Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kenji @ XDH | 17-02 Seminar

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Kenji @ XDH | 17-02 Seminar

Ongelezen bericht door Eilfy »

Vandaag bij wijze van grapje / experiment iets gedaan wat al een tijdje door mijn hoofd spookt en ook iets wat in Amerika al langer gedaan wordt: hoopers & agility combineren! In dit geval gekozen voor een Regular Agility - Open klasse van Nadac maar waar bij Nadac er nog sprongen in staan, hebben we nu alle sprongen vervangen door hoops. Bij Nadac kan je altijd kiezen of je het parcours meeloopt of dat je de "distance challenge" aan gaat.

Ik ben dus, net als alle andere, de distance challenge aan gegaan. Het begin wat hakkelend: ik wist niet zeker of hij het zou gaan doen en Kenji was wat in de war. Die had een schutting en de kattenloop gezien maar ook hoops en dat was raar. Maar hij pakte het vlot op en daarna liep hij zo gaaf :I:

Filmpje:

Ontzettend trots op Kenji! En we gaan dit vaker doen. Voor Kenji is dit een mooie combinatie tussen de sporten: de logische, lange(re) lijnen van de hoopers waardoor hij niet extreem kort hoeft te draaien maar wel de lol van wat meer variatie door lange tunnels, raakvlakken (schutting & kattenloop) en de palen.
Laatst gewijzigd door Eilfy op 25 feb 2018 21:58, 12 keer totaal gewijzigd.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
ninnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova scotia duck tolling retriever en border collie
Aantal honden: 2

Re: Combi Hoopers & Agility

Ongelezen bericht door ninnie »

:I: Zo gaaf!! :I:
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Heel gaaf! Goed gedaan :D
Afbeelding
mito
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS

Ongelezen bericht door mito »

Leuk. Zo kan je het helemaal afwisselend maken
Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Wat ontzettend gaaf. Super van Kenji dat hij dit zo goed oppakt. Toppertje is 't :cheer: Lijkt me voor jou ook nog lastiger te handlen dan gewoon behendigheid of hoopers.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Hilde schreef:Heel gaaf! Goed gedaan :D
ninnie schreef::I: Zo gaaf!! :I:
Thanks was inderdaad ontzettend gaaf!
mito schreef:Leuk. Zo kan je het helemaal afwisselend maken
Klopt, doordat je de palen, raakvlakken en lange tunnels toevoegt kan je meer met de lijnen. Maar je beperkt je ook wel iets meer in de zin van dat de parcoursen ruimer moeten anders worden je lijnen niet mooi & de aanloop op de kattenloop moet altijd goed en veilig zijn.
Tamara/Bayko schreef:Wat ontzettend gaaf. Super van Kenji dat hij dit zo goed oppakt. Toppertje is 't :cheer: Lijkt me voor jou ook nog lastiger te handlen dan gewoon behendigheid of hoopers.
De handling is eigenlijk grotendeels hetzelfde, je bent heel erg afhankelijk van vertrouwen op afstand en richtingscommando's en die zitten er bij Kenji gelukkig goed in. Wat wel lastiger is, zijn de raakvlakken op afstand. Je ziet Kenji ook te vroeg stoppen op de kattenloop: hij zag mij op afstand achter hem staan en had zoiets van "huh, klopt dit?" dus dat zijn nog wat dingen om op te trainen.

En het mooiste: wordt vervolgd! Op 9 september geef ik het hoopers-deel van de workshop Hoopagility (Wendy Willemse geeft het deel met de raakvlakken en de palen) en daarna krijgt iedereen de kans om zo'n parcours te lopen. En op 14 oktober zijn er plannen voor een wedstrijd met dit format :-) Daar ga ik zeker aan mee doen want heb echt genoten gisteren
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Re: "Hoopagility"

Gisteren hadden we de hal in Hoogerheide gehuurd voor een uurtje om met een groepje van 5 te gaan trainen, natuurlijk mocht Kenji mee :) Het was een zeer divers groepje waarvan er een aantal echt ook wel de hoopagility wilde doen maar waar er ook een optie moest zijn het parcours zonder de agility toestellen te doen. Gelukkig kenden wel alle honden de lange tunnels dus dat scheelde weer iets puzzelen. Uiteindelijk op deze parcoursen uitgekomen:

Afbeelding Afbeelding

Het eerste parcours was qua sturen wat lastiger, het tweede parcours moest de hond met name bij de kattenloop / tunnel situatie best goede toesteldiscriminatie hebben op afstand dus leuke uitdagingen. In beide parcoursen een optie met en zonder agility toestellen dus we konden aan de slag!

Kenji heeft beide parcoursen volledig gelopen. Parcours 1 bleek het lastigste de hoop na de palen te zijn: na de palen draaide hij automatisch om. Dit is logisch omdat ik zeker met aanleren altijd bij hem was en als hij in de agility rechtdoor moet na de palen ben ik meestal ook in de buurt. Dit dus een aantal keer geoefend met speeltje / target achter de laatste hoop en dat pakte hij goed op. Uiteindelijk dus hele parcours kunnen lopen :) Tweede parcours bleek Kenji de kattenloop leuker te vinden dan de tunnel ( :hmmm: ) maar met roepen en vol tegen sturen lukte het wel om hem van die kattenloop af te houden. Ook de tonnen vond hij lastig maar dat had ook te maken met mijn timing.

Filmpje:

Al met al weer heerlijk getraind :) De grotere afstanden maken het voor Kenji veel fijner en voor mij voelt het ook meer als teamwork dan dat ik hem vaak voor van alles aan het wegtrekken ben als de toestellen krapper op elkaar staan. Als het goed is over een week weer :) Dan hebben we de hele hal dus kan alles echt op de afstanden zoals ik ze graag zie (minimaal 6 meter). En tot die tijd nagenieten hiervan want het is echt verschrikkelijk leuk om te doen!
ninnie
Zeer actief

Re: "Hoopagility" | Training 25 juli

Gaaf weer!! Ooit wil ik dit ook gaan doen met Jasper :) maar dan mag hij de raakvlakken + paaltjes meer gaan beheersen
Afbeelding
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

Prachtig staaltje teamwork!
Echt gaaf om te zien en het lijkt me ook leuk om te doen.

Als jullie nog een paar jaar door blijven gaan met workshops, dan komt Cayenne ook een keertje meedoen. Maar eerst moet ze stabiel werken in de twee losse sporten, anders zijn we meer met basis bezig dan met het uitbreiden van teamwork ;)
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Mooi om te zien!

Hoe weet je nou hoe ver je mee mag lopen, want er is hier geen vak toch? Of mag je dat zelf bepalen?
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Re:

ninnie schreef:Gaaf weer!! Ooit wil ik dit ook gaan doen met Jasper :) maar dan mag hij de raakvlakken + paaltjes meer gaan beheersen
We kunnen wel eens een "hoopers only" parcours op zetten :) Dan heb je wel het idee qua afstanden maar nog niet de toestellen die hij lastig vindt :ok:
Plumeau schreef:Prachtig staaltje teamwork!
Echt gaaf om te zien en het lijkt me ook leuk om te doen.

Als jullie nog een paar jaar door blijven gaan met workshops, dan komt Cayenne ook een keertje meedoen. Maar eerst moet ze stabiel werken in de twee losse sporten, anders zijn we meer met basis bezig dan met het uitbreiden van teamwork ;)
Ook voor jou kunnen we wel een keer kijken wat Cay doet op een parcours zonder de agility toestellen :)
veertje schreef:Mooi om te zien!

Hoe weet je nou hoe ver je mee mag lopen, want er is hier geen vak toch? Of mag je dat zelf bepalen?
Normaal gesproken heb je 3 zones waarin je mee mag lopen (hoe minder je meeloopt, hoe meer punten je overhoudt) die uitgaan vanuit het midden van het veld. Kleinste zone op een veld van 20x40 meter is 6x9. Maar omdat het hier training is kies ik ervoor om bijv. dichter bij de kattenloop te blijven in parcours 1 en in parcours 2 net iets meer bij de tonnen te willen zijn voor de sturing. Dat zijn punten die Kenji lastig vindt
veertje
Zeer actief

Re: Re:

Eilfy schreef:
veertje schreef:Mooi om te zien!

Normaal gesproken heb je 3 zones waarin je mee mag lopen (hoe minder je meeloopt, hoe meer punten je overhoudt) die uitgaan vanuit het midden van het veld. Kleinste zone op een veld van 20x40 meter is 6x9. Maar omdat het hier training is kies ik ervoor om bijv. dichter bij de kattenloop te blijven in parcours 1 en in parcours 2 net iets meer bij de tonnen te willen zijn voor de sturing. Dat zijn punten die Kenji lastig vindt
Oh een soort schietschijf idee? Hoe dichter bij het midden, hoe meer punten je scoort? :idea:

Ben benieuwd hoe dit zich verder gaat ontwikkelen. Volgens mij is hier wel interesse voor, van zowel hooperaars als agilitylopers :)
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Re: Re:

veertje schreef:
Oh een soort schietschijf idee? Hoe dichter bij het midden, hoe meer punten je scoort? :idea:
Ja en nee :) Het idee is dat je 3 zones hebt die van klein naar groot gaan. Iedere zone krijgt een coëfficiënt, bijvoorbeeld in zone 1 is die 1.5 dus als je daar binnen blijft krijg je het aantal gelopen punten x1.5. De kleinste zone waar je geheel binnen kunt blijven, dat is de coëfficiënt die je krijgt voor je score. Dus als je met 1 voet in zone 2 gaat en de rest in zone 1 heb je pech want dan krijg je de zone 2 coëfficiënt (en dus minder punten). Op die manier wordt afstandshandling wel beloond maar is het niet meteen een diskwalificatie als je de hond helpt door iets verder mee te lopen.
Ben benieuwd hoe dit zich verder gaat ontwikkelen. Volgens mij is hier wel interesse voor, van zowel hooperaars als agilitylopers :)
Ik ben ook heel benieuwd! Voor de eerste try-out wedstrijd op 14 oktober hebben we in ieder geval al lekker veel geïnteresseerden :) En tot die tijd moeten we vooral goed gaan kijken naar een stukje veiligheid want zeker voor snelle honden i.c.m. raakvlaktoestellen zitten daar wel wat haken en ogen aan.
ninnie
Zeer actief

Eilfy schreef: We kunnen wel eens een "hoopers only" parcours op zetten :) Dan heb je wel het idee qua afstanden maar nog niet de toestellen die hij lastig vindt :ok:
Ja doen we :D
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Er zit, lijkt me, toch een hogere snelheid omdat er niet gesprongen wordt? Ik breek mijn hoofd er wat over, want betekent dit dat de afstanden makkelijker haalbaar worden, of worden er ook sneller handlersfouten gemaakt? Voelt het voor jou ook alsof Kenji meer snelheid ontwikkeld dan bij agility? En ik denk dat je daar ook rekening mee moet houden met de raakvlakken? Ik vind het echt heel leuk en zou dit tzt graag proberen. Maargoed, dan zijn we al weer twee jaar verder :D
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Oh dat ziet er tof uit! :E: Zo knap op die lange afstanden werken.
Ik ben nog maar net begonnen met behendigheid en heb zondag mijn debuutwedstrijd, als ik dit zie moet ik nog heel wat trainen haha. :mrgreen:
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Hilde schreef:Er zit, lijkt me, toch een hogere snelheid omdat er niet gesprongen wordt? Ik breek mijn hoofd er wat over, want betekent dit dat de afstanden makkelijker haalbaar worden, of worden er ook sneller handlersfouten gemaakt? Voelt het voor jou ook alsof Kenji meer snelheid ontwikkeld dan bij agility?
Ja je bereikt hogere snelheden. Ter vergelijking: op een 1e graad jumping (wat nog redelijk logische rondjes zijn) loopt Kenji tussen de 5-6 m/s. Op een advanced Nadac Hoopers parcours is dit tussen de 6-7 m/s en ik denk dat hij dat laatste op een ruimer parcours ook wel haalt, misschien nog wel sneller. De afstanden worden wel evenredig groter dus per saldo wordt het niet makkelijker. Wel denk ik dat een snellere hond de afstanden makkelijker haalt maar dat zie je bij de normale hoopers parcoursen ook al. De snelheid is op de stuurstukken dan wel weer lastiger want ook hier moet je vaak voordat ze een toestel nemen al aangeven waar ze daarna naartoe moeten. Anders schieten ze ook snel door :)

Voor mij voelt het sowieso heel anders als bij de agility omdat ik bij de agility relatief veel loop en ik hier alles stuur. Dus ik kan de snelheden van agility t.o.v. hoopagility niet goed met elkaar vergelijken.
En ik denk dat je daar ook rekening mee moet houden met de raakvlakken? Ik vind het echt heel leuk en zou dit tzt graag proberen. Maargoed, dan zijn we al weer twee jaar verder :D
Jep daar moet je zeker weten rekening mee houden. Dat is nu ook wel het gevaar: mensen die de filmpjes zien en denken "leuk, ik ook" en dan in een 1e graad parcours de sprongen door hoops vervangen. Het gevaar zit hem dan vooral in lange lijnen richting de kattenloop en de schutting. De honden maken dan zoveel snelheid en zeker als ze niet voldoende afremmen (en dat gevaar is bij de schutting nog groter als bij de kattenloop, omdat de kattenloop een smallere plank is en ze dus iets meer moeten richten) ze vol op het vlak klappen en dat kan blessure opleveren. Dus ik heb nu ook op de XDH Facebook groep gezet dat er uitgekeken moet worden met dat soort lijnen en dat het advies is om voorlopig maximaal 1 hoop of 1 tunnel in rechte lijn voor de schutting en kattenloop te zetten.
_Leonie schreef:Oh dat ziet er tof uit! :E: Zo knap op die lange afstanden werken.
Ik ben nog maar net begonnen met behendigheid en heb zondag mijn debuutwedstrijd, als ik dit zie moet ik nog heel wat trainen haha. :mrgreen:
Ik ben ook begonnen met 2 hoops en een ton hoor :mrgreen: weet nog dat ik heel trots was op hoe Kenji de "Mickey Mouse" (zo heet die opstelling) deed. Hoopers en hoopagility combineren wel beide prima met de agility dus het ernaast oppakken als je de tijd is (ik zou dan hoopers doen) is best fijn! Zeker als je zelf een wat snellere hond hebt die je niet bijloopt maar ook als je een hond hebt die je wat zelfstandiger wilt leren lopen :)
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Re: "Hoopagility" | Training 4 augustus

Nieuwe ronde, nieuwe training, nieuwe uitdagingen :)

Vandaag de hele hal afgehuurd (20x40 meter) en samen met nog 4 andere honden onze tanden gezet in een lang, lastig parcours. Parcours wat vele malen moeilijker is dan het laagste wedstrijdniveau maar daardoor wel een mooie uitdaging om te trainen. Wat goed te zien is, is dat vooral het met vertrouwen weg willen van de handler lastig is voor veel honden. Kenji heeft dat inmiddels zo vaak gedaan + hij is vrij snel dus dat was voor hem niet het probleem. Het goed kunnen sturen is wel een dingetje maar dat ligt volledig aan mij :mrgreen:

Parcours
Afbeelding

Lastige stukken voor Kenji waren hoop 3. Hij komt dan uit een 180 graden tunnel, ik kan lastig aangeven waar hij naartoe moet en hij weet bij het ingaan van de tunnel dat ik daarnaast sta dus draait hij automatisch naar mij toe. Aantal geholpen door een speeltje achter de hoop gelegd als beloning / lokkertje maar vooral m'n handling aangepast waarna hij het super snapte. Op lijn 6 t/m 11 ging hij als een trein, 12 t/m 14 was voor mij weer lastig om de serpentine goed te timen. De bocht was wat ruimer dan gewend en hij had daar nogal wat tunnel verleidingen dus dat was een dingetje. De wissel die ik maakte vind ik niet optimaal maar we kwamen er wel mee rond. 15 t/m 22 geen problemen, uit de palen rechtdoor is wel nog iets waar we aan moeten werken. Kattenloop ging weer lekker vlot! Daar was ik blij mee want hij neigt soms naar wat vertragen. Al met al heel happy met wat hij heeft laten zien, heerlijk gelopen met hem en vooral weer genoten.

Filmpje:

Volgende training staat nog niet gepland maar hoop dat het niet te lang duurt, werkt vrij verslavend :engel:
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Re: "Hoopagility" | Training 4 augustus

Afgelopen vrijdag weer getraind in de WW hal. Deze keer half veld (20x20) en omdat er een aantal honden bij waren die geen agility toestellen doen, een XH (XDH Hoopers) parcours opgezet en daarop getraind. Afstanden 6-8 meter tussen de toestellen. Kenji kon dus heerlijk racen en deed dat ook!

Filmpje:

En afgelopen zaterdag is de inschrijving voor de eerste XDH wedstrijd open gegaan. Ik heb Kenji ingeschreven, eens kijken wat we daar voor parcoursen krijgen. Ik merk dat hij de ruimte veel fijner vindt (en ik ook). Hij maakt ook meer snelheid, loopt met meer zelfvertrouwen en lijkt er meer lol in te hebben ten opzichte van de veel krappere parcoursen die we normaal gesproken trainen. Kortom: iets waar we samen veel lol in hebben :)
veertje
Zeer actief

Re: "Hoopagility" | Training 18 augustus

Blijf het super knap vinden :ok:

Ik zat eens naar de wedstrijd te kijken, maar voor wie zou zoiets nou zijn? Lijkt mij dat de hooperaars niet opeens (op afstand) raakvlakken kunnen doen en agilitylopers kennen in principe geen hoops.
Ik miste dus ergens een stap tussen het beginnen van deze nieuwe sport en de wedstrijden, als je begrijpt wat ik bedoel.
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Re: "Hoopagility" | Training 18 augustus

veertje schreef:Blijf het super knap vinden :ok:

Ik zat eens naar de wedstrijd te kijken, maar voor wie zou zoiets nou zijn? Lijkt mij dat de hooperaars niet opeens (op afstand) raakvlakken kunnen doen en agilitylopers kennen in principe geen hoops.
Ik miste dus ergens een stap tussen het beginnen van deze nieuwe sport en de wedstrijden, als je begrijpt wat ik bedoel.
Die stap is er wel in de vorm van 9 september een workshop :) Al is die stap maar klein denk ik.

Voorlopig is het vooral gericht op honden die beide doen (hoopers en agility). Die groep is nog best groot waarbij er meer hooperaars zijn die ook agility lopen dan agilitylopers die ook hooperen. Een tweede groep zijn de mensen met (ex) agility honden die zelf goed een hoop aan kunnen leren. Op zich is dat niet het lastigste deel van alles. De afstanden en het sturen kan je door de grotere vakken een aardig eind oplossen. Of dat hoop ik tenminste want heb ook Alfy ingeschreven :cool2:

Verder weet ik dat Wendy in de hal 2 trainingsgroepjes heeft dus er zijn al wel lessen in. Alleen nog niet zo wijd verspreid. Plus mocht je mee willen doen: de divisie van de hoopers kan ook als je alleen hoopert want daar zitten geen vlakken / palen / lange tunnels in. Enige is dat je hond ofwel heel goed afstanden moet pakken ofwel je zelf meer mee moet kunnen lopen.
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Re:

De afgelopen maand 2x nog kunnen trainen en van beide keren genoten!

27 augustus - X Hoopers & X Agility Training

Het XHoopers parcours bleek erg lang en best wel lastig. Voor Kenji was het 2x weg met meerdere andere toestellen als optie (o.a. tunnels) best nog een dingetje op grote afstand maar het lukte ons wel! Dan is het ook wel fijn, al is het alleen maar gevoelsmatig, dat je iets meer kan helpen zonder dat je meteen een diskwalificatie hebt. Al telt dat op training natuurlijk toch niet :P Het X Agility parcours was een NADAC parcours en dat ging eigenlijk heel erg goed! Zelfstandig naar de afloop van de kattenloop gaat steeds een stukje beter en met de juiste handling is ook de discriminatie tussen kattenloop-tunnel in ieder geval hier geen probleem.

9 september - Workshop XDH

Afgelopen weekend mocht ik samen met Wendy Willemse de eerste XDH workshop geven. Wendy had mij gevraagd voor het hoopersdeel en de cursisten gingen bij Wendy aan de slag met raakvlakken / palen (het echte hoopagility deel dus). Hele diverse groep van honden met zowel een agility achtergrond als honden met een hoopers achtergrond. Grappige was dat beide groepen het zoeken van de hoops vlot oppakten. Wel merk je bij de honden die hoopers doen dat ze over het algemeen makkelijker de afstanden pakken dan de agility honden. Workshop werd afgesloten met een oefenparcours en dat mocht Kenji ook lopen. Voor het eerst ook met de vakken zoals deze in de reglementen staan, ik was heel benieuwd hoe dat zou voelen. Niet alleen liep Kenji het parcours met slechts 1 foutje (hoop omgegooid) maar ik kon ook nog binnen het 12x15 vak blijven :D Daar was ik best trots op want zeker de push naar de tunnel toe (de 2e tunnel die hij neemt) was erg lastig voor veel honden. Trots op mijn zwarte vriend dus!
janeway
Zeer actief

Re: "Hoopagility" | 13-09: Nieuwe filmpjes

Ongelezen bericht door janeway »

Wat leuk zeg..
Wij hebben net onze eerste hooperles achter de rug. Ik wilde eigenlijk agility gaan doen, maar omdat ik nadat ik in november mijn kruisband scheurde nog steeds niet mobiel genoeg ben, doen we nu hoopers. En wie weet kan ik als ik genoeg gerevalideerd ben wel naar agility. Of dit.. Echt heel leuk..
[/list]Koda heeft ook een facebookpagina

Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Re: "Hoopagility" | 13-09: Nieuwe filmpjes

janeway schreef:Wat leuk zeg..
Wij hebben net onze eerste hooperles achter de rug. Ik wilde eigenlijk agility gaan doen, maar omdat ik nadat ik in november mijn kruisband scheurde nog steeds niet mobiel genoeg ben, doen we nu hoopers. En wie weet kan ik als ik genoeg gerevalideerd ben wel naar agility. Of dit.. Echt heel leuk..
Het bijt elkaar niet, dit en agility :) Dus wie weet! Vooral dat gaan doen wat je leuk vindt :ok:

30 september: Mini try-out wedstrijd
Op m'n verjaardag, ik dacht alleen een training maar het bleek een mini try-out voor de wedstrijd te zijn! Echt gaaf. Eerst een XA Regular Elite, daar hadden we wat moeite mee. Derde poging wel foutloos vanuit het 1.5 vak, best trots op! Helaas geen filmpje van. Daarna een XA Hooper Novice. Een stuk makkelijker dus van achter de 2.0 lijn. Even twijfel of Kenji de hele lange lijn (20+ meter) naar achteren zou pakken. Kenji twijfelde niet, zo trots!

https://www.facebook.com/hanneke.oskam. ... 036631124/

Daarna andersom. Dan was hij flink lastiger, met name het stuk vanuit de palen rechtuit van mij weg. Daar moeten we nog even op trainen, zeker van achter de 2.0 lijn. Later geprobeerd vanuit het 1.5 vak waarbij ik dichter bij de palen ben en dat deed hij wel super. Filmpje staat openbaar op m'n tijdlijn (na het vorige filmpje), ik krijg hem niet los in de link.

Al met al weer heel happy. Zaterdag een keer buiten trainen en dan de week erop de eerste wedstrijd :)
Nikki90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Hussel

Re: "Hoopagility" | 30-09: Mini try-out wedstrijd

Ongelezen bericht door Nikki90 »

Gaaf hoor! :D Ik ben heel benieuwd hoe de eerste wedstrijd gaat bevallen!

Zie regelmatig filmpjes op de FB-pagina voorbij komen. Jammer dat het zo ver weg is voor mij, zou het graag eens met Jet willen proberen! Alleen het hooper gedeelte dan, Jet is niet bekend met de raakvlaktoestellen en de paaltjes.
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Misschien gaan we in Amersfoort wel een keer een wedstrijd organiseren :-) dat is beter te doen dan Hoogerheide denk ik voor jullie (en voor meer mensen). Maar we hebben nog geen contact gehad met XDH dus nog niks concreet
Nikki90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Hussel

Ongelezen bericht door Nikki90 »

Eilfy schreef:Misschien gaan we in Amersfoort wel een keer een wedstrijd organiseren :-) dat is beter te doen dan Hoogerheide denk ik voor jullie (en voor meer mensen). Maar we hebben nog geen contact gehad met XDH dus nog niks concreet
Amersfoort is 50 minuten rijden voor ons. (Hoogerheide 2 uur) Leuk ik ga het in de gaten houden! :D
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Gisteren weer lekker getraind, deze keer buiten. We waren uitgenodigd om een keer te komen trainen daar (dat waren we maanden geleden al maar de agenda's waren een beetje vol). Mazzel gehad met het weer want toen we klaar waren begon het te stortregenen!

Er stond een NADAC Open Regular parcours. Enige aanpassingen die we hebben gedaan is de tunnel (de rode die languit ligt) 2x nemen in plaats van heen schutting en terug tunnel. De schutting was namelijk dusdanig oud dat zeker voor snellere honden deze niet meer veilig was. Dat maakte het parcours ietsjes makkelijker qua toesteldiscriminatie. Kenji heeft hem beide kanten op gelopen: eerst 1 t/m 20 (round 1) en daarna 20 t/m 1 (round 2).

Filmpje:

Volgende week de eerste wedstrijd.... ben heel erg benieuwd!!
ninnie
Zeer actief

Blijft zo gaaf om te zien!

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Re: "Hoopagility" | 07-10 Training buiten

Thanks!

Gisteren de eerste wedstrijd. Ik was onbewust toch wat meer zenuwachtig dan ik dacht. Het is nieuw en ook de eerste keer dit soort afstanden in een wedstrijd setting...

Maar de zenuwen bleken totaal niet nodig :) Kenji liep gefocust en snel. Hij luisterde als een trein en heeft samen met mij echt heel hard gewerkt. Dat resulteerde in 3x een 2e prijs (goed voor een zilveren medaille + speelte) & 1x een 6e plaats. Van de 2 disken die we liepen, was er eentje gewoon heel erg mooi (en heel erg jammer). Kortom: happy!

Filmpje:

Was heerlijk om weer eens een wedstrijd te lopen waar alles om distance handling draait. Dit is voor ons echt een hele mooie aansluiting op de agility. Dus 16 december doen we gewoon weer mee! En kijken of we tot die tijd nog een aantal keer kunnen trainen :)
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”