Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Geblaf beneden als wij slapen.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond
Aantal honden: 3

Geblaf beneden als wij slapen.

Ongelezen bericht door Jits90 »

Hoewel dit gedrag sporadisch al eens voorkwam in het verleden, is het de laatste weken vrijwel elke dag.

Korte variant: Noa blaft als zij beneden zit en wij nog in bed liggen.

Lange variant: Noa slaapt boven bij mij en Damy slaapt in de woonkamer. In de puppytijd wilde Noa AB-SO-LUUT de overgang naar beneden niet maken (Damy pesten, de boel afbreken, continue blaffen), dus vooruit, slaap dan maar boven. Ze kiest er zelf voor om dan in haar bench te slapen, alleen hartje winter komt ze bij me op bed liggen :I: Soms komt ze me eens wakker maken rond een uur of 5 voor kietels. Daarna kruipt ze weer haar bench in om braaf door te slapen tot iemand haar mee naar beneden neemt.
Als ik werk, sta ik op om 6, gaat zij mee naar beneden en blijft beneden als ik ga werken. Mijn vriend hoort haar niet blaffen dan, dus ik neem aan dat ze rustig zijn.
Als ik vrij ben en mijn vriend ook, mag ze gewoon in de slaapkamer blijven tot ik opsta. Dat is meestal pas tussen 10 en 11.
Als ik vrij ben, maar mijn vriend moest werken, komt hij haar ophalen rond 6.15, laat ze uit en laat haar dan beneden bij Damy. En dan is er dus telkens lawaai :ugh:

Vanaf een uur of 8 begint ze te blaffen. Zo 1 blaf per 30 seconden, regelmatig, maar geen blafsalvo. En dat gaat door tot ik opsta. Het is een hoog, schel blafje, alsof ze het er niet mee eens is.
Wachten tot ze stil is (ideale methode voor bij de katten), werkt niet, want ze blijft blaffen tot ik beneden ben.
Eens of een paar keer flink roepen heeft effect voor hooguit 5 minuten.
Blafband ga ik niet aan beginnen. Ik heb er een liggen, maar die is veel te groot voor dat fragiele ding.

Ik weet, ik weet, een Keeshond krijg je niet stil :mann: Maar ze is wel stil geweest, dus ze kan het wel. Gelukkig is de huidige buurvrouw vrijwel doof, maar onze nieuwe buren zullen dat niet zijn :schrik:
Damy is de braafheid zelve. Die ligt languit op de bank en heft 1 oor op als ik beneden kom.

Tips?
Neeltje

Re: Geblaf beneden als wij slapen.

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik denk zo dat ze gewoon wilt dat je eerder opstaat. Tussen opstaan om 6.00 of 10 of 11 uur zit 4 tot 5 uur verschil. Dat is heel wat. Wat als je haar even in de tuin laat plassen/poepen en dan terug naar bed en zij mee naar boven?
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

Neeltje schreef:Ik denk zo dat ze gewoon wilt dat je eerder opstaat. Tussen opstaan om 6.00 of 10 of 11 uur zit 4 tot 5 uur verschil. Dat is heel wat. Wat als je haar even in de tuin laat plassen/poepen en dan terug naar bed en zij mee naar boven?
Ze doet het volgens mij alleen als zij op bed ligt en haar vriend is werken. Haar vriend heeft Noa dan al uitgelaten dus dat zal het punt niet zijn :wink: .

Ik vind het soms lastig om antwoord te geven omdat ik zelf honden heb die wel tegen een stootje kunnen. Wij hebben dit ook wel eens gehad bij een hond. Die krijg dan eerst een mondelinge waarschuwing. Als ze gaan klieren omdat ze gewoon wakker zijn (dus niet wegens plassen/poepen/overgeven) of honger hebben, dan hebben ze pech en na die waarschuwing krijgen ze een vliegende pantoffel of een draai om hun oren :engel: . Maargoed, ik slaap eigenlijk nooit uit. Dat ging dan om het verschil tussen 6u op staan of 8.30u op staan. Dus hoef dat ook maar 1x te doen en dan hooguit enkele weken/maanden later is het met een brul dat ze stil moeten zijn gewoon klaar.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Waarom doet je vriend dan de hond niet weer terug bij jou op de slaapkamer :denken:
Samen uitslapen ?
Ik mis vast wat :hmmm:
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Volgens mij van de 3 situaties is dit ook de enige waarbij ze beneden moet blijven en jij boven bent toch? Als je het gezellig vindt zou ik haar gewoon weer op de slaapkamer laten nadat je vriend haar heeft uitgelaten. Of je moet dat niet willen wegens bijv vieze pootjes of dat je er wakker van wordt
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Emma schreef:Waarom doet je vriend dan de hond niet weer terug bij jou op de slaapkamer :denken:
Samen uitslapen ?
Eens. Snap ik ook niet.
Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lucia »

Als de hond toch al bij je slaapt, zou ik hem gewoon naar boven doen.
Hier slapen ze beneden maar als mijn man gaat werken, gaan de honden naar boven. Lekker samen even kroelen tot mijn wekker of uitslapen.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ze loopt je gewoon te commanderen dus.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Je vriend kan haar ook laten liggen en dat jij dan samen met haar opstaat. Zo doen wij het hier, Lola gaat niet met mijn man mee naar beneden (want die laat haar toch niet uit) en ligt rustig bij mij tot ik zover ben.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Zamunda schreef:
Emma schreef:Waarom doet je vriend dan de hond niet weer terug bij jou op de slaapkamer :denken:
Samen uitslapen ?
Eens. Snap ik ook niet.
dat was ook mijn eerste reactie.
waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Ik zou haar gewoon weer op de slaapkamer laten als jij nog in bed ligt. Doe ik met Droef en Izzy ook, die kunnen gewoon terug naar boven als 1 van ons weg gaat. Vriend laat ze niet uit, alleen Izzy komt mee naar beneden voor een koekje en soms komt vriend dan weer naar boven een koekje voor Droef brengen. En als ik eruit ga dan gaan ze weer terug naar bed als ze uit geweest zijn en vriend ligt dan nog op bed.

Nooit geen gezeur. En super gezellig altijd. :I:
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Dees en Maylo schreef:Vriend laat ze niet uit, alleen Izzy komt mee naar beneden voor een koekje en soms komt vriend dan weer naar boven een koekje voor Droef brengen.
Ah gos...
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Hier slaapt Yara ook boven en Jamie beneden. Als ik niet hoef te werken komen ze allebei naar boven na het uitlaten door m'n man, Yara slaapt weer verder in haar bench en Jamie kruipt tegen mij aan. Lekker samen 'uitslapen'
Zo zou ik het ook aanpakken bij jou. Of iig Noa weer terug naar boven.
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Samen uitslapen ?
Ja, lijkt me best simpel. Niet te moeilijk doen soms joh. Gewoon lekker weer naar boven na de vlugge plas en samen verder uitslapen.
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond

Ongelezen bericht door Jits90 »

Die kleine is een wervelwind het eerste uur. Rondcrossen over het bed etc. Als we haar vastzetten in haar bench (op de slaapkamer), gaat ze piepen en krabben aan de tralies. Oordopjes zijn dan niet voldoende :blauwoog:

Overigens is ze vandaag loops geworden, dus ik vermoed dat dat ermee te maken heeft..
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Dat zou me toch te ver gaan, ze bepaalt niet alles natuurlijk.
Wellicht dat de wervelwind - modus over gaat als je totaal geen reactie geeft.
En anders zou ik toch duidelijk maken dat druk doen niet gewenst is.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”