Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Janken ....

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Janken ....

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Gisteren was ik met Lizzie in het bos. Lizzie vindt andere honden meestal aardig, ze begroet hen behoedzaam, maar kan ze ook straal negeren.
Gisteren liep ze achter me met een bal. Van de andere kant kwam een leonberger aan(nog jong maar al wel heel groot) Hij fixeerde, sloop en rende ineens op lizzie af. Ik blokkeerde hem, maar nog voordat hij bij mij was begon lizzie te gillen alsof ze geslacht werd. Ze rende er vandoor. Ik heb mijn kinderen naar voren gestuurd en lizzie ging meteen naar hen toe. Ik ging de bal pakken die ze had laten vallen en de hond liep weer op lizzie af. Die gilde weer als een speenvarken en vluchtte naar mij. Ze zal wel geschrokken zijn van hem maar snap niet zo wat de drama vandaan kwam. Het andere baasje trouwens ook niet, die was behoorlijk gepikeerd. En wat doen jullie in zo'n geval? Ik wil haar best steun bieden maar heb ook zoets van er gebeurde echt niks, dramaqueen.... Hij was onbeleefd maar meer niet
Afbeelding
Sandra&co

Re: Janken ....

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Steun bieden voor aanstel? Nee daar doe ik hier niet aan. Toen Sofi een maand of 5 was dacht ze praatjes te kunnen hebben tegen een Barzoi en een Deerhound, tegelijkertijd. Meen dat ik het zelfs op video heb. En vervolgens was ze moeilijkmoeilijk aan het doen omdat die daar iets van vonden. Ja dan kun je de steun wel even vergeten (ik weet dat de honden geen kwaad in de zin hebben hoor :mrgreen: ).
Als er echt iets loos is, dan krijgt ze overigens wel steun hoor. Maar ik wil geen krijskeffer die om het minste of geringste af gaat.
Judith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Judith »

Familiekwaaltje haha

Dit is exact wat Dana doet. Ik heb er ook een keer een topic over geopend. Bij Dana heeft het te maken met de grote van re hond en sluipende grote honden.
Ik zie aan haar gedrag dan dat ze gaat reageren. Ik lijn haar dan aan, zodat ze niet kan vluchten.
Het vlucht en gil gedrag triggerd vaak uuist dat ze achter haar aankomen.
Ook ik vind het aanstellritus, maar ik kan haar nog zo duidelijk maken dat de hond alleen maar met zijn ogen knipperd, maar Dana vind hem/haar eng...
Afbeelding
Miezemuis
Zeer actief

Sandra&co schreef:Steun bieden voor aanstel? Nee daar doe ik hier niet aan. Toen Sofi een maand of 5 was dacht ze praatjes te kunnen hebben tegen een Barzoi en een Deerhound, tegelijkertijd. Meen dat ik het zelfs op video heb. En vervolgens was ze moeilijkmoeilijk aan het doen omdat die daar iets van vonden. Ja dan kun je de steun wel even vergeten (ik weet dat de honden geen kwaad in de zin hebben hoor :mrgreen: ).
Als er echt iets loos is, dan krijgt ze overigens wel steun hoor. Maar ik wil geen krijskeffer die om het minste of geringste af gaat.
Lizzie maakte geen praatjes. Ze was meteen in de paniekmodus. Als de hond niet op haar afgerend had had ze hem stak genegeerd.
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ja dat vind ik ook onder aanstel vallen. Als er geen reden is voor paniek, is er geen reden voor paniek ;)
Miezemuis
Zeer actief

Judith schreef:Familiekwaaltje haha

Dit is exact wat Dana doet. Ik heb er ook een keer een topic over geopend. Bij Dana heeft het te maken met de grote van re hond en sluipende grote honden.
Ik zie aan haar gedrag dan dat ze gaat reageren. Ik lijn haar dan aan, zodat ze niet kan vluchten.

Ook ik vind het aanstellritus, maar ik kan haar nog zo duidelijk maken dat de hond alleen maar met zijn ogen knipperd, maar Dana vind hem/haar eng...
Inderdaad dat sluipen vindt ze sowieso niet cool. Meestal komt ze dan gewoon heel dicht bij me lopen en ik blok dan.
De baas vond lizzie en belachelijke hond. Zijn hond was op deze manier al 20 honden tegengekomen en die hadden allemaal met hem gespeeld. Aangegeven dat lizzie normaliter niet zo reageert maar dat zijn hond ook niet zo beleefd was.
Afbeelding
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Miezemuis schreef:
Judith schreef:Familiekwaaltje haha

Inderdaad dat sluipen vindt ze sowieso niet cool. Meestal komt ze dan gewoon heel dicht bij me lopen en ik blok dan.
De baas vond lizzie en belachelijke hond. Zijn hond was op deze manier al 20 honden tegengekomen en die hadden allemaal met hem gespeeld. Aangegeven dat lizzie normaliter niet zo reageert maar dat zijn hond ook niet zo beleefd was.
Ik vind sluipen en dan heel hard aan komen rennen vervelend gedrag en ik snap eigenlijk wel dat andere honden dat niet allemaal kunnen waarderen. Vind het persoonlijk nogal idioot om je kolos zo op andere honden af te laten denderen. Erg onbeleefd inderdaad.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

Loutje moet niks van fixerende en sluipende grote honden hebben. En ik ook niet.

Nu gilt zij niet. Zij bevriest, zendt een massa aan kalmerende signalen uit en de eerste de beste hond die dat negeert kan rekenen op een blokkering van mij.

En een baas die mij en/of mijn hond dan een aanstelster vindt, krijgt mijn niet-zo-lieve-kant te zien. :wink:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik vind het geen aanstelleritis als een hond loopt te fixeren, sluipen en vervolgens aan komt denderen en een kleinere hond dat eng vindt en dan gaat gillen
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Op zich is er reden ook al is het voor ons aanstel drama gedrag.
Stel je voor dat jij die hond bent en er komt zo'n gevaarte op je af in sluipmodus , dat is bedreigend gezien je eigen kwetsbaarheid en het gedrag van die geen die je misschien wel wil slopen.
Ik negeer het en doe normaal alsof er niets aan de hand is en leid de aandacht af.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Op zich is er reden ook al is het voor ons aanstel drama gedrag.
Stel je voor dat jij die hond bent en er komt zo'n gevaarte op je af in sluipmodus , dat is bedreigend gezien je eigen kwetsbaarheid en het gedrag van die geen die je misschien wel wil slopen.
Ik negeer het en doe normaal alsof er niets aan de hand is en leid de aandacht af.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”