kunnen vinden en dat laatste blijkt het geval te zijn, dan heb ik een nieuw huisdier erbij geloof ik :lol1:

Maar goed, we gaan uit van het beste en zoeken gewoon door. Oproepje op facebook doet vaak ook wonderen :mrgreen:

Edit; we gaan hem vanmiddag naar een vriend van mijn moeder brengen. Die heeft ook duiven, en mocht Freek zijn baas nou nergens meer opduiken dan mag hij daar verblijven bij andere duiven, en mee gaan vliegen in zijn groep :I: Dat klinkt erg fijn!
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Wat fijn! :D
annnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door annnie »

Ik had ook ooit een duif. Geprobeerd de eigenaar te bellen, maar ik kreeg hem niet te pakken en voicemail ingesproken. Omdat ik de volgende dag op vakantie ging een duivenmeneer in de buurt opgezocht die de vogel (Warren Worthington the third) heeft opgehaald. Hij zou de vogel laten aansterken en dan weer laten gaan in de hoop dat hij zijn huis zo terug vinden. Week later toen ik weer in gebied was met telefonisch bereik werd ik nog gebeld door een hele bezorgde meneer of ik zn vogel nog had. Ik moest hem helaas teleurstellen en ik hoop dat Warren ooit nog thuis gekomen is. Maar goed. Moraal van het verhaal is dat niet alle duivenmelkers harteloos omgaan met duiven die de afstand niet redden
Tigress
Actief
Contacteer:

Nee, gelukkig niet! Mijn vriendin heeft ook een fijne ervaring. Bleek een prijswinnend beessie te zijn die gewoon de pech had gegrepen te zijn geweest door een roofdier in de buurt. We duimen natuurlijk op het beste, maar bij de man waar hij vanmiddag naar toe gaat krijgt hij tenminste ook het juiste dieetvoer om weer aan te sterken. Ik blijf er natuurlijk van uit gaan dat het baasje hem mist en ik hem straks kan gaan doorverwijzen naar het verblijfadresje, maar mocht dat niet zo zijn dan weet ik zeker dat hij ook een nieuw warm huisje krijgt :)
Nikolaas
Actief
Mijn ras(sen): Spaans mixje

Ongelezen bericht door Nikolaas »

Ik heb ook eens een uitgeputte duif gevonden. We kregen de eigenaar meteen aan de lijn via het nummer op de voetring. Die vroeg om de duif een paar dagen eten te geven om aan te sterken en weer los te laten.
We hadden haar dus in een katten-transport-bakje zitten en na een dag of vijf goed eten en drinken dachten we dat ze er klaar voor was. We gooiden haar in de lucht, maar ze vloog linea recta het transport-bakje weer in. Uiteindelijk is ze dan maar bij ons gebleven, 3 jaar lang. 's Morgens vloog ze steeds naar het stadscentrum, wellicht naar de andere duiven, maar tegen de middag was ze altijd thuis en bleef ze ook thuis.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”