En dan.. kregen we zojuist een telefoontje van orweja. Een uitnodiging voor de NIMROD 2017 voor mij en Jones!!

Jeetje.. ik wist dat het telefoontje ging komen maar als de telefoon dan daadwerkelijk gaat dringt het pas helemaal tot je door.
De nimrod.. iets waar ik 2 jaar terug nieteens van had durven dromen.
Mijn doel was lekker bezig zijn samen met mijn hondje en dan zien waar we zouden komen, ik hoopte op een SJP-A, dat zou toch geweldig zijn!
Die SJP-A is helemaal goed gekomen, sterker nog: Jones heeft nooit een B gehaald

Vorig jaar 2 SJP's gelopen en 2 keer een A, met een tweede en een eerste plaats.
Dan ga je lekker verder en we gingen dus trainen voor de MAPS.
Helaas raakte Jones begin dit jaar geblesseerd aan zijn achterpoot na een flinke val.
Weken van herstel en toen we eindelijk het trainen weer konden oppakken hadden we helaas weer pech, door een dom ongeluk brak Jones zijn staart.
Weer gingen er 2 maanden voorbij waarin we niet konden trainen.
Het MAP seizoen begon al snel en ondanks de niet ideale voorbereiding zijn we eraan begonnen.
Jones heeft dit seizoen 7 MAP-A diploma's weten te behalen en hij wist telkens bij de eerste 5 te eindigen.
Hoe trots ben je dan!
Hij wil zo graag voor mij werken, hij staat er gewoon altijd!
Beiden waren we onervaren in de MAPS dus behalve heel leuk was het ook voor ons beiden heel leerzaam.
En deze laatste zin is de reden dat ik bedankt heb en niet naar de nimrod ga met Jones dit jaar.
Ik heb iedere MAP nog dingen ontdekt waarvan ik denk: daar moeten we nog aan werken! of: daarin is hij nog wat jeugdig, daarin moet hij stabieler worden.
Iedere MAP zag ik hem gewoon leren en denken: aah werkt dat zo.
Jones is nu 3 jaar oud en ik wil hem (en mezelf) de kans geven zich verder te ontwikkelen, te groeien in zijn werk en geestelijk helemaal stabiel te worden.
Ik ben heel dankbaar met deze kanjer te mogen werken.
Ondanks alle pech die hij heeft gehad heeft hij dit jaar wel laten zien wat hij in huis heeft.
Ik ben dan ook supertrots op hem EN op het feit dat we vandaag een uitnodiging hebben gehad voor de nimrod!!
Tussen al dat labradorgeweld heeft hij toch maar mooi laten zien dat hij er staat, ook al is hij nog maar 3 jaar oud.
Op naar hopelijk nog vele mooie jaren samenwerken met deze kanjer.
Lieve Jones, jij hebt geen idee van dit alles natuurlijk, maar ik ben supertrots op je jongen, dankjewel voor deze mooie reis waarvan ik hoop dat hij nog heel lang mag duren

Ik wil iedereen die dit jaar naar de nimrod gaat en met name mijn trainingsmaatje Jos Schreuders heel veel succes en vooral veel plezier wensen op de nimrod!