Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

trek, piep, kwijl

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

mickey
Zeer actief

trek, piep, kwijl

Ongelezen bericht door mickey »

Mickey is nu 14 maanden. De laatste tijd will hij zooo graag naar buiten :roll: maar buiten loopt ie alleen maar met zijn snufferd over de grond, te trekken, te piepen en zodra hij een hondje tegenkomt dan wordt dat beest van achter en van onderen helemaal afgelebberd. Hij heeft natuurlijk een voorkeur voor teefjes maar ook sommige mannetjes vindt ie wel lekker. Spelen doet ie niet meer daar heeft ie geen tijd voor :?

Gaat dit vanzelf over ? Moet ik dit gedrag aanpakken ? Ik kan corrigeren wat ik wil maar luisteren ho maar :?
Loslaten kan niet meer want hij gaat er gewoon vandoor. Aan de lange riem lopen we 8 meter van elkaar af en ik met een lamme arm.
Het enige wat nog een beetje te doen is is hem kort naast me te houden.

Natuurlijk lopen er weleens loopse hondjes rond maar toch niet hele hele jaar door ?? :jank:

Dat heb ik weer :cry2: een oversexte hond :cry: :cry: :cry:
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

misschien moet je hem gaan trainen opdat hij jou het allerleukste vind wat er bestaat en dat hij minder of geen aandacht besteed aan andere honden, althans niet zonder jouw toestemming, probeer elke keer als hij jou even aankijtk hem te belonen, ik wete niet of je met de clicker werkt , zo ja dan is dat een heel handig hulpmiddel hierbij, deze beloning stel je steeds langer uit zodat hij steeds langer zijn aandacht bij jou heeft, kom j eeen andere hond tegen en wil hij er weer gelijk naar toe draai je dan om en loop achteruit en trek je hond mee zonder wat te zeggen, neem een uitnodigende houding aan komt de hond naar je toe of kijkt hij enkel naar je hup gelijk weer die beloning. Ik weet het je hebt hier veel geduld voor nodig en de tijd een wandeling van bv. 15 minuten duurt nu al gauw drie keer zo lang ;) maar ik heb het zo gedaan bij mijn basenji die uitviel naar vreemde herdershonden en het heeft wel geholpen!!!ze blijft nu 9 van de 10 keer netjes bij me lopen. o ja zorg er ook voor dat de riem steeds slap blijft spanning op de riem maakt de hond voor zijn gevoel sterker en blijf consequent laat hem niet naar andere honden toe gana zonder jouw toestemming, jij bent immers de roedelleider. succes hopelijk heb je hier wat aan
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Re: trek, piep, kwijl

Ongelezen bericht door bram en thijs »

mickey schreef:Natuurlijk lopen er weleens loopse hondjes rond maar toch niet hele hele jaar door ?? :jank:
Het zijn honden hoor, geen vogels met een broedtijd.
mickey
Zeer actief

Re: trek, piep, kwijl

Ongelezen bericht door mickey »

bram en thijs schreef:
mickey schreef:Natuurlijk lopen er weleens loopse hondjes rond maar toch niet hele hele jaar door ?? :jank:
Het zijn honden hoor, geen vogels met een broedtijd.
:V :V :V
Was het maar waar dan kon ik er rekening mee houden :pffff: :pffff: :pffff:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”