https://www.metronieuws.nl/nieuws/buite ... huisdierenCalifornië verbiedt verkoop van gefokte huisdieren
De Amerikaanse staat Californië heeft een drastische maatregel omtrent de verkoop van huisdieren genomen.
Vanaf 2019 mogen dierenwinkels alleen nog maar katten, honden en konijnen verkopen als zij samenwerken met dierenasiels.
Deze beslissing is genomen vanwege het feit dat er veel dierenleed achter het fokken van huisdieren schuilgaat.
Tegelijkertijd puilen de asiels uit van ontheemde huisdieren die op zoek zijn naar een baasje. Dit meldt de Huffington Post.
Voor- en tegenstanders
De voorzitter van dierenwelzijnsorganisatie Social Compassion in Legislation laat in een persverklaring weten dat de nieuwe wet noodzakelijk is om het dierenleed in de fokindustrie een halt toe te roepen.
„Het is geen geheim dat er veel mis is bij fokkers, dieren zijn meer dan handelswaar en ze moeten met respect behandeld worden."
Ook de Society for the Prevention of Cruelty to Animals is verheugd door het nieuws.
„De grote vraag naar puppy's heeft ervoor gezorgd dat veel malafide fokbedrijven op fabrieksmatige wijze rashonden leveren aan dierenwinkels."
De Amerikaanse Kennelclub, een organisatie voor die zich bezighoudt met het fokken van rashonden, is minder blij.
„Door deze nieuwe wet verliezen honderden mensen hun baan en ontneem je consumenten de vrijheid om zelf beslissingen te nemen."
Volgens vice-voorzitter Sheila Goffe van de Kennelclub verpesten enkele rotte appels binnen de sector het voor de goedwillende dierenfokkers.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verbod van verkoop van gefokte huisdieren in Californië
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Verbod van verkoop van gefokte huisdieren in Californië
Aangezien (bijna) alles uit Amerika overwaait...
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
- Aantal honden: 1
Re: Verbod van verkoop van gefokte huisdieren in Californië
Aangezien we vrijwel geen dierenwinkels meer hebben die honden en katten verkopen, en de meeste knaagdieren ook uit broodfok-omstandigheden komen, denk ik dat het in ons geval ook alleen maar positief kan uitpakken. Er mag namelijk nog wel gewoon direct vanaf fokkers gekocht worden, alleen niet meer uit dierenwinkels.

Dit soort dingen is ook voor cavia's, konijnen en ander kleinvee niet dierwaardig.

Dit soort dingen is ook voor cavia's, konijnen en ander kleinvee niet dierwaardig.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Hier bij Californische vrienden navraag over gedaan. Er is een nuance, inderdaad mogen de dierenwinkels geen broodfok pups meer verkopen, maar de broodfokkers mogen wel nog fokken en zelf aanbieden en verkopen. Buiten de winkels om dus.
Laatst gewijzigd door crutz op 18 okt 2017 00:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Of dat gaat helpen.?
Net zoiets als op een gebroken poot een pleister en kusje plakken.
Net zoiets als op een gebroken poot een pleister en kusje plakken.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ja, er is wel wat nuance. De wet geldt voor dierenwinkels. Dus fokkers vallen hier niet onder en broodfokkers mogen ook nog gewoon hun praktijken voortzetten. Sterker nog, men vermoedt dat het leveren van pups uit de broodfok gewoon door gaat onder de noemer "rescue"
- iones
- Zeer actief
Dan heeft zo'n wet weinig zin lijkt me. Het loopt zijn doel voorbijcrutz schreef:Hier bij Californische vrienden navraag over gedaan. Er is een nuance, inderdaad mogen de dierenwinkels geen broodfok pups meer verkopen, maar de broodfokkers mogen wel nog fokken en zelf aanbieden en verkopen. Buiten de winkels om dus.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Dat. Krijg je ook veel gezelliger huisdieren van.Cleva schreef:Voor een paar tientjes heb je een betonnen vloer met een putje en een muurtje er om heen waar je tot in de eeuwigheid ratten kunt fokken. Boomstammetje in het midden en een klimtouwtje erbij. Het hoeft allemaal niet superchic maar een lade van 15 centimeter hoog en 40 centimeter diep is echt het allerkloterigste wat je zo'n beest kunt bieden.
Hoe dan ook, de intentie is natuurlijk goed, maar de uitvoering weer minder. Als ik een dierenwinkel was en het meeste geld sloeg uit de verkoop van dieren zou ik de dieren stiekem opkopen bij een broodfokker, wat papieren vervalsen (connecties met dierenartsen maken) en zeggen dat de dieren op straat/bij een in beslagname gevonden zijn.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Verkoop van dieren daar word niet de grootste omzet uit gehaald , wat er allemaal meer verkocht kan worden met de verkoop van een dier daar word de omzet mee gemaakt.Sandra&co schreef:Dat. Krijg je ook veel gezelliger huisdieren van.Cleva schreef:Voor een paar tientjes heb je een betonnen vloer met een putje en een muurtje er om heen waar je tot in de eeuwigheid ratten kunt fokken. Boomstammetje in het midden en een klimtouwtje erbij. Het hoeft allemaal niet superchic maar een lade van 15 centimeter hoog en 40 centimeter diep is echt het allerkloterigste wat je zo'n beest kunt bieden.
Hoe dan ook, de intentie is natuurlijk goed, maar de uitvoering weer minder. Als ik een dierenwinkel was en het meeste geld sloeg uit de verkoop van dieren zou ik de dieren stiekem opkopen bij een broodfokker, wat papieren vervalsen (connecties met dierenartsen maken) en zeggen dat de dieren op straat/bij een in beslagname gevonden zijn.
Kooi . voer , speeltjes , knaagdingetjes en daarvoor komen ze weer terug. En kijkpubliek wat de deur uit gaat met iets wat ze anders niet verkopen.
Wat je zegt ben je zelfffff