Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Amerikaanse (22) doodgebeten door eigen honden

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

kangalfan
Zeer actief

Amerikaanse (22) doodgebeten door eigen honden

Ongelezen bericht door kangalfan »

Amerikaanse (22) gedood door haar eigen honden

Een 22-jarige vrouw uit de Amerikaanse staat Virginia is het slachtoffer geworden van haar eigen honden. Het lichaam van Bethany Stephens werd donderdagmiddag gevonden in een bos bij de plaats Goodland, niet ver van haar huis.

Een woordvoerder van de politie zei op een persconferentie dat het stoffelijk overschot van de vrouw werd geflankeerd door 'twee heel grote, gevlekte pitbulls' toen ze haar vonden. De nieuwszender Fox meldt dat de politie ervan uitgaat dat de honden 'waren gefokt om te vechten'.

Halsstreek en gezicht

Bethany Stephens had afweerverwondingen aan handen en armen, blijkt uit medisch onderzoek. Maar de eerste fatale beten had ze in haar halsstreek en haar gezicht, zegt de politie. "Ze is waarschijnlijk naar de grond gewerkt en verloor daar het bewustzijn. Daarna hebben de honden haar doodgebeten."

De vindplek zat onder het bloed en het kostte de politie acht uur om 'zestig bewijsstukken' te verzamelen. "Het moet een afschuwelijke slachting zijn geweest", zei sheriff James L. Agnew. "Ik zit veertig jaar bij de politie en ik heb nog nooit iets gezien wat hier ook maar bij in de buurt komt."

De honden zijn overgebracht naar een asiel. Ze worden zeer waarschijnlijk afgemaakt.

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buiten ... spartanntp
dagmar88
Zeer actief

Re: Amerikaanse (22) doodgebeten door eigen honden

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:Ja, wat moet je daar nou van zeggen...Wel triest dat een jong leven zó moet eindigen; het lijkt me een gruwelijke dood...
Aan de andere kant denk hou er dan ook niet van die idiote vechtmachines op na :piew:

Ik zou het niet weten. Ik zie een piepjong grietje met dertien in een dozijn honden. Volgens haar ouders en vrienden honden die haar nooit kwaad zouden doen.
Hoe raar je dagelijkse boswandeling kan lopen...
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Toch wel de ultieme liefdesstory . :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
ruygemoor
Zeer actief
Mijn ras(sen): sheltie en bordercollie.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ruygemoor »

de vraag blijft dan altijd; wat heeft die honden dan getriggerd op zo'n moment? waarom flipten ze zo?
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ach ja waarschijnlijk dit en waarschijnlijk dat, maar triest is het wel........
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Waarschijnlijk zoiets:

It's likely that these dogs began a good old pit bull fight, she told them to stop, so they redirected their mailing drive on her.

If you've never witnessed a good game insane pit bull change from
kissing to killing, from playing to slaying,
YOU don't understand how happy pits are when mauling, crushing tearing killing.

The numerous videos of pits "hang time" , teeth clenched onto a knotted rope, all four feet off the ground, still tugging more, show how rewarding it is, how focused good pits are.

They don't need an external reason to attack the rope, they aren't afraid, they don't need abuse to maul the rope, they aren't angry (unless you try to stop them) they aren't provoked, no training is needed.

I do believe that after the pit dismembers its BFF housemate dog or the baby, it is sometimes confused and misses its friend.

But good pits will attack again if given the chance and a build up of mauling drive that seems to occur in these tragic man-made psychopaths.

It's absolute cruelty to continue breeding dog killing dogs.
bouvierpoedel
Zeer actief

*Wolf* schreef:Waarschijnlijk zoiets:

It's likely that these dogs began a good old pit bull fight, she told them to stop, so they redirected their mailing drive on her.

If you've never witnessed a good game insane pit bull change from
kissing to killing, from playing to slaying,
YOU don't understand how happy pits are when mauling, crushing tearing killing.

The numerous videos of pits "hang time" , teeth clenched onto a knotted rope, all four feet off the ground, still tugging more, show how rewarding it is, how focused good pits are.

They don't need an external reason to attack the rope, they aren't afraid, they don't need abuse to maul the rope, they aren't angry (unless you try to stop them) they aren't provoked, no training is needed.

I do believe that after the pit dismembers its BFF housemate dog or the baby, it is sometimes confused and misses its friend.

But good pits will attack again if given the chance and a build up of mauling drive that seems to occur in these tragic man-made psychopaths.

It's absolute cruelty to continue breeding dog killing dogs.
Ja hoor een partijtje knokken vinden veel honden en vooral Pitjes leuk en kan makkelijk agressie verschuiving van hondenslatoffer naar mens overgaan en vooral bij veel pitjes en spa's.
Ze genieten ervan eenmaal in die modus kijk maar naar die staarten. Op YouTube hangen nog wel wat filmpjes waarvan de opwinding in blijdschap omslaat naar blijdschap in agressie en dat ook heel snel kan verschuiven van hond naar mens.
Zie je ook vaak dat als de baas aangevallen word door een vreemde hond zijn eigen honden ook omslaan en meedoen in de baas te slopen.

.
dagmar88
Zeer actief

Ze had blijkbaar twee pups uit hetzelfde nest, nu dus op de "goede" leeftijd.
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:Zal inderdaad wel een tussenbeide gekomen zijn.
Was een poos terug toch ook in NL waarbij die man het gevecht tussen zijn honden wilde laten stoppen en ze toen maar aan hem begonnen te rukken. Kon die vrouw nog naar huis rennen om een pistool te halen om die psychopaten af te knallen. Had ze dat niet gedaan dan was die vent dood geweest.
Zal echt nooit snappen wat je me dat soort kuthonden moet.
Ze zijn zo lekker intens en gemotiveerd in alles ook in hun liefde en devotie. :engel:
bouvierpoedel
Zeer actief

Zit te denken aan het omgekeerde . Baasjes laten honden inslapen en nu gaan honden ook baasjes in laten "slapen ".
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Nanna schreef:
bouvierpoedel schreef:
Was een poos terug toch ook in NL waarbij die man het gevecht tussen zijn honden wilde laten stoppen en ze toen maar aan hem begonnen te rukken. Kon die vrouw nog naar huis rennen om een pistool te halen om die psychopaten af te knallen. Had ze dat niet gedaan dan was die vent dood geweest.
Ze zijn zo lekker intens en gemotiveerd in alles ook in hun liefde en devotie. :engel:
En ze hebben zo’n gezonde eetlust :LOL:
Dat komt vast dat ze versvlees hebben gekregen, tja dan hebben ze bloed geproefd he :cool2:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

:wink: Met z'n spaghetti armpje. Hij had het zelf veroorzaakt toch?

De gemiddelde amerikaanse grote pitbull is een vroeggecastreerde zak hooi. Leolabs in hulkverpakking.
Dit schijnen "game" gefokte honden te zijn. Een van de pups had met +-12 weken al een halti om z'n snuit.
Meisje had op facebook allemaal pitbull sites geliked, rescues en extreem gefokte honden.
Ze zal er echt het kwaad niet in hebben gezien, tot de "pups" op elkaar los gingen...
Hoe haal je ze dan, zonder te weten wat te doen of de middelen te hebben, met je 1.60 en 55 kilo uit elkaar? Dat is een gelopen race.
Met de eerste twee beten in haar gezicht en hals denk ik dat het lichtje al uit was voor ze zich realiseerde wat er gebeurde.
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 19 dec 2017 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:
bouvierpoedel schreef:
En ze hebben zo’n gezonde eetlust :LOL:
Andere hond zal wel ongesteld zijn geweest want dan mislukt alles wat je honger behoorlijk kan vergallen. :engel: .
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Nanna schreef:Ik vind het wat ver voeren om ‘eigen schuld’ te prevelen. Niet iedereen is op zijn of haar 22e gezegend met een normaal functionerend verstand.
Maar heel slim vind ik het ook niet.
Maar goed, zal ook wel zo’n troel geweest zijn die zichzelf opgeworpen had als een soort Siezar Milaanheilige die die arme onbegrepen hondjes die toch eigenlijk niks dan liefde te geven hebben te fukken en te rescuen. Nou, dat heeft ze dan niet lang mogen doen.
Opgevroten door d’r eigen hobby.
Opgevreten, niet opgevroten :D
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:Ik vind het wat ver voeren om ‘eigen schuld’ te prevelen. Niet iedereen is op zijn of haar 22e gezegend met een normaal functionerend verstand.
Maar goed, zal ook wel zo’n troel geweest zijn die zichzelf opgeworpen had als een soort Siezar Milaanheilige die die arme onbegrepen hondjes die toch eigenlijk niks dan liefde te geven hebben te fukken en te rescuen. Nou, dat heeft ze dan niet lang mogen doen.
Nou gun het haar niet en eigen schuld niet voor de 100 % maar toch wel gedeeltelijk. Zij heeft die beesten in huis gehaald.
dagmar88
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Nou gun het haar niet en eigen schuld niet voor de 100 % maar toch wel gedeeltelijk. Zij heeft die beesten in huis gehaald.
Dat zijn geen volwassen hersentjes, bij niemand.

Maar zij heeft dus een totaal ander type in huis gehaald dan dat je daar op straat ziet.
bouvierpoedel
Zeer actief

dagmar88 schreef:
bouvierpoedel schreef:
Dat zijn geen volwassen hersentjes, bij niemand.

Maar zij heeft dus een totaal ander type in huis gehaald dan dat je daar op straat ziet.
Daarom zeg ik ook niet 100% maar gedeeltelijk.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Tja dan zou je tegen een persoon die betrokken raakt bij een dodelijk ongeluk ook eigen schuld dikke bult kunnen zeggen.
Je hoeft namelijk niet in die auto te stappen waarvan je op voorhand weet dat er zoveel dodelijke ongelukken mee zijn, en nee niet iedereen gaat in de auto omdat het moet maar ook omdat ze te beroerd zijn om te lopen.
Ook maar niet meer op vakantie met het vliegtuig want voor je het weet zit je in een MH17 , ook het gevolg van de eigen keus.
Soms gebeuren er nu eenmaal vreselijke ongelukken en ik vind de hond op de foto er nu niet echt zo vechthonderig uitzien , meer als een kruising daarvan.
Maar goed hoe dan ook vreselijk voor haar en de nabestaande :ugh:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Domor »

Niemand, het is dan een noodlottig ongeval.
Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Joey.K »

Cleva schreef:Nee, een ongeval heet het wanneer je geen invloed hebt gehad. Dat heb je met twee woeste pit bulls in heus heel duidelijk wel gehad.

Met jouw honden kan dit letterlijk niet gebeuren. Met de mijne ook niet.
Er zijn dus pertinente keuzes gemaakt die hiertoe geleid hebben en dat heet verantwoordelijk zijn.
Ho ho. Zou je daar mee willen stoppen cleva?
We leven in een wereld waarin iemand niet op zijn of haar eigen verantwoordelijkheid gewezen mag worden. Doe je dat wel ben je gemeen!
Domor
Zeer actief

Cleva schreef:Nee, een ongeval heet het wanneer je geen invloed hebt gehad. Dat heb je met twee woeste pit bulls in heus heel duidelijk wel gehad.

Er zijn dus pertinente keuzes gemaakt die hiertoe geleid hebben en dat heet verantwoordelijk zijn.
Mijn vorige paard heeft ooit heel dicht tegen mij doodtrappen gezeten, schram op mijn voorhoofd en pet lag meters verderop. Hij liep aan de hand, schrikt, draait om en sprint weg, daardoor longeerlijn tegen zijn achterbenen aan en hij slaat loeihard uit. Dat paard sloeg nooit uit, de enige keer dat hij hem dat verder heb zien doen was toen een hond hem probeerde aan te vallen van achteren. Ik had puur het geluk dat ik niet 10-15cm dichterbij was toen hij uit sloeg, dat had niets met gedrag van hem te maken.

Als je met een flink paard loopt, loop je met een moordwapen, simpelweg omdat hij benen heeft. En toch zou ik het een noodlottig ongeval gevonden hebben als hij me wel het ziekenhuis in had getrapt (of had gedood, maar dan had ik er zelf niets meer van gevonden). En zo ook met 2 pitbulls als deze nog niet eerder agressief gedrag hebben vertoond. Natuurlijk kunnen ze omslaan, iedere hond van 40kg of meer kan je doden, en een SPA kan dat al als ze lichter zijn. Maar het is verre van een groot risico.

In 2015 zijn er 34 fatal dog attacks geweest in de VS. Daarvan waren er 20 bij volwassenen en daarvan waren bij 12 pitbulls of pitbullkruisingen betrokken (soms ook andere rassen). Dat afgezet tegen 35,092 dodelijke ongevallen in het verkeer in de VS, zet het toch enigszins in verhouding. Je hebt 3000x zo veel kans om in het verkeer om te komen in de VS dan door een pitbull doodgebeten te worden.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Domor schreef:

Mijn vorige paard heeft ooit heel dicht tegen mij doodtrappen gezeten, schram op mijn voorhoofd en pet lag meters verderop. Hij liep aan de hand, schrikt, draait om en sprint weg, daardoor longeerlijn tegen zijn achterbenen aan en hij slaat loeihard uit. Dat paard sloeg nooit uit, de enige keer dat hij hem dat verder heb zien doen was toen een hond hem probeerde aan te vallen van achteren. Ik had puur het geluk dat ik niet 10-15cm dichterbij was toen hij uit sloeg, dat had niets met gedrag van hem te maken.

Als je met een flink paard loopt, loop je met een moordwapen, simpelweg omdat hij benen heeft. En toch zou ik het een noodlottig ongeval gevonden hebben als hij me wel het ziekenhuis in had getrapt (of had gedood, maar dan had ik er zelf niets meer van gevonden). En zo ook met 2 pitbulls als deze nog niet eerder agressief gedrag hebben vertoond. Natuurlijk kunnen ze omslaan, iedere hond van 40kg of meer kan je doden, en een SPA kan dat al als ze lichter zijn. Maar het is verre van een groot risico.

In 2015 zijn er 34 fatal dog attacks geweest in de VS. Daarvan waren er 20 bij volwassenen en daarvan waren bij 12 pitbulls of pitbullkruisingen betrokken (soms ook andere rassen). Dat afgezet tegen 35,092 dodelijke ongevallen in het verkeer in de VS, zet het toch enigszins in verhouding. Je hebt 3000x zo veel kans om in het verkeer om te komen in de VS dan door een pitbull doodgebeten te worden.
Maar degenen die een dodelijk ongeluk hebben veroorzaakt, komen er ook niet zo maar vanaf, zeker in de VS niet.
Domor
Zeer actief

Als ze zelf overlijden wordt dat lastig, zeker als het een eenzijdig ongeval betreft.

En als iemand anders overlijdt door een hond, dan is de eigenaar van de hond ook aansprakelijk. Maar in dit geval is de eigenaresse zelf om het leven gekomen.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

"Maar de eerste fatale beten had ze in haar halsstreek en haar gezicht"
Hoeveel fatale beten kan één persoon hebben?
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Maeve schreef:"Maar de eerste fatale beten had ze in haar halsstreek en haar gezicht"
Hoeveel fatale beten kan één persoon hebben?
Tot er eentje finaal fataal is?

Ze had die honden in ieder geval niet om te knokken, dat spreekt toch al voor haar. 2 Gamebreds die je voor de 'sport' wil gebruiken laat je niet samen uit. Haar intenties waren goed en dan loopt het zo af. Het is gewoon sneu.
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:Het was zo te lezen wel een beetje een dom huppelkutje hoor.

KLIK

We hoeven niet verder te kijken dan de madonna piercing, toch?
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Dat lees ik eigenlijk niet in het artikel. Kennelijk heeft ze een nestje gefokt en 1 pup ervan aangehouden. Een tijdje geleden kwam er nog een 'pup' terug die verkocht was en toen had ze de stront aan de knikker want beide honden waren al wat ouder. We hebben het over een meisje van 22 he.
Ik heb Pitbulls & Parolees ook geliked op Facebook, en nu? :idea:
bouvierpoedel
Zeer actief

Tineke schreef:Tja dan zou je tegen een persoon die betrokken raakt bij een dodelijk ongeluk ook eigen schuld dikke bult kunnen zeggen.
Je hoeft namelijk niet in die auto te stappen waarvan je op voorhand weet dat er zoveel dodelijke ongelukken mee zijn, en nee niet iedereen gaat in de auto omdat het moet maar ook omdat ze te beroerd zijn om te lopen.
Ook maar niet meer op vakantie met het vliegtuig want voor je het weet zit je in een MH17 , ook het gevolg van de eigen keus.
Soms gebeuren er nu eenmaal vreselijke ongelukken en ik vind de hond op de foto er nu niet echt zo vechthonderig uitzien , meer als een kruising daarvan.
En als haar hond jouw hond had gesloopt of je kleindochter was ze ook niet schuldig?
bouvierpoedel
Zeer actief

Sandra&co schreef:Dat lees ik eigenlijk niet in het artikel. Kennelijk heeft ze een nestje gefokt en 1 pup ervan aangehouden. Een tijdje geleden kwam er nog een 'pup' terug die verkocht was en toen had ze de stront aan de knikker want beide honden waren al wat ouder. We hebben het over een meisje van 22 he.
Ik heb Pitbulls & Parolees ook geliked op Facebook, en nu? :idea:
Kom op zeg nu is een volwassen vrouw in ene een meisje van 22.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

bouvierpoedel schreef:
Tineke schreef:Tja dan zou je tegen een persoon die betrokken raakt bij een dodelijk ongeluk ook eigen schuld dikke bult kunnen zeggen.
En als haar hond jouw hond had gesloopt of je kleindochter was ze ook niet schuldig?
Dat ligt aan de omstandigheden , zou Micron in een aanlijngebied luid krijsend los op haar honden af gaan en ze aanvallen en gebeten worden vind ik weer wat anders dan andersom.
Ja ze is dood als gevolg van haar eigen keuzes maar dat kan dan toch nog steeds een ongeluk zijn en het heeft weinig zin om bij zo'n eenzijdig ongeluk van schuld te spreken.
Ik denk niet dat ze deze gevolgen heeft overzien net als appende fietsers denken dat hun niets zal overkomen.
Allemaal stomme dingen waar je dood aan kan gaan.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”