Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zo trots op mijn meisje! Vandaag onderlinge wedstrijd gehad bij de reddingshonden. En we zijn zowaar vijfde geworden! Ondanks het feit dat we de afgelopen tijd erg weinig geweest zijn deed ze het zo goed! Het eerste slachtoffer was zo gevonden, terwijl ze nog nooit eerder een slachtoffer gezocht heeft welke ze niet eerst heeft zien weglopen. Ze wist direct wat de bedoeling was. Tweede slachtoffer had ze iets meer hulp bij nodig, maar ze vond hem wel, wat niet bij alle honden het geval was. Ook het apel ging erg goed gezien de keren dat we dit gedaan hebben. Natuurlijk is er nog heel veel te verbeteren, en hebben we nog meer dan genoeg te oefenen, maar ze vindt het erg leuk om te doen! en daarnaast groeit haar zelfvertrouwen iedere keer wanneer we weer getraind hebben.
Op zoek naar het slachtoffer
Volgen
Tillen en overgeven
Springen
Knap meisje
renee-uk schreef:leuk he als ze het zo goed doen en er zo'n zin in hebben.
knappe meid is het
Het is zo leuk om te zien dat ze het zo leuk vindt! Ze kan een enorme angsthaas en trut zijn, maar bij de reddingshonden zie je daar niets van terug.
Het was ook zo schattig, we moesten even wachten bij een pion voordat we aan het volg programma mochten beginnen. Ik heb een tijdje terug een workshop detectie gedaan, wat ze ook buitengewoon goed deed, en toen we bij de pion stonden dacht ze daar ook iets mee te moeten. Iedere keer een lichte touch met haar neus tegen de pion. En dan naar mij kijken of dat misschien de bedoeling was.
Cleva schreef:Wat zijn jullie leuk bezig! Hoe oud is ze nu?
Dank je!
Ze was gisteren precies 15 maanden .
Ik heb bij haar eigenlijk geen grote verwachtingen. Ik doe het nu omdat ik merk dat het goed voor haar is en omdat ze het zichtbaar leuk vindt. Ben eigenlijk met alles al tevreden, en wellicht dat het hierdoor veel beter gaat dan verwacht. Ik kan geen druk op haar zetten want dan houdt ze het voor gezien. Het is voor mij behoorlijk aanpassen geweest, maar we hebben het nu zo leuk samen
lucie schreef:lijkt me echt een leuke en veelzijdige sport
Het is ook heel leuk om te doen. Maar vooral ook goed voor de hond. Ze moeten zelfstandig gaan werken en 'problemen' oplossen. Het geeft Triss in ieder geval heel veel zelfvertrouwen.
renee-uk schreef:leuk he als ze het zo goed doen en er zo'n zin in hebben.
knappe meid is het
Het is zo leuk om te zien dat ze het zo leuk vindt! Ze kan een enorme angsthaas en trut zijn, maar bij de reddingshonden zie je daar niets van terug.
Het was ook zo schattig, we moesten even wachten bij een pion voordat we aan het volg programma mochten beginnen. Ik heb een tijdje terug een workshop detectie gedaan, wat ze ook buitengewoon goed deed, en toen we bij de pion stonden dacht ze daar ook iets mee te moeten. Iedere keer een lichte touch met haar neus tegen de pion. En dan naar mij kijken of dat misschien de bedoeling was.
oh heerlijk
echt fijn dat je iets gevonden hebt dat haar zelfvertrouwen opkrikt en dat je zelf ook leuk vindt om te doen
you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Wat leuk dat jullie meedoen met de reddingshonden! Het klinkt zo......nuttig en belangrijk. Ik bedoel, ik heb wel eens met Flo behendigheid gedaan qua sport. Maar heel nuttig is dat niet En jullie kunnen echt mensen op speuren! Worden er wel eens honden van jullie vereniging ingezet om vermiste personen of honden op te speuren?
lotje&famke schreef:Wat leuk dat jullie meedoen met de reddingshonden! Het klinkt zo......nuttig en belangrijk. Ik bedoel, ik heb wel eens met Flo behendigheid gedaan qua sport. Maar heel nuttig is dat niet En jullie kunnen echt mensen op speuren! Worden er wel eens honden van jullie vereniging ingezet om vermiste personen of honden op te speuren?
Wij trainen onder de Nederlandse reddingshonden bond. Dat is eigenlijk meer sport. Je kunt ook voor inzet trainen en dan kun je uiteindelijk, na het behalen van de nodige examens, ook ingezet worden. Ik heb voor nu nog niet het idee dat dat met Triss haalbaar is
Maar we zullen het wel zien hoe het zich ontwikkeld. Ze is nog erg jong en doet het voor haar doen erg leuk.