Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Sodeknetters!!
Moderator: moderatorteam
- Ody
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Sodeknetters!!
Wordt die even flink in zijn giechel gebeten!

Laatst gewijzigd door Ody op 19 jun 2017 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Re: Sodeknetters!!
Tja, die mechel zat blijkbaar niet op zijn affectie te wachten 

- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Zoow lekker dan 

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Oeiii

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Is het ook want het is angst....Nanna schreef:Als die vent zijn eigen baas is vind ik dat best kwalijk.
Ik denk dat deze hond nogal hard aangepakt is en dat hij stijf staat van de spanning en angstagressie. Immers, als dit zijn baas is heeft hij er wel een bar slechte band mee en weinig vertrouwen in. Vind het nogal een zielig en sneu filmpje om een hond zo ver te zien gaan om niks. Hond kijkt ook constant de andere kant op en wil niks met die man te maken hebben

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
- Aantal honden: 3
Is geen kuthond gok ik, eerder een hond die geen kant op kan... De tekst erbij en op het shirt doen lijken dat het een trainer is in Abu Dahbi.
Die hond staat stijf vd stress en dan pakt iemand hem rond zijn nek en duwt zijn gezicht tegen zijn kop. Is wel een erg domme actie. Die hond negeert hem totaal evenals iets wat weggegooit wordt, tekenen genoeg dat je dit niet* moet doen.
* het woordje niet toegevoegd, redelijk belangrijk in mijn zin.
Die hond staat stijf vd stress en dan pakt iemand hem rond zijn nek en duwt zijn gezicht tegen zijn kop. Is wel een erg domme actie. Die hond negeert hem totaal evenals iets wat weggegooit wordt, tekenen genoeg dat je dit niet* moet doen.
* het woordje niet toegevoegd, redelijk belangrijk in mijn zin.

Laatst gewijzigd door kleine2758 op 19 jun 2017 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hippo
- Zeer actief
Waar baseer jij op dat het angst is? Gezien de zeer korte mondhoek en zijn beet geen snep was maar een beet die hij even vast hield? Dat hij erg gespannen is, mag duidelijk zijn.laeken schreef:Is het ook want het is angst....Nanna schreef:Als die vent zijn eigen baas is vind ik dat best kwalijk.
Ik denk dat deze hond nogal hard aangepakt is en dat hij stijf staat van de spanning en angstagressie. Immers, als dit zijn baas is heeft hij er wel een bar slechte band mee en weinig vertrouwen in. Vind het nogal een zielig en sneu filmpje om een hond zo ver te zien gaan om niks. Hond kijkt ook constant de andere kant op en wil niks met die man te maken hebben
- Hippo
- Zeer actief
Precies, slipkettinkje en teletac erom en eens even laten zien hoe goed hij de hond onder controle heeftkleine2758 schreef:Is geen kuthond gok ik, eerder een hond die geen kant op kan... De tekst erbij en op het shirt doen lijken dat het een trainer is in Abu Dahbi.
Die hond staat stijf vd stress en dan pakt iemand hem rond zijn nek en duwt zijn gezicht tegen zijn kop. Is wel een erg domme actie. Die hond negeert hem totaal evenals iets wat weggegooit wordt tekenen genoeg dat je dit moet doen.

- Paisley
- Zeer actief
Een hond die zo blind de agressie in knalt bij een schrikreactie vind ik zelf echt een kuthond hoor.
Het is onvermijdelijk dat mn honden een keer van me schrikken, zonder neustransplantatie graag.
Het is onvermijdelijk dat mn honden een keer van me schrikken, zonder neustransplantatie graag.

- Ody
- Zeer actief
Dat zal ook wel, het filmpje staat op de FBpagina van Abu Dhabi uae Dog Training.kleine2758 schreef:Is geen kuthond gok ik, eerder een hond die geen kant op kan... De tekst erbij en op het shirt doen lijken dat het een trainer is in Abu Dahbi.
Die hond staat stijf vd stress en dan pakt iemand hem rond zijn nek en duwt zijn gezicht tegen zijn kop. Is wel een erg domme actie. Die hond negeert hem totaal evenals iets wat weggegooit wordt tekenen genoeg dat je dit moet doen.
Op de site staan meer filmpjes van o.a. pakwerk en honden die op een (denk ik) vliegveld koffers controleren.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
-
- Zeer actief
Blind in knallen bij een schrik reactie?Paisley schreef:Een hond die zo blind de agressie in knalt bij een schrikreactie vind ik zelf echt een kuthond hoor.
Ik zie geen hond die schrikt. Ik zie een hond die met zijn lichaamstaal al het hele filmpje aangeeft dat hij bang/zeer gestresst is, dat hij uit de situatie weg wilt. Als de man naast hem dan ook nog zeer dominant, lichamelijk contact zoekt heeft de hond geen andere uitweg als bijten.
-
- Zeer actief
Een hond die de oren naar achter heeft en zo snel bijt is bang. Hij ontwijkt de man geheel en wil niks met die man te maken hebben. Als hij dominant was geweest had hij veel duidelijker gewaarschuwd en de oren niet naar achter gedaan. Ook was hij dan waarschijnlijk eerst opgestaan.Hippo schreef:Waar baseer jij op dat het angst is? Gezien de zeer korte mondhoek en zijn beet geen snep was maar een beet die hij even vast hield? Dat hij erg gespannen is, mag duidelijk zijn.laeken schreef:Is het ook want het is angst....Nanna schreef:Als die vent zijn eigen baas is vind ik dat best kwalijk.
Deze hond bijt laag in met de oren in de nek en het gaat me veel te snel en te fel om met zelfvertrouwen te maken te hebben.
- Paisley
- Zeer actief
Ik ben blij dat mijn honden daar anders over denken.kleine2758 schreef:Blind in knallen bij een schrik reactie?Paisley schreef:Een hond die zo blind de agressie in knalt bij een schrikreactie vind ik zelf echt een kuthond hoor.
Ik zie geen hond die schrikt. Ik zie een hond die met zijn lichaamstaal al het hele filmpje aangeeft dat hij bang/zeer gestresst is, dat hij uit de situatie weg wilt. Als de man naast hem dan ook nog zeer dominant, lichamelijk contact zoekt heeft de hond geen andere uitweg als bijten.

-
- Zeer actief
Paisley schreef:Ik ben blij dat mijn honden daar anders over denken.kleine2758 schreef:Blind in knallen bij een schrik reactie?Paisley schreef:Een hond die zo blind de agressie in knalt bij een schrikreactie vind ik zelf echt een kuthond hoor.
Hij bijt inderdaad vreselijk

- Hippo
- Zeer actief
Ik heb het filmpje een paar keer in slow motion bekeken en zie wat anders dan jij. Ik denk dat de hond voor voorspellers als grommen is gecorrigeerd en daarom zo snel over gaat naar bijten. Ik vind het in elk geval geen angstbeet, juist niet. Hij doet zijn oren pas naar achteren op het moment dat hij bijt, dat is een normale reactie. Als een hond een bal vangt of in een pak bijt, doen ze ook de oren naar achteren op het moment van inbijten, dat heeft met de motoriek te maken en niet met angst.laeken schreef:Een hond die de oren naar achter heeft en zo snel bijt is bang. Hij ontwijkt de man geheel en wil niks met die man te maken hebben. Als hij dominant was geweest had hij veel duidelijker gewaarschuwd en de oren niet naar achter gedaan. Ook was hij dan waarschijnlijk eerst opgestaan.Hippo schreef:Waar baseer jij op dat het angst is? Gezien de zeer korte mondhoek en zijn beet geen snep was maar een beet die hij even vast hield? Dat hij erg gespannen is, mag duidelijk zijn.laeken schreef:Is het ook want het is angst....Nanna schreef:Als die vent zijn eigen baas is vind ik dat best kwalijk.
Deze hond bijt laag in met de oren in de nek en het gaat me veel te snel en te fel om met zelfvertrouwen te maken te hebben.
-
- Zeer actief
Hippo schreef: Ik heb het filmpje een paar keer in slow motion bekeken en zie wat anders dan jij. Ik denk dat de hond voor voorspellers als grommen is gecorrigeerd en daarom zo snel over gaat naar bijten. Ik vind het in elk geval geen angstbeet, juist niet. Hij doet zijn oren pas naar achteren op het moment dat hij bijt, dat is een normale reactie. Als een hond een bal vangt of in een pak bijt, doen ze ook de oren naar achteren op het moment van inbijten, dat heeft met de motoriek te maken en niet met angst.
Dus wat is hij dan in jouw ogen?
-
- Zeer actief
Ik hoop dat jou honden nog nooit in zo'n situatie gezeten hebben.Paisley schreef:Ik ben blij dat mijn honden daar anders over denken.kleine2758 schreef:Blind in knallen bij een schrik reactie?Paisley schreef:Een hond die zo blind de agressie in knalt bij een schrikreactie vind ik zelf echt een kuthond hoor.

Deze hond denkt ook niet meer volgens mij, dit is puur instinct: actie=reactie. Denken lukt verdomde slecht als je vol stress zit te wachten op de volgende onverwachte gebeurtenis.
-
- Zeer actief
Dat is dus ook wat ik zie. Helemaal instabiel en gestrest en angstig of afwerend.kleine2758 schreef:Ik hoop dat jou honden nog nooit in zo'n situatie gezeten hebben.Paisley schreef:Ik ben blij dat mijn honden daar anders over denken.kleine2758 schreef:Blind in knallen bij een schrik reactie?Paisley schreef:Een hond die zo blind de agressie in knalt bij een schrikreactie vind ik zelf echt een kuthond hoor.
Ik zie geen hond die schrikt. Ik zie een hond die met zijn lichaamstaal al het hele filmpje aangeeft dat hij bang/zeer gestresst is, dat hij uit de situatie weg wilt. Als de man naast hem dan ook nog zeer dominant, lichamelijk contact zoekt heeft de hond geen andere uitweg als bijten.![]()
Deze hond denkt ook niet meer volgens mij, dit is puur instinct: actie=reactie. Denken lukt verdomde slecht als je vol stress zit te wachten op de volgende onverwachte gebeurtenis.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Zie geen angst hoor , beest waarschuwd netjes met oortjes in de nek van irritatie en even zijn tanden laten zien .Geloof maar zo dat hij niet de eigenaar van de hond is maar die man die roept . Was zijn been of arm dichterbij geweest dan had hij daarin gehangen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
Waarom bijt hij zo hard als hij niet bang is volgens jullie? Zonder angst hoeft hij toch ook niet zo te stressen van die man? Neem aan dat je ook niet vind dat dit een correctie is van een zekere dominante hond?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Een herder die je gewaarschuwd heeft klapt er goed op hoor. Het is geen dooie Cavelier.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Paisley
- Zeer actief
Erg vaak hoor. En ik hoop dat er nog vele situaties komen. Want als ik Kiwi een stressvrij leven wil bezorgen komt ze nooit in nieuwe situaties. Heb haar gisteren nog pontificaal op een sup gezet. Dan vind ze me ook overheersend en wil ze weg. De eerste minuten dan.kleine2758 schreef: Ik hoop dat jou honden nog nooit in zo'n situatie gezeten hebben.![]()

-
- Zeer actief
Nou dan spreken wij denk ik een andere taalPaisley schreef:Erg vaak hoor. En ik hoop dat er nog vele situaties komen. Want als ik Kiwi een stressvrij leven wil bezorgen komt ze nooit in nieuwe situaties. Heb haar gisteren nog pontificaal op een sup gezet. Dan vind ze me ook overheersend en wil ze weg. De eerste minuten dan.kleine2758 schreef: Ik hoop dat jou honden nog nooit in zo'n situatie gezeten hebben.![]()

Althans dat is wat ik zie, jij ziet blijkbaar iets totaal anders en dat vind ik wel mooi; hoop dat je gelijk hebt. Maar mijn gevoel en ervaring met dit soort honden zegt mij iets anders.
- hakunamatata
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Deze tekst stond er bij op een andere pagina:
This trainer trains dogs as personal protection dogs. An industry I don't know enough about, but doesn't sit well with me. Through my limited exposure to the industry it seems it is not uncommon to encourage dogs to feel threatened and enter a physiological panic state.
This video illustrates the risks of 'hugging' dogs - a behaviour few dogs tolerate well and even fewer enjoy, and the greater risk of doing so if the dog wants to focus on something else and the hug becomes an obstical.
It is also a possibility the dog has learned that having its personal space encroached is likely to result in a negative experience.

This trainer trains dogs as personal protection dogs. An industry I don't know enough about, but doesn't sit well with me. Through my limited exposure to the industry it seems it is not uncommon to encourage dogs to feel threatened and enter a physiological panic state.
This video illustrates the risks of 'hugging' dogs - a behaviour few dogs tolerate well and even fewer enjoy, and the greater risk of doing so if the dog wants to focus on something else and the hug becomes an obstical.
It is also a possibility the dog has learned that having its personal space encroached is likely to result in a negative experience.

~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Maar het filmpje duurt maar een paar seconden, je kan toch helemaal niet inschatten of de hond snel bijt? Dat lijkt me helemaal afhankelijk van wat er aan vooraf ging.laeken schreef:Een hond die de oren naar achter heeft en zo snel bijt is bang. Hij ontwijkt de man geheel en wil niks met die man te maken hebben. Als hij dominant was geweest had hij veel duidelijker gewaarschuwd en de oren niet naar achter gedaan. Ook was hij dan waarschijnlijk eerst opgestaan.Hippo schreef:Waar baseer jij op dat het angst is? Gezien de zeer korte mondhoek en zijn beet geen snep was maar een beet die hij even vast hield? Dat hij erg gespannen is, mag duidelijk zijn.laeken schreef:Is het ook want het is angst....Nanna schreef:Als die vent zijn eigen baas is vind ik dat best kwalijk.
Verder zie ik dit niet perse als angst. Ja, wel ongenoegen maar oren laag is niet altijd angst. En voor een angstreactie vind ik hem ook net te lang vasthouden en doorgaan eigenlijk. Bij angst kan hij er ook voor kiezen om een keer raak te bijten en dan afstand te nemen, in plaats van goed vast te houden. Stress zal er zeker zijn hoor, maar dat komt dan denk ik meer voort uit irritatie.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ja, dat laatste ook. Hoewel Coda dit nooit naar een mens toe had gedaan, kende die in het werk ook zo'n focus. Als er dan een lollige Labrador aan kwam zetten om te spelen terwijl zij haar volledige focus op het werk heeft kon 'ie ook een mep krijgen. Diezelfde hond vond ze hartstikke leuk in haar vrije tijd hoor, maar niet als ze geconcentreerd bezig was.Cleva schreef:Dat is niet de baas. Tenminste, de hond vind alvast van niet.Nanna schreef:Als die vent zijn eigen baas is vind ik dat best kwalijk.
Ik vind het trouwens ook niet kwalijk. Het is gewoon verweer vanwege overschreden grenzen.
De hond deelt de affectie kennelijk niet dus dan wordt het een ongevraagde overhangkwestie. Natuurlijk corrigeert de hond dan. Precies hetzelfde als een andere hond die de rol niet heeft die ineens spatsies krijgt.
Je moet zo'n hond met die mate van focus niet lastig gaan zitten vallen. Thuis op de bank misschien. Niet als hij zo zit te gluren over alles wel in orde is..
Gefaaldhakunamatata schreef:
This trainer trains dogs as personal protection dogs.

Hij kan nog wel een hond erbij nemen om zich te beschermen als deze hond hem weer naar de smoel hapt.
-
- Zeer actief
Gelukkig een duwbeet, anders was z'n neus eraf.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Nee joh, helemaal geslaagd... die hond beschermde zichzelf personalSandra&co schreef:Gefaaldhakunamatata schreef:
This trainer trains dogs as personal protection dogs.![]()
Hij kan nog wel een hond erbij nemen om zich te beschermen als deze hond hem weer naar de smoel hapt.