Mijn dochter is nu bijna 15 maanden en wandelt en klautert er lustig op los.
Wandelen met de honden waarbij ze in draagzak zit vindt ze nu nog maar gedeeltelijk leuk. Ze wil zelf ook nu alles gaan ontdekken. Wat erg genieten is maar niet altijd fijn te combineren is met wandelen met de honden.
En veel plekken die leuk voor mijn dochter zijn (speeltuinen, boerderijen, ontdekkings paden) zijn weer niet te combineren met de honden.
Dus wie weet er leuke plekken / routes het liefste in het midden van het land waar je kinderen en honden leuk samen kan combineren. Als ze weer wat ouder is vindt ze vast al voldoende vermaak in het standaard bos maar voor nu wil ze echt klimmen klauteren ontdekken. Ze loopt nog geen kilometers immers.
Speeltuinen in wandelgebieden, dieren die je tegenkomt dat soort dingen zoek ik dus. Het hoeven zeker geen losloopgebiedenof lange wandelingen te zijn.
Ik ben benieuwd waar men mee komt.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
tips gevraagd: Wandelen met hond en kind
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Friese stabij
- Aantal honden: 1
-
- Vaste gebruiker
Re: tips gevraagd: Wandelen met hond en kind
We wonen zelf in Hilversum maar een stukje rijden is niet erg. Geldrop is goed te doen als we er een hele ochtend van maken.
Laatst gewijzigd door Daggel op 05 aug 2017 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
In het Maximapark in Leidsche Rijn kun je (wel aangelijnd) wandelen en dan gaan spelen in de Bosspeeltuin (bij restaurant Ana Fora). Ik deed dat vaak en dan zette ik mijn hond even vast aan een paal ergens in de speeltuin en had ik mijn handen even vrij voor mijn kinderen. Als je parkeert aan de Alendorperweg is er bij het pad het park in ook best een redelijke speelweide voor de honden (afgesloten).
- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Contacteer:
Bij ons in Warmond heb je het eiland Koudenhoorn. Daar is een speelbos (aangelijnd tot 1 oktober) en bij het recreatie strand een speeltuin (ook tot 1oktober aangelijnd). Na 1 oktober is het hele eiland losloop. Nu een klein gedeelte losloop met hondenstrand. Niet echt in het midden van het land 

Groetjes Marja
-
- Vaste gebruiker
Leuk ik ga de locaties eens opzoeken.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Toen mijn kinderen klein waren woonde ik vlakbij park Schothorst, waar een enorm groot veld was wat ook voor evenementen werd gebruikt. De hond kon hier lekker los, terwijl je met kind kon vliegeren of een balletje trappen, of samen balletjes voor de hond gooien. En natuurlijk lekker het bos in, kindje mee in de buggy.