Anne&Taar schreef:Hier een ordinair jacht lijntje, maar, eerlijk beredeneerd, waarom zou dat minder "heftig" zijn dan bv een riem om de buik geslagen, of een halti? Een riem om de nek kan ook behoorlijk wat schade geven, ik ben er zelf niet van overtuigd dat dit minder kwaad kan dan bv een halti of bv zo'n master lead. Als er zoveel aanbod is, houdt dat gewoon in dat niets ideaal is. Wat logisch is, een hond is niet gefokt om aan welk leidsel ook te lopen.
Van dattum, ik denk dat dit ding minder schadelijk is van een halti of gentle leader.
Sandra&co schreef:Liesbeth schreef:Paisley schreef:Het lijkt me best irritant, omdat het bevestigingspunt zo achterop de hond zit. Je hebt totaal geen controle over de richting.
Maar goed, stuur en rem kan gescheiden. Neem er een jachtlijntje bij voor t stuur en je kunt lekker aan de wandel.
Al dat soort 'hulpmiddelen' zijn bedacht omdat ze irritant zijn voor de hond, anders werkt het niet

.
En 't is gewoon makkelijk natuurlijk...de quick fix waar veel mensen van houden. Een hond opvoeden moet vooral geen moeite kosten.
Izzy loopt nog steeds niet erg netjes aan de riem. Sofi wel. Ik snap niet wat ik fout heb gedaan.
Ach ja wat is een quick fix? Ik heb bij herplaatsers ook wel eens een prikkebandje gebruikt en bij Hippo ook in het begin met fietsen. Vooral voor mijn eigen veiligheid, pubermechels die gewend zijn volle kracht in de lijn te hangen, daar worden je slijmbeurzen niet blij van. Echter het is altijd tijdelijk.
En wat betreft SPA die trekken, ze zijn wel een beetje de categorie van de zeer hoge pijngrens en vinden dingen die de gemiddelde hond als aversief /vervelend ervaart niet vervelend. Hippo trekt ook als je hem niet in de gaten houdt. Hij kan onder appèl keurig strak naast je been lopen (los en aangelijnd), maar als je niks zegt, dan probeert hij bijna elke wandeling wel of hij in de riem kan gaan hangen. Dat mag hij nooit van ons en hij is al bijna 6,5jr