Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

IJsland mei 2017

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

IJsland mei 2017

Ongelezen bericht door Machie »

Omdat jullie mijn reisverslag en foto's nog tegoed hebben!

Van 8-20 mei zijn we in IJsland geweest.
Rond 13 uur kwamen we aan op het vliegveld. Snel onze bagage gehaald en opzoek naar het bedrijf waar we een auto gehuurd hadden. Dat ging allemaal redelijk snel en dus direct op pad. Onze eerste stop was in de golden circle, pingvellir. Het eerste nationaal park in IJsland. We hadden hier niet super veel tijd maar hebben wel een kleine wandeling gemaakt. Op de foto kijk je uit over het grootste natuurlijke meer van IJsland.

Afbeelding

Daarna doorgereden naar ons appartement en onze spullen gedropt. Volgende stop: Gullfoss, een enorme waterval. Hoe mooi deze ook is, toch viel dit een tikje tegen. Er was weinig te zien van de route die de waterval aflegt, maar okee, we zijn er even geweest ;)

Afbeelding

Afbeelding

Daarna door naar de geisers. Hier staat IJsland voor mij om bekend en hier was ik super benieuwd naar. De meest bekende geiser ( Geysir) spuit al jaren niet meer. Toeristen hebben 'm aardig verpest door er muntjes ed in te gooien. Gelukkig doet zn broertje het wel, de Strokkur. Ongeveer elke 10 minuten komt hier water omhoog. We hebben ik denk wel een uur staan kijken. Elke uitbarsting was weer anders, maar zo vreselijk gaaf! Zelfs de stank (rotte eieren) namen we heel snel voor lief ;)

Afbeelding

Afbeelding

De dag erna de Kerio krater bekeken, een ingestorte vulkaan met een prachtig meer erin. Hier hebben we een rondje gelopen. We waren erg vroeg dus hoefden het gebied niet te delen met andere toeristen.

Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens weer verder, de seljalandfoss, een enorme waterval waar het ook mogelijk was om erachter langs te lopen. Helaas was het toen wij er waren zo nat dat een deel van de route achter de waterval langs te gevaarlijk was.

Afbeelding

Tussendoor ook nog een andere waterval bezocht, waar ik even niet meer van op de naam kan komen...

Afbeelding

Daarna nog een prachtige kloof bekeken en een lekker stuk daar gewandeld. De Fimmvörðuháls. Echt zo tof, zo'n kloof in een landschap wat verder niks heeft. Behalve wat bergen die groen bedekt zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De dag erna stond Vik op het programma. Het zwarte strand. Het plan was eigenlijk om te wandelen naar een vliegtuigwrak maar het weer was zo slecht. Enorme slagregen en zo koud dat we dat niet gedaan hebben.

Afbeelding

vervolgens dus maar snel verder. Gelukkig hadden we deze dag veel reizen op het programma dus dat het weer zo slecht was was niet zo erg. Dachten we... Helaas was de weg vanwege de storm afgesloten en mochten we niet verder. Zit je dan, in 1 klein dorp vol toeristen te wachten en te wachten. Hopen dat de weg later die dag open gaat maar nee, helaas. Dus maar een overnachtig geregeld in het dorpje en daar nog even wat gewandeld.

Afbeelding

De dag erna was de weg soort van open. Op eigen risico mocht je erdoor. Dat hebben we dus maar gedaan en zo zijn we aangekomen bij het gletsjermeer jokulsarlon. Ook was het nog steeds stormachtig weer dus heel lang zijn we niet gebleven. Veel te koud en nat ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Door naar onze overnachting voor die nacht zijn we beland in een sneeuwstorm. Doodeng. Ondertussen kwam ook het bericht dat Csiva vermist was dus dit was niet onze beste dag zeg maar.. Gelukkig volgde 's nachts bericht dat ze weer terug was en konden wij weer door een laag sneeuw en met een boel wind de berg over naar het mooiste stukje van IJsland. Myvatn. Hier heb ik van elke minuut genoten. Zo vreselijk mooi :I:

Afbeelding

Myvatn is voor mij een gebied waar alles wat IJsland is voor mij samen komt, wandelen op 'mars' op de 'maan', zwavelbronnen, modderpotten, warm water bronnen en heel veel vogels. Ontzettend mooi. Gelukkig zaten we hier 3 dagen en konden we van alles enorm genieten!

Op 'mars' zoals wij dit noemden

Afbeelding

Stinkende zwafelbronnen en rode grond

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En op de 'maan'

Afbeelding

Afbeelding

Vanaf een afstand is dat deze enorme krater. Een rondje over de top was ruim 3 km.

Afbeelding

Met het prachtige blauwe meer op de achtergrond

Afbeelding

Ook weer een kloof bekeken gevuld met heet water. Momenteel nog te warm om in te zwemmen maar vroeger kon dat wel. Helaas heeft een vulkaanuitbarsting ervoor gezorgd dat het water nu nog te heet is. Het koelt wel langzaam af.

Afbeelding

Afbeelding

En nog gelopen in een gebied met enorme steenmassa's. Ook allemaal gevormd door vulkaanuitbarstingen

Afbeelding

verder nog weer een enorme waterval bezocht. Helaas niet echt leuke foto's van gemaakt. Het was zooo koud! Dit is een foto van het kleine broertje van de grote waterval ;)

Afbeelding

Afbeelding

Natuurlijk kon een middagje baden in een warmwaterbad niet missen ;) Niet het bekende blue lagoon maar het minder bekende myvatn nature baths. Net zo lekker maar de helft goedkoper :F:

[/img]https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5A53BBE9[/img]

Whale watching, Okra's gezien. Wat enorm indrukwekkend was dat!

Afbeelding

Het grootste deel van de reis zat er nu alweer op. Nog eventjes en we mochten weer naar huis vliegen.

Nog wat random foto's:

bridge between 2 continents

Afbeelding

In Reykjavik

Afbeelding

Afbeelding

paardjes

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De laatste 2 dagen voor we in Reykjavik kwamen waren vrij saai. We hadden enorm veel mist dus konden eigenlijk niks doen. Een tikje jammer maarja, doe je niks aan. Gelukkig hadden we de laatste dag wel weer super mooi weer :)

Eigenlijk kan ik bij elk natuurfoto'tje een heel verhaal vertellen dus mochten jullie vragen hebben, stel gerust ;)
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Re: IJsland mei 2017

Ongelezen bericht door mijke »

Wow wat prachtig zeg!
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Indrukwekkend mooi!
Afbeelding
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Wauw, gaaf!!
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Wat een mooi land zeg, indrukwekkend!
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Echt een droombestemming. Fantastisch!
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

erg mooi
Afbeelding
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

Prachtig, vooral dat "Mars" en "Maan" landschap.
Hebben jullie nog werkende vulkanen gezien?
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Ik wil daar ook nog zó graag heen :I:

Maar de weersomstandigheden zijn dus wel iets om serieus rekening mee te houden. Wat is de beste tijd van het jaar om naar IJsland te gaan?
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

welshwitch schreef:Prachtig, vooral dat "Mars" en "Maan" landschap.
Hebben jullie nog werkende vulkanen gezien?
Ja, maar niet in de zin van actief ;)
Machie
Zeer actief

Lothian schreef:Ik wil daar ook nog zó graag heen :I:

Maar de weersomstandigheden zijn dus wel iets om serieus rekening mee te houden. Wat is de beste tijd van het jaar om naar IJsland te gaan?
Juli en augustus zijn ook daar de beste maanden. Als in, geen sneeuw. Maar ook dan kan je gewoon dagen met regen hebben.
Momenteel is de ringweg bv afgesloten omdat de weg een rivier geworden is. En dan kan je niks. Nu zit ie al 4 dagen dicht ;)
Verder waait het altijd in IJsland :F:

Maar ze hebben wel 2 goede websites waar de wegcondities goed op bijgehouden worden :)
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Wauw prachtig , het is echt een geweldig land.
Wij zijn er in de maand Februari geweest, toen was het , zelfs voor Ijslandse begrippen vrij koud maar wel prachtig.
Ik wil er zeker nog eens heen maar dan in de zomer omdat het er dan heel anders uitziet.

Wij hadden dit :D

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Prachtig! IJsland staat ook nog hoog op mijn lijstje!
Afbeelding
Groetjes Marja
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Geweldig :ok: :ok: :ok:

IJsland staat ook op ons wenslijstje.
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”