Wij hebben 2 honden aangeschaft, allebei ongeveer 30 kg (1 moet iets afvallen) en rond de 60 cm hoog. 1 vd 2 is redelijk angstig als het gaat over groot verkeer, als vrachtwagens en trekkers. Zij probeert zich dan los te wurmen, al duurt dit maar heel kort, als je naast haar gaat zitten is het alweer goed (zoals ik heb begrepen).
Bij de opvang hebben ze H-tuigjes van Rogz for dogz, icm een halsband. Dit heb ik nu ook besteld, en dan de riem aan tuigje en halsband. Ik heb ze nog niet binnen, dus weet nog niet of het past. Ik heb wel begrepen dat ze zich uit een H-tuig niet zo snel kunnen bevrijden, dus dat is positief.
Verder heb ik in een dierspeciaalzaak nog een Hurtta y-tuig gezien, dat zag er ook wel heel fijn uit en zij zeiden ook dat dit een fijn tuig was, en een borsttuig van, ik geloof ook, hurrta. Echter ben ik bang dat ze zich te snel uit dit borsttuig kan trekken, dat schiet dan niet op

Andere dierenspeciaalzaak raadde een k9-tuig aan, maar hier heb ik ook verhalen gelezen dat honden er snel uit kunnen ontsnappen, dus daar ben ik nog een beetje terughoudend over.
De andere hond is erg enthousiast en lekker druk, maar volgens mij probeert zij niet te ontsnappen oid.
Ik sta voor alle tuigjes open en ben bereid om te proberen, maar het moet natuurlijk wel een beetje betaalbaar blijven (zeker nu ik er 2 tegelijk moet aanschaffen). Heeft iemand nog ideeën voor me, of ben ik zo aardig op weg denken jullie?
Bedankt voor jullie hulp alvast!