Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe los ik dit nu weer op ?
Moderator: moderatorteam
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Hoe los ik dit nu weer op ?
Zoals jullie wel nog weten had luka een enorm slaapprobleem.
Nu is dit 's avonds wel opgelost.
Het volgende nu :
Als een zeer brave hond wil Luka buiten plasje en kaka doen.
Dat hebben we hem zo geleerd. En dat vind ik wel flink van hem, hij is 7 maand nu.
Maar niet om half zes 's ochtends !!!
Wat moet ik nou doen ?
Laten blaffen want hij roept om hem buiten te laten, moet hij zich leren ophouden ?
Of toch de'r uit, hondje buiten, één probleem, hij wil dan niet meer in zijn mand.
Dus slapen is wel over dan.
In de week vind ik dit geen probleem hoor, maar in het weekend is het echt zo vroeg.
Hij doet dit nog maar een paar dagen, sinds ik zijn voeding van 3 naar twee keer heb gebracht, zou het daardoor komen ?
Wat denken jullie ?
Nu is dit 's avonds wel opgelost.
Het volgende nu :
Als een zeer brave hond wil Luka buiten plasje en kaka doen.
Dat hebben we hem zo geleerd. En dat vind ik wel flink van hem, hij is 7 maand nu.
Maar niet om half zes 's ochtends !!!
Wat moet ik nou doen ?
Laten blaffen want hij roept om hem buiten te laten, moet hij zich leren ophouden ?
Of toch de'r uit, hondje buiten, één probleem, hij wil dan niet meer in zijn mand.
Dus slapen is wel over dan.
In de week vind ik dit geen probleem hoor, maar in het weekend is het echt zo vroeg.
Hij doet dit nog maar een paar dagen, sinds ik zijn voeding van 3 naar twee keer heb gebracht, zou het daardoor komen ?
Wat denken jullie ?
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
Komt vast doordat je de voeding naar twee keer gebracht hebt. Toch maar eruit gaan want je wilt ook niet dat je hondje het verkeerd aanleert en het binnen gaat doen. Waarschijnlijk slaapt hij uiteindelijk wel wat langer door hoor, maar is het ff wennen voor hem. Anders kan je ook steeds wat later gaan, maar er wel voor zorgen dat hij geen ongelukken in huis doet doordat jij te laat bent.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- Aantal honden: 2
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Hmm, 7 maanden kan op zich wel hoor, zeker voor een wat kleiner ras. Maar het hangt ook van de hond af. Wat je zou kunnen proberen is de tijd steeds iets uit te stellen. Dus eerst 5 minuten laten blaffen en dan naar beneden en uit laten, dan 10 minuten en zo net zo lang tot je wel kunt uitslapen.
Waar je overigens voor moet uitkijken is dat je hond niet leert dat hij jou kan roepen. Als je nu elke keer als hij blaft naar beneden rent dan is hij jou aan het conditioneren
. Voor je het weet heb je dus een hond die steeds vroeger gaat roepen. Het beste kun je wachten tot hij stil is en dan naar beneden gaan. In het geval van een pup waarmee je nog midden in de zindelijkheidstraining zit is dat wat lastiger maar hij is inmiddels 7 maanden en kan het dus best nog wel een paar minuutjes langer volhouden.
Dus probeer even te wachten tot hij even stil is en ga dan naar beneden.
Wat ik trouwens in het weekend doe als ik Tara beneden hoor rommelen is in slaaptoestand in mijn ochtendjas naar beneden, tuindeur open, commando "schiet op" (waarop Taar een plas doet), hond weer naar binnen, tuindeur weer dicht, baasje weer naar bed. Ik wordt er echt nog maar half-wakker voor. Tara blijft dan nog wel even wat piepen, maar dat gaat na een paar minuten over zodat ik toch nog effe lekker kan uitslapen.
Waar je overigens voor moet uitkijken is dat je hond niet leert dat hij jou kan roepen. Als je nu elke keer als hij blaft naar beneden rent dan is hij jou aan het conditioneren

Dus probeer even te wachten tot hij even stil is en ga dan naar beneden.
Wat ik trouwens in het weekend doe als ik Tara beneden hoor rommelen is in slaaptoestand in mijn ochtendjas naar beneden, tuindeur open, commando "schiet op" (waarop Taar een plas doet), hond weer naar binnen, tuindeur weer dicht, baasje weer naar bed. Ik wordt er echt nog maar half-wakker voor. Tara blijft dan nog wel even wat piepen, maar dat gaat na een paar minuten over zodat ik toch nog effe lekker kan uitslapen.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

- Domie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Joep is gelukkig een uitslaper maar de eerste dagen dat ik hem had kwam hij ook om half 8 'smorgens wat ik voor mijn situatie wel errug vroeg vond. Wat ik heb gedaan is het elke dag 5 minuten uitstellen en ook dit aantal minuten opvoeren. Nu heb ik hem zover dat ik op de voor mij normale tijd kan opstaan en hem dan pas uitalat en dat is toch zo'n 2 uur later dan half 9 :p:
Groetjes Domie en een lebberkus van Paco
Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
- dutje
- Vaste gebruiker
Wat wij hebben gedaan is de wekker zetten. Zoals iemand anders ook al zei: Je wil niet dat hij leert dat hij je kan ´roepen´. Wachten tot hij stil is kan soms erg lang duren... Mijn tip is dan ook: zorg dat je hem voor bent, dan leert hij dat je vanzelf komt.
Dudley (nu 10 maanden) melde zich in het begin (hij was zeven maanden toen we hem kregen) om 6.15 uur door echt te gaan blaffen. Wij zijn toen de wekker gaan zetten om 6.10 uur zodat we hem net voor waren. Hij hoefde dus niet meer te blaffen en leerde dat wij gewoon komen. Langzaam hebben we de tijd wat opgevoerd en inmiddels horen we hem ´s ochtends niet meer.
Dudley (nu 10 maanden) melde zich in het begin (hij was zeven maanden toen we hem kregen) om 6.15 uur door echt te gaan blaffen. Wij zijn toen de wekker gaan zetten om 6.10 uur zodat we hem net voor waren. Hij hoefde dus niet meer te blaffen en leerde dat wij gewoon komen. Langzaam hebben we de tijd wat opgevoerd en inmiddels horen we hem ´s ochtends niet meer.

-
- Actief
heb een boef die klok kan lezen
elke ochtend om 5uur 54 komt ze me wakker maken want om 5 uur 55 gaat de wekker.
op vrijdagavond meld ik altijd dat het morgen zaterdag is en dan slaapt ze door tot 7uur 30 heerlijk maar ook dat is pas van de laatste tijd.
mijn boeffie is nu 10 maanden.
elke ochtend om 5uur 54 komt ze me wakker maken want om 5 uur 55 gaat de wekker.

mijn boeffie is nu 10 maanden.

EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD
-
- Actief
ik denk ook dat er gewoon niets anders op zit.
Je hond weet niet dat het weekend is!
en hij moet gewoon ..
even jammer voor jou vrees ik! als ze ouder worden lukt het vaak wel om ze wat langer te laten liggen.
Ik weet niet hoe lang je hondje het achterelkaar volhoudt om zijn plas op te houden? Anders laat je m de avond tevoren nog wat later uit voor zijn laatste wandeling? tel daar de uren bij op dat ie slaapt en je kan ook wat uitslapen!!
Je hond weet niet dat het weekend is!
en hij moet gewoon ..
even jammer voor jou vrees ik! als ze ouder worden lukt het vaak wel om ze wat langer te laten liggen.
Ik weet niet hoe lang je hondje het achterelkaar volhoudt om zijn plas op te houden? Anders laat je m de avond tevoren nog wat later uit voor zijn laatste wandeling? tel daar de uren bij op dat ie slaapt en je kan ook wat uitslapen!!