Ik vraag het me af.
Kunnen honden signalen van andere honden missen, of overmoedig worden, signalen negeren van andere honden als mensen honden continue afschermen of in het voordeel van een bepaalde hond reageren?
Ik heb best vaak dingen meegemaakt en dan vaak vanuit een kleinere kwetsbare hond uit waarvan ik dacht, waarom zoveel signalen negeren? Waarom neem je als kleinere hond het risico om na waarschuwingen toch door te gaan.
Niet altijd qua blafgedrag hoor, soms zag ik gewoon een zelfverzekerde hond die wel degelijk vanuit eigen houding mentaal sterk genoeg was om een punt te maken en daardoor zeker serieus werd genomen door de grotere honden.
Wat dat betreft heb ik wel altijd een verschil gezien in reacties van honden onderling, en dan maakte het écht niet uit wie kleiner of groter was.
Maar ik krijg steeds vaker het idee dat bepaalde honden toch op een bepaalde manier beschermd worden, waardoor ze dus het idee krijgen dat een andere (vreemde) hond ze niet gaat begrenzen in hun gedrag.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Overmoedig door te veel te beschermen?
Moderator: moderatorteam
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Overmoedig door te veel te beschermen?
Overigens absoluut geen klein vs groot ding wat ik er van wil maken. Ik vroeg me echt af of het een het ander in de hand werkte aan de hand van dingen die ik af en toe ervaar en ervoer.
-
Sandra&co
Ik denk het wel. Maar je kunt het makkelijk testen door de 'beschermer' weg te halen. Kijken of het gedrag dan nog doorzet 
-
Mary O
- Actief
- Mijn ras(sen): X herdertje Dana, X teckel Joep, Spanjaard Santos, Roemeentje Vera
- Aantal honden: 4
Inderdaad, dat hebben wij met Joep gedaan. Wij beschermden hem niet, maar Dana wel. Dana bij ons gehouden en hij ging steeds minder vaak op andere honden af.Sandra&co schreef:Ik denk het wel. Maar je kunt het makkelijk testen door de 'beschermer' weg te halen. Kijken of het gedrag dan nog doorzet
-
Sandra&co
Sofi ook. Zodra haar beschermers (Izzy en ik) er bij zijn gaat ze Barzois en Schotse Deerhounds te lijf. Zijn Izzy en ik weg, dan blijft er van de bravoure niet veel over (he Nanna).