Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Loesje wil niet meer uit haar bak eten.
Moderator: moderatorteam
- Terry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wetter
- Aantal honden: 1
Loesje wil niet meer uit haar bak eten.
Op zoek naar de gouden tip om Loesje weer zelf te laten eten. Ze wil nu alleen als ze gevoerd wordt nog wat nemen.
Ik heb geen idee wat er gebeurd is maar sinds begin september weigert ze uit haar bak te eten.
Als eerste de eetplaats en bak veranderd, dat hielp helemaal niets. Voerstandaard gekocht en ook die op een andere plaats gezet. Helaas geen succes.
Ze loopt enthousiast naar haar bak toe en blijft op een cm. of 50 ervan af staan. Is ook niet te verleiden om er dichterbij te gaan. Pas als ik de bak in mijn hand neem, komt ze dichterbij en eet.
Nu zou ik zo graag willen dat ze weer uit zichzelf naar haar bak gaat en eet. Heb een grote truccendoos maar de truc hiervoor zit er niet in.
Ik heb geen idee wat er gebeurd is maar sinds begin september weigert ze uit haar bak te eten.
Als eerste de eetplaats en bak veranderd, dat hielp helemaal niets. Voerstandaard gekocht en ook die op een andere plaats gezet. Helaas geen succes.
Ze loopt enthousiast naar haar bak toe en blijft op een cm. of 50 ervan af staan. Is ook niet te verleiden om er dichterbij te gaan. Pas als ik de bak in mijn hand neem, komt ze dichterbij en eet.
Nu zou ik zo graag willen dat ze weer uit zichzelf naar haar bak gaat en eet. Heb een grote truccendoos maar de truc hiervoor zit er niet in.
Groetjes, Terry
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Loesje wil niet meer uit haar bak eten.
Weigert ze van de één op de andere dag uit de bak te eten?
-
Sterre
Of misschien op een bord van jezelf? Het bord op de grond zetten bedoel ik.Nanna schreef:Grote placemat kopen en daar het voer op leggen.
Vreet je niet, jammer dan. NIET uit de hand gaan voeren anders gaat ze steeds beter niet eten
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik zou even ergens anders en niet uit de bak voeren, de bak op de normale plaats laten staan en daar steeds iets heel erg lekkers indoen zonder dat ze dat ziet of merkt en het aan haar overlaten dat te ontdekken.
grote kans dat de aversie tegen de bak als sneeuw voor de zon verdwijnt als die een bron van superlekkere verrassingen is geworden
grote kans dat de aversie tegen de bak als sneeuw voor de zon verdwijnt als die een bron van superlekkere verrassingen is geworden

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Terry
- Zeer actief
Ja. Ik heb het idee dat ze ergens vreselijk van geschrokken is toen ze stond te eten. Heb geen idee wat het kan zijn geweest want met eten zorg ik voor rust in huis.sirene schreef:Weigert ze van de één op de andere dag uit de bak te eten?
Groetjes, Terry
- Terry
- Zeer actief
Nanna schreef:Grote placemat kopen en daar het voer op leggen.
Vreet je niet, jammer dan. NIET uit de hand gaan voeren anders gaat ze steeds beter niet eten
Ga ik allebei proberen.renee-uk schreef:ik zou even ergens anders en niet uit de bak voeren, de bak op de normale plaats laten staan en daar steeds iets heel erg lekkers indoen zonder dat ze dat ziet of merkt en het aan haar overlaten dat te ontdekken.
Het rare is, als ik koekjes strooi, neemt ze ze ook niet. Ze gaat erbij staan en wacht tot ik ze geef.
Groetjes, Terry
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ander type bak gebruiken? Elco had op een gegeven moment problemen met de rvs-bak (vermoedelijk de weerspiegeling, aangezien hij er moeite mee kreeg zodra de bodem in zicht kwam). Die eet nu uit een bak van aardewerk
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Stoppen met uit de hand voeren, andere bak gebruiken en ergens anders neerzetten. Voer even paar minuten aanbieden en geen aandacht aan geven. Niet eten? Dan weghalen.
Zou dat eens proberen.
Zou dat eens proberen.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Is de bak wel goed schoon? Oor heeft dit ook wel eens en dan zijn we gewoon vergeten die bak goed schoon te maken. Duurde echt best wel lang voor we dáár achter kwamen want ze deed zo godvergeten moeilijk, maar dat was het dus 
-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Heeft ze geen rug- of nekpijn?Terry schreef:Het rare is, als ik koekjes strooi, neemt ze ze ook niet. Ze gaat erbij staan en wacht tot ik ze geef.
- Lucia
- Zeer actief
Geef jij het voer op andere hoogte?
Is haar nek in orde? Pakt ze wel dingen van de grond?
Is haar nek in orde? Pakt ze wel dingen van de grond?
- Terry
- Zeer actief
Opgelost, het was de roestvrij stalen bak. Ze heeft net keurig van een placemat gegeten.
De koekjes die ik in haar bak heb gedaan zitten er nog in. Ze loopt er wel steeds naar toe maar blijkbaar niet lekker genoeg om haar kop in de bak te steken.
De koekjes die ik in haar bak heb gedaan zitten er nog in. Ze loopt er wel steeds naar toe maar blijkbaar niet lekker genoeg om haar kop in de bak te steken.
Groetjes, Terry