Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Liever door een Herder dan een Pitbull gebeten worden

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Brigitte
Zeer actief

Liever door een Herder dan een Pitbull gebeten worden

Ongelezen bericht door Brigitte »

Wildflower
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies
Aantal honden: 2

Re: Liever door een Herder dan een Pitbull gebeten worden

Ongelezen bericht door Wildflower »

Wat afschuwelijk.
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Auw...
:schrik:

Wat staat die vent er ook lamzakkerig bij te kijken...
Jeez... schop die hond er af met wat hulp (Dat is iets wat ik wel eerder zou zien zitten bij een herder dan bij een pitbull trouwens).
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Ik word liever helemaal niet gebeten. Behalve door mijn vriend :pffff:
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

Ik weet niet wat de reden hiervan is heel onduidelijk filmpje, kan zijn dat hij het niet echt eens is met zijn eigenaar( correctie gekregen./straf? ?) en in verzet is gegaan, zo te zien een goede hond voor het echte werk zo zijn er niet veel meer van duitse herders althans deze meent het echt ....wat een dominantie en agressie

En zo zie je maar weer heel laf vanuit de auto filmen en niks doen, andere omstanders die geen raad weten man met die stok die het alleen maar erger maakt. , kan ook zomaar een onschuldige voorbijganger zijn of 1 die een hond zomaar een schop verkoopt.. :scratch:
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik snap ook niet dat niemand iets doet. Een goeie kleng met een straattegel ofzo zou die hond toch wel tot orde moeten roepen. Je laat toch iemand niet aan gort bijten en dan lekker filmen. :piew:

Overigens zou ik ook liever door een herder dan een pitbull worden gebeten, maar wat mij betreft mogen ze allebei uit het straatbeeld hoor.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ow, nu moeten de herders ook weg, nee toch, doe de idioten maar die geen hond kunnen handelen,..... in dit geval zit de hond zo vast op zijn onderwerp zeg maar dat ik ook niet weet wat ik zou moeten uitrichten, .als je een lijntje bij je hebt kun je hem aanlijnen maar...... kweet niet hoor, vreemde hond en hij is nogal link
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Dit is denk ik een straathond en geen herder. Ik zie er meer een akita achtige hond in en ik denk dat het dus een Aziatische hond is. Volgens mij zijn de mensen ook Aziatisch maar ik kan het mis hebben. Niet dat het wat uit maakt of dat ik herders ga verdedigen als lieve doetjes maar meer omdat ik er niks van een herder van maak en ik het ook echt akita gedrag vind om zo te gaan slopen. Vraag me oprecht af wat de reden voor deze hond is. Denk nl zomaar dat deze persoon de hond iets gedaan heeft. Deze hond is nl echt aan het slopen. Dit is precies wat een akita bij in Amsterdam deed bij een pitbull en zijn baasje. Die trok er een stuk vlees uit.

Nogmaals, ga geen herders verdedigen maat die herders zijn veel wilder en veel minder gecontroleerd meestal. En die vangen de boef en slopen hem meestal niet zo vakkundig.

Deze man is overigens zwaar gewond hierna als deze hond tanden heeft. Ai!!!
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

laeken schreef:Dit is denk ik een straathond en geen herder. Ik zie er meer een akita achtige hond in en ik denk dat het dus een Aziatische hond is. Volgens mij zijn de mensen ook Aziatisch maar ik kan het mis hebben. Niet dat het wat uit maakt of dat ik herders ga verdedigen als lieve doetjes maar meer omdat ik er niks van een herder van maak en ik het ook echt akita gedrag vind om zo te gaan slopen. Vraag me oprecht af wat de reden voor deze hond is. Denk nl zomaar dat deze persoon de hond iets gedaan heeft. Deze hond is nl echt aan het slopen. Dit is precies wat een akita bij in Amsterdam deed bij een pitbull en zijn baasje. Die trok er een stuk vlees uit.

Nogmaals, ga geen herders verdedigen maat die herders zijn veel wilder en veel minder gecontroleerd meestal. En die vangen de boef en slopen hem meestal niet zo vakkundig.

Dacht ik ook , iets van herder X Akita.
Ken geen Frans maar wat staar er onder aan tekst.?
Is dat de eigenaar in dat Tshirt.? Zou ook wel twijfelen en heel voorzichtig zijn om die hond weg te halen bij het slachtoffer , die hond zit zo in zijn eigen beleving dat hij ook niet zal twijfelen om zijn agressie naar jou te keren.
.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
laeken
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
laeken schreef:Dit is denk ik een straathond en geen herder. Ik zie er meer een akita achtige hond in en ik denk dat het dus een Aziatische hond is. Volgens mij zijn de mensen ook Aziatisch maar ik kan het mis hebben. Niet dat het wat uit maakt of dat ik herders ga verdedigen als lieve doetjes maar meer omdat ik er niks van een herder van maak en ik het ook echt akita gedrag vind om zo te gaan slopen. Vraag me oprecht af wat de reden voor deze hond is. Denk nl zomaar dat deze persoon de hond iets gedaan heeft. Deze hond is nl echt aan het slopen. Dit is precies wat een akita bij in Amsterdam deed bij een pitbull en zijn baasje. Die trok er een stuk vlees uit.

Is dat de eigenaar in dat Tshirt.? Zou ook wel twijfelen en heel voorzichtig zijn om die hond weg te halen bij het slachtoffer , die hond zit zo in zijn eigen beleving dat hij ook niet zal twijfelen om zijn agressie naar jou te keren.
.
Ik zou deze hond ook van zijn leven niet wegtrekken. Die gaat dan inderdaad over op jou. Hij is totaal doorgedraaid en bezig met doden. Elke beweging van die man zorgt voor een stevigere beet en schudden. Die man moet dus echt dood van die hond. Nachtmerrie lijkt me dit.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Heavy schreef:
Hanneke2 schreef:Ik snap ook niet dat niemand iets doet. Een goeie kleng met een straattegel ofzo zou die hond toch wel tot orde moeten roepen. Je laat toch iemand niet aan gort bijten en dan lekker filmen. :piew:

Overigens zou ik ook liever door een herder dan een pitbull worden gebeten, maar wat mij betreft mogen ze allebei uit het straatbeeld hoor.
Ja joh laten we alle buitenlandse straathonden dan ook meteen maar gaan verbieden met al hun ziektes die ze meebrengen :roll:
Met herders heb ik ook weinig problemen. Kom nooit onverantwoordelijke baasjes tegen met herders. En meestal luisteren ze en is het meer poeha dan wat anders.
Afbeelding
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Ik vind het er toch echt uitzien als een DH hoor.
63673J

bouvierpoedel schreef:

.
Vertaling van het Franse onderschrift: Wat denken jullie, is dit een "getrainde" hond die aan het zwerven is geraakt (want er lijkt geen baas bij te zijn)? Kijk zijn kop (letterlijk: tronie), lijkt wel een vleermuis/batman-hond en gezien zijn moordende manier van doen kan dit geen gewone "gemiddelde" hond zijn. Wat vinden jullie van die hypothese?
Laatst gewijzigd door 63673J op 12 aug 2017 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

jvanringen schreef:Ik vind het er toch echt uitzien als een DH hoor.
Ik ook.
Misschien herder met herder. Duits, Mechels.
Er zal gerust geen stamboom bij zitten.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Het maakt zelfs niet uit of je door de hond of de kat wordt gebeten.
bouvierpoedel
Zeer actief

Emma schreef:
Ik ook.
Hij is vrij kort in lichaam en zijn achterhand en hoeking is net een Akita. Zijn algemene manier van bewegen en aanvallen is ook een Akita.
Gewoon een xsing Akita x DH.
bouvierpoedel
Zeer actief

Emma schreef:
Ik ook.
Hij is vrij kort in lichaam en zijn achterhand en hoeking is net een Akita. Zijn algemene manier van bewegen en aanvallen is ook een Akita.
Gewoon een xsing Akita x DH.
laeken
Zeer actief

Deze hond is absoluut geen herder. Poolhond akita en een scheutje herder misschien. Een Duitse herder heeft een lange rug, geen krulstaart of hoge staart en geen rechte achterpoten. Geen oren die zo staan en geen breed bonkig lijf zoals deze hond. En een akita gedraagt zich ook zoals deze hond als hij aan gaat vallen.
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

laeken schreef:Deze hond is absoluut geen herder. Poolhond akita en een scheutje herder misschien. Een Duitse herder heeft een lange rug, geen krulstaart of hoge staart en geen rechte achterpoten. Geen oren die zo staan en geen breed bonkig lijf zoals deze hond. En een akita gedraagt zich ook zoals deze hond als hij aan gaat vallen.
Misschien wel hoor.
Maar ik heb wel behoorlijk scherpe herders gezien, dus het zou mij niet verbazen als het grotendeels herder is.
De huidige DH zien er natuurlijk heel anders uit, maar vroegere vaak buitenlandse herders waren ook wel korter van rug en in mijn ogen normale achterpoten. Geen sterke hoeking.
Maar dat zullen geen stamboom honden zijn geweest. Dus wie weet wat erdoorheen zat.
We zullen het van deze hond in ieder geval nooit met zekerheid weten. Nou ja, jij misschien :wink:
laeken
Zeer actief

Emma schreef:
laeken schreef:Deze hond is absoluut geen herder. Poolhond akita en een scheutje herder misschien. Een Duitse herder heeft een lange rug, geen krulstaart of hoge staart en geen rechte achterpoten. Geen oren die zo staan en geen breed bonkig lijf zoals deze hond. En een akita gedraagt zich ook zoals deze hond als hij aan gaat vallen.
Misschien wel hoor.
Maar ik heb wel behoorlijk scherpe herders gezien, dus het zou mij niet verbazen als het grotendeels herder is.
De huidige DH zien er natuurlijk heel anders uit, maar vroegere vaak buitenlandse herders waren ook wel korter van rug en in mijn ogen normale achterpoten. Geen sterke hoeking.
Maar dat zullen geen stamboom honden zijn geweest. Dus wie weet wat erdoorheen zat.
We zullen het van deze hond in ieder geval nooit met zekerheid weten. Nou ja, jij misschien :wink:
:engel:
Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

jvanringen schreef:Vertaling van het Franse onderschrift: Wat denken jullie, is dit een "getrainde" hond die aan het zwerven is geraakt (want er lijkt geen baas bij te zijn)? Kijk zijn kop (letterlijk: tronie), lijkt wel een vleermuis/batman-hond en gezien zijn moordende manier van doen kan dit geen gewone "gemiddelde" hond zijn. Wat vinden jullie van die hypothese?
Geen vleermuishond :mrgreen:
BAT staat voor Berger Allemand de Travail (werklijn).

De hond stopt meteen met bijten na de eerste stokslag, het lijkt me dat getrainde honden dat niet doen?
Tussen de commentaren staat dat dit in China is gebeurd.

Wat me trouwens nog meer schokt dan het filmpje zijn de reacties vol lof over een hond die prachtig aanvalt en zeer geschikt zou zijn voor verdedigingswerk.
Alsof arrestanten het verdienen een halve coma in verscheurd te worden.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik zie er ook geen volle herder in, een scheut met veel anders. T is ook geen typisch herdergedrag wat ik zie. Is wel erg vasthoudend in wat ie wil
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
laeken
Zeer actief

-Saskia- schreef:

Precies. Een aziatische hond dus en die zien er dus ook zo uit. Verwacht nu dat er niks herder meer inzit.
Het lijkt een straat variant van de Foo hond. :wink: Maargoed. Doet niks af aan wat er gebeurd daar. Jasses wat een volhardende hond. Maar dat is wel typisch voor aziatische waakhonden.

Afbeelding
Afbeelding
63673J

-Saskia- schreef:
jvanringen schreef:Vertaling van het Franse onderschrift: Wat denken jullie, is dit een "getrainde" hond die aan het zwerven is geraakt (want er lijkt geen baas bij te zijn)? Kijk zijn kop (letterlijk: tronie), lijkt wel een vleermuis/batman-hond en gezien zijn moordende manier van doen kan dit geen gewone "gemiddelde" hond zijn. Wat vinden jullie van die hypothese?
Geen vleermuishond :mrgreen:
BAT staat voor Berger Allemand de Travail (werklijn).

De hond stopt meteen met bijten na de eerste stokslag, het lijkt me dat getrainde honden dat niet doen?

Wat me trouwens nog meer schokt dan het filmpje zijn de reacties vol lof over een hond die prachtig aanvalt en zeer geschikt zou zijn voor verdedigingswerk.
Alsof arrestanten het verdienen een halve coma in verscheurd te worden.
Ik dacht al dat het niet klopte, dankjewel! :LOL: Maar er zijn dus meer mensen die denken dat het een DH is... Wat denk jij? Verder vind ik het een enge hond, qua gedrag, maar goed, ik heb geen verstand van hoe dit soort honden zich horen te gedragen.
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

Ik denk dat er zeker duitse herder in zit...., ik zie bijvoorbeeld ook geen halsband ?? laten we er van uit gaan dat het
een straat hond is en daar is opgegroeid die zijn zo en zo al anders in hun gedrag het leven op staat is keihard en hebben het een ander zeker al mee gemaakt

Maar zekerheid staat niet vast te veel onduidelijkheden als er geen eigenaar zich gemeld heeft hoe en wat...

Ben benieuwd hoe het is afgelopen met die man en hond
Laatst gewijzigd door Rocco op 12 aug 2017 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

jvanringen schreef:Ik dacht al dat het niet klopte, dankjewel! :LOL: Maar er zijn dus meer mensen die denken dat het een DH is... Wat denk jij? Verder vind ik het een enge hond, qua gedrag, maar goed, ik heb geen verstand van hoe dit soort honden zich horen te gedragen.
Dat filmpje is zo slecht van kwaliteit dat het evengoed een kwispelende aardappel had kunnen zijn.
Ik heb geen flauw idee, ik heb wel de indruk dat er een scheut Duitse herder in zit met wat oerhond erdoor maar daar stopt het.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Krulstaart en hoge staart zie ik nog wel eens. :engel: Zelfs bij de stambomen, maar nee ik ben het idd met je eens dat dit waarschijnlijk meer oertype met vleugje herder lijkt.

De hond lijkt tussendoor ook soms los te laten, om zich heen te kijken en dan weer te pakken en schudden. :schrik: Ik wil niet weten wat die man aan verwondingen overgehouden heeft?
moira7765
Actief

Ongelezen bericht door moira7765 »

DH of niet.. De bijtkracht van een herder is groter dan van een PittBull
http://www.rottweilerlife.com/top-10-do ... dog-bites/
laeken
Zeer actief

TessaThomas schreef:
Krulstaart en hoge staart zie ik nog wel eens. :engel: Zelfs bij de stambomen, maar nee ik ben het idd met je eens dat dit waarschijnlijk meer oertype met vleugje herder lijkt.

De hond lijkt tussendoor ook soms los te laten, om zich heen te kijken en dan weer te pakken en schudden. :schrik: Ik wil niet weten wat die man aan verwondingen overgehouden heeft?
Dat is niet best hoor. Deze hond vermoord die man nl gewoon. Die is extreem gevaarlijk. Echt een uiterst gevaarlijke hond. Elke beweging van die mijn en hij begint te tukken en te schudden. Als die hond je nek of arm te pakken heeft ben je er geweest denk ik.

Van mij mag zo'n hond direct humaan afgeschoten worden. Kan hij niks aan doen maar deze mate van agressie op een mens vind ik geen bestaansrecht hebben. Ik vind deze hond ook veel enger gedrag tonen dan een pitbull. Die heeft game en het is ook een spel van een doorgefokt gedrag. Dus een pitbull kan super lief zijn en dan doordraaien omdat hij zo gefokt is. Deze hond is gewoon echt ontzettend agressief. Hij maakt die man gewoon af als een beest en de enige reden dat die man er legend af komt is omdat hij met zijn vitale organen onder een auto ligt.

Wat een heftige hond is dat zeg! :ugh:
Afbeelding
63673J

moira7765 schreef:DH of niet.. De bijtkracht van een herder is groter dan van een PittBull
http://www.rottweilerlife.com/top-10-do ... dog-bites/
Dat moet een enorme troost zijn als je tussen de kaken van een pittbull ligt.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”