Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Trapprobleem update met filmpje pag 2

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Trapprobleem update met filmpje pag 2

Ongelezen bericht door sbientje »

Probleem: ze renoveren de lift in mijn appartementencomplex en Karel durft dus echt niet van de trap. Gewoon echt niet. Hij durfde het ooit, en hij kan ook traplopen, maar dit doet ie niet. Het duurt alleen de hele week dus ik weet niet zo goed wat ik nu moet. Tillen gaat ook niet want hij gaat totaal over de emmer en zelfs met twee man issie in paniek niet te houden. Als ik hem beneden krijg kan ie uit logeren maar zo ver is t nog niet...

Hij kan in principe wel op mn balkon piesen, maar het zou handiger zijn als ie gewoon de trap afging zeg maar
Laatst gewijzigd door sbientje op 28 jun 2017 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Rebble
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Trapprobleem

Ongelezen bericht door Rebble »

Ach wat sneu :(: Ik kan zat tips bedenken maar waarschijnlijk geen 1 die je zelf nog niet bedacht hebt of die ook daadwerkelijk helpt... Hoe lang zijn ze nog van plan om aan de lift te blijven werken dan?
Afbeelding
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Hebben ze geen reserve lift? Meestal moet dat, of een lift verderop in de gang?
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hoe moet dat dan als mensen niet met de trap kunnen? Mogen / kunnen die een hele week hun huis niet uit?

Suzanne
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Kan hij wel laag bij de grond getild? Dat jij op je kont op de trap zit, hij dwars over je bovenbenen heen en dan tree voor tree?
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

Het is maar vier vrrdiepingen, dus een noodlift is er niet en een reservelift ook niet. Ik woon op drie trouwens en karel weegt 40 kilo, dit ff voor de haalbaarheidsfactor
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

Rebble schreef:Ach wat sneu :(: Ik kan zat tips bedenken maar waarschijnlijk geen 1 die je zelf nog niet bedacht hebt of die ook daadwerkelijk helpt... Hoe lang zijn ze nog van plan om aan de lift te blijven werken dan?
De hele week :/
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Als hij het wel kan maar niet wil, zou ik hem gewoon met gedecideerde hand de trap af drukken. 1 trekken en voorkomen dat hij valt, de ander drukken. Hup.
Hij zal t niet leuk vinden maar wat moet dat moet.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Kan je hem niet meenemen op de galerij, zelf gaan zitten op de trap, en hem gewoon los laten totdat hij gewoon weer even rustig is. Dat hij dus niet zo in paniek raakt?
Oh en lokken met lekker eten? :mann:
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

Brindlecardi schreef:Kan je hem niet meenemen op de galerij, zelf gaan zitten op de trap, en hem gewoon los laten totdat hij gewoon weer even rustig is. Dat hij dus niet zo in paniek raakt?
Oh en lokken met lekker eten? :mann:
Ja das nu mn plan idd. Maar goed hij kan niet drie dagen boven blijven :D
Lekker eten hoeft ie niet haha
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Poeh, lastig! Ik heb een keer een opvanger gehad die zo de trap opliep, maar vervolgens blind in paniek raakte toen hij weer naar beneden moest. Ik ben letterlijk een uur in de weer geweest met aanmoedigen, lekkers op de treden leggen en ieder miniscuul stapje in de goede richting belonen, maar puntje bij paaltje durfde hij écht écht écht niet, al het vlees op de trap ten spijt. Ik heb hem vervolgens heel kort aangelijnd en hem de trap af gedwongen (hij woog gelukkig slechts de helft van Karel). Hij was nog niet halverwege toen hij al liep alsof hij nooit anders had gedaan :mrgreen:
Ik ga dus met Paisley mee. Haal er wel voor ieders veiligheid iemand bij!
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Zoiets hebben wij gehad met Boomer en een open trap in het vakantie-appartement... Hij wilde absoluut niet naar boven lopen. Dus heb ik hem naar boven getild (zo'n 30 kg...) en ben toen op de trap gaan zitten. Boomer had 2 opties: blijven staan met druk op de lijn, of een treetje naar beneden. Kostte een minuut of tien, toen was hij weer beneden. Daarna hetzelfde principe de andere kant op. Kostte weer vijf minuten. Daarna nog een halve minuut om hem weer beneden te krijgen, 10 seconden om hem de trap weer op te krijgen en daarna was die hele trap geen issue meer. Oh, en deze trap op bleek een half jaar later ook geen enkel probleem te zijn, en over een van de platforms lopen... Ik had Boomer beneden laten wachten, maar hij was het er niet mee eens :D (je mag niet verder dan het 3e plateau, ik stond op het tweede toen Boomer naar boven kwam)
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

Ja ik denk dat ik het zo ook maar aan ga pakken ja, uit eigen initiatief. Dwingen gaat gewoon niet. Bij pom werkt dat prima, hop even niet zeuren.
Paisley
Zeer actief

sbientje schreef:Ja ik denk dat ik het zo ook maar aan ga pakken ja, uit eigen initiatief. Dwingen gaat gewoon niet. Bij pom werkt dat prima, hop even niet zeuren.
Wat gebeurt er bij Karel dan?
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

Paisley schreef:
sbientje schreef:Ja ik denk dat ik het zo ook maar aan ga pakken ja, uit eigen initiatief. Dwingen gaat gewoon niet. Bij pom werkt dat prima, hop even niet zeuren.
Wat gebeurt er bij Karel dan?
Nouja die laat zich plat op de grond vallen en als je hem dan gaat dwingen is t net een dolle stier
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Tsja ik ging met de boot naar Texel. Een Mastiff van 80 kilo mocht niet in de auto blijven. Liep ook geen trappen, vanaf toen wel. Nood breekt wet hoor, dolle stier of niet, 40 kilo stelt niks voor. Hij gaat gewoon, goedschiks of kwaadschiks.
Gr. Aniek

Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

Afbeelding
Heb een riem onder zijn buik door gedaan en gezorgd dat ie niet kon gaan liggen. TOen ie over de eerste trede was liep ie prima mee, net nog paar keer heen en weer en ik denk dat ie het wel kan nu :P

@Budkes ja dat is ook wel zo maar soms moet je net effe zetje hebben om door te pakken (althans ik wel). Hij had nu door dat het toch ging gebeuren en toen ie op tree 2 was liep ie verder netjes mee. Omhoog is een ander verhaal, dat doen ze allebei als mongolen maar vooruit maar :D
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Goedzo Sabine! En Karel heeft nu geleerd dat ie niet dood gaat als ie de trap af moet :)
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

sbientje schreef:Afbeelding
Heb een riem onder zijn buik door gedaan en gezorgd dat ie niet kon gaan liggen. TOen ie over de eerste trede was liep ie prima mee, net nog paar keer heen en weer en ik denk dat ie het wel kan nu :P

@Budkes ja dat is ook wel zo maar soms moet je net effe zetje hebben om door te pakken (althans ik wel). Hij had nu door dat het toch ging gebeuren en toen ie op tree 2 was liep ie verder netjes mee. Omhoog is een ander verhaal, dat doen ze allebei als mongolen maar vooruit maar :D

:cheer: :cheer: :cheer: Hij heeft het gehaaaaaaald !!!

:E: Goed gedaan!
Gr. Aniek

Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

Machie schreef:Goedzo Sabine! En Karel heeft nu geleerd dat ie niet dood gaat als ie de trap af moet :)
de hele flat heeft gehoord dat ie wel BIJNA doodging :D
Budkes
Zeer actief

Karel, what doesn't kills you makes you stronger.
Gr. Aniek

Afbeelding
Paisley
Zeer actief

:cheer: Gelukt! Vanaf nu is die trap gewoon de poort naar plezier en buitenspelen :mann: Als die lift t straks weer doet heb je hem misschien niet meer nodig.
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

Sprak vanmorgen de liftmeneren even. Deze zijn van echt het liftwerk renoveren, en als zij klaar zijn komt er ook nog nieuwe 'bekleding' zoals dat zo mooi heet. Dus dat duurt nog wel een weekje :D Bst lang eigenlijk voor zo'n flutlift
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

heb je geen tuig voor hem?
riet vond de trap ook doodeng, maar aan haar tuig, dat ik dan bovenop vasthield, ging het prima.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Go Karel, zie je wel dat je het kan, groot watje :I: .
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

Fabiola17 schreef:Go Karel, zie je wel dat je het kan, groot watje :I: .
ja haha met zijn formaat ook echt, hij heeft maar weinig waar ie echt bang van zou moeten zijn. Maar ik ken geen grotere schijterd als hij hoor hahaha
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

sbientje schreef:Heb een riem onder zijn buik door gedaan en gezorgd dat ie niet kon gaan liggen. TOen ie over de eerste trede was liep ie prima mee, net nog paar keer heen en weer en ik denk dat ie het wel kan nu :P

Goed gedaan :E: . Ook weer overwonnen :F: .
~Suzanne~
Zeer actief

Budkes schreef:Tsja ik ging met de boot naar Texel. Een Mastiff van 80 kilo mocht niet in de auto blijven. Liep ook geen trappen, vanaf toen wel. Nood breekt wet hoor, dolle stier of niet, 40 kilo stelt niks voor. Hij gaat gewoon, goedschiks of kwaadschiks.
Voor de zekerheid; op de boot naar Texel mag je gewoon, met je hond, in de auto blijven. ik zou 'm niet alleen laten, gewoon voor de zekerheid maar je hoeft er zelf ook niet uit als je dat niet wilt.
De boot naar Terschelling is een ander verhaal; maar daar is een lift.... ;-)

Suzanne
Budkes
Zeer actief

~Suzanne~ schreef:
Budkes schreef:Tsja ik ging met de boot naar Texel. Een Mastiff van 80 kilo mocht niet in de auto blijven. Liep ook geen trappen, vanaf toen wel. Nood breekt wet hoor, dolle stier of niet, 40 kilo stelt niks voor. Hij gaat gewoon, goedschiks of kwaadschiks.
Voor de zekerheid; op de boot naar Texel mag je gewoon, met je hond, in de auto blijven. ik zou 'm niet alleen laten, gewoon voor de zekerheid maar je hoeft er zelf ook niet uit als je dat niet wilt.

Suzanne
Voor de volledigheid, dit was dertig jaar terug... :ok:

En ik verdom het om zelf in die stank te blijven zitten benedendeks dus de mannen moeten, of ze willen of niet, gewoon mee de trap op. :lol1:
Gr. Aniek

Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Budkes schreef:
~Suzanne~ schreef:

Suzanne
Voor de volledigheid, dit was dertig jaar terug... :ok:

En ik verdom het om zelf in die stank te blijven zitten benedendeks dus de mannen moeten, of ze willen of niet, gewoon mee de trap op. :lol1:
;-) oh.. over 30 jaar terug weet ik het niet ;-)
Ik blijf tegenwoordig gewoon in de auto. Heen en weer (met of zonder honden) naar het bovendek, wat drinken en weer terug... daar is krap aan tijd voor. Soms ga ik ff snel kijken voor een souvenir of recent de nieuwste boot even bekijken maar verder... ik blijf of in de auto of loop naar voor voor het uitzich. Manlief blijft in de auto (met de honden). Ze kunnen mee, maar het levert meer ongemak dan gemak op voor allen dus dan zo maar...bevalt goed.

Suzanne
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”