Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Walrus-Podenco

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Manuma
Zeer actief

Walrus-Podenco

Ongelezen bericht door Manuma »

Onze Uma is een vetklep. Ze kwam als smalle, onbespierde hond met een prachtig lijntje en we hebben er een walrus van gemaakt.
We zijn al een tijdje bezig haar af te laten vallen.

Even wat informatie:
Uma is 5 jaar, gecastreerd en sinds 2,5 jaar woont ze bij ons. Daarvoor zat ze in het asiel in Spanje. Ze is 59 cm hoog. Toen ze bij ons kwam woog ze 18,5 kg. Nu weegt ze bijna 22 kg. Ze wandelt per dag toch een prima afstand maar het is nu eenmaal niet zo'n actieve hond. Ik neem haar soms mee met hardlopen of fietsen maar ze werkt als een soort anker omdat ze dus gewoon echt niet wil rennen. Zo'n 6 keer per week gaat ze mee op een langere losloopwandeling. Ze trekt meestal 1 of 2 sprintjes en wandelt in staptempo in mijn knieholtes met me mee. Ze speelt niet en gaat dat ook niet doen.

Ze heeft een jaar lang vers vlees gegeten maar kreeg last van verstoppingen. De ontlasting hardde in haar darmen waardoor ze buikpijn kreeg en moeilijk kon poepen. Ik heb nog een tijd aangemodderd met andere soorten kvv, oliën etc, maar het werd niet veel beter. Ik heb toen een overstap gemaakt naar brokken en dat ging qua ontlasting meteen veel beter.
Nadeel van de brokken is dat ik veel minder kan geven en ze heel duidelijk honger heeft.

Inmiddels eet ze dan ook light brokken van Wellness Core. Het gaat iets beter maar nog steeds is ze echt aan het zeuren om eten. Een paar keer per dag haalt ze alles uit de kast om maar eten te kunnen krijgen en dat heeft ze hiervoor nooit gedaan. Ook valt ze niet af en we zijn toch al een week of 6 bezig. Ik heb geprobeerd sperziebonen erin te krijgen als magere aanvulling maar ze moet het écht niet. Ze krijgt van haar brokken nu zo'n 150 gram, verdeeld over twee voerbeurten. Het is echt net aan een klein handje per voerbeurt. Als ze snacks krijgt is het altijd gedroogd slachtafval en iets van kip of kalkoen en dan geven we ook minder brokken bij de volgende voerbeurt.

Mijn ideeën zijn eigenlijk een beetje op. Het liefst zou ik haar actiever zien maar nu met die kou vindt ze activiteiten nog vreselijker dan normaal en als we nóg minder gaan voeren zal het ook niet prettiger worden. Ze heeft binnen al moeite met zichzelf warm houden.

Wel vind ik haar borst- en bilspieren meer opvallen dan normaal.
Ik zou graag rond de 2 kg eraf willen.
Heeft iemand nog een idee?

Ik ga haar alleen echt niet terug op vlees zetten, gezien ze erg snel last van haar darmen heeft en met buikpijn gelijk doodziek lijkt.
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Aantal honden: 2

Re: Walrus-Podenco

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Ik heb een dikke galgo die echt niet slanker te krijgen is. Hoe weinig of hoe veel ze ook eet. Ze bestaan, (half)windhonden met een walruslaagje. Mali komt echter ook niet aan, dus ik ga er van uit dat ze op een balans zit. En dan ben ik er ok mee.
Hakkene
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hakkene »

Voer wat aanvullen met sperziebonen? Kregen wij ooit als tip van de dierenarts. Komen ze niet van aan, maar geeft wel een vol gevoel. Gekookte dan he ;)
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Linda, alias Bolle Betje, is 11 kg afgevallen met hulp van Sanimed weight reduction.
Daarvan kreeg ze 400 gram per dag en dan nog de nodige andere brokjes en snoepjes om haar te paaien tijdens de wandelingen.
Nu is ze nog niet superslank, maar ze beweegt nu wel gemakkelijk en ach, op haar 13e ga ik haar niet meer uithongeren om de laatste 2-3 kilo er nog af te krijgen.
Voor de beeldvorming, ze was 50 en nu 39kg

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
klaproos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Ongelezen bericht door klaproos »

Hakkene schreef:Voer wat aanvullen met sperziebonen? Kregen wij ooit als tip van de dierenarts. Komen ze niet van aan, maar geeft wel een vol gevoel. Gekookte dan he ;)
Manuma schreef:Ik heb geprobeerd sperziebonen erin te krijgen als magere aanvulling maar ze moet het écht niet.
:engel:

Ik zou denk ik een andere light brok proberen, eentje waarvan je volgens de voedingsrichtlijnen wat meer mag/moet voeren. Of misschien een geperste brok proberen, het zou kunnen dat dat meer verzadigt. Ik weet dat Lupo een light brok heeft, deze, mijn ouders hebben daar in ieder geval goede ervaringen mee. Misschien is dat wat?

Of een deel van de brokken vervangen door (light) natvoer, van Terra Canis o.i.d. Daar kun je relatief veel van voeren, misschien dat ze dan minder honger heeft?
Alex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij en Bosnische herder

Ongelezen bericht door Alex »

Hakkene schreef:Voer wat aanvullen met sperziebonen? Kregen wij ooit als tip van de dierenarts. Komen ze niet van aan, maar geeft wel een vol gevoel. Gekookte dan he ;)
Lezen, Ernie :mrgreen:

Ik zou me ook eerder richten op het behouden van het gewicht, tenzij ze maar blijft aankomen natuurlijk. Ze komt in je verhalen niet over als een hond die last heeft van haar gewicht en op de foto's ziet ze er ook prima uit. Als je al zo veel geprobeerd hebt, is dit misschien (op dit moment) haar optimale gewicht.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Domor »

Royal Canin Satiety? Veel honden doen het er goed op en het bevat een derde minder aan kcal dan gewone brok (2.692kcal/kg, normale brok tussen de 3900 en 4000kcal/kg). Het is ook nog een flink stuk armer dan CORE Reduced Fat (3,250 kcal/kg). Het bevat ontzettend veel vezels en vult daardoor goed, de vezels vervangen een deel van de koolhydraten.

Je voert zo'n 35% minder dan minimaal aanbevolen is voor een hond van 16-23kg die moet afvallen, dat geeft risico's op tekorten. Het seleniumgehalte is er in ieder geval niet geschikt voor, sommige andere spoorelementen hebben weinig over. Qua richtlijn is het handig om niet minder dan 25% minder dan de minimaal aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van een voer te geven, exact om deze reden.

Van Satiety mag ze 180g hebben. Minder dan dat zou ik haar niet voeren, behalve als het echt niet anders kan. Maar RC heeft eigenlijk die maximale ruimte al in zijn voeradvies opgenomen. Er zit nog wel iets van een veilige marge in, maar niet veel. Belangrijk is ook om het voer echt te wegen. 10g extra per maaltijd is snel gevoerd anders. Honden hebben vaak op dezelfde hoeveelheid satiety een beter gevuld gevoel dan op een andere brok met dezelfde hoeveelheid (in grammen).
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Ik heb het opgezocht, Uma zou van de Sanimed 250gram per dag mogen. Metaboliseerbare energie: 2450kcal per kg

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik weet dat jullie ook hebben gedokterd met haar omdat ze geregeld vage klachten had; zijn haar schildklierwaardes ook onderzocht en in orde?

Ik heb helaas geen voedingsadvies, maar misschien moet ik vaker met Amy langskomen? Dan speelt ze wel :engel:
Nee, serieus, ik denk dat ze genoeg beweging krijgt, ook al legt ze de wandelingen niet rennend af, dus ik denk inderdaad dat een andere lightbrok de beste oplossing is.

Eigenlijk is het wel raar, want in het asiel kon ze onbeperkt eten en was ze niet dik. En daar was ze ook niet heel erg actief, voor zover ik me herinner.
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

In hoeverre is ze echt te dik? Is ze, zoals Nanna het altijd zegt, romig of echt te dik? Als er medisch niks mis is met haar (ik weet dat ze af en toe vage klachten heeft?) en ze beweegt genoeg vind ik te dik binnen een bepaalde marge, dus eigenlijk romig, niet zo'n ramp. Ik weet dat zo ongeveer iedereen op het forum van mager tot slank houdt en natuurlijk is dat 'het beste' maar om een speklaagje op de ribben zou ik me niet te druk maken, nooit gedaan ook. Natuurlijk is het niet de bedoeling dat ze dan aan blijft komen.
Afbeelding
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Ik vraag me ook af of bijv de schildklier goed werkt.
Mijn honden worden van de lucht al dik ( zijn ook iets kleiner) maar dit vindt ik wel heel weinig voor een hond van haar gewicht.
Valt ze überhaupt af op de Light brok?
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Eventueel brok en kvv combineren? Dus niet geheel op kvv aangezien dat duidelijk niet werkt, maar eens kijken of je een bepaald percentage kvv kunt geven? Begin dan eens met 5 of 10% van haar dagportie te vervangen door KVV en dan kijken waar je uit kunt komen. Ik zou de kvv dan gewoon mengen door de brok trouwens, niet als aparte maaltijd geven.
Of brok combineren met natvoer (Rocco)? Of zoals anderen aangeven een (dieet)brok geven waar minder calorieën per gram in zit zodat ze er meer van mag hebben. Eventueel nog aanvullen met wortel.

En over haar hekel aan dit gure weer: is dat ook als ze een jasje aanheeft? Als ze het mes jas minder erg vindt zou ik haar lekker een jas aandoen.

Oja, toevoeging: ik hou van een mooi lijntje en weinig vet, maar het moet qua eten en honger wel een beetje leuk blijven. Dus als ze geen enórme vetlaag heeft dan zou ik zelf dit gewicht accepteren als ze zich anders ongelukkig voelt van de honger. Maar als je op iets uitkomt waar ze wel redelijk normaal door kan eten en toch wat afvalt is dat natuurlijk helemaal mooi.
Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Opvanger rico is 14,5 kg afgevallen met Hill's Metabolic Mobility. Met 150 gram voer per dag viel hij keurig tussen de 1% en 2% van zijn lichaamsgewicht per week af. Geen honger tussendoor. Hij was wel erg actief!
Manuma
Zeer actief

Wat veel reacties, dankjullie!

We zijn inderdaad aan het dokteren en haar schildklier bleek in orde. Dat is het dus niet.
Ze is niet heel vet maar ze is wel behoorlijk rond. Aankomen doet ze al een tijdje niet dus het blijft inderdaad wel in balans. Toch vind ik haar wel te vet. Ze heeft er geen last van denk ik maar die rug is zo bol als wat. Eenmaal in beweging valt er nauwelijks wat te zien want dan spant ze alles aan.
Het is ook een groot contrast met mijn andere hond, die is niet vet te krijgen. Die is altijd wat schraal.

Jassen en truien draagt ze al even, anders is het echt geen doen op het strand met haar.

Ik ga me morgen eens verdiepen in de genoemde voedingen :D dankjulliewel! Ik dacht eerlijk niet eens aan een andere light brok, stom.

Over vlees met brok mengen heb ik gelezen dat dat nare dingen kan veroorzaken in de maag vanwege een andere vertering. Klopt dat dan niet? Het zou wel wat zijn. Net als aanvullen met natvoer, dat is toch wat volume.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Manuma schreef:Wat veel reacties, dankjullie!

We zijn inderdaad aan het dokteren en haar schildklier bleek in orde. Dat is het dus niet.
Ze is niet heel vet maar ze is wel behoorlijk rond. Aankomen doet ze al een tijdje niet dus het blijft inderdaad wel in balans. Toch vind ik haar wel te vet. Ze heeft er geen last van denk ik maar die rug is zo bol als wat. Eenmaal in beweging valt er nauwelijks wat te zien want dan spant ze alles aan.
Het is ook een groot contrast met mijn andere hond, die is niet vet te krijgen. Die is altijd wat schraal.

Jassen en truien draagt ze al even, anders is het echt geen doen op het strand met haar.

Ik ga me morgen eens verdiepen in de genoemde voedingen :D dankjulliewel! Ik dacht eerlijk niet eens aan een andere light brok, stom.

Over vlees met brok mengen heb ik gelezen dat dat nare dingen kan veroorzaken in de maag vanwege een andere vertering. Klopt dat dan niet? Het zou wel wat zijn. Net als aanvullen met natvoer, dat is toch wat volume.
Nee dat is achterhaald. Je kunt t gewoon samen geven of s ochtend vers en s avonds brok bijv. Dat kan ook.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Elco krijgt dagelijks brokjes door z'n kvv omdat hij anders te stevige ontlasting heeft. Nu gaat het prima (40 gram brokjes, 110 gram kvv, mag weer iets gaan minderen)
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Ik zou denk ik ook gaan combineren. En dan een kvv met een echt laag vetpercentage; 5-7%.
Malou is sinds haar komst 2 kilo kwijt en van mij krijgt ze dus magere kvv variërend van 6-11%. Geef ik haar vettere kvv, komt ze weer aan dus dat doen we maar niet meer :mrgreen:

Haaksbarf, hunters home, runner en naturis hebben sowieso kvv met een laag vetpercentage. Shaweca zou ik bij weg blijven en kiezebrink ook. Zij staan bekend dat ze een hoger botpercentage hebben.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Manuma
Zeer actief

Ik probeer dat al zolang ik haar heb. Ze heeft voor en naast de step gestaan, naast de fiets. Alleen en ook met mijn hond die het wel leuk vindt. Tijdens hardlopen loopt ze los wel mee maar dat kan niet overal en dan gaat ze dus tegen hangen.
Met wandelen trekt ze 1 of hooguit 2 heel kleine sprintjes en dan loopt ze achter mij aan in staptempo. Ik krijg haar echt het water niet in tenzij ik zelf ga maar ook dan gaat ze echt niet rennen. Ze stapt erdoorheen alsof haar het grootste leed is aangedaan. Zwemmen doet ze ook écht niet.
Spelen met andere honden of met mij doet ze ook niet. En omdat ze zo angstig is en ze van elke vraag van mij in die kop al paniek krijgt kan ik haar heel moeilijk dingen leren.

Wat ze doet is kattendrollen uitgraven :LOL: En als we door een veld lopen waar tamme konijnen zitten trekt ze maar zodra ik haar loslaat staat ze ook alleen dom te keffen en kwispelen. Uma is gewoon echt niet actief.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Fotogravinnetje schreef:

Elco krijgt dagelijks brokjes door z'n kvv omdat hij anders te stevige ontlasting heeft. Nu gaat het prima (40 gram brokjes, 110 gram kvv, mag weer iets gaan minderen)
Voer Tanja en Anne al maanden kvv met brokken gemengd. Die hadden zachtere ontlasting op alleen brokken.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ik weet niet of zij er de hond voor is hoor, maar zo'n hondenrugzak met wat extra gewicht laten dragen? Dan zou ze wel wat meer moeten verbruiken.
Als je haar vertelt wat een mooie prinses ze is met de mooie tasjes wil ze misschien wel? :engel:
mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel

Ongelezen bericht door mim »

Dogloversgold heeft een brok die je kan mengen met vlees oid. Mms vind je dat wat.
Ik ben er tevreden over!
Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

mim schreef:

Dogloversgold heeft een brok die je kan mengen met vlees oid. Mms vind je dat wat.
Ik ben er tevreden over!
Newsflash: je kunt alle brokken mengen met vlees. Of eet jij je beleg ook apart van je boterham en je groente los van je aardappels of pasta?
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik zou haar gerust zo laten, het past blijkbaar bij dr. Er is een groot verschil tussen het ideale gewicht en overgewicht wat slecht is voor de gezondheid.
Die paar kilo te veel gaat dr niet opbreken, te meer omdat ze zelf ook weinig actief is.
Afbeelding
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder

Ongelezen bericht door Soooof »

Je zegt dat ze geen bonen moet, is het een idee om andere groenten te proberen als maagvulling? Hier wordt enthousiast broccoli weggehapt, en ook wel eens bloemkool en wortel. Misschien een beetje experimenteren of er groenten zijn die ze wel blieft?
Manuma
Zeer actief

runninggirl schreef:Ik weet niet of zij er de hond voor is hoor, maar zo'n hondenrugzak met wat extra gewicht laten dragen? Dan zou ze wel wat meer moeten verbruiken.
Als je haar vertelt wat een mooie prinses ze is met de mooie tasjes wil ze misschien wel? :engel:
Ja dat idee heb ik dus ook gekregen en nu loopt ze regelmatig met een rugzakje :lol1: Dat vindt ze wel leuk zelfs! Alleen een trui eronder is nog wat lastig want dan gaat het snel schuiven en zonder trui is vre-se-lijk :jank: Ik moet die tassen eens wat vaker om gaan hangen!
Johnny Jones schreef:Opvanger rico is 14,5 kg afgevallen met Hill's Metabolic Mobility. Met 150 gram voer per dag viel hij keurig tussen de 1% en 2% van zijn lichaamsgewicht per week af. Geen honger tussendoor. Hij was wel erg actief!
Ik heb ook naar dit voer gekeken, veterinair toch? Meestal mijd ik merken als Hill's en Royal Canin, maar na goede reviews gelezen te hebben ben ik toch wel nieuwsgierig. Ik denk dat we na deze zak voer Hill's Metabolic of Royal Canin Satiety gaan proberen. Ik vind het toch fijn als ze nog een klein beetje af zou vallen.

Hier ter illustratie Uma's lijn:
Afbeelding
Soooof schreef:Je zegt dat ze geen bonen moet, is het een idee om andere groenten te proberen als maagvulling? Hier wordt enthousiast broccoli weggehapt, en ook wel eens bloemkool en wortel. Misschien een beetje experimenteren of er groenten zijn die ze wel blieft?
Ze eet bleekselderij :LOL: Dat is het, ik heb er al wortel, broccoli, bloemkool, spruiten, bonen, erwten en waarschijnlijk nog wel meer in geprobeerd te proppen maar ze eet het niet. Wij eten bijna elke week wel een groente- of kippensoep met veel groente en de honden krijgen de resten. Dan eet ze de groenten wel. Maar ik denk dat het op dagelijkse basis slecht is om groenten altijd in bouillon te serveren?
Paisley schreef:Ik zou haar gerust zo laten, het past blijkbaar bij dr. Er is een groot verschil tussen het ideale gewicht en overgewicht wat slecht is voor de gezondheid.
Die paar kilo te veel gaat dr niet opbreken, te meer omdat ze zelf ook weinig actief is.
Hmm ja, ik heb hierover nagedacht maar ze is toch niet een klein beetje dik. Het is echt een beste speklaag. Ze heeft er geen last van zo te zien en te merken maar ik vind het zo onnodig. Wij letten zelf goed op onze lijn, Manu ook en dan hebben we zo'n rolmops halfwindhond :LOL:
Nee, ik ga haar niet verhongeren natuurlijk maar ik zou het wel iets fijner vinden als ze nog een klein beetje afvalt. Zie :engel:
Afbeelding
DeDiana schreef:
Eigenlijk is het wel raar, want in het asiel kon ze onbeperkt eten en was ze niet dik. En daar was ze ook niet heel erg actief, voor zover ik me herinner.
Nou, dat is wel geheel aan Jonathan te wijten :goeie: Toen ze op vlees stond, vond hij het veel gemakkelijker als zij ook maar gewoon een heel pakje kreeg terwijl ze dagelijks maar een halve mocht. Ze bleef maar aankomen en toen ik benoemde dat ik het niet snapte, bekende hij :engel: Nu is ze toch enige tijd van het vlees af, mede voor vriend, zodat hij gemakkelijker kan doseren maar vooral voor die keiharde krijtontlasting.
Ik een maatbeker gekocht, met een streepje aangegeven hoeveel ze mocht zodat het dáár niet meer mis kon gaan. Tot bleek dat hij per week een hele doos Pedigree hondenkoekjes opvoerde als hij ze mee had naar kantoor :Q: Dus ook dat stop gezet en nu mag ze alleen in zijn middagpauze een kippennek of kippenpoot. Maar goed, nu is ze dus te vet.

En ik heb écht geprobeerd haar actiever te krijgen, het leuk te maken. Ik ga nu speciaal, met gevaar voor eigen leven, voor Uma's obesitas op onverlichte paden vol kuilen en stront hardlopen waar ze los kan lopen zodat ze in elk geval nog meedraaft. Manu is ook niet heel actief maar die houdt wel van rennen naast de fiets, het canicrossen, rent stukken op het strand, apporteert af en toe wat voor de lol, hij zwemt en rent een paar keer per week door het water. Ik probeer Uma erbij te betrekken door als een debiel al jubelend mee te rennen. Met kaplaarzen door de zee rennen, een bal gooien en er met zijn allen achteraan maar helaas.

Waar ik gisteravond wel op kwam :idea: Als ik haar alleen meeneem maar een plaats waar veel honden zijn gaat ze nog weleens spelen. Het wordt vaak opjagen dus daarom doe ik dat niet zo vaak, maar wellicht kan ik dat weer wat vaker gaan doen. En ik ga de duinen morgenvroeg wel in met haar in een tuig aan de heupgordel, hopelijk zijn er veel konijnen zodat ze eens lekker in die riem gaat hangen. En die rugzak kan ik ook wel iets zwaarder maken.

Nog even nadenken welk voer dan het best geschikt zou zijn, het aanvullen met kvv vind ik wel een fijn idee. Dat vindt ze ook echt heel erg lekker.
Ze is overigens op de huidige light brok wel iets afgevallen, maar dat is alleen idee want op de weegschaal is het bijna niets. 200 gram ofzo.
Een aantal weken geleden:
Afbeelding

Vorige week:
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik vind het best meevallen hoor, vooral de laatste foto is toch weinig mis mee?
Die foto waarbij ze zit is wel een beetje hobbezakkerig maar ze staat er ook niet op dr voordeligst op :LOL:
Sommige honden hebben ook gewoon de aanleg om wat spek op de botten te hebben. Als je meer groente zou willen voeren, zou je ook kunnen proberen om het te koken in vleesvocht of er een lepel crème fraîche door roeren
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Onze dierenarts raadde iemand komkommer aan toen een hond af moest vallen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Manuma schreef:Nou, dat is wel geheel aan Jonathan te wijten :goeie: Toen ze op vlees stond, vond hij het veel gemakkelijker als zij ook maar gewoon een heel pakje kreeg terwijl ze dagelijks maar een halve mocht. Ze bleef maar aankomen en toen ik benoemde dat ik het niet snapte, bekende hij :engel: Nu is ze toch enige tijd van het vlees af, mede voor vriend, zodat hij gemakkelijker kan doseren maar vooral voor die keiharde krijtontlasting.
Ik een maatbeker gekocht, met een streepje aangegeven hoeveel ze mocht zodat het dáár niet meer mis kon gaan. Tot bleek dat hij per week een hele doos Pedigree hondenkoekjes opvoerde als hij ze mee had naar kantoor :Q: Dus ook dat stop gezet en nu mag ze alleen in zijn middagpauze een kippennek of kippenpoot. Maar goed, nu is ze dus te vet.
Whahahahaha :LOL: . Heel herkenbaar :tongue: . Meneer Zamunda geeft ook altijd teveel en dan zie ik die beesten (vooral de katten) weer te dik worden (en gaan ze erg om eten zeuren als ik ze een paar keer achter elkaar gevoerd heb :scratch: ) en vraag ik maar weer eens hoeveel hij ze geeft... en dan geeft hij - na een tijdje - toe dat hij het zo weinig vindt en 'iets' meer geeft. Oh, pissig dat ik daar elke keer om word :roll: :gvd: :boos: ! Na de voorlaatste keer ben ik maar bij elke voerbeurt gelijk een afgepaste hoeveelheid brok in een maatbeker klaar gaan zetten voor de volgende voerbeurt. Raad eens? Kwam ik er na tijden achter dat hij er dan gewoon wat bijdoet omdat het er zo weinig uitzag :80: :gvd: . Dat was wel echt het toppunt hoor :roll: . Het gaat nu weer (redelijk) goed, maar ik vrees dat het zo eens in de zoveel tijd toch zal blijven terugkomen.
Manuma
Zeer actief

Zamunda schreef:
Manuma schreef:Nou, dat is wel geheel aan Jonathan te wijten :goeie: Toen ze op vlees stond, vond hij het veel gemakkelijker als zij ook maar gewoon een heel pakje kreeg terwijl ze dagelijks maar een halve mocht. Ze bleef maar aankomen en toen ik benoemde dat ik het niet snapte, bekende hij :engel: Nu is ze toch enige tijd van het vlees af, mede voor vriend, zodat hij gemakkelijker kan doseren maar vooral voor die keiharde krijtontlasting.
Whahahahaha :LOL: . Heel herkenbaar :tongue: . Meneer Zamunda geeft ook altijd teveel en dan zie ik die beesten (vooral de katten) weer te dik worden (en gaan ze erg om eten zeuren als ik ze een paar keer achter elkaar gevoerd heb :scratch: ) en vraag ik maar weer eens hoeveel hij ze geeft... en dan geeft hij - na een tijdje - toe dat hij het zo weinig vindt en 'iets' meer geeft. Oh, pissig dat ik daar elke keer om word :roll: :gvd: :boos: ! Na de voorlaatste keer ben ik maar bij elke voerbeurt gelijk een afgepaste hoeveelheid brok in een maatbeker klaar gaan zetten voor de volgende voerbeurt. Raad eens? Kwam ik er na tijden achter dat hij er dan gewoon wat bijdoet omdat het er zo weinig uitzag :80: :gvd: . Dat was wel echt het toppunt hoor :roll: . Het gaat nu weer (redelijk) goed, maar ik vrees dat het zo eens in de zoveel tijd toch zal blijven terugkomen.
:LOL: :LOL:

Ik heb het er een paar weken terug wel goed bij hem in gekregen dat hij het nu toch écht wel serieus moet nemen omdat ze haar jasjes van vorig jaar niet meer fijn past en ik ze dus allemaal opnieuw moet kopen :pffff: Hij neemt het nu wel serieus maar inderdaad, het is zó zielig :jank:
"Ja maar, ze gaat staan piepen!"

Ik geef nu ook op wandeling haar avondeten trouwens, dat werkt ook wel fijn! Alleen moet ik Manu alsnog zijn avondportie geven dus dan staat ze ook enorm zielig te kijken. Ik moet er altijd wel om lachen, het is zo'n verlegen, timide hond maar als er vreten te halen valt wurmt ze zich met dat dikke lichaam overal tussendoor of omheen :LOL: En snel dat ze dan is :goeie:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Kan je op het strand hardlopen met haar?
Apple vind er ook niks aan als ze aan de lijn mee moet rennen, maar los op het strand is iedere x weer feest voor haar.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”