Gisteren hadden we de hal in Hoogerheide gehuurd voor een uurtje om met een groepje van 5 te gaan trainen, natuurlijk mocht Kenji mee

Het was een zeer divers groepje waarvan er een aantal echt ook wel de hoopagility wilde doen maar waar er ook een optie moest zijn het parcours zonder de agility toestellen te doen. Gelukkig kenden wel alle honden de lange tunnels dus dat scheelde weer iets puzzelen. Uiteindelijk op deze parcoursen uitgekomen:
Het eerste parcours was qua sturen wat lastiger, het tweede parcours moest de hond met name bij de kattenloop / tunnel situatie best goede toesteldiscriminatie hebben op afstand dus leuke uitdagingen. In beide parcoursen een optie met en zonder agility toestellen dus we konden aan de slag!
Kenji heeft beide parcoursen volledig gelopen. Parcours 1 bleek het lastigste de hoop na de palen te zijn: na de palen draaide hij automatisch om. Dit is logisch omdat ik zeker met aanleren altijd bij hem was en als hij in de agility rechtdoor moet na de palen ben ik meestal ook in de buurt. Dit dus een aantal keer geoefend met speeltje / target achter de laatste hoop en dat pakte hij goed op. Uiteindelijk dus hele parcours kunnen lopen

Tweede parcours bleek Kenji de kattenloop leuker te vinden dan de tunnel (

) maar met roepen en vol tegen sturen lukte het wel om hem van die kattenloop af te houden. Ook de tonnen vond hij lastig maar dat had ook te maken met mijn timing.
Filmpje:
Al met al weer heerlijk getraind

De grotere afstanden maken het voor Kenji veel fijner en voor mij voelt het ook meer als teamwork dan dat ik hem vaak voor van alles aan het wegtrekken ben als de toestellen krapper op elkaar staan. Als het goed is over een week weer

Dan hebben we de hele hal dus kan alles echt op de afstanden zoals ik ze graag zie (minimaal 6 meter). En tot die tijd nagenieten hiervan want het is echt verschrikkelijk leuk om te doen!